• Hallo!

    Dit vraag ik me al een tijdje af, want ik hoor van veel vriendinnen dat ze 'moeder' en 'vader' zeggen. Persoonlijk vind ik dat wat ouderwets klinken (?) Maar dat kan er aan liggen omdat ik altijd 'mama' en 'papa' heb gezegd.

    Er bestaan veel varianten zoals pa en ma, moeke en vake (hoewel dit meer voor grootouders is, maar ik heb het wel al gehoord), paps en mams, pap en mam... of gewoon de voornaam? Ik weet het niet! :'D
    Nu ben ik wel benieuwd wat jullie zeggen. (:


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Mam, mama, pap, papa. (:


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Ajin schreef:
    Mama en papa


    <3

    Altijd mama en papa. Behalve als ik met mijn broer aan het praten ben, dan noemen we ze onder elkaar wel eens ma en pa. Maar dat zeg ik nooit tegen hen zelf als ik ze aanspreek.


    Nothing is impossible in my own powerful mind.

    Ik zeg wel vaak "mijn vader/mijn moeder" als ik tegen anderen praat over mijn ouders, maar verder is het altijd pap/mam.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Mam, mama, mammie x] En als ik met andere mensen over mijn ouders praat, is het gewoon 'mijn moeder' x]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Gewoon mama en papa. Soms pap of mam. Hehe, ik heb ook een bijnaam voor mijn moeder: "mamatoetie" En daar luistert ze ook naar. :Y)
    En voor de rest spreek ik ze met je aan.


    One Who Travels A Higher Path.

    Ik zeg wel als ik het over mij ouders heb als ze daar niet zijn: 'Mijn moeder of vader' Maar niet rechtstreeks tegen hun
    Verder zeg ik eigenlijk altijd Ma en Pa. Vroeger toen ik klein was zei ik wel altijd Mama en Papa maar nu bijna nooit meer. Ik hoorde laatst van een vriendin dat ze het altijd zo grappig vind dat ik Ma en Pa zeg omdat het zo ouderwets is, maar ik heb geen idee of het ouderwets is...


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    Ma(ma) & mijn stiefvader spreek ik aan met Sheffield. Dat laatste was ooit als grapje begonnen toen hij hier kwam wonen, maar inmiddels luistert hij niet meer als ik hem anders noem. Dit terwijl hij bij andere niet luistert als ze hem zo noemen :Y)

    [ bericht aangepast op 1 april 2016 - 15:29 ]


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Papa/pap en mem. Of ik noem ze bij hun achternaam, vind ik ook altijd leuk.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Mama en papa
    En als ik boos ben: Ma - Pa


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Mama, mam en papa, pap. ^^ En om te lachen soms moeder, vader, moederfiguur, vaderfiguur (die heb ik van een vriendin van mijn zus. :'D), madre, padre of moere, maar dan wordt mijn ma kwaad, haha.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ohh ja, en papsie en mamsie zeg ik soms ook.:P


    Queer zijn is gewoon alles

    Pappa/mamma, ik ben wel de enige van mijn vrienden die dat doet. Hier zegt iedereen ons pap en ons mam, haha echt vreselijk!


    I was an angel living in the garden of evil