• 17 JUNI 1975

    17 Juni 1975, Stockholm.
    Het is 17 Juni, opnieuw en opnieuw. In deze stad komt de volgende dag nooit. Het is er voor altijd 17 Juni 1975. Het theater wordt bewoond door miss Crow en een groot aantal kinderen met een leeftijd tussen de vier en achttien jaar oud. Tenminste, qua uiterlijk. De kinderen zijn oud; sommigen hebben de leeftijd van honderd jaar zelfs al bereikt. De kinderen zijn bijzonder. Bijzonder op een manier die door de samenleving niet geaccepteerd wordt. Allemaal hebben ze een bijzonderheid, zo is de een onzichtbaar wanneer hij/zij geen kleding aanheeft, is de ander zo sterk als een volgroeide gorilla en is weer een ander zo licht dat ze zweeft. Dag in dag uit voeren zij 's avonds om acht uur een theatershow op, terwijl de tijd buiten het theater gewoon verder gaat, draait bij hen dagelijks de klok terug.

    Het Theater
    De kinderen wonen dus samen met miss Crow in een theater in het centrum van Stockholm. Wanneer je het theater binnengaat, is het als ieder ander met een foyer, zaal en coulissen, maar als je verder door naar achter gaat kom je in het woondeel. Dit bestaat uit vier verdiepingen met een kelder, begane grond met keuken, gezamelijke eetzaal, woonkamer en klaslokaal. Op de twee overige verdiepingen vind je de slaapvertrekken en badkamers. Later zal er nog een verduidelijkende plattegrond komen.


    Het Theaterstuk
    Het theaterstuk verandert om de zoveel tijd, zodat de kinderen het niet saai gaan vinden. Natuurlijk vindt niet iedereen het altijd even leuk om mee te doen, maar toch moeten ze allemaal om acht uur in de coulissen staan, zodat de voorstelling kan gaan beginnen. Help je niet mee? Dan is er geen plaats voor jou in de lus.
          Het stuk wordt geschreven door de kinderen, die dat leuk vinden om te doen. Dit geldt ook als een bijdrage voor het stuk. Hierdoor hoeven ze dan niet mee te doen.


    Lussen en het Concept van de 'Bijzondere' Wereld
    In de boeken gaan ze uit van buiten de bijzondere kinderen ook nog een paar andere onmenselijke wezens die we in deze rpg even vergeten om het allemaal even wat makkelijker te maken. Dit betekent dus ook dat er geen hulsels en schepsels in voor zullen komen.
    Het theater, de kinderen en miss Crow wonen met zijn allen in een lus. Dit is iets wat enkel een ymbryne kan maken. Een ymbryne is een vrouwelijke shapeshifter, die van mens naar een bepaald soort vogel kan veranderen en andersom. In dit geval is dat een crow; een kraai. Ook kan een ymbryne de tijd manipuleren en zo een tijdlus maken; een dag die eeuwig door en door gaat.
    De mensen in de lus zullen niet verouderen. Of nou ja, het wordt stopgezet voor een tijdje. Want als de bewoners van de lus naar buiten gaan door de, meestal verborgen, uitgang, zullen ze alle stopgezette jaren snel weer inhalen en mogelijk overlijden, als die tijd voor hen anders ook al gekomen zou zijn.
          Qua jaartal buiten de lus zou je een soort rekensommetje kunnen maken; In de lus werd de tijd stilgezet op 17 Juni 1975, maar daarbuiten ging de tijd gewoon door. Het is overigens geen krachtveld, waar na het maken van de lus niemand meer in kon. Je kunt het meer zien als een andere dimensie.
    Terug naar de doorlopende tijd; Als je de dagen telt dat ze al in de lus zitten, weet je dus ook hoeveel dagen er anders ook al voorbij zouden zijn. Bij 356 dagen in de lus is er een jaar voorbij en bij (iets meer dan) 3650 tien jaar. Als je dan naar buiten zou gaan, zou je dus tien jaar verouderen.
    De lus is overigens alleen toegankelijk voor bijzonderen. "Normale" mensen kunnen met geen enkele mogelijkheid binnenkomen.


    Lijst van bijzonderheden
    Onzichtbaarheid — Besturing van elementen/een diersoort/planten/weer/geesten/doden/gedachten van anderen — Zo licht dat je zweeft — Vliegen — Iedere taal kunnen spreken — Gedachten lezen — Voorspellen — Het gebruiken van sonar — Onverwoestbaar — Ongelooflijk sterk — Bijzondere lichaamssamenstellingen — Met dieren kunnen communiceren — Supersnelheid — Genezende handen — Extra goed kunnen zien/horen/ruiken/voelen — Superflexibiliteit — Reflectatie van andermans bijzonderheid — Fotografisch geheugen (maar dan letterlijk) — Röntgenzicht


    Invullijst
    Naam:
    Leeftijd:
    Afkomst:
    Bijzonderheid: zie lijst met voorbeelden voor inspiratie
    Innerlijk:
    Uiterlijk: (met foto + hoe oud ze eruit zien)
    Geschiedenis:
    Relaties: (je personage is er al heel wat jaren, dus het is logisch dat ze al wat relaties hebben. Relaties voor in de toekomst komen in de rpg)
    Extra:


    Regels
    • Schrijf minimaal 200 woorden, naam, codes etc is uitgezonderd!
    • De Huisregels van Quizlet gelden uiteraard ook hier.
    • Posts dienen geschreven te worden in correct Nederlands.
    • 16+ (sex, extreem geweld, etc) is toegestaan, maar meld dit wel even aan de bovenkant van je post, in het rood.
    • Enkel Millard en Deamus maken nieuwe topics, tenzij anders vermeld.
    • Als je twee weken niet reageert, zal ik je een PB sturen. Als je een geldige reden hebt zal je niet uit de RPG gezet worden.
    • Als je niet meer met plezier meespeelt of niet meer mee wilt doen, meld je dan netjes af én schrijf nog minimaal een post over hoe je personage het gesprek af rond o.i.d.
    • Bespeel andermans personages niet zonder toestemming.

    Rollen [Girls/Boys: 8/5]
    Naam — Uiterlijke Leeftijd — Daadwerkelijke Leeftijd — Bijzonderheid — Faceclaim — User — Pagina
    Meiden

    • ? — ? — ? — Het besturen van het element vuur — Elle Fanning — Deamus — ?
    • ? — ? — ? — Ongelooflijk sterk — ? — AdoreDelano
    • ? — ? — ? — Superflexibiliteit — Maddie Ziegler — Dumbledore
    • ? — ? — ? — Vliegen — Rowan Blanchard — JudithSuzann
    • ? —? —? — Supersnelheid —? — Stucky
    • ? —? —? — Genezende handen —Nastya Kustakina — Yubby
    • ? —? —? — Onzichtbaar —? — Chocoladekoekje
    • ? —? —? — Besturing weer — ? — Ice_Queen



    Jongens

    • ? — ? — ? — Fotografisch geheugen — Joe Collier — Dirtyd
    • ? — ? — ? — Ongelooflijk sterk — ? — Dumbledore
    • ? — ? — ? — Aanpassen aan achtergrond — Troye Sivan — Millard
    • ? —? —? — Gedachten lezen — Dylan Summerall — Caprice
    • ? — ? — ? — Weer besturen — ? — Yubby
    •
    •

    [ bericht aangepast op 8 april 2016 - 17:15 ]


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Ik heb Harper ondertussen af- al dan wel niet heel uitgebreid :')-, zijn er mensen voor friends/enemies/whatever? Friends mostly tho, she's a friendly person ^^


    take me back to the basics and the simple life

    Miss dat gabriel haar wel ineressant vind omdat ze zo andwrs is dan hem. Maar mochten ze vaker met elkaar omgaan dan moet ze hem wel zichzelf laten zijn want hij zal anders niet graag met haar om willen gaan. Ik denk wel dat hij terughoudender is als zij erg actief / enthousiast doet.


    Aan niets denken is ook denken.

    Caprice schreef:
    Miss dat gabriel haar wel ineressant vind omdat ze zo andwrs is dan hem. Maar mochten ze vaker met elkaar omgaan dan moet ze hem wel zichzelf laten zijn want hij zal anders niet graag met haar om willen gaan. Ik denk wel dat hij terughoudender is als zij erg actief / enthousiast doet.


    Hmm, vrienden doen dan? She'll try to get him more "social" aka enthusiastic and active and shitlikethat?


    take me back to the basics and the simple life

    Millard schreef:
    (...)
    het maakt niet zoveel uit. leuk dat je mee komt doen!

    Dan ga ik er even over brainstormen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    het is denk ik ook best wel belangrijk om te bedenken hoe je personage over de voorstellingen denkt die iedere avond opgevoerd worden.


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Remarkeyable schreef:
    (...)

    Hmm, vrienden doen dan? She'll try to get him more "social" aka enthusiastic and active and shitlikethat?


    Yes is goed. Hij laat het van haar wel toe omdat hij haar wel voorzichtigjes aan vertrouwd.


    Aan niets denken is ook denken.

    Millard schreef:
    het is denk ik ook best wel belangrijk om te bedenken hoe je personage over de voorstellingen denkt die iedere avond opgevoerd worden.


    OH OH OH OH OH. DAAR MOETEN WE FF N LIJST VAN MAKEN WIE WIE SPEELT ETC.


    take me back to the basics and the simple life

    Caprice schreef:
    (...)

    Yes is goed. Hij laat het van haar wel toe omdat hij haar wel voorzichtigjes aan vertrouwd.


    Whee ^^


    take me back to the basics and the simple life

    Moet nog wel ffe uigelegd worden vam hoe dat toneelstuk is want k weet eigenlijk niet wat t inhoudt.
    Gabi wil wel schrijven gezien hij te verlegen is om te spelen en dat ook niet leuk zou vinden.


    Aan niets denken is ook denken.

    Tot hoe oud mag het personage zijn?


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Undine schreef:
    Tot hoe oud mag het personage zijn?


    leeftijd van hoe ze eruit zien achttien, bij werkelijke leeftijd mag alles


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman