• Tegenwoordig gebruiken steeds meer mensen drugs, vooral jongeren. En de drugs gebruik is ook de laatste jaren gestegen.
    Of er ook meer drugsdealers zijn dan vroeger dat weet ik niet. Het is tegenwoordig zeldzaam, dat sommige jongeren nooit drugs hebben gebruikt. En ik vraag mezelf ook af van: ''Waar gaan we heen met de wereld? Wat willen we bereiken, dat er meer mensen drugs gebruiken?''

    Het is slecht voor je lichaam vooral harddrugs (Vooral je nieren en lever, en je wordt er zelf niet knapper op, als je jaren verslaafd bent op drugs.) https://www.youtube.com/watch?v=mEFPdNv2Ddk
    Ik was nieuwsgierig of er mensen zijn die drugs haten of er zelfs gebruiken(hadden gebruik)

    Laat jou mening horen!

    [ bericht aangepast op 17 april 2016 - 20:34 ]


    nobody say it was easy

    Nee, ik haat drugs.
    Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik over het algemeen wel soepeler ben als het gaat om wiet. Ook niet altijd, maar dat kan nog op een vrij normale manier.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Wel een goede vraag. Waarom steeds meer jongere drugs gebruiken. Volgens mij weten ze niet hun hart op te luchten en gebruiken domme dingen om het te doen.

    Nee, ik ben echt fel tegen drugs en haat het ook. Ik heb nog nooit drugs gebruik, en ik ben er ook niet van plan om het ooit te gebruiken. Ik Snap zelf niet waarom er steeds meer mensen drugs gebruiken. Ik hoop zelf, dat het nooit gebruik wordt.


    wees jezelf dan ben je al mooi genoeg

    Ik heb echt een heel vreemde houding tegenover drugs. Aan de ene kant vind ik het heel slecht, omdat het slecht is voor de gezondheid, maar dat vind ik ook van drank en roken. Aan de andere kant vind ik het niet aan de overheid om te verbieden om drugs te nemen. Dan zouden ze dat ook over drank en roken moeten doen. Niet het ene wel en het andere niet. Dat ze het verbieden tijdens het rijden en om op geïntoxiceerde wijze de openbare orde te verstoren mag ook verboden blijven, maar ik vind dat je vrij moet zijn om zelf die keuze te maken.


    What would Emma do?

    Ik ben het niet echt helemaal eens met de poll... Ik heb nog nooit drugs gebruikt, maar ik heb er niet een hekel aan ofzo. Ik word niet echt blij als ik wiet ruik, maar das eerder omdat het zo'n ontiegelijk zware geur met zich meebrengt en ik ruik het gelukkig maar zelden.
    Maar ik heb zoiets van: als je drugs wilt gebruiken, dan is dat je eigen keus, ik ga je daar niet op beoordelen. Iedereen die ik ken en het gebruikt, vind ik verantwoordelijk genoeg om zelf zijn of haar grenzen in te schatten.

    Ik tel alcohol overigens niet tot drugs. Dunno wat de topicposter als scheidingslijn heeft.


    Deep inside, I've never felt alive

    Maar wat bedoel je precies met drugs, want als ik me niet vergis, zijn sigaretten, drank (en als ik me het goed herinner zelfs koffie) ook een soort drugs. Maar als je het over de 'algemene drugs' hebt (om het zo maar even te noemen), dan kan ik je zeggen dat ik nog nooit in mijn leven 'echte' drugs gezien heb. Ik leef ook in België, en hier zijn drugs illegaal en ik vind het wel goed zo.

    [ bericht aangepast op 17 april 2016 - 19:59 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Atrox schreef:
    Maar wat bedoel je precies met drugs, want als ik me niet vergis, zijn sigaretten, drank (en als ik me het goed herinner zelfs koffie) ook een soort drugs. Maar als je het over de 'algemene drugs' hebt (om het zo maar even te noemen), dan kan ik je zeggen dat ik nog nooit in mijn leven 'echte' drugs gezien heb. Ik leef ook in België, en hier zijn drugs illegaal en ik vind het wel goed zo.


    Ik bedoel meer algemene drugs, zoals: XTC, crack, wiet, cocaine, enz


    nobody say it was easy

    Ik gebruik het niet, maar haat het ook niet. Als anderen het willen gebruiken is het niet mijn probleem.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Ik heb nog nooit drugs gebruikt maar ik haat het niet. Hoewel ik het wel altijd vreemd vind als mensen ooit drugs hebben gebruikt terwijl het eigenlijk heel normaal is, helemaal als het een keer was om het uit te proberen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    floraflora schreef:
    Wel een goede vraag. Waarom steeds meer jongere drugs gebruiken. Volgens mij weten ze niet hun hart op te luchten en gebruiken domme dingen om het te doen.


    Ik denk niet dat het is omdat ze hun hart niet kunnen luchten. De maatschappij verandert en het is gewoon makkelijk om aan te komen. Het is niet vreemd dat mensen het willen uitproberen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Natuurlijk ben ik er tegenstander van en zeker geen voorstander. Alleen haten... Ik ben eerder onverschillig over het onderwerp, want het is niet zo dat ik daar zo'n sterke emotionele lading bij ervaar en het haat. I don't care. Als mensen dat willen nemen, zijn ze oud en wijs genoeg om te weten wat het inhoud. Het zijn noch mijn zaken, noch mijn problemen.
    Zelf zou ik het zeker nooit gebruiken, ook niet uit proberen, gewoon omdat het ongelofelijk onverstandig is om aan te beginnen en het niet bepaald klassevol is om de hele dagen gedrogeerd rond te lopen, met dan nog die geur. Mij persoonlijk stoot het op veel manieren af, maar als mensen dat gebruiken, heb ik daar niet echt een oordeel over, of een felle reactie bij. Ze moeten het zelf weten. Ik ben er geen voorstander van en vind het ook fout om te doen, maar haat, nee, want het doet me totaal geen pijn. Het is te ver van mijn bed, haat is te emotioneel beladen.

    [ bericht aangepast op 17 april 2016 - 21:06 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik haat het en het mag de wereld uit, het maakt teveel kapot.


    Queer zijn is gewoon alles

    dooddoenervis schreef:
    Ik haat het en het mag de wereld uit, het maakt teveel kapot.


    Daar ben ik helemaal met jou eens.


    wees jezelf dan ben je al mooi genoeg

    Er is geen optie in de poll hiervoor. Ik heb het nog nooit gebruikt maar ben er ook niet tegen.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Ik ben er niet fel op tegen mits het met mate is. Ik heb het zelf nog nooit gedaan, en ook niet gewoon gerookt. Maar ik sluit niet uit dat ik een keer het een en ander ga proberen. Mijn vriend doet het bijvoorbeeld 1x in de maand. Moet 'ie zelf weten maar ik hoef er niet bij te zijn. :')


    The truth is out there.