• Tegenwoordig gebruiken steeds meer mensen drugs, vooral jongeren. En de drugs gebruik is ook de laatste jaren gestegen.
    Of er ook meer drugsdealers zijn dan vroeger dat weet ik niet. Het is tegenwoordig zeldzaam, dat sommige jongeren nooit drugs hebben gebruikt. En ik vraag mezelf ook af van: ''Waar gaan we heen met de wereld? Wat willen we bereiken, dat er meer mensen drugs gebruiken?''

    Het is slecht voor je lichaam vooral harddrugs (Vooral je nieren en lever, en je wordt er zelf niet knapper op, als je jaren verslaafd bent op drugs.) https://www.youtube.com/watch?v=mEFPdNv2Ddk
    Ik was nieuwsgierig of er mensen zijn die drugs haten of er zelfs gebruiken(hadden gebruik)

    Laat jou mening horen!

    [ bericht aangepast op 17 april 2016 - 20:34 ]


    nobody say it was easy

    Erso schreef:
    Er is geen optie in de poll hiervoor. Ik heb het nog nooit gebruikt maar ben er ook niet tegen.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik haat drugs. Door een conflict ergens in oktober met een vrouw begon ik het steeds meer te haten. Drugs mag vernietig worden. Net als die wijf, die bij die koffieshop werkte. Ik meen het echt. Mensen die drugs verkopen moeten bestraf worden. Ze verkopen alleen drugs, omdat ze extreem lui zijn om te werken of omdat ze rijk willen worden.


    Save me

    Ik kan de poll niet meer veranderen.


    nobody say it was easy

    beautiful1996 schreef:
    Ik haat drugs. Door een conflict ergens in oktober met een vrouw begon ik het steeds meer te haten. Drugs mag vernietig worden. Net als die wijf, die bij die koffieshop werkte. Ik meen het echt. Mensen die drugs verkopen moeten bestraf worden. Ze verkopen alleen drugs, omdat ze extreem lui zijn om te werken of omdat ze rijk willen worden.


    Loool. Mensen die in een koffieshop werken die moeten gewoon hard werken hoor, voor een normaal salaris. Het is in principe een normale baan. :')


    "Ignite, my love. Ignite."

    Froyo schreef:
    (...)

    Loool. Mensen die in een koffieshop werken die moeten gewoon hard werken hoor, voor een normaal salaris. Het is in principe een normale baan. :')


    Ik had het vooral over drugsdealers en dat mens. -.-

    [ bericht aangepast op 17 april 2016 - 20:55 ]


    Save me

    Loebas schreef:
    Ik ben het niet echt helemaal eens met de poll... Ik heb nog nooit drugs gebruikt, maar ik heb er niet een hekel aan ofzo. Ik word niet echt blij als ik wiet ruik, maar das eerder omdat het zo'n ontiegelijk zware geur met zich meebrengt en ik ruik het gelukkig maar zelden.
    Maar ik heb zoiets van: als je drugs wilt gebruiken, dan is dat je eigen keus, ik ga je daar niet op beoordelen. Iedereen die ik ken en het gebruikt, vind ik verantwoordelijk genoeg om zelf zijn of haar grenzen in te schatten.

    Ik tel alcohol overigens niet tot drugs. Dunno wat de topicposter als scheidingslijn heeft.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ik heb niet echt iets tegen drugs. Harddrugs zou ik zelf nooit proberen, maar ik heb er geen problemen mee als iemand anders wel een keer op een festival een pilletje wil nemen. Daarnaast ben ik opgegroeid in een omgeving waar softdrugs eigenlijk vrij geaccepteerd worden en rond een kampvuur een jointje roken in dezelfde categorie valt als rond een kampvuur wat biertjes drinken. Zolang je maar niet te ver gaat, is het allemaal prima. Als je van jezelf dus al weet dat je verslavingsgevoelig bent, niet aan beginnen, maar zo niet; ga je gang, zou ik zeggen.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik ben zwaar tegen drugs. :'D (Ik ben even erg tegen roken btw)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Hmm, ik ben in het algemeen tegen het gebruik van drugs voor recreatieve doeleinden. Want, ondanks het grote gevaar ervan, vind ik wel dat het medisch gebruik van drugs ook even aangehaald mag worden, al dan niet licht geconcentreerd. Aan de andere kant is het dan ook weer niet mijn zaak wat een ander doet, en is het ook niet mijn leven waar mee gespeeld wordt.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Goh. Wil je drugs gebruiken, mij niet gelaten, zolang het maar niet Cannabis/drugs die om op te roken zijn. Dat je je eigen lichaam naar de knoppen doet, doe dan maar als je het echt niet laten kan. Maar houdt de schade tot jezelf.

    [ bericht aangepast op 17 april 2016 - 22:32 ]


    Ex astris, sciencia

    Ik zelf zou geen drugs gebruiken, maar ik heb er niets op tegen. Zolang ze mij maar niet lastig vallen, haha

    [ bericht aangepast op 17 april 2016 - 22:30 ]


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Ik ben zelf geen voorstander van drugs, maar het is goed zolang ze mij er niet mee lastig vallen. Ook als ze beginnen, willen stoppen en mijn hulp daarbij vragen om vervolgens weer opnieuw te beginnen, mogen ze doodvallen. Mensen hebben mijn vertrouwen daar zo hard door beschadigd.


    26 - 02 - '16

    Nee, ik gebruik ze niet, nee, ik ben niet van plan ze te gebruiken, nee, ik haat ze niet. Ik vind het prima als mensen gecontroleerd aan softdrugs doen. Echt waar, ik heb liever dat dan dat ze een alcoholverslaving hebben. Tegen drugsverslavingen ben ik uiteraard wel, maar ik ben tegen elke verslaving.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik haat het vanuit het diepste van mijn hart.

    Ik haat drugs c:

    Hiermee bedoel ik vooral XTC of partydrugs die gebruikt wordt meisjes te drogeren. Maar ook doping die in sport worden gebruikt. Hier bedrieg je niet alleen jezelf maar de hele wereld.

    Drugs in het algemeen vind ik niet oké. Het is gemakkelijk te zeggen "het is je eigen verantwoordelijkheid", maar het werkt zo verslavend dat mensen er gehecht aan worden en sommige mensen zit zo diep in de put dat ze er nood aan hebben.
    Als je kijkt naar de arme sloppenwijken in India waar de straatkinderen lijm snuiven om hun vreselijke realiteit te ontvluchten, wie ben ik dan om te zeggen dat ze moet stoppen omdat ze anders sterven?


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys