• Link naar 1:
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177516
    Link naar 2: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177597&page=20
    Link naar 3: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177656
    Link naar 4:
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177770

    Het was een mooie dag in Storybrooke, alle vloeken waren verbroken en de doden waren weer tot leven gekomen. Mensen uit alle werelden waren samen, kinderen speelde buiten en volwassenen kletsen samen.

    De dagen werden slechter er liep een moordenaar rond die ze niet kunnen pakken, tegelijkertijd belanden er veel mensen in het ziekenhuis, er zijn vloeken bezig. Zouden ze het nog wel kunnen redden?

    [ bericht aangepast op 28 mei 2016 - 20:17 ]

    Ik raakte in de war omdat bij Henry/Joseph er staat dat hun wel aanwezig zijn en door snel lezen vergeet je soms wat ;)


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Ruby

    Onder de tafel legde ik mijn hand op Graham zijn been. Ik moest mijn best doen om niet teveel te glimlachen. Ik wacht tot Regina klaar is. Als ze niet kijkt snijd ik snel een stukje kip af en stop het in mijn mond. 'Heb je nog plannen vandaag?' vroeg ik maar om de stilte te doorbreken.


    When you believe your dreams come true

    pak dan dat Jens en Joseph Ellie zien en dat Ellie ons aanspreekt ofzo...

    Graham

    Ik nam plaats aan de tafel en voelde de hand van Ruby op mijn been. Ik keek haar aan en veegde het plukje haar wat over de zuigzoen zat weg, maar toen ik de zuigzoen zag schoof ik het snel terug. Ruby kon blijkbaar niet wachten en sneed stiekem een stukje kip af. 'Heb je nog plannen vandaag?' ik ging ervan uit dat ze het tegen Regina uit.

    Regina

    Ik zette wat salades neer op de tafel met wat stokbrood erbij en een eigen gemaakte tomatensoepje. Ik had me helemaal uitgeleefd. 'Heb je nog plannen vandaag?' Graham reageerde niet op de vraag en keek mijn kant op. "Nou, eigenlijk niet echt. Misschien dat ik zo even naar het gemeentehuis nog moet."Ik sneed een stuk kip af en legde dat op mijn bord. "Jullie nog plannen voor straks?"


    Do I look like Mother Teresa?



    Elina 'Ellie' Kyriakou


    Elina besloot om haar gedachtens aan de kant te zetten en naar de jongens te gaan. "Hoi," zeg ik grijzend terwijl ik een slok van mijn smoothie neem.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Ruby

    Graham schoof mijn haar aan de kant, maar hij schoof het snel weer terug. Ik keek hem aan met lichte blosjes op de wangen. Regina kwam aanlopen met salades, stokbrood en soep. 'Wauw,' zei ik bewonderend ik snoof hongerig de geur van het eten op. Regina had zich echt uitgesloofd. "Nou, eigenlijk niet echt. Misschien dat ik zo even naar het gemeentehuis nog moet." beantwoorde ze mijn vraag, terwijl ze een stuk kip afsneed en dat op haar bord legde. "Jullie nog plannen voor straks?" Gretig volgde ik haar voorbeeld, ook legde ik een stuk op Graham's bord. Ik keek Graham aan, 'Nou, ik heb geen idee. Voor het eerst sinds tijden is het een aantal uur rustig in Storybrooke.' ik grinnikte even. 'Maar de moorden zijn nog steeds niet opgelost.' zei ik nu serieus. Op eens bedacht ik mij iets. 'Regina?' begon ik voorzichtig. 'Waarom komt Henry hier nooit meer?' Ik propte een stukje stokbrood in mijn mond.


    When you believe your dreams come true

    Graham

    Ik zag een klein beetje wat schaamte op Ruby's gezicht. Ik zelf schaamde me ook wel een beetje. Hoe kon ik haar nou een zuigzoen geven? Ik kon mezelf voor mijn kop slaan, maar alles wat er boven had afgespeeld was een geweldig gevoel. 'Wauw,' zei Ruby bewonderend nadat Regina alles op tafel had gezet. Ook ik was erg verrast van het resultaat wat ik hier zag. Ruby legde een stuk kip bij mij neer op het bord en ik gaf een knikje als dank. "Jullie nog plannen voor straks?" vroeg Regina. Ruby keek mij even aan. 'Nou, ik heb geen idee. Voor het eerst sinds tijden is het een aantal uur rustig in Storybrooke.' Ruby grinnikte even, waardoor ik ook moest grinniken. 'Maar de moorden zijn nog steeds niet opgelost.' zei ze serieus. 'Regina?' vroeg Ruby plots. 'Waarom komt Henry hier nooit meer?' Ik keerde mijn richting Regina. Hier was ik ook wel benieuwd naar.

    Regina

    Ruby vertelde dat ze geen plannen had voor vanavond, maar in principe was er nog wel werk aan de winkel op het politiebureau. 'Regina?' ik keek Ruby vragend aan. "Ja?" 'Waarom komt Henry hier nooit meer?' voorzichtig legde ik met bestek neer en veegde ik met een servetje mijn mondhoeken schoon. Ik slikte nog snel een stukje kip door wat ik nog in mijn mond had. "Henry wilt liever bij zijn echte moeder zijn. Bij Emma en haar familie, zoals Snow, Charming en Lisa." Ik merkte dat ik wat verdrietig overkwam dus probeerde ik me te herstellen. "Dat is natuurlijk helemaal niet erg. Het is tot slot zijn keuze en ik accepteer dat."


    Do I look like Mother Teresa?

    Ruby

    Regina legde haar bestek neer en veegde haar mond schoon met een servet. "Henry wilt liever bij zijn echte moeder zijn. Bij Emma en haar familie, zoals Snow, Charming en Lisa." Ik zag dat deze keuze van Henry haar verdriet deed, ook al hield ze zich groot. "Dat is natuurlijk helemaal niet erg. Het is tot slot zijn keuze en ik accepteer dat." Ik keek haar met lichte verbazing aan. 'Dat begrijp ik niet!' Ik pakte haar hand. 'Je bent een geweldige moeder,' glimlachte ik. 'Hij is gek dat hij niet voor jou kiest. Ik bedoel Emma is dan wel zijn echte moeder, maar jij hebt al die tijd met liefde voor hem gezorgd. Je bent een lieve, zorgzame vrouw. Zo'n persoon zou ik niet willen missen in mijn leven.' Ik kneep bemoedigend in haar hand.


    When you believe your dreams come true

    Regina

    Ik zag een lichtte verbaasde blik in Ruby's ogen. 'Dat begrijp ik niet!' ze pakte mijn hand vast en ik keek haar verbaast aan. 'Je bent een geweldige moeder,' glimlachte ze naar. Ruby probeerde me wat te troosten en dat vond ik fijn. 'Hij is gek dat hij niet voor jou kiest. Ik bedoel Emma is dan wel zijn echte moeder, maar jij hebt al die tijd met liefde voor hem gezorgd. Je bent een lieve, zorgzame vrouw. Zo'n persoon zou ik niet willen missen in mijn leven.' Ze kneep even in mijn hand. Ik glimlachte naar en streelde met de rug van mijn hand over haar wang. "Dankjewel Ruby, maar niet iedereen ziet het goede in mij zoals jij het ziet." Op Grahams gezicht verscheen een zwak glimlachje waaruit ik kon opmerken dat we de goede weg opgingen.


    Do I look like Mother Teresa?

    Ruby

    Met de rug van haar hand streelde ze over mijn wang. "Dankjewel Ruby, maar niet iedereen ziet het goede in mij zoals jij het ziet." Ik knikte terneergeslagen, ik gunde Regina meer geluk in haar leven. Nadat het eten op was begon ik af te ruimen. 'Zitten blijven,' zei ik streng tegen Regina. Ik schonk Regina en Graham een glas wijn in. Vervolgens waste ik alles af. Toen alles was opgeruimd nam ik weer plaats aan tafel. 'Oke, nu even wat anders.' Ik friemelde aan mijn haar. 'Ik wil graag oefenen om van wolfvorm terug te veranderen naar mens. Aangezien mijn mantel nog steeds weg is. Het is mij eerder gelukt, maar ik wil niet het risico nemen dat ik niet terug kan veranderen.' Voorzichtig keek ik Graham en Regina aan. Zouden ze het een goed idee vinden? 'Willen jullie mij daar bij helpen?' stamelde ik.


    When you believe your dreams come true

    Regina

    Ruby begon af te ruimen nadat we klaar waren met het eten. Ik wilde helpen, maar het werd mij verboden. Graham probeerde geen eens op te staan. 'Zitten blijven,' zei ze streng tegen me. Ze schonk voor Graham een glas wijn in, terwijl zij de afwas deed. Ruby was vrij snel klaar met de afwas en nam weer plaats aan de tafel. 'Oke, nu even wat anders.' Ik keek nieuwsgierig naar Ruby terwijl ik een klein nipje van mijn wijntje nam. 'Ik wil graag oefenen om van wolfvorm terug te veranderen naar mens. Aangezien mijn mantel nog steeds weg is. Het is mij eerder gelukt, maar ik wil niet het risico nemen dat ik niet terug kan veranderen.' Graham en ik keken verbaast naar elkaar en vervolgens weer naar Ruby. 'Willen jullie mij daar bij helpen?' stamelde ze. "Ik had altijd al een politiehond willen hebben." lachte Graham. Ik keek hem met een boze blik aan en hij besefte gelijk dat ik het niet grappig vond. "Ruby, als we jou daarmee gelukkig willen maken zullen je moeder en ik je daarbij helpen." verbeterde hij zichzelf. Hij gaf Ruby een kus op haar wang. "Als ik je erbij kan helpen, dan help ik je daarbij lieverd." stelde ik haar gerust.


    Do I look like Mother Teresa?

    Ruby

    Ik zag dat Graham en Regina verbaasde blikken uitwisselden. Was het een slecht plan? "Ik had altijd al een politiehond willen hebben." lachte Graham. Ik keek hem boos aan, ik zag dat Regina hetzelfde deed. "Ruby, als we jou daarmee gelukkig willen maken zullen je moeder en ik je daarbij helpen." zei hij snel en gaf mij een kus op mijn wang. "Als ik je erbij kan helpen, dan help ik je daarbij lieverd." zei Regina lief. Ik keek blij naar beide personen die ik lief had. Opeens begon ik lachen. 'Misschien is dat nog niet eens zo'n slecht idee Graham.' Ik keek hem ondeugend aan. 'Dan krijg je misschien eindelijk gezag,' kaatste ik hem terug. 'Wanneer beginnen we met oefenen?' zei ik enthousiast.


    When you believe your dreams come true

    Graham

    Regina en Ruby konden beide mijn grap niet waarderen. Nadat we hadden aangeboden om Ruby te helpen en keek ze ons beide blij aan. Opeens begon ze te lachen. Ik volgde het even niet meer. 'Misschien is dat nog niet eens zo'n slecht idee Graham.' ze keek mij ondeugend aan, maar ik haar juist verbaast 'Dan krijg je misschien eindelijk gezag,' ik schudde al lachend mijn hoofd. "Dus jullie willen zeggen dat ik hier geen gezag heb." 'Wanneer beginnen we met oefenen?' ik keek vragend Regina, die haar schouders ophaalde. "Nu?"


    Do I look like Mother Teresa?

    Ruby

    Graham schud lachend zijn hoofd. "Dus jullie willen zeggen dat ik hier geen gezag heb." Ik keek hem uitdagend aan. 'Misschien' zei ik plagerig. Regina haalde haar schouder op "Nu?" Ik sprong overeind. 'Nou waar wachten we nog op?' Ongeduldig wachtte ik totdat Regina en Graham opstonden. Ik liep naar de tuin, daar was meer ruimte. Het was ondertussen al donker geworden, dat kwam mij goed uit. Nu hadden we tenminste geen pottenkijkers. Ik sloot mijn ogen en haalde diep adem. Ik moest mij goed concentreren. Voordat ik het wist zag de wereld er heel anders uit. Ik liep naar het tweetal toe en gaf hun plagend een lik over hun gezicht. Maar nu moest het echte werk nog beginnen.


    When you believe your dreams come true

    Graham

    'Nou waar wachten we nog op?' Ruby sprong overeind en rende naar de tuin terwijl wij langzaam volgden. We kwamen aan in de tuin en werden begroet door Ruby in een wolvengedaante. Ze likte ons, maar ik keek bezorgd naar Regina. We leken hetzelfde te denken. "Hadden we niet eerst moeten overleggen wat het plan van aanpak was?" vroeg ik terwijl ik Ruby onder haar kin begon te aaien. Chanouk hield ook altijd van dat plekje. Regina raakte met haar vingertoppen haar hoofd aan. Ze was iets aan het bedenken. "Kus van ware liefde?" ik keek Regina met opgetrokken wenkbrauw aan. "Meen je dit serieus? Je denkt dat dat werkt. Ze moet het zelf kunnen niet met mij er steeds bij." Aan Regina's blik kon ik zien dat ze me gelijk gaf.


    Do I look like Mother Teresa?