• Beste users,

    Onlangs is het ons opgevallen dat er steeds meer seksueel getinte foto's en gifs op Quizlet gepost worden. Gezien Quizlet een site is waar veel jongeren lid van zijn, zijn zulke foto's en gifs niet gepast. We hebben ondervonden dat we een regel moesten aanpassen om dit beter te kunnen tegengaan. Na overleg zijn we tot het volgende gekomen.

    Dit was de oude huisregel:

    - Het is niet toegestaan foto's of plaatjes te posten waarop geslachtsdelen zichtbaar zijn.


    Dit is de nieuwe huisregel:
    Het is niet toegestaan seksueel getinte foto's, plaatjes, links of reacties te posten die mogelijk een choquerende werking hebben. Onder een spoilerknop is dit ook niet toegestaan.


    Om een duidelijke grens te trekken, hebben wij een lijst gemaakt van welke zaken wel toegestaan zijn en welke niet.

    Wat wel toegestaan wordt:
    - Een afbeelding/gif van een kussend stel.
    - Een ontbloot bovenlijf van een man.
    - Lichte inkijk.
    - Badkleding.
    - Alleen bewegende lakens.
    - Een afbeelding/gif van seksspeeltjes die niet in gebruik zijn.

    Wat niet toegestaan wordt:
    - Geslachtsdelen, borsten en billen.
    - Een afbeelding/gif waarop iemand duidelijk seks heeft.
    - Een afbeelding/gif van seksspeeltjes die in gebruik zijn.
    - Lingerie die te onthullend is (waarbij geslachtsdelen zichtbaar zijn). *

    * Quizlet bestaat voornamelijk uit een jonger publiek en wij willen deze jongere mensen zoveel mogelijk beschermen. Daarom staan wij geen afbeeldingen toe die meer onthullen dan lingerie/ondergoed. Dit geldt dus voor penissen, vagina's, borsten en billen. Borsten en billen mogen dan wel onschuldiger lijken, maar veel van deze plaatjes zijn suggestief en komen van 18+ sites. Deze zijn ongepast voor jongeren en kunnen hen choqueren. Wij willen voorkomen dat jongeren een fout beeld krijgen van seksualiteit en hun eigen lichaam. Verder kunnen zulke plaatjes ook leiden tot onzekerheden waar, niet alleen jongeren, maar veel mensen gevoelig voor zijn.

    Wij vragen jullie om je eigen creaties na te kijken en deze binnen de week aan te passen. Dit betekent dus dat ten laatste zaterdag 5 maart alle ongepaste afbeeldingen verwijderd moeten zijn om een waarschuwing te voorkomen. Mochten jullie nog vragen hebben, kunnen ze altijd in dit topic of aan een moderator gesteld worden.

    Met vriendelijke groeten,
    Het moderatorteam

    [ bericht aangepast op 28 feb 2016 - 13:52 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 27 feb 2016 - 16:46 ]


    Ik wil een tuin vol egels

    @Diplodocus
    Ik denk dat je me nog niet helemaal begrepen hebt. Maar ik denk ik dat beter kan uitleggen als ik over een pc beschik. Op mobiel is het een beetje lastig. En misschien via een pb, omdat dit topic al snel vol is. (:

    Neala schreef:
    (...)

    Godver ik ga stuk, vreet gewoon je koek op man. :P


    Ik ben sexy nippleslip foto's aan het maken voor op dit forum.


    Sarah = ongewoon sexy

    KapiteinKoek schreef:
    (...)

    Ik ben sexy nippleslip foto's aan het maken voor op dit forum.


    Zitten er ook witte sterretjes op je nips zoals op de kaptein koek *wbw*

    Skadi schreef:
    @Diplodocus
    Ik denk dat je me nog niet helemaal begrepen hebt. Maar ik denk ik dat beter kan uitleggen als ik over een pc beschik. Op mobiel is het een beetje lastig. En misschien via een pb, omdat dit topic al snel vol is. (:


    Haha, dat gevoel van mobiels die niet meewerken snap ik. Ik zie wel een berichtje van je komen! Het kan altijd zijn dat ik iets fout begrepen heb, ik zie wel een berichtje komen. ^^


    What would Emma do?

    Neala schreef:
    (...)

    Zitten er ook witte sterretjes op je nips zoals op de kaptein koek *wbw*

    Ik wil jullie vriendelijk verzoeken om ontopic te blijven.


    Deep inside, I've never felt alive

    Shego schreef:
    (...)
    Ik wil jullie vriendelijk verzoeken om ontopic te blijven.


    Het feit dat de regels het nu toestaan maakt het meer ontopic dan je zou willen. Sexy witte sterretjes op een ontbloot mannenlichaam omdat het kan

    Groetjes


    Sarah = ongewoon sexy

    Skadi schreef:
    (...)
    Ik heb er wel degelijk verstand van. Maar probeer dat maar eens goed te beschrijven naar mensen die er niet zoveel verstand van hebben.


    Als zij er meer verstand van willen hebben, en er blijkbaar interesse in hebben om meer ervan te weten, dan kunnen zij dat zelf op zoeken toch? Het gaat hier om het beschermen van kinderen die het niet ongewenst te zien krijgen. Als mensen het wel wensen om te zien, dan kunnen zij ervoor kiezen om dit dus op te zoeken. Trouwens, note: ik zei 'eventueel'. Ik zeg niet dat het gelijk zo is, maar dat het zo kan zijn.


    @Yoos, thanks ^^


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Bjergsen schreef:
    (...)

    Als zij er meer verstand van willen hebben, en er blijkbaar interesse in hebben om meer ervan te weten, dan kunnen zij dat zelf op zoeken toch? Het gaat hier om het beschermen van kinderen die het niet ongewenst te zien krijgen. Als mensen het wel wensen om te zien, dan kunnen zij ervoor kiezen om dit dus op te zoeken. Trouwens, note: ik zei 'eventueel'. Ik zeg niet dat het gelijk zo is, maar dat het zo kan zijn.

    @Yoos, thanks ^^

    Ik vind ook dat je helemaal gelijk hebt. Naar mijn mening is dit gewoon een (nutteloze) discussie. Er zijn zoveel dingen waar men het niet mee eens is en het toch zo blijft, live with it. Het is heus niet zo raar dat de mods deze regel hebben aangepast, want dit is heus niet de enige site die seksuele/naakte plaatjes verbieden. Het boek Vijftig tinten grijs van E.L. James is een erotisch boek. Zij zit dan niet op Quizlet, maar het is wel een erotisch boek waar constant seksstukken in geschreven zijn. Jawel mensen, zónder plaatjes. En het is toch wel een érg bekend boek geworden he.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Het is niet zo dat ik het niet kan beschrijven of dat mijn lezers het niet weten, het geeft je verhaal gewoon iets extra's. Ook in je beschrijving staat een foto gewoon leuker. Ik vind persoonlijk dat de argumenten echt bullshit zijn. Kunnen de jonge lezers die 16+ verhalen ZELF aanklikken ook even van zich laten horen dan? Want de mensen waarvoor dit schijnbaar allemaal is ingesteld blijven wel erg stil.

    [ bericht aangepast op 28 feb 2016 - 22:17 ]


    I just wanna watch you when you take it off

    Dubbel.

    [ bericht aangepast op 28 feb 2016 - 22:16 ]


    I just wanna watch you when you take it off

    Ik ben nog steeds niet helemaal tevreden wat betreft kunst. Eerst kwam deze reactie daarover:

    Hazy schreef:
    Wat betreft de vraag over kunst:
    Het begrip kunst is veel te breed. De een kan zeggen dat het kunst is, terwijl de ander het erover vindt. Vanwege de veiligheid van iedereen is het beter dat ook dit volgens de vermelde regel wordt behandeld. Dus wordt dit ook verboden, voordat de één een vrijstelling krijgt en de ander niet om misschien praktisch dezelfde reden.

    Dit begrijp ik, maar toch denk ik dat ergens een grens getrokken moet kunnen worden? Ik zou het persoonlijk best jammer vinden om alle schilderijen met naakte mensen uit de renaissance en dergelijke zaken niet meer te mogen zien hier. De twijfelgevallen liggen eerder in de moderne kunst.
    Al ben ik dan nog van mening dat een tekening zou moeten kunnen (dat krijgen kinderen toch ook al op de basisschool?), maar daarbij snap ik het nog wel als daar een grens getrokken moet worden. Dus, op zijn minst kunst uit de oudheid en dergelijke tijdperiodes toestaan?

    Verder werd dit ook gezegd:
    Shego schreef:
    (...)
    Ik zal even persoonlijk zeggen dat ik het er eigenlijk ook niet mee eens ben. Tenminste, de liefhebber van kunst in mij. Maar het is gewoon een lastige lijn, omdat er zo ook foto's van naakt meisje of vrouw of man op deze site gezet kan worden onder het mom "kunst". Ik persoonlijk vind het dan dubbel om te zeggen dat die dingen zoals de primavera of de geboorte van Venus wel mogen en dat soort dingen dan niet.
    Ik snap dat het allemaal heel strikt is en het klinkt héél primitief en ik ben het ook echt met jullie eens in dat opzicht, als twintiger die behoorlijk vrij is opgevoed. Maar dit is en blijft ook een site voor kinderen en dan vind ik het níét oké als dit zichtbaar voor hen is. Ik, als mod zijnde, wil niet dat ouders hun kinderen gaan verbieden om op Q te komen omdat ze denken dat dit een site voor volwassenen is. Dit is een site voor kinderen, tieners én volwassenen. Ik hoop dat jullie daar ook een beetje begrip voor op kunnen brengen.

    Hier gaat het over foto's. Dat foto's verboden worden, kan ik best begrijpen. Maar schilderijen en beeldhouwwerken waarbij de nadruk duidelijk niet op de naaktheid ligt (in de zin van, daar gaat het niet om, dat is een bijzaak of detail) verbieden? Ik zou het toch jammer vinden.

    [ bericht aangepast op 28 feb 2016 - 22:23 ]


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Ik vind dit eigenlijk best een goed initiatief, al zou ik er wel voor zijn dat dit soort dingen wel oké zijn als het in een spoiler o.i.d. staat en het van tevoren aangegeven is. Dan is iemand namelijk wel gewaarschuwd en het is dan dus ook iemands eigen verantwoording, zeg maar.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    MALIK93 schreef:
    Het is niet zo dat ik het niet kan beschrijven of dat mijn lezers het niet weten, het geeft je verhaal gewoon iets extra's. Ook in je beschrijving staat een foto gewoon leuker. Ik vind persoonlijk dat de argumenten echt bullshit zijn. Kunnen de jonge lezers die 16+ verhalen ZELF aanklikken ook even van zich laten horen dan? Want de mensen waarvoor dit schijnbaar allemaal is ingesteld blijven wel erg stil.

    Ik vind het zelf echt niet nodig, want ik ben iemand die het graag aan mijn fantasie overhoud en als ik er dan toch een seks/naakt plaatje bij zie vind ik het stukje tekst snel teniet doen. Zelf schrijf of lees ik weleens seksposts/stukjes, maar zoals ik al vermeldde: de plaatjes vind ik dat ze het verpesten en ik hoef echt niet dat elke keer te zien. Eerlijk gezegd, irriteer ik me er mateloos aan. Alsof een vrouw/man verleidelijker is zonder kleding, daar laat nu echt niet veel fantasie aan over.

    [ bericht aangepast op 28 feb 2016 - 22:25 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Jinxxx schreef:
    (...)
    Ik vind het zelf echt niet nodig, want ik ben iemand die het graag aan mijn fantasie overhoud en als ik er dan toch een seks/naakt plaatje bij zie vind ik het stukje tekst snel teniet doen. Zelf schrijf of lees ik weleens seksposts/stukjes, maar zoals ik al vermeldde: de plaatjes vind ik dat ze het verpesten en ik hoef echt niet dat elke keer te zien. Eerlijk gezegd, irriteer ik me er mateloos aan. Alsof een vrouw/man verleidelijker is zonder kleding, daar laat nu echt niet veel fantasie aan over.


    En daarom zet ik ze in een link. (Nouja in m'n beschrijving niet dan). Zo kan iedereen zelf bepalen of hij of zij ze bekijkt. Ik snap dus echt niet wat het probleem is aangezien mensen die het wel willen zien ze kunen bekijken en mensen die dat niet willen alleen een gekleurde link in je tekst zien en daar verder niets mee hoeven te doen


    I just wanna watch you when you take it off

    MALIK93 schreef:
    Het is niet zo dat ik het niet kan beschrijven of dat mijn lezers het niet weten, het geeft je verhaal gewoon iets extra's. Ook in je beschrijving staat een foto gewoon leuker. Ik vind persoonlijk dat de argumenten echt bullshit zijn. Kunnen de jonge lezers die 16+ verhalen ZELF aanklikken ook even van zich laten horen dan? Want de mensen waarvoor dit schijnbaar allemaal is ingesteld blijven wel erg stil.


    Ze zijn blijkbaar stiekem allemaal creaties aan het bekijken dat een seksuele tint bevat. Want voor 5 maart moet dat allemaal weg zijn en hierna hebben ze niks meer om te zeuren. Aangezien Quizlet dan net Orange Is The New Black lijkt. Gevangenen in onze eigen creaties.