• Het verhaal
    Door bezuinigingen word er een aantal scholen gesloten, voornamelijk speciaal onderwijs scholen. Zo dreigt ook een dovenschool gesloten te worden, maar de directeur steekt hier een stokje voor. Samen met de docenten en vrijwilligers bedenken ze een project, ze hopen dat door dit project de school open kan blijven. Dit project is nog in de begin fase en ze willen het uitproberen. Het project is een groep tieners bij de groep doven te plaatsen. Op de school krijgen ze gewoon les zoals op een normale school alleen dan in gebarentaal. De dovenleerlingen van de school zijn allemaal verschillend, sommige leerlingen Postlinguaal doof, andere Prelinguaal. Postlinguaal wil zeggen dat de leerlingen niet vanaf hun geboorte doof zijn, maar pas later. Dit kan door een hersenvliesontsteking of een ongeluk. Prelinguaal betekend letterlijk 'voor de taal'. Deze leerlingen zijn doof geboren of voor hun 3de levensjaar doof geworden. Sommige leerlingen kunnen praten, andere niet. De directeur en de anderen die aan het project hebben gewerkt hopen dat de dove leerlingen, horende leeftijdsgenoten kunnen inspireren met hun levensstijl. De directeur zegt voor het project te zijn, omdat het via meerdere wegen goed uit kan pakken. De jongeren kunnen geïnspireerd raken, de autoriteiten krijgen een beter kijk op de wereld binnen een dovenschool en misschien realiseren ze zich dat hij belangrijk is en als laatste door dit project te doen komt het onder de aandacht, mensen gaan na denken over het belang van dovenscholen en misschien komen er donaties

    De overheid kreeg, zoals de directeur hoopte, lucht van het project. Daarom werd een groep onhandelbare jongeren die anders naar de (jeugd)gevangenis moesten door de rechter een bijzondere taakstraf opgelegd. Het gaat om jongeren tussen de 15 en de 20 die onhandelbaar zijn geworden: hun ouders kunnen hen niet meer aan en ze zijn meerdere keren in aanraking gekomen met de politie. Ze doen waar ze zelf zin in hebben. Ze knokken er op los, stellen als ze iets leuks vinden en houden van zuipen.

    In een oud schoolgebouw, een die eerder dit jaar gesloten werd door de bezuinigingen, word tijdelijk weer geopend. Niet voor school, maar voor het project. De groep onhandelbare jongeren worden samen met een groep doven in de school geplaatst. 4 weken lang blijven ze hier. De jongeren zowel de dove als niet dove, mogen het pand niet verlaten en hebben geen toegang tot elektronica(tv, mobiel, etc.) Ze gaan hier van maandag tot vrijdag gewoon naar school, op de beneden verdieping. Ze zitten zijn allen in het lokaal, samen met de begeleiders, via een tv scherm krijgen ze les. Na school moeten ze weer naar boven. Zondag middag mag er bezoek komen. De zaterdag hebben ze activiteiten. Elke zaterdag worden er tweetallen gevormd en word er een activiteit gegeven. Soms bied de activiteit een privilege, zoals toegang tot elektronica of even uit het schoolbouw. De school en de activiteiten zijn verplicht. Er zijn twee begeleiders, een mannelijke agent, die is er vooral voor de onhandelbare en een vrouw die voornamelijk dient als tolk, voor de doven.

    Dit is het schoolgebouw. Met op de begaande grond zulke lokalen en op de 1ste verdieping een gemeenschappelijke kamer en zulke slaapzalen.Één voor de jongens en één voor de meiden.

    Rollen
    VOL!
    Jongens:
    - Doof - Balder -Michael ‘Mike’ Collins - 18 - 1.7
    - Doof - tirzaj - Mark Tyler Smit - 19 - 1.4
    - Onhandelbaar - Chlorisse - James Rafael Carter - 17 - 1.4
    - Onhandelbaar - DownTheRoad - Joshua Kane Smith - 19 - 1.4

    Meisjes:
    - Doof - Ice_Queen - Catherina Avonleah Evans - 19 - 1.6
    - Doof - Necessity - Freya Lynn Sugetti - 19 - 1.3
    - Onhandelbaar - tirzaj - Samantha Vos - 18 - 1.1
    - Onhandelbaar - aethereal - Sophia Sage Simons - 18 - 1.5

    Invullijsje
    Naam:
    Leeftijd(tussen de 15 en de 20):
    Innerlijk:
    Uiterlijk(met foto):
    Doof/onhandelbaar + uitleg:
    Extra:

    Regels
    — Je reservering blijft 2 dagen staan. Als je meer tijd nodig hebt, kan je dit aangeven.
    — Minimaal 300 woorden per post.
    — Er zijn 8 rollen beschikbaar. 2 dove meisjes, 2 dove jongens, 2 onhandelbare jongens en 2 onhandelbare meisjes. Dit is ook het maximum.
    — Ik hou niet van buitensluiten, dit wil ik dus ook niet hebben in dit RPG.
    — Niemand is perfect.
    — Als je meedoet, wil ik ook echt dat je actief meedoet, en dus niet dat je een eendagsvlieg bent.
    — Het liefst wil ik dat iedereen een relatielijstje maakt. Dus gewoon wat je indruk is van ieder personage.
    — Geen andere personages besturen, mits dit besproken is.
    — Alleen ik maak topics, mits ik iemand aanwijs om dit te doen.
    — Maximaal twee personages.

    Start
    De RPG begint op het moment dat de jeugd voor het eerst het gebouw betreed. Dat is op een zondag, deze dag is er geen programma. Ze leren elkaar kennen.Die maandag gaan ze gewoon naar school

    Afzeggingen
    Ice_Queen - 25 april tot 25 mei - Vakantie in de Filipijnen
    Chlorisse - 18 t/m 23 april - Uitwisseling

    Examens - 12 tot 25 mei
    aethereal
    tirzaj

    Topics
    Rollentopic #1
    Praattopic #1
    Speeltopic #1


    Het vereist uiterlijke moed om te sterven,
    het vereist innerlijke moed om te leven.

    [ bericht aangepast op 2 april 2016 - 15:03 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 14 maart 2019 - 14:45 ]


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!

    Chlorisse schreef:
    Dus Raffe en Mark worden wel vrienden? Mooi! En dan botst hij in het begin met Sam, dat zorgt weer voor wat eh... Spanning xD


    & Dat kun je weer mooi in het relatielijstje zetten ;)


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!

    Ideaal haha


    "It doesn't matter who you are or what you look like, so long as somebody loves you."

    Chlorisse schreef:
    Iemand die vrienden (of later misschien een stel) met Raffe wil worden? :)


    I like Raffe :Y) ik denk dat Freya en hij het best goed zouden kunnen vinden


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    (...)

    I like Raffe :Y) ik denk dat Freya en hij het best goed zouden kunnen vinden


    Vrienden en/of later een stel?


    "It doesn't matter who you are or what you look like, so long as somebody loves you."

    Chlorisse schreef:
    (...)

    Vrienden en/of later een stel?


    Ik zie beide wel gebeuren. Wat denk jij?


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ik eerlijk gezegd ook wel, hoewel je er wel rekening mee moet houden dat Raffe niet snel een echte relatie aan zal gaan. Hij zal er steeds omheen draaien en een beetje flirten, maar Freya zal de eerste stap richting een echte relatie moeten zetten, want Raffe heeft last van bindingsangst


    "It doesn't matter who you are or what you look like, so long as somebody loves you."

    Dit is waar het relatielijstje voor is, daar kun je dit allemaal inzetten^^


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!

    Chlorisse schreef:
    Ik eerlijk gezegd ook wel, hoewel je er wel rekening mee moet houden dat Raffe niet snel een echte relatie aan zal gaan. Hij zal er steeds omheen draaien en een beetje flirten, maar Freya zal de eerste stap richting een echte relatie moeten zetten, want Raffe heeft last van bindingsangst


    Freya zal die stap wel zetten (en net zo hard terugflirten :') )


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Mijn relatielijstje komt later heb een erg drukke dag gehad op werk sorry!


    You can do anything. But not everything

    Raffe's relatielijst tot nu toe

    David Pasko:
    ...........................................................................?

    Mark Tyler Smit:
    Het klikt meteen tussen die twee. Ze worden (goede?) vrienden.

    Joshua Kane:
    ...........................................................................?

    Anna van de Vries:
    ...........................................................................?

    Freya Lynn Sugetti:
    Freya is zeker Raffe's type. Het klikt meteen en ze worden vrienden. Er wordt geflirt van beide kanten, maar het duurt even voordat er de stap naar een echte relatie wordt gemaakt.

    Samantha Vos:
    Tussen Samantha en Raffe klikt het niet. Ze kan niet goed tegen zijn directheid, en wanneer mensen zich aan bepaalde eigenschappen van Raffe irriteren dan wordt hij meestal nog veel vervelender.

    Amy Cohen:
    ...........................................................................?




    Er staan nog namen open! Iemand die nog een vriendschap/ruzie/watdanook met Raffe wilt?

    [ bericht aangepast op 13 maart 2016 - 20:06 ]


    "It doesn't matter who you are or what you look like, so long as somebody loves you."

    RELATIELIJST FREYA
    (afgesproken gewoon, gewoon een eerste indruk van mijzelf schuingedrukt. Bevalt dat je niet/wil je het anders/wil je wat afspreken, let me know!)

    David Pasko:
    Freya begrijpt zijn hekel aan anders behandeld worden door doofheid prima. Ze waardeert zijn zelfverzekerdheid en zou het wel goed met hem kunnen vinden.

    Mark Tyler Smit:
    Zijn drukte vindt Freya helemaal niet erg. Ook het feit dat hij wel wat durft te zeggen, bevalt haar wel. Het zou wel eens goed met hem kunnen klikken.

    Joshua Kane:
    Joshua intrigeert Freya. Of ze hem echt aardig kan vinden, weet ze niet, want zijn arrogantie is bij haar op de verkeerde plek. Toch is er iets in die gereserveerdheid waardoor ze hem juist beter wil leren kennen en wil kijken wie hij is achter die metershoge muren.

    Anna van de Vries:
    Het meisje is Freya te stil. Ze houdt zich overal buiten en Freya is juist op zoek naar mensen met wie ze gek kan doen en volledig in haar plannen op gaan.

    Samantha Vos:
    Samantha is niet op haar mondje gevallen en dat vindt Freya prima. Ook zij zal zich niet snel inhouden om iets te zeggen. Het zou tussen de meisjes wel kunnen klikken.

    Amy Cohen:
    Ze is Freya te beïnvloedbaar. Freya heeft een behoorlijk sterke persoonlijkheid en heeft wel eens flink wat tegengas nodig, (en ik heb het idee dat Amy dat niet gaat geven)

    James Rafael Carter:
    Freya vindt hem een leuk persoon. Hij heeft ook een sterke persoonlijkheid en dat bevalt haar wel. Hij is wel echt haar type en dit zal nog wel eens verder dan alleen vrienden kunnen gaan. Spoiler: dat gebeurt uiteindelijk ook

    [ bericht aangepast op 13 maart 2016 - 20:34 ]


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    ER ZIJN NOG TWEE ROLLEN!
    Een dove jongen en een onhandelbaar meisje.
    We zijn net begonnen, iedereen heeft nu 1 of 2 posten gedaan.
    Wil je aanschuiven? Het kan nog!


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!

    Zou ik nog aan mogen schuiven met een onhandelbaar meisje? (:
    Dit is trouwens wel m'n eerste "grote" RPG hier op Q, ik weet niet of dat een probleem is haha, maar zo niet; dan doe ik graag mee!


    “If you want to live where people are not afraid of mice, you must give up living in palaces.” - We Were Liars

    aethereal schreef:
    Zou ik nog aan mogen schuiven met een onhandelbaar meisje? (:
    Dit is trouwens wel m'n eerste "grote" RPG hier op Q, ik weet niet of dat een probleem is haha, maar zo niet; dan doe ik graag mee!


    Hii, dat is geen probleem hoor, iedereen moet ergens beginnen ;)
    Jij mag hem hebben!
    Vul jij zo snel mogelijk het lijstje dat bovenaan staat in? Voor je personage, met een naam en karakter, hoe je haar ongeveer gaat spelen. Als je dat gedaan hebt mag je op het speeltopic komen. Wij zijn middels al begonnen, jij kunt zo aanschruiven. Je mag kiezen of je de plek van Kels overneemt en dus al in het huis bent of dat je nog moet komen(lees het verhaal door en je begrijpt wat ik bedoel)

    Als er vragen zijn, schroom niet en vraag het, op het praattopic of via een pb.


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!

    Sophia • Sage • Simons

    • Naam •
    Sophia – From the Greek word for wisdom
    Sage – From the English word sage, which denotes either a type of spice or else a wise person
    Simons – Surname


    • Leeftijd •
    Sophia is 18 jaar oud.

    • Innerlijk •
    Op het eerste gezicht ziet Sophia er alles behalve intimiderend en brutaal uit, maar zodra ze haar mond open trekt, is dat een compleet ander verhaal. Opgegroeid met drie oudere broers in een streng gezin heeft er voor gezorgd dat Sophia weet hoe ze voor zichzelf op kan komen. Het opgroeien in een streng gezin heeft er ook voor gezorgd dat Sophia al van jongs af aan een rebel is geweest en nooit bang is geweest om de regels te verbreken. Dit tot grote ergernis van haar ouders, die haar drie broers als perfecte jongetjes hebben opgevoed en hun enige dochter als het zwarte schaap van de familie zien.
    Waar Sophia bij onbekende mensen nog al afstandelijk kan overkomen, verandert dit compleet als je haar eenmaal wat beter leert kennen en ze weet dat je te vertrouwen bent. Dan is het een persoon waarmee je flink kan lachen en ook dan zie je pas dat Sophia ook echt wel wat lieve kanten heeft: als ze van je houdt, gaat ze voor je door het vuur en eenmaal haar vertrouwen gewonnen, dan staat ze ook altijd voor je klaar. Deze lieve kanten laat ze alleen niet zo snel zien omdat ze wilt voorkomen dat mensen misbruik van haar maken. Haar vertrouwen winnen gaat dan ook niet heel erg makkelijk. Sophia is een persoon die eigenlijk qua relaties, of dit nou vriendschappen of liefdes zijn, altijd verkeerde keuze's maakt en hierin uiteindelijk altijd wordt gekwetst: vandaar haar terughoudendheid.


    • Uiterlijk •
    Sophia heeft lichtblond haar van nature, wat in bepaald licht een ijzige glans heeft. Ze heeft het altijd lang gehad, maar in een rebelse bui heeft ze zelf de schaar gepakt en (tot groot protest van haar ouders) het kortgewiekt tot net onder haar schouders. Dit draagt ze altijd stijl en rommelig. Haar ogen hebben een lichtblauwe kleur en haar huid is ook vrij licht. Sophia's make-up wordt gekenmerkt door flink wat mascara en eyeliner, verder is de rest vrij naturel. Sophia is niet extreem groot, maar vrij gemiddeld, zo'n 1 meter 65 en heeft een tengere bouw. In haar neus heeft ze een zilver ringetje (ook tot grote ergernis van haar ouders) en deze draagt ze eigenlijk ook een beetje als protest tegen hen. Het ringetje heeft ze echter niet altijd in, maar soms als een accessoire om haar look af te maken.

    • Onhandelbaar •
    Sophia is onhandelbaar, en dat is ze eigenlijk altijd al geweest. Ze komt uit een gezin van zes personen en heeft drie oudere broers, die in haar ouders ogen alles altijd perfect doen. Opgroeien met de druk om perfect te zijn en je perfect te gedragen is ook hetgeen waar Sophia door onderuit is gegaan. Die constante druk vanuit huis zorgde er voor dat ze zich juist extreem opstandig op ging stellen. Dit begon onschuldig met laat wegblijven en niet luisteren als ze haar kamer op moest ruimen, maar ging al snel over in het omgaan met foute personen, drugsdealers als vriendjes en spijbelen van school om dronken te worden. Keer op keer probeerden haar ouders iets te doen aan haar rebelse gedrag, maar beetje bij beetje kregen ze door dat er niet meer veel aan te doen was. Haar ouders hopen dat dit project Sophia zal laten inzien dat ze niet zo opstandig moet zijn, maar Sophia weet al bijna zeker dat dit niet gaat werken.








    “If you want to live where people are not afraid of mice, you must give up living in palaces.” - We Were Liars