• Beste users,

    Onlangs is het ons opgevallen dat er steeds meer seksueel getinte foto's en gifs op Quizlet gepost worden. Gezien Quizlet een site is waar veel jongeren lid van zijn, zijn zulke foto's en gifs niet gepast. We hebben ondervonden dat we een regel moesten aanpassen om dit beter te kunnen tegengaan. Na overleg zijn we tot het volgende gekomen.

    Dit was de oude huisregel:

    - Het is niet toegestaan foto's of plaatjes te posten waarop geslachtsdelen zichtbaar zijn.


    Dit is de nieuwe huisregel:
    Het is niet toegestaan seksueel getinte foto's, plaatjes, links of reacties te posten die mogelijk een choquerende werking hebben. Onder een spoilerknop is dit ook niet toegestaan.


    Om een duidelijke grens te trekken, hebben wij een lijst gemaakt van welke zaken wel toegestaan zijn en welke niet.

    Wat wel toegestaan wordt:
    - Een afbeelding/gif van een kussend stel.
    - Een ontbloot bovenlijf van een man.
    - Lichte inkijk.
    - Badkleding.
    - Alleen bewegende lakens.
    - Een afbeelding/gif van seksspeeltjes die niet in gebruik zijn.

    Wat niet toegestaan wordt:
    - Geslachtsdelen, borsten en billen.
    - Een afbeelding/gif waarop iemand duidelijk seks heeft.
    - Een afbeelding/gif van seksspeeltjes die in gebruik zijn.
    - Lingerie die te onthullend is (waarbij geslachtsdelen zichtbaar zijn). *

    * Quizlet bestaat voornamelijk uit een jonger publiek en wij willen deze jongere mensen zoveel mogelijk beschermen. Daarom staan wij geen afbeeldingen toe die meer onthullen dan lingerie/ondergoed. Dit geldt dus voor penissen, vagina's, borsten en billen. Borsten en billen mogen dan wel onschuldiger lijken, maar veel van deze plaatjes zijn suggestief en komen van 18+ sites. Deze zijn ongepast voor jongeren en kunnen hen choqueren. Wij willen voorkomen dat jongeren een fout beeld krijgen van seksualiteit en hun eigen lichaam. Verder kunnen zulke plaatjes ook leiden tot onzekerheden waar, niet alleen jongeren, maar veel mensen gevoelig voor zijn.

    Wij vragen jullie om je eigen creaties na te kijken en deze binnen de week aan te passen. Dit betekent dus dat ten laatste zaterdag 5 maart alle ongepaste afbeeldingen verwijderd moeten zijn om een waarschuwing te voorkomen. Mochten jullie nog vragen hebben, kunnen ze altijd in dit topic of aan een moderator gesteld worden.

    Met vriendelijke groeten,
    Het moderatorteam

    [ bericht aangepast op 28 feb 2016 - 13:52 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 27 feb 2016 - 16:46 ]


    Ik wil een tuin vol egels

    Maar goed, als het echt verboden is moet ik denk ik binnenkort maar op zoek naar een andere site waarop ik mijn verhalen met mijn seks- en naaktgifs wel kan plaatsen.


    I just wanna watch you when you take it off

    Wow, wat een ophef, zeg :') Deze nieuwe regel heeft veel losgemaakt bij sommigen zo te lezen.
    Ik kan me best vinden in een aantal tegenargumenten, maar als ik ze dan tegen elkaar afweeg ben ik toch voor. De bescherming van jonge users of users die gewoon niet zitten te wachten op expliciete afbeeldingen, vind ik nét iets belangrijker dan dat iemand een plaatje zal moeten zoeken zonder seks of naakt.


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Skadi schreef:
    (...)
    Ik denk (en hoop, want het is niet gezegd dat het ook gebeurt) dat er een betere oplossing kan worden gevonden hiervoor. Desnoods een compromis. Dat zou ik wel fijn vinden. Niet omdat ik dit soort afbeeldingen gebruik (want dat doe ik niet), maar voor de mensen die dat wel doen.


    Inderdaad, ik kan denk ik zo meer als vijf stories opnoemen die nu geen foto's meer mogen gebruiken.

    @MALIK93, tot die tijd is het wachten. Heh.


    Heaven is a place that we all have

    MALIK93 schreef:
    Maar goed, als het echt verboden is moet ik denk ik binnenkort maar op zoek naar een andere site waarop ik mijn verhalen met mijn seks- en naaktgifs wel kan plaatsen.


    Same. Ik ken wel een leuke gelijkmatige site waar je dat soort dingen wel kan plaatsen maar dat is tegen de Q regels want ja dat word gezien als reclame dus ik pm je wel

    [ bericht aangepast op 28 feb 2016 - 21:26 ]

    Skadi schreef:
    (...)
    Nee, precies. Op een link of spoiler in een -duidelijk aangegeven- 16+ verhaal klikken doe je zelf. Bij het zien van 16+ ben je al gewaarschuwd.

    Ik zou liever zien dat elk verhaal een verplichte leeftijdswaarschuwing krijgt (anders dan er nu is, zoals gelinkt in een eerdere reactie van me).

    Maar ik zou er graag met een mod over praten en kijken hoe zij er over denken.

    Ik hoop trouwens dat als dit topic vol is er een tweede komt, zodat het onderwerp niet in de doofpot komt.


    Bij iedere story stel je een leeftijdsgrens in. Alle leeftijden, 12+ of 16+. Dit doe je dus eigenlijk al en daar ben je dus al gewaarschuwd. Ik zet ook altijd in mijn beschrijving of het geweld/seks/drugs/grof taalgebruik bevat. Misschien is het een idee om dat te verplichten ofzo zodat iedereen weet wat erin voorkomt. En gewoon geen seks- en naaktgifs in de inleiding. Ik vind deze regel (zoals jullie waarschijnlijk al gemerkt hadden) echt zo'n onzin.


    I just wanna watch you when you take it off

    MALIK93 schreef:
    (...)

    Bij iedere story stel je een leeftijdsgrens in. Alle leeftijden, 12+ of 16+. Dit doe je dus eigenlijk al en daar ben je dus al gewaarschuwd. Ik zet ook altijd in mijn beschrijving of het geweld/seks/drugs/grof taalgebruik bevat. Misschien is het een idee om dat te verplichten ofzo zodat iedereen weet wat erin voorkomt. En gewoon geen seks- en naaktgifs in de inleiding. Ik vind deze regel (zoals jullie waarschijnlijk al gemerkt hadden) echt zo'n onzin.


    Heaven is a place that we all have

    Nightblood schreef:
    Mijn probleem ligt niet bij het afschaffen van de seksgifs of whatever, aangezien die, zoals Oakenshield al zei, ook al verbannen waren, maar bij het feit dat ik foto's als deze en deze niet meer in rollen mag gebruiken aangezien je haar borsten en billen kan zien.


    Dat is wat ik ook vind en ik heb geen idee waar ik anders moet rpgen waar het wel toegestaan is.


    If you can't hide it, just throw some fucking glitter all over it.

    Ik vind het een goede regel :] Ik trok eerst ook mijn wenkbrauwen op toen ik las dat mannen bovenlijf wel mocht, vrouwen niet, maar met de uitleg erbij kan ik wel begrip tonen ervoor.

    @Audacity, ik sluit me volledig bij je aan.

    Veel mensen hier gaan terug naar de oude tijden waar het mods tegenover users is, wat onzinnig is. Ze doen hun best, geven heel redelijke verwoordingen, maar mensen willen gewoon graag tegendraads zijn.

    Als je niet een handeling kunt beschrijven van seks, dan lijkt het me dat je er eventueel niet genoeg verstand van hebt. Natuurlijk ben je vrij om te schrijven wat je wilt, maar het lijkt me merkwaardig als je iets gaat beschrijven wat je eigenlijk helemaal niet kent. Inlezen is handig, dus dan heb je er wel een beter idee bij.

    Ik ben het ermee eens dat er misschien een aanpassing zou kunnen komen met dat er links wel gebruikt kunnen worden. Ook vind ik het jammer inderdaad dat qua kunst het beperkt moet worden, maar het zij zo. Ik heb liever dat ik het zelf moet opzoeken, dan dat het ongewenst bij anderen in het zicht komt.

    Voor de rest vind ik dat jullie je goed verweerd hebben mods, zet 'm op :]

    Oh and btw, grow up kids. Als jullie oud genoeg zijn om naakte dingen te zien, dan moet je ook zeker wel ergens wat fatsoen hebben om normaal te kunnen reageren en niet onnodig reacties moeten geven om maar dwars te zitten. Je mag je mening geven, zeker, maar doe dit onderbouwd en laat het daar bij. Je krijgt vanzelf antwoord en dan kun je ook weer reageren.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    MALIK93 schreef:
    (...)

    Bij iedere story stel je een leeftijdsgrens in. Alle leeftijden, 12+ of 16+. Dit doe je dus eigenlijk al en daar ben je dus al gewaarschuwd. Ik zet ook altijd in mijn beschrijving of het geweld/seks/drugs/grof taalgebruik bevat. Misschien is het een idee om dat te verplichten ofzo zodat iedereen weet wat erin voorkomt. En gewoon geen seks- en naaktgifs in de inleiding. Ik vind deze regel (zoals jullie waarschijnlijk al gemerkt hadden) echt zo'n onzin.

    Ja, maar dit leeftijdssysteem zou op de schop moeten. Ik heb ergens een link geplaatst in één van mijn laatste reacties naar een oudere suggestie daarover waar nooit iets mee gedaan is. Ik denk dat dat ook erg zou kunnen helpen met dit probleem.

    Ik zou het zelfs goed vinden als er een speciale plek komt waar alle stories die seksueel getinte afbeeldingen gebruiken komen te staan en dat dat soort verhalen (of alleen de hoofdstukken) niet meer in de spotlight mogen zodat niemand ze perongeluk aanklikt.

    Seks is goor, ik ben helemaal voor


    Sarah = ongewoon sexy

    Jaims en Saar, jullie zijn geweldig in het verwoorden van jullie mening en ik kan niet anders zeggen dan dat ik het met jullie eens ben.

    [ bericht aangepast op 28 feb 2016 - 21:33 ]


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    KapiteinKoek schreef:
    Seks is goor, ik ben helemaal voor


    Godver ik ga stuk, vreet gewoon je koek op man. :P

    Goed, ik ga eens een poging doen om een reactie te geven. Ik ga proberen zo veel mogelijk vragen te beantwoorden en uitleg te geven, maar het zou hier of daar kunnen dat het even niet helemaal klopt en er zitten ook een paar stukjes eigen mening tussen. Ik probeer zo goed mogelijk het topic ondertussen te volgen, maar jullie gaan er echt voor. Zoals ze in de West-Vlenders zeggen: ma ho zeg. Al ben ik wel van Antwerpen, maar ik vind het een mooie uitdrukking.

    Ten eerste zou ik graag willen benadrukken dat wij, zoals al eerder is aangehaald, ook maar gewone users zijn. Wij investeren onze tijd (en het is veel tijd) vrijwillig in deze site en steken er ook met veel plezier onze moeite in. Wij proberen rekening te houden met het volledige userbestand dat gebruik maakt van de site. Sommigen vergeten af en toe dat er nog een volledig ander publiek is dat op deze site zit. De mensen die op het forum zitten zijn misschien wel de meest zichtbare users (en af en toe ook de meest luidruchtige sorry ;D), maar we hebben ook gewoon users die hier enkel verhalen lezen, schrijven of andere dingen doen. Daar moeten wij als moderators ook rekening mee houden. Vaak zijn de jongere users ook niet de meest vocale users, die zich laten horen aan de rest, maar dat wil niet zeggen dat we met hen geen rekening moeten houden.
    Quizlet is een site voor iedereen en om dat mogelijk te maken, moeten we er ook voor zorgen dat dit een site is waar iedereen zich thuis voelt. Als dat wil zeggen dat wij plaatjes moeten verbieden waarop geslachtsdelen, borsten en billen staan, dan zij dat zo. Wij hebben in het verleden bijvoorbeeld klachten gekregen van plaatjes waar wij niets mee konden doen of waarvoor we een hoop bestaande regels bij elkaar moesten plakken om ze te kunnen verbieden, terwijl ze wel duidelijk over de schreef gingen. Zeker bij reacties was dat een probleem. Nu hebben we gewoon een overzichtelijke regel waarmee we gemakkelijk kunnen werken.

    Ik wil ook even graag aanhalen dat dit de regeling bij heel erg veel sites is. Facebook is daar een erg goed voorbeeld van. Ook instagram is een van de sites die op dat vlak streng is. Wij zijn echt niet zo vreemd, omdat we dit besloten hebben. Op het internet is het misschien inderdaad niet zo moeilijk om suggestieve plaatjes te vinden, maar dat wil niet zeggen dat dat voor Quizlet ook het geval moet zijn.

    @Skadi: Om even op je vraag te antwoorden (geen foto in het hoofdstuk), dat is echt heel erg moeilijk om te controleren. Ik kan persoonlijk ook niet zien of een foto in de inleiding er in is geplaatst door de link er in te plaatsen of zelf de foto er in te zetten (je weet wel wat ik bedoel, vage uitleg x) ). Daarnaast kan je nog op verschillende andere manieren op een hoofdstuk terecht komen. Je kan er nog gewoon op klikken bij recent gelezen, je kan bij willekeurige of nieuwe stories op de story uitkomen en je kan ook nog via zoeken er toevallig op uitkomen. Ik denk dus niet dat dat haalbaar of controleerbaar is.

    Als ik het mij correct herinner (correct me if I'm wrong), hebben we besloten ook links en spoilers te verbieden, omdat we het al hebben meegemaakt dat links en spoilers zonder aanduiding werden gebruikt om mensen op choquerende informatie of foto's te laten uitkomen. Dit willen we natuurlijk ook voorkomen.

    Om er even mijn eigen mening over te geven: vaak vind ik een plaatje van een vrouw in ondergoed veel mooier dan een volledig naakte vrouw. Ik zit er zelf echt niet op te wachten om plots een gigantisch paar borsten of billen op mijn beeldscherm te zien en ik heb het gevoel dat ik daar niet alleen in ben. Het is misschien zo dat iedereen er heeft en vanuit mijn eigen feministische mening zou dat gelijk moeten zijn, maar de afbeeldingen en plaatjes waar wij het over hebben zijn vaak nog veel denigrerender naar vrouwen toe dan jullie misschien denken dat deze regel is. Ik heb er in het algemeen geen behoefte aan om een naakte persoon in het algemeen te zien. En ik vind ook niet dat dat bij een story hoort, waar dat misschien ook over kan gaan. Zelfs al lees ik een 16+ story, daar hoef ik echt geen plaatjes bij te zien, ik weet wel hoe het er uit ziet. :')

    Als ik nog vragen niet beantwoord heb of als iets niet duidelijk is, kan je dat natuurlijk altijd vragen. Je hoeft trouwens ook geen schrik te hebben van een priveberichtje eventueel. ^^ En zoals Jarne ook al zei: heb alsjeblieft geduld! Wij moeten echt een hele hoop vragen bespreken momenteel, dus het kan even duren voor je antwoord krijgt. Lees ook zeker goed de beginpost nog eens door en kijk naar antwoorden van moderators doorheen het topic, want er zijn een deel van de vragen die al eens beantwoord zijn geweest.
    Als je twijfelt over een foto, kan je ook altijd een berichtje naar een moderator sturen. Natuurlijk zijn jullie ook vrij om voorstellen te blijven doen, wij bekijken alles dat er gezegd wordt. We hebben ook al enkele (kleine) aanpassingen gemaakt naar suggesties van de users. Wij zijn echt geen dictatuur en willen zeker rekening houden met wat jullie zeggen en voorstellen.

    [ bericht aangepast op 28 feb 2016 - 21:37 ]


    What would Emma do?

    Bjergsen schreef:
    Als je niet een handeling kunt beschrijven van seks, dan lijkt het me dat je er eventueel niet genoeg verstand van hebt.

    Ik heb er wel degelijk verstand van. Maar probeer dat maar eens goed te beschrijven naar mensen die er niet zoveel verstand van hebben.

    Skadi schreef:
    (...)
    Ik heb er wel degelijk verstand van. Maar probeer dat maar eens goed te beschrijven naar mensen die er niet zoveel verstand van hebben.


    Of mensen die het nog nooit gedaan hebben en zich er voor schamen om het te schrijven, omdat ze bang zijn dat het verkeerd uitpakt. Of zoals bij mij in mijn hoofd is het perfect geschreven/uitgebeeld en ik weet wat ik bedoel. Maar als ik het opschrijf is het gewoon kut.