• Het verhaal
    Door bezuinigingen word er een aantal scholen gesloten, voornamelijk speciaal onderwijs scholen. Zo dreigt ook een dovenschool gesloten te worden, maar de directeur steekt hier een stokje voor. Samen met de docenten en vrijwilligers bedenken ze een project, ze hopen dat door dit project de school open kan blijven. Dit project is nog in de begin fase en ze willen het uitproberen. Het project is een groep tieners bij de groep doven te plaatsen. Op de school krijgen ze gewoon les zoals op een normale school alleen dan in gebarentaal. De dovenleerlingen van de school zijn allemaal verschillend, sommige leerlingen Postlinguaal doof, andere Prelinguaal. Postlinguaal wil zeggen dat de leerlingen niet vanaf hun geboorte doof zijn, maar pas later. Dit kan door een hersenvliesontsteking of een ongeluk. Prelinguaal betekend letterlijk 'voor de taal'. Deze leerlingen zijn doof geboren of voor hun 3de levensjaar doof geworden. Sommige leerlingen kunnen praten, andere niet. De directeur en de anderen die aan het project hebben gewerkt hopen dat de dove leerlingen, horende leeftijdsgenoten kunnen inspireren met hun levensstijl. De directeur zegt voor het project te zijn, omdat het via meerdere wegen goed uit kan pakken. De jongeren kunnen geïnspireerd raken, de autoriteiten krijgen een beter kijk op de wereld binnen een dovenschool en misschien realiseren ze zich dat hij belangrijk is en als laatste door dit project te doen komt het onder de aandacht, mensen gaan na denken over het belang van dovenscholen en misschien komen er donaties

    De overheid kreeg, zoals de directeur hoopte, lucht van het project. Daarom werd een groep onhandelbare jongeren die anders naar de (jeugd)gevangenis moesten door de rechter een bijzondere taakstraf opgelegd. Het gaat om jongeren tussen de 15 en de 20 die onhandelbaar zijn geworden: hun ouders kunnen hen niet meer aan en ze zijn meerdere keren in aanraking gekomen met de politie. Ze doen waar ze zelf zin in hebben. Ze knokken er op los, stellen als ze iets leuks vinden en houden van zuipen.

    In een oud schoolgebouw, een die eerder dit jaar gesloten werd door de bezuinigingen, word tijdelijk weer geopend. Niet voor school, maar voor het project. De groep onhandelbare jongeren worden samen met een groep doven in de school geplaatst. 4 weken lang blijven ze hier. De jongeren zowel de dove als niet dove, mogen het pand niet verlaten en hebben geen toegang tot elektronica(tv, mobiel, etc.) Ze gaan hier van maandag tot vrijdag gewoon naar school, op de beneden verdieping. Ze zitten zijn allen in het lokaal, samen met de begeleiders, via een tv scherm krijgen ze les. Na school moeten ze weer naar boven. Zondag middag mag er bezoek komen. De zaterdag hebben ze activiteiten. Elke zaterdag worden er tweetallen gevormd en word er een activiteit gegeven. Soms bied de activiteit een privilege, zoals toegang tot elektronica of even uit het schoolbouw. De school en de activiteiten zijn verplicht. Er zijn twee begeleiders, een mannelijke agent, die is er vooral voor de onhandelbare en een vrouw die voornamelijk dient als tolk, voor de doven.

    Dit is het schoolgebouw. Met op de begaande grond zulke lokalen en op de 1ste verdieping een gemeenschappelijke kamer en zulke slaapzalen.Één voor de jongens en één voor de meiden.

    Rollen
    VOL!
    Jongens:
    - Doof - Balder -Michael ‘Mike’ Collins - 18 - 1.7
    - Doof - tirzaj - Mark Tyler Smit - 19 - 1.4
    - Onhandelbaar - Chlorisse - James Rafael Carter - 17 - 1.4
    - Onhandelbaar - DownTheRoad - Joshua Kane Smith - 19 - 1.4

    Meisjes:
    - Doof - Ice_Queen - Catherina Avonleah Evans - 19 - 1.6
    - Doof - Necessity - Freya Lynn Sugetti - 19 - 1.3
    - Onhandelbaar - tirzaj - Samantha Vos - 18 - 1.1
    - Onhandelbaar - aethereal - Sophia Sage Simons - 18 - 1.5

    Invullijsje
    Naam:
    Leeftijd(tussen de 15 en de 20):
    Innerlijk:
    Uiterlijk(met foto):
    Doof/onhandelbaar + uitleg:
    Extra:

    Regels
    — Je reservering blijft 2 dagen staan. Als je meer tijd nodig hebt, kan je dit aangeven.
    — Minimaal 300 woorden per post.
    — Er zijn 8 rollen beschikbaar. 2 dove meisjes, 2 dove jongens, 2 onhandelbare jongens en 2 onhandelbare meisjes. Dit is ook het maximum.
    — Ik hou niet van buitensluiten, dit wil ik dus ook niet hebben in dit RPG.
    — Niemand is perfect.
    — Als je meedoet, wil ik ook echt dat je actief meedoet, en dus niet dat je een eendagsvlieg bent.
    — Het liefst wil ik dat iedereen een relatielijstje maakt. Dus gewoon wat je indruk is van ieder personage.
    — Geen andere personages besturen, mits dit besproken is.
    — Alleen ik maak topics, mits ik iemand aanwijs om dit te doen.
    — Maximaal twee personages.

    Start
    De RPG begint op het moment dat de jeugd voor het eerst het gebouw betreed. Dat is op een zondag, deze dag is er geen programma. Ze leren elkaar kennen.Die maandag gaan ze gewoon naar school

    Afzeggingen
    Ice_Queen - 25 april tot 25 mei - Vakantie in de Filipijnen
    Chlorisse - 18 t/m 23 april - Uitwisseling

    Examens - 12 tot 25 mei
    aethereal
    tirzaj

    Topics
    Rollentopic #1
    Praattopic #1
    Speeltopic #1


    Het vereist uiterlijke moed om te sterven,
    het vereist innerlijke moed om te leven.

    [ bericht aangepast op 2 april 2016 - 15:03 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 14 maart 2019 - 14:45 ]


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!

    Kels schreef:
    Naam: Amy Cohen
    Leeftijd(tussen de 15 en de 20): 19
    Innerlijk: Amy is onzeker over zichzelf en bang dat ze niet goed genoeg is voor anderen. Door deze eigenschap is ze erg beïnvloedbaar. Ze voelt zich vaak depressief en ongelukkig.
    Uiterlijk: Erg slank , blond haar en blauwe ogen.
    Doof/onhandelbaar + uitleg: Onhandelbaar omdat ze haar ouders nooit heeft gekend en ze tot haar 18de in jeugdzorg instituten heeft gezeten. . Woont sinds kort samen met haar nieuwe vriend en heeft een strafblad omdat ze voor hem zaakjes oplost in haar vrije tijd in ruil hiervoor betaalt hij alles wat haar hartje begeert.
    Extra: Is verslaafd aan blowen en doet er alles aan op dagelijks aan een joint te komen.



    Heb je misschien ook een foto?


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!

    tirzaj schreef:
    (...)

    Heb je misschien ook een foto?


    Ja ik doe mijn best maar krijg het er niet in?


    You can do anything. But not everything

    Kels schreef:
    (...)

    Ja ik doe mijn best maar krijg het er niet in?


    Dat moet je op de foto camera klikken boven in, haken met img ertussen, als je op dan tussen de haken in een link plak krijg je een foto.
    De link krijg je door een foto ergs op internet te zoeken, ga er dan met je rechter muisknop er op gaan staan en kies 'adres van afbeelding kopiëren'
    Probeer het nog eens ;)

    [ bericht aangepast op 10 maart 2016 - 19:20 ]


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!



    Oh en aan de topicmaakster, je moet het aantal woorden in de titel zetten. Dit is een pas ingevoerde regel rond RPG's.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Kagami schreef:



    Oh en aan de topicmaakster, je moet het aantal woorden in de titel zetten. Dit is een pas ingevoerde regel rond RPG's.


    Hoe kan ik dat aanpassen? Het is 300...


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!

    Kagami schreef:



    Oh en aan de topicmaakster, je moet het aantal woorden in de titel zetten. Dit is een pas ingevoerde regel rond RPG's.


    THX! Heb hiervan de link gekopieerd heb net een macbook dus moet nog even wennen aan alles!


    You can do anything. But not everything

    tirzaj schreef:
    (...)

    Hoe kan ik dat aanpassen? Het is 300...

    Je moet het aan een mod vragen ^^


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Kagami schreef:
    (...)
    Je moet het aan een mod vragen ^^


    Ik heb een mail gestuurd, wat dom van me dat ik dat vergeten ben xd


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!

    -> Titel op verzoek aangepast.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    tirzaj schreef:
    (...)

    Ik heb een mail gestuurd, wat dom van me dat ik dat vergeten ben xd

    Haha het is geen grote ramp natuurlijk :)


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ellaria schreef:
    -> Titel op verzoek aangepast.


    Dankjewel!


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!

    Het praattopic --> http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=176525 <--


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!

    Mag ik ook nog een jongen doen?


    You can do anything. But not everything

    Kels schreef:
    Mag ik ook nog een jongen doen?


    Doof of onhandelbaar?


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!

    Kels schreef:
    (...)

    Ja ik doe mijn best maar krijg het er niet in?


    Is het al gelukt met de foto?


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!