• Tegenwoordig gebruiken steeds meer mensen drugs, vooral jongeren. En de drugs gebruik is ook de laatste jaren gestegen.
    Of er ook meer drugsdealers zijn dan vroeger dat weet ik niet. Het is tegenwoordig zeldzaam, dat sommige jongeren nooit drugs hebben gebruikt. En ik vraag mezelf ook af van: ''Waar gaan we heen met de wereld? Wat willen we bereiken, dat er meer mensen drugs gebruiken?''

    Het is slecht voor je lichaam vooral harddrugs (Vooral je nieren en lever, en je wordt er zelf niet knapper op, als je jaren verslaafd bent op drugs.) https://www.youtube.com/watch?v=mEFPdNv2Ddk
    Ik was nieuwsgierig of er mensen zijn die drugs haten of er zelfs gebruiken(hadden gebruik)

    Laat jou mening horen!

    [ bericht aangepast op 17 april 2016 - 20:34 ]


    nobody say it was easy

    Tabai schreef:
    Nee, ik haat drugs.
    Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik over het algemeen wel soepeler ben als het gaat om wiet. Ook niet altijd, maar dat kan nog op een vrij normale manier.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik heb niks tegen wiet of hasj of een party pilletje of zo. Hard drugs ja daar ben ik wel fel op tegen.


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Ik heb een deel van mijn jeugd doorgebracht in een omgeving met veel drugs en heb gezien wat het met mensen kan doen. De enige drugs die ik soms gebruik is alcohol, maar ik kan nog steeds niet zeggen dat ik drugs haat. Het waren namelijk de mensen in mijn omgeving die de drugs namen.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik had wel een keer alcohol gedronken. Of is dat ook voor jouw ogen drugs?


    Save me

    Wow, dat gaat van ja, ik gebruik, naar extreem nee. O.o Maar nee, ik gebruik geen drugs, ik vind het ongezond en het doet permanente schade aan je hersenen. Maar om nu te zeggen "ik haat drugs" en het "moet verbannen". Nee. Nee, dat vind ik niet. Er zijn mensen die er verstandig mee omgaan en die dat nodig hebben om even te ontspannen of, ja, zelfs als pijnstiller in bepaalde mate. Zolang er geen misbruik van wordt gemaakt, ben ik niet diegene om te zeggen dat ze uit de wereld moeten verbannen, maar zelf zal ik het dan ook nooit gebruiken.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik heb een relatief duidelijke mening over drugs.
    De meeste soorten zijn mij niet weggelegd. Als andere mensen ze wel willen gebruiken, prima.
    Ik wil graag de controle houden over mijn lichaam en zal daarom zo goed als zeker nooit chemische troep mijn lichaam in jassen die weet ik veel wat met mijn hersenen doet. In onze buurt wordt door hele gezinnen GHB gemaakt en verstrekt, maar ik hoef geen gootsteenontstopper in mijn bloed.
    Wiet/hasj daarentegen vind ik wel oké. Grotendeels omdat dat (zo goed als) natuurlijk is. Ik ken veel mensen die recreatief af en toe een jointje roken, maar ook mensen die medicinale cannabis roken, en ik zie hoe het bij hen werkt. Daarnaast heb ik ouders die in de hippie-tijd leefden en allebei niet vies waren van een blowtje of spacecake. Mijn vader vond het helemaal prachtig, mijn moeder voelde er nooit iets van en werd alleen maar dik van de cake. :')
    Ik heb nu nog niet de aandrang gehad om mee te blowen met vrienden maar ik kan me best voorstellen dat ik het ooit wil proberen.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Ik ben 14 en ruim de helft van mijn klas (3 Atheneum) heeft meerdere keren drugs (en alcohol) gebruikt. Ik en nog een paar mensen niet, maar wij zijn echter wel in de minderheid. Ik snap ze gewoon niet tbh. :S


    "If there ever comes a day when we can't be together, keep me in your heart and stay there forever"~ Winnie the Pooh

    beautiful1996 schreef:
    Ik haat drugs. Door een conflict ergens in oktober met een vrouw begon ik het steeds meer te haten. Drugs mag vernietig worden. Net als die wijf, die bij die koffieshop werkte. Ik meen het echt. Mensen die drugs verkopen moeten bestraf worden. Ze verkopen alleen drugs, omdat ze extreem lui zijn om te werken of omdat ze rijk willen worden.


    Pardon? Ik heb een aantal jaar bij een coffeeshop gewerkt en moest gewoon hard werken voor mijn geld. Ik begrijp dat je een afkeer hebt tegen drugsdealers, maar om nu mensen die bij een coffeeshop werken door het slijk te halen? Don't. Er komen niet alleen maar verslaafden wiet halen, je hebt ook een hele hoop mensen die medicinale wiet gebruiken wanneer zij bijvoorbeeld kanker of MS hebben.

    OT: Ik ben verslaafd geweest, en het was verdomde moeilijk om er vanaf te komen. Ik zal niet vertellen welke drugs, maar als iemand het wil weten en er informatie over wil, kun je me gerust een PB'tje sturen. :Y)
    Ook ben ik er niet honderd procent tegen; het is immers je eigen keuze of je begint of niet. Het is alleen de golf van jongeren die denken dat blowen of een pilletje nemen stoer is die mij erg irriteert. Geloof me, als je ouder bent, interesseert het niemand of jij een jointje hebt gerookt toen je 15 was om erbij te horen.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Ik ben er vandaag achter gekomen dat alcohol een harddrug is :') Ik dacht dat het een softdrug was, maar oké (;

    Sinds we vandaag in de klas een best wel interessante discussie hadden over drugs, ben ik er nog meer tegen dan ik al was. Drugs kunnen je een tijdje een beter gevoel geven, maar uiteindelijk is dat gevoel nep, het is een gevoel om iets wat er niet is. Bovendien kan het op langere termijn heel veel kapot maken en ik ben van mening dat mensen op sommige vlakken voor zichzelf beschermd moeten worden en dat drugs (en stiekem ook alcohol) illegaal moeten worden/blijven, zeker voor jonge mensen die beïnvloed worden door hun leeftijdsgenoten.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Geen haat, maar zou het zelf niet blijvend doen. Af en toe een glaasje doe ik dan wel, en toen ik een keer rookte om te proberen was het best lekker. Maar daarom wil ik dat juist niet roken, ik ben verslavingsgevoelig. Dat brengt me bij het gevaarlijke van drugs. 1 keer moet opzich wel kunnen vind ik persoonlijk, maar het verslavende is het gevaarlijke. It changes peoole and not for the best. En het is zo lastig van een verslaving af te komen.

    [ bericht aangepast op 18 april 2016 - 21:57 ]


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Verkeerd topic.

    [ bericht aangepast op 18 april 2016 - 23:48 ]


    Lekker aan het branden.

    Ik zit in een omgeving met mensen die verschillend geen-, soft- of harddrugs gebruiken. Ik ken zowel mensen die het recreatief gebruiken als zwaar verslaafden. Niemand reken ik erop af. En het is echt niet alsof ik in 'een slechte buurt woon'; juist het tegendeel.
    Mijn optie staat eigenlijk ook niet in de poll. Natuurlijk, in principe vind ik drugs slecht, ik ga echt niet tegen een kind zeggen dat ketamine echt de hype is. Ik weet en zie dondersgoed wat drugs met mensen kunnen doen.
    Toch, kan ik niet uitsluiten dat ik ooit iets ga proberen. Met de juiste mensen om me heen en als ik 100% weet dat de drugs relatief 'veilig' zijn. Drugs hoeven niet levensverwoestend te zijn, zolang je goed onthoudt dat één keer, ook echt één keer betekent en nog het allerbelangrijkste: dat je jezelf tijd geeft om te herstellen. Drugs zijn absoluut niet goed voor je, maar je organen gaan er echt niet meteen aan onderdoor.
    Je moet gewoon echt weten wat je doet en je moet ook echt sterk in je schoenen staan - zowel mentaal als fysiek.

    Om nog even het goede voorbeeld te geven: drugs zijn over het algemeen slecht, maar de grenzen zijn vaag. Doe in ieder geval niets voor je achttiende, denk ik in ieder geval.

    [ bericht aangepast op 19 april 2016 - 17:17 ]


    Tijd voor koffie.

    Ik haat drugs niet, maar ik heb ook nog nooit gebruikt.


    She was the night. And I, but a child afraid of the dark. A keg of gunpowder, in love with a spark. - Shakieb Orgunwall

    Nooit gebruikt en ook niet van plan. Ik begin niet aan die troep.

    Ik ben tegen drugs, maar ik haat het niet.
    Ben overigens ook wel een beetje tegen sigaretten en alcohol.

    [ bericht aangepast op 10 mei 2016 - 12:01 ]


    --