• Het verhaal
    Door bezuinigingen word er een aantal scholen gesloten, voornamelijk speciaal onderwijs scholen. Zo dreigt ook een dovenschool gesloten te worden, maar de directeur steekt hier een stokje voor. Samen met de docenten en vrijwilligers bedenken ze een project, ze hopen dat door dit project de school open kan blijven. Dit project is nog in de begin fase en ze willen het uitproberen. Het project is een groep tieners bij de groep doven te plaatsen. Op de school krijgen ze gewoon les zoals op een normale school alleen dan in gebarentaal. De dovenleerlingen van de school zijn allemaal verschillend, sommige leerlingen Postlinguaal doof, andere Prelinguaal. Postlinguaal wil zeggen dat de leerlingen niet vanaf hun geboorte doof zijn, maar pas later. Dit kan door een hersenvliesontsteking of een ongeluk. Prelinguaal betekend letterlijk 'voor de taal'. Deze leerlingen zijn doof geboren of voor hun 3de levensjaar doof geworden. Sommige leerlingen kunnen praten, andere niet. De directeur en de anderen die aan het project hebben gewerkt hopen dat de dove leerlingen, horende leeftijdsgenoten kunnen inspireren met hun levensstijl. De directeur zegt voor het project te zijn, omdat het via meerdere wegen goed uit kan pakken. De jongeren kunnen geïnspireerd raken, de autoriteiten krijgen een beter kijk op de wereld binnen een dovenschool en misschien realiseren ze zich dat hij belangrijk is en als laatste door dit project te doen komt het onder de aandacht, mensen gaan na denken over het belang van dovenscholen en misschien komen er donaties

    De overheid kreeg, zoals de directeur hoopte, lucht van het project. Daarom werd een groep onhandelbare jongeren die anders naar de (jeugd)gevangenis moesten door de rechter een bijzondere taakstraf opgelegd. Het gaat om jongeren tussen de 15 en de 20 die onhandelbaar zijn geworden: hun ouders kunnen hen niet meer aan en ze zijn meerdere keren in aanraking gekomen met de politie. Ze doen waar ze zelf zin in hebben. Ze knokken er op los, stellen als ze iets leuks vinden en houden van zuipen.

    In een oud schoolgebouw, een die eerder dit jaar gesloten werd door de bezuinigingen, word tijdelijk weer geopend. Niet voor school, maar voor het project. De groep onhandelbare jongeren worden samen met een groep doven in de school geplaatst. 4 weken lang blijven ze hier. De jongeren zowel de dove als niet dove, mogen het pand niet verlaten en hebben geen toegang tot elektronica(tv, mobiel, etc.) Ze gaan hier van maandag tot vrijdag gewoon naar school, op de beneden verdieping. Ze zitten zijn allen in het lokaal, samen met de begeleiders, via een tv scherm krijgen ze les. Na school moeten ze weer naar boven. Zondag middag mag er bezoek komen. De zaterdag hebben ze activiteiten. Elke zaterdag worden er tweetallen gevormd en word er een activiteit gegeven. Soms bied de activiteit een privilege, zoals toegang tot elektronica of even uit het schoolbouw. De school en de activiteiten zijn verplicht. Er zijn twee begeleiders, een mannelijke agent, die is er vooral voor de onhandelbare en een vrouw die voornamelijk dient als tolk, voor de doven.

    Dit is het schoolgebouw. Met op de begaande grond zulke lokalen en op de 1ste verdieping een gemeenschappelijke kamer en zulke slaapzalen.Één voor de jongens en één voor de meiden.

    Rollen
    VOL!
    Jongens:
    - Doof - Balder -Michael ‘Mike’ Collins - 18 - 1.7
    - Doof - tirzaj - Mark Tyler Smit - 19 - 1.4
    - Onhandelbaar - Chlorisse - James Rafael Carter - 17 - 1.4
    - Onhandelbaar - DownTheRoad - Joshua Kane Smith - 19 - 1.4

    Meisjes:
    - Doof - Ice_Queen - Catherina Avonleah Evans - 19 - 1.6
    - Doof - Necessity - Freya Lynn Sugetti - 19 - 1.3
    - Onhandelbaar - tirzaj - Samantha Vos - 18 - 1.1
    - Onhandelbaar - aethereal - Sophia Sage Simons - 18 - 1.5

    Invullijsje
    Naam:
    Leeftijd(tussen de 15 en de 20):
    Innerlijk:
    Uiterlijk(met foto):
    Doof/onhandelbaar + uitleg:
    Extra:

    Regels
    — Je reservering blijft 2 dagen staan. Als je meer tijd nodig hebt, kan je dit aangeven.
    — Minimaal 300 woorden per post.
    — Er zijn 8 rollen beschikbaar. 2 dove meisjes, 2 dove jongens, 2 onhandelbare jongens en 2 onhandelbare meisjes. Dit is ook het maximum.
    — Ik hou niet van buitensluiten, dit wil ik dus ook niet hebben in dit RPG.
    — Niemand is perfect.
    — Als je meedoet, wil ik ook echt dat je actief meedoet, en dus niet dat je een eendagsvlieg bent.
    — Het liefst wil ik dat iedereen een relatielijstje maakt. Dus gewoon wat je indruk is van ieder personage.
    — Geen andere personages besturen, mits dit besproken is.
    — Alleen ik maak topics, mits ik iemand aanwijs om dit te doen.
    — Maximaal twee personages.

    Start
    De RPG begint op het moment dat de jeugd voor het eerst het gebouw betreed. Dat is op een zondag, deze dag is er geen programma. Ze leren elkaar kennen.Die maandag gaan ze gewoon naar school

    Afzeggingen
    Ice_Queen - 25 april tot 25 mei - Vakantie in de Filipijnen
    Chlorisse - 18 t/m 23 april - Uitwisseling

    Examens - 12 tot 25 mei
    aethereal
    tirzaj

    Topics
    Rollentopic #1
    Praattopic #1
    Speeltopic #1


    Het vereist uiterlijke moed om te sterven,
    het vereist innerlijke moed om te leven.

    [ bericht aangepast op 2 april 2016 - 15:03 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 14 maart 2019 - 14:45 ]


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!

    Oeh I like Sophia! Misschien kan ze vrienden worden met Raffe?


    "It doesn't matter who you are or what you look like, so long as somebody loves you."

    Er is nog een plekje over! Als iemand nog zin heeft ons te joinen! ^^


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!

    Relatielijstje Sophia

    Samantha
    Sophia zal het meteen goed met Samantha kunnen vinden, omdat ze best gelijkgezind zijn. Wel zal Samantha's opstandigheid soms wat confronterend zijn voor Sophia: zij is ook zo opstandig en kan de effecten daarvan niet altijd overzien, maar Samantha kan haar op die manier een soort spiegel voorleggen. Verder denk ik wel dat ze vriendinnen kunnen worden.

    Freya
    Sophia zal in eerste instantie niet zo veel te maken hebben met Freya, omdat ze het moeilijk vindt om met iemand te communiceren als diegene niet kan praten. Als ze haar eenmaal leert kennen, zal ze wel enorm veel respect krijgen voor de manier waarop Freya in het leven staat en vooral daarom zal ze Freya ook wel aardig vinden, maar vooral bang zal zijn dat dat gevoel niet wederzijds is en Freya haar ziet als een complete bitch.

    Joshua
    Sophia zal Joshua's stilte interessant vinden, en zijn hele verschijning vrij intimiderend. Verder zal hij haar enorm doen denken aan een paar van haar ex-vriendjes, omdat hij qua persoonlijkheid en vooral qua houding nogal op hen lijkt, dus de kans is groot dat ze daarom wat afstandelijk doet ten opzichte van hem. Qua persoonlijkheid hebben Sophia en Joshua vrij veel raakvlakken.

    Mark
    Sophia zal Mark's drukte in eerste instantie wat irritant vinden, vooral omdat ze al chagrijnig is door deze hele situatie, maar zodra ze een beetje gewend raakt aan de omgeving, zal ze hem wel grappig gaan vinden. Ook hem zal ze uiteindelijk respecteren door de manier waarop hij in het leven staat, desondanks het feit dat hij doof is. Ook vindt ze het fijn dat hij niet bang is om te zeggen wat hij vindt.

    Raffe
    Sophia zal de directheid van Raffe enorm waarderen, omdat zij zelf ook vaak net zo direct is. Hoe energiek hij is kan een irritatiepunt zijn op het begin, maar als ze er aan gewend raakt, kan ze dat wel grappig vinden. Zijn optimisme is iets wat Sophia zelf soms moeilijk vindt, maar bij hem kan waarderen. Ik denk dat ze wel goede vrienden kunnen worden.


    “If you want to live where people are not afraid of mice, you must give up living in palaces.” - We Were Liars

    aethereal schreef:
    Relatielijstje Sophia

    Samantha
    Sophia zal het meteen goed met Samantha kunnen vinden, omdat ze best gelijkgezind zijn. Wel zal Samantha's opstandigheid soms wat confronterend zijn voor Sophia: zij is ook zo opstandig en kan de effecten daarvan niet altijd overzien, maar Samantha kan haar op die manier een soort spiegel voorleggen. Verder denk ik wel dat ze vriendinnen kunnen worden.

    Freya
    Sophia zal in eerste instantie niet zo veel te maken hebben met Freya, omdat ze het moeilijk vindt om met iemand te communiceren als diegene niet kan praten. Als ze haar eenmaal leert kennen, zal ze wel enorm veel respect krijgen voor de manier waarop Freya in het leven staat en vooral daarom zal ze Freya ook wel aardig vinden, maar vooral bang zal zijn dat dat gevoel niet wederzijds is en Freya haar ziet als een complete bitch.

    Joshua
    Sophia zal Joshua's stilte interessant vinden, en zijn hele verschijning vrij intimiderend. Verder zal hij haar enorm doen denken aan een paar van haar ex-vriendjes, omdat hij qua persoonlijkheid en vooral qua houding nogal op hen lijkt, dus de kans is groot dat ze daarom wat afstandelijk doet ten opzichte van hem. Qua persoonlijkheid hebben Sophia en Joshua vrij veel raakvlakken.

    Mark
    Sophia zal Mark's drukte in eerste instantie wat irritant vinden, vooral omdat ze al chagrijnig is door deze hele situatie, maar zodra ze een beetje gewend raakt aan de omgeving, zal ze hem wel grappig gaan vinden. Ook hem zal ze uiteindelijk respecteren door de manier waarop hij in het leven staat, desondanks het feit dat hij doof is. Ook vindt ze het fijn dat hij niet bang is om te zeggen wat hij vindt.

    Raffe
    Sophia zal de directheid van Raffe enorm waarderen, omdat zij zelf ook vaak net zo direct is. Hoe energiek hij is kan een irritatiepunt zijn op het begin, maar als ze er aan gewend raakt, kan ze dat wel grappig vinden. Zijn optimisme is iets wat Sophia zelf soms moeilijk vindt, maar bij hem kan waarderen. Ik denk dat ze wel goede vrienden kunnen worden.


    Ziet er goed uit! Ik kan me wel vinden in Samantha en Mark! Samantha en Sophia kunnrn wel vrienden worden! :)


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!

    Mogelijk dat ik mee mag doen als doof meisje?


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Ice_Queen schreef:
    Mogelijk dat ik mee mag doen als doof meisje?


    Ja dat kan!
    (Ik zet je er bij als ik op de laptop zit)
    Je mag alvast het lijstje invullen/je personage maken en een relatielijstje!
    Wij zijn op het speeltopic net begonnen, maar je kan gewoon inspringen wanneer je kan. (Dan schrijven wij je vanaf dat moment tussen onze volgorde)
    In iedergeval welkom! & ik hoop dat je het leuk gaat vinden :)

    Groetjes


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!

    Ik maak mijn rol morgen :), nu geen tijd om de lijst te maken namelijk!


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Ice_Queen schreef:
    Ik maak mijn rol morgen :), nu geen tijd om de lijst te maken namelijk!

    Is goed!


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!

    Naam: Catherina Avonleah Evans
    Leeftijd(tussen de 15 en de 20): 20
    Innerlijk: Catherina is een vrouw die niet op haar mond is gevallen, ze zou heus laten merken wat ze van iemand denkt. Ook al zou het diegene kwetsen, dat doet haar niks. Als je niet tegen de waarheid kan, dan is het je eigen probleem niet het hare. Als je in haar 'inner circle' zit dat geeft ze echt om je en zal altijd voor je klaar staan. Ze kan niet tegen als je tegen haar liegt of bedriegt of een mes in haar rug steekt , figuurlijk gesproken. Dan zal ze je het leven zuur maken of ze zal je compleet negeren. Het zal dan heel moeilijk worden om dan terug te komen in haar 'inner circle' als je eenmaal haar vertrouwen hebt beschadigd, zal dat meestal voorgoed zijn. Drukke mensen kan Catherina niet tegen, maar bij sommige anderen dan weer wel. Het hangt erg vanaf hoe de anderen zich opstellen. Catherina is een vrouw die zichzelf op de achtergrond zet, haar vrienden en family zet ze altijd op de eerste plek. Die komen voor haar dan haar eigen belangen. Ze is ook een vrouw die niet verteld over haar gevoelens! Meestal stopt ze dat ver weg! Haar muziek verteld eigenlijk haar verhaal.
    Uiterlijk(met foto):


    Heeft lang donker blond krullend haar en lichtbruine ogen. Ze is vrij slank en maar 1.70 lang. Ze draagt meestal shirts en shorts, of skinny jeans. Je ziet haar zelden in een rok of jurk. Qua schoenen draagt ze altijd sneakers. Het is niet dat ze hakken kan dragen, maar ze loopt liever op sneakers dan hakken.
    Doof/onhandelbaar + uitleg: Doof: Catherina is doof geboren, haar ouders hadden eerst geen idee wat ze met haar aanmoesten, want ze hadden nooit een kind gehad die doof was. Maar haar ouders leerde er mee om te gaan en brachten Catherina al snel naar een school, sinds ze kon lopen. Catherina ging eerst naar een normale school, maar werd daar gepest! Op die school leerde ze voor zichzelf op te komen en heeft sommige en ook goed gemept! Enkele zelf een goed letsel gegeven dat ze het ziekenhuis in moesten! Door dit voorval (Maar ook anderen) ging ze naar een doven school en daar werd ze uit eindelijk geaccepteerd om wie ze was, maar heeft zich nooit echt geuit wie Catherina werkelijk was.
    Omdat Catherina horende ouders had, leerde Catherina vanzelf om te praten en ook lip te lezen. Liefst spreekt Catherina niet, want ze vind dat ze helemaal geen mooie stem heeft, terwijl ze wel een redelijke stem heeft, die je gewoon goed kan verstaan.
    Haar doofheid weerhield haar niet om muziek te spelen. Muziek is haar passie en niemand kan dat haar afpakken. Ze kan het muziek niet horen, maar wel voelen!
    Extra: Op haar vierde jaar zat ze op. Piano, Gitaar, en Viool, op haar vijftiende leerde een beetje Dj van een buurjongen.
    Haar moeder overleed toen ze acht jaar was, dit was een heftige moment geweest. Omdat ze een hele goede band had met haar moeder, haar vader begreep haar soms gewoon niet! Met hem kon ze wel goed ouwehoeren enzo, maar pittige en diepe gesprekken voeren! Nee dat nooit en dat zal ook nooit gebeuren. Omdat haar moeder overleed en haar vader een half jaar geleden voordat haar moeder overleed zijn baan kwijt was. Zocht hij een nieuwe baan, hij vond er algauw één. Het was wel in een hele andere gebied. Dus in haar zevende jaar verhuisde ze, ze moest afscheid nemen van enkele vrienden die ze had gemaakt op de dovenschool.

    [ bericht aangepast op 22 maart 2016 - 22:14 ]


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Relatie: Catherina Avonleah Evans

    Samantha:
    Is niet intimiderend voor voor Catherina, maar kan niet tegen als Samantha gaat herrie schoppen. Catherina word dan zelf beetje crazy in haar hoofd en doet dan dingen dat niet hoort. In het begin kan ze niet zo goed met Samantha omgaan, maar dat veranderd na de tijd, wanneer Catherina achterkomt hoe het komt dat Samantha zo is.

    Anna:
    Kan redelijk met haar omgaan, omdat Anna ook doof is net al Catherina. Ze probeert Anna beetje van haar bindingsangst af te helpen.

    Freya:
    Catherina en FReya kunnen af en toe botsen. Hun persoonlijkheid is haast hetzelfde en dat kan soms gevaarlijk uit de hoek komen. Door hun persoonlijkheid kunnen ze samen ook wel goed met elkaar overweg. Ze kennen vanelkaar elkanders zwaktes en sterktes, ze kennen elkander sinds hun jeugd, ze waren samen opgegroeid!

    David:
    Heel stiekem heeft Catherina een oogje op hem. Alleen heeft dit nooit aan hem laten merken! Ze kent David sinds basis school, maar in de zevende groep. Verliet ze de basis school omdat haar vader nieuw werk had ergens anders. Hun contact verbrak na enkele maanden. Al in het zesde jaar vond ze hem leuk.

    Joshua:
    Catherina kan hem totaal niet uitstaan, omdat hij zo arrogant en denkt dat hij beter is dan anderen. Ze mijd hem dan ook graag! Het is niet dat bang is voor hem, nee dat totaal niet. Het is meer dat als ze hem niet zou gaan mijden, dat hem een beste raken klappen wil gaan uitdelen bij hem.

    Mark:
    De drukte die Mark soms afstraalt werkt slecht voor Catherina en dus probeert ze wel beetje met hem te praten enzo, maar langdradige gesprekken voeren dat zit er totaal niet in.

    James:
    Integenstelling tot Joshua, kan Catherina wel goed overweg met James. Ze probeert hem juist namelijk een beetje te dimmen soms, want in haar ogen kan James best gevaarlijke dingen doen, omdat hij graag van avontuur houd, teveel zelfvertrouwen heeft. Catherine probeert James te laten zien dat serieus zijn ook een goed iets is. Waar je niet voor moet gaan verschuilen. Ze ziet James als een jongere broertje.


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Zo mijn rol is eindelijk af! Wat vinden jullie ervan

    [ bericht aangepast op 22 maart 2016 - 22:13 ]


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Oehh me likes ^.^


    "It doesn't matter who you are or what you look like, so long as somebody loves you."

    Ice_Queen schreef:
    Relatie: Catherina Avonleah Evans

    Samantha:
    Is niet intimiderend voor voor Catherina, maar kan niet tegen als Samantha gaat herrie schoppen. Catherina word dan zelf beetje crazy in haar hoofd en doet dan dingen dat niet hoort. In het begin kan ze niet zo goed met Samantha omgaan, maar dat veranderd na de tijd, wanneer Catherina achterkomt hoe het komt dat Samantha zo is.

    Anna:
    Kan redelijk met haar omgaan, omdat Anna ook doof is net al Catherina. Ze probeert Anna beetje van haar bindingsangst af te helpen.

    Freya:
    Catherina en FReya kunnen af en toe botsen. Hun persoonlijkheid is haast hetzelfde en dat kan soms gevaarlijk uit de hoek komen. Door hun persoonlijkheid kunnen ze samen ook wel goed met elkaar overweg. Ze kennen vanelkaar elkanders zwaktes en sterktes, ze kennen elkander sinds hun jeugd, ze waren samen opgegroeid!

    David:
    Heel stiekem heeft Catherina een oogje op hem. Alleen heeft dit nooit aan hem laten merken! Ze kent David sinds basis school, maar in de zevende groep. Verliet ze de basis school omdat haar vader nieuw werk had ergens anders. Hun contact verbrak na enkele maanden. Al in het zesde jaar vond ze hem leuk.

    Joshua:
    Catherina kan hem totaal niet uitstaan, omdat hij zo arrogant en denkt dat hij beter is dan anderen. Ze mijd hem dan ook graag! Het is niet dat bang is voor hem, nee dat totaal niet. Het is meer dat als ze hem niet zou gaan mijden, dat hem een beste raken klappen wil gaan uitdelen bij hem.

    Mark:
    De drukte die Mark soms afstraalt werkt slecht voor Catherina en dus probeert ze wel beetje met hem te praten enzo, maar langdradige gesprekken voeren dat zit er totaal niet in.

    James:
    Integenstelling tot Joshua, kan Catherina wel goed overweg met James. Ze probeert hem juist namelijk een beetje te dimmen soms, want in haar ogen kan James best gevaarlijke dingen doen, omdat hij graag van avontuur houd, teveel zelfvertrouwen heeft. Catherine probeert James te laten zien dat serieus zijn ook een goed iets is. Waar je niet voor moet gaan verschuilen. Ze ziet James als een jongere broertje.
    \

    Anna en David doen niet meer mee...


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!

    Ice_Queen schreef:
    Zo mijn rol is eindelijk af! Wat vinden jullie ervan


    I like :Y)


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!

    tirzaj schreef:
    (...)\

    Anna en David doen niet meer mee...


    Oke, dan doe ik hun weg!


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.