• Link naar 1:
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177516
    Link naar 2: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177597&page=20
    Link naar 3: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177656
    Link naar 4:
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177770

    Het was een mooie dag in Storybrooke, alle vloeken waren verbroken en de doden waren weer tot leven gekomen. Mensen uit alle werelden waren samen, kinderen speelde buiten en volwassenen kletsen samen.

    De dagen werden slechter er liep een moordenaar rond die ze niet kunnen pakken, tegelijkertijd belanden er veel mensen in het ziekenhuis, er zijn vloeken bezig. Zouden ze het nog wel kunnen redden?

    [ bericht aangepast op 28 mei 2016 - 20:17 ]

    Ruby

    "Hadden we niet eerst moeten overleggen wat het plan van aanpak was?" zei Graham toen hij bezorgt naar Regina keek. Dat was inderdaad waar, wat stom van mij. Ik kon nu natuurlijk niet met hen praten. Graham aaide mij onder mijn kin. Genietend ging ik zitten en sloot mijn ogen, zachtjes kwispelde mijn staart. Regina was aan het nadenken totdat ze met een plan kwam "Kus van ware liefde?" opperde ze. "Meen je dit serieus? Je denkt dat dat werkt. Ze moet het zelf kunnen niet met mij er steeds bij." reageerde Graham. Jongens ik kan dit, wilde ik zeggen. Nou ja ik hoopte dat het mij weer zou lukken, anders had ik een groot probleem. Ik liep een stukje naar achteren, zodat ik de ruimte had om terug te veranderen. Ik concentreerde mij diep, maar er gebeurde niets. Ik deed nog een poging en nog één. Gefrustreerd huilde ik naar de maan. Waarom lukte het niet?


    When you believe your dreams come true

    Graham

    Ruby genoot net zoals Chanouk van het aaien onder haar kin. Ze sloot haar ogen en kwispelde met haar staar. Ruby liep plots achteruit en Regina en ik waren beide benieuwd wat ze zou gaan doen. Ze bleef daar staan, maar er gebeurde niets. "Wil ze iets duidelijk maken?" vroeg Regina mij. Ik keek Regina en schudde zachtjes mijn hoofd. "Puur oefening om terug te veranderen." Op dat moment huilde de wolf richting de maan. Ik liep weer naar Ruby toe en knielde naast haar neer. "Als we nou gewoon wisten hoe het de vorige keer was gelukt." fluisterde ik zachtjes in haar oor. "Het komt goed, dat beloof ik je."
    "Het komt goed?" zei Regina met een spottend lachje. Licht geïrriteerd keek ik Regina aan. "Ja, zeg lekker dat het nooit meer goed zal komen. We moeten hoop blijven houden." Regina rolde met haar ogen. "Urgh, je praat net zoals Snow."


    Do I look like Mother Teresa?

    Ruby

    "Wil ze iets duidelijk maken?" vroeg Regina aan Graham. Ik negeerde het. "Puur oefening om terug te veranderen." beantwoorde Graham haar vraag. Ik was blij dat hij het snapte. Toen het niet lukte kwam Graham naar mij toe lopen en knielde naast mij neer. "Als we nou gewoon wisten hoe het de vorige keer was gelukt." fluisterde hij. "Het komt goed, dat beloof ik je." Ik drukte mijn kop tegen zijn borst aan. "Het komt goed?" lachte Regina spottend. Ik staarde haar aan, waarom zei ze dat nou? "Ja, zeg lekker dat het nooit meer goed zal komen. We moeten hoop blijven houden." reageerde Graham geïrriteerd. Regina rolde met haar ogen. "Urgh, je praat net zoals Snow." Ik gromde geïrriteerd, omdat ik nu wolf was moesten ze niet direct weer ruzie gaan maken met z'n tweeën. Ik concentreerde mij opnieuw. De vorige keer verlangde ik er extreem naar om weer mens te zijn. Dat was het, ik kwispelde enthousiast. Ik moet volledig in mijzelf vertrouwen, anders werkt het niet. Ik liet mijn verlangens en emoties los en daar lag ik in het gras, weer als Ruby. Stralend kwam ik overeind. 'Het is gelukt.' riep ik uit. Ik gaf Graham een kus, die nog steeds naast mij geknield zat.


    When you believe your dreams come true

    Graham

    Ruby probeerde me te signalen dat het wel goed zou komen. "Ruby heeft er ook gewoon vertrouwen in." zei ik tegen Regina. Ze zuchtte eens diep. "Nog een keer proberen dan maar?" vroeg ze waarop ik knikte. Regina en ik waren nog in overleg hoe we het moesten aanpakken, toen ik opeens Ruby's stem hoorde.
    'Het is gelukt.' verbaast keken we beide gelijk om en zagen Ruby weer in haar mensengedaante. Ze gaf me een kus en uit verbazing ging ik zitten op de grond. "Ik weet niet hoe je het geflikt hebt, maar je hebt het geflikt." ik gaf een zoen terug. Op Regina's gezicht kwam ook een glimlach. "Het is je gelukt lieverd."


    Do I look like Mother Teresa?

    Ruby

    "Ik weet niet hoe je het geflikt hebt, maar je hebt het geflikt." Hij gaf mij een zoen terug. Op Regina's gezicht kwam ook een glimlach. "Het is je gelukt lieverd." Ik keek haar trots aan. 'Ik moet mij focussen op wie ik wil zijn, Ruby of de wolf. Maar het moet nog wel sneller,' ik was direct weer kritisch. Het duurde nog te lang. Voordat ze iets konden zeggen was ik weer een wolf. Ik deed hetzelfde trucje en dit keer verliep het al een stuk vlotter. 'Misschien wil de sherrif een rondje op zijn politiehond maken?' zei ik plagend. Maar ik had inderdaad behoefte om even te gaan rennen, met Graham er bij zou het alleen maar nog fijner zijn. 'Niet jaloers worden Regina, jij mag ook een keer een rondje,' zei ik plagend.


    When you believe your dreams come true

    Graham

    Ik zag een geweldige vonk tussen de blikken tussen Regina en Ruby. Alsof ze echt een moeder dochter relatie hadden met elkaar. 'Ik moet mij focussen op wie ik wil zijn, Ruby of de wolf. Maar het moet nog wel sneller,' Ze was wel kritisch over haar zelf. In een paar secondes had ze hetzelfde trucje weer gedaan. Ik begreep wat ze zei, want datzelfde had ze waarschijnlijk ook in het bos gedaan. Toen ze zo graag als Ruby naast me wilde liggen en opeens lag daar Ruby.
    'Misschien wil de sherrif een rondje op zijn politiehond maken?' zei ze plagend tegen mij. 'Niet jaloers worden Regina, jij mag ook een keer een rondje,' zei ze vervolgens. "Op de politiehond?" zei ik al lachend. "Dan neem ik liever een politiepaard, maar tegen een avondwandelingetje zeg ik geen nee tegen." ik gaf een klein knipoogje naar Ruby. "Gaan jullie maar lekker wandelen. Ik heb nog wat werk te doen." zei Regina.


    Do I look like Mother Teresa?

    Ruby

    "Op de politiehond?" zei Graham lachend. "Dan neem ik liever een politiepaard, maar tegen een avondwandelingetje zeg ik geen nee tegen." Hij gaf mij een knipoogje. "Gaan jullie maar lekker wandelen. Ik heb nog wat werk te doen." Regina begreep de hint. Ik greep Graham bij de hand en huppelde weg. 'Ik zal optijd thuis zijn, mam,' grinnikte ik. Ik koos de kortste route naar het bos, daar was ik het meeste op mijn gemak. 'Kan dit moment niet voor altijd blijven duren?' Zuchte ik tevreden. Deze dag was de beste tot nu toe. Graham had zijn hart terug, hij en Regina deden normaal tegen elkaar en ik kon mijn wolfvorm steeds beter beheersen. Ik keek naar het maanlicht dat door de bomen scheen en legde mijn hoofd op Graham zijn schouder. 'Weetje,' mompelde ik. 'Ik ben blij dat Regina de vloek heeft uitgesproken, anders hadden wij elkaar nooit ontmoet.' Ik kuste zachtjes zijn wang.


    When you believe your dreams come true

    Graham

    Ruby pakte mijn hand beet terwijl ik met een versnelde pas achter haar aan liep. 'Ik zal optijd thuis zijn, mam,' grinnikte Ruby tegen Regina, die er om kon lachen. We namen de kortste route naar het bos waar we rustig konden wandelen. 'Kan dit moment niet voor altijd blijven duren?' Zuchte Ruby. Ze leek nu erg tevreden te zijn alsof ze wilden dat de tijd stopte. Ruby legde haar hoofd op mijn schouder. 'Weetje,' mompelde ze. 'Ik ben blij dat Regina de vloek heeft uitgesproken, anders hadden wij elkaar nooit ontmoet.' Ik voelde zachtjes haar lippen mijn wang raken. De vloek had twee kanten voor mij. Ik had kennis gemaakt met de dood en met ware liefde. Beide was het totaal anders dan dat ik me had voorgesteld, maar ook ik was blij dat de vloek was uitgesproken. "Ik dacht nooit dat ik dit zou zeggen, maar ook ik ben blij met de vloek." ik zoende Ruby terug, maar ik deed het op haar mond.


    Do I look like Mother Teresa?

    Ruby

    "Ik dacht nooit dat ik dit zou zeggen, maar ook ik ben blij met de vloek." Zijn lippen raakte de mijne. Ik was blij dat hij er een beetje vrede mee leek te hebben. Ik spitste mijn oren, ik had het gevoel alsof iemand ons stond te begluren. 'Er is daar iemand,' siste ik. Voorzichtig stond ik op en liep naar de plek waar ik iets had gehoord. Met een grote sprong stortte ik mij in de bosjes, maar er was niemand. Zelfs geen onschuldig diertje. Beschaamd kwam ik weer omhoog, terwijl ik wat blaadjes uit mijn haar haalde. 'Er was niemand en toch weet ik zeker dat ik iemand hoorde.' zei ik overtuigend.


    Jos

    Ik keek tussen de bosjes door naar het tweetal, waarom waren hun zo gelukkig samen? Dat was namelijk niet de bedoeling, al het geluk in StoryBrooke moest verwoest worden. Met één knip in mijn vingers stond ik in de woonkamer van Regina. 'Goedenavond my Queen,' zei ik spottend. Ik liep nonchalant door de kamer en schonk voor mijzelf een glas sterke drank in. 'Hoe gaat het ermee? Je lijkt aardig gelukkig de laatste tijd.' Ik dronk een slok. 'Waar is de Regina gebleven die een vloek wil uitspreken over heel Storybrooke? Hoe kan jij nou gelukkig zijn als Ruby er met je speeltje vandoor gaat?' Ik keek haar uitdagend aan. 'Je wordt zwak Regina, je hebt hem zelfs zijn hart teruggegeven. Moet jij nou je hele leven omgooien zodat Ruby en Graham gelukkig kunnen zijn?' Ik keek naar een foto van Henry en wees er na. 'Ruby is dan misschien wel een vervanger, maar hem krijg je er niet mee terug. En is dat nou net niet wat je het liefste wil?' Ik dronk mijn glas leeg en zette het neer op tafel. 'Ik zou toch nog eens gaan nadenken over die vloek.' Lachend verdween ik.


    When you believe your dreams come true

    Jens Potter

    Zonder dat ik het had gemerkt staat Ellie opeens achter ons. "Hoi!" Zei ze. "Hey Ellie." Toen keek ik naar Joseph Lloyd Dombrowski. "Dit is Ellie Josh." Ik had hem al een bijnaam gegeven. "En Ellie, dit is dus Josh." Joseph keek me grijnzend aan. "Oh ja, Joseph Lloyd Dombrowski bedoel ik." Ik lach in mezelf.



    Elina 'Ellie' Kyriakou

    Jens stelt de jongen voor als Joseph Lloyd Dombrowski. "Leuk je te ontmoeten," zeg ik glimlachend tegen de jongen.

    wat is zijn uiterlijk? Die van Joseph?


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Joseph Lloyd Dombrowski

    "Leuk je te ontmoeten" antwoorde ze. "Ja, nog plannen vandaag?" Antwoorde ik een beetje onbeschoft.

    random jongen van internet:

    .



    Elina 'Ellie' Kyriakou

    "Ja, nog plannen vandaag?" zegt hij tegen mij op een niet zo aardige manier waardoor mijn grijns ietsjes verdwijnt. "Nee, niet echt," zeg ik zachtjes.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Jens Potter

    met jou gifje lijkt het of je me gaat bedreigen...


    Er heerst wat spanning tussen Josh en Ellie. "Gaan we wat wandelen?" Vroeg ik om het ijs wat te breken.



    Elina 'Ellie' Kyriakou

    "Gaan we wat wandelen?" vraagt Jens terwijl ik knik. "Mij best," zeg ik terwijl ik mijn lege smoothie weggooi en mijn haar uit een knot doe waardoor mijn krullende lokken losjes langs me gezicht vallen.

    Haha ;)
    Je merkt nog geen future koppel in Joseph en Ellie wat ik hilarisch vind.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina