• Link naar 1:
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177516
    Link naar 2: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177597&page=20
    Link naar 3: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177656
    Link naar 4:
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177770

    Het was een mooie dag in Storybrooke, alle vloeken waren verbroken en de doden waren weer tot leven gekomen. Mensen uit alle werelden waren samen, kinderen speelde buiten en volwassenen kletsen samen.

    De dagen werden slechter er liep een moordenaar rond die ze niet kunnen pakken, tegelijkertijd belanden er veel mensen in het ziekenhuis, er zijn vloeken bezig. Zouden ze het nog wel kunnen redden?

    [ bericht aangepast op 28 mei 2016 - 20:17 ]

    Joseph Lloyd Dombrowski

    Ik vond die Ellie echt wel een knap meisje. Waarom moest ik nu zo'n achterlijke opmerking maken? Ik slaagde me tegen mijn hoofd en ik schreeuwde het uit van de pijn. Jens keek direct om: "Wat doe je nu?" Vroeg hij me. "Niets niets. Ik ben tegen een... Tegen een boomtakding gelopen..." Grrrrrrrrrrr... Laat die wolf nu aub niet komen... Ik keek even in mijn jaszak. Gelukkig mijn cape zat er nog in. Zou ik Jens en/of Ellie het kunnen zeggen? Nee, ik moet eerst weten ze echt te vertrouwen...



    Elina 'Ellie' Kyriakou

    Ik zag dat Joseph zichzelf pijnigde. Ik hou me mond er maar over want ik ben bang voor nog zo'n opmerking. Ik pak uit mijn tas een kauwgompje en ik doe er eentje in mijn mond. "Waar zullen we heen gaan?" zeg ik terwijl ik speels grijns.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Joseph Lloyd Dombrowski

    Ik wilde nu even wat indruk maken. "Ik ken hier niet veel. Ik kom namelijk rechtstreeks uit het Russische leger. Ik was daar sergeant. Sergeant Dombrowski. Klinkt goed niet? Heb jij ooit een job gehad?" In hoopte dat ze me nu wat liever ging hebben. Ik glimlachte half en half. Maar toch was in wel wat gelukkig. Ik had eindelijk wat contacten kunnen leggen, voor als er iets zou gebeuren...



    Elina 'Ellie' Kyriakou

    "Dat is gaaf," zeg ik glimlachend "Heb je ook gevochten voor mensen die in vrede willen leven? Ik heb zelf geen baan gehad,". Ik doe mijn leren jas open.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Joseph Lloyd Dombrowski

    "Dat is gaaf," zegt Ellie glimlachend "Heb je ook gevochten voor mensen die in vrede willen leven? Ik heb zelf geen baan gehad," "Ik heb er een opleiding gevolgd en moest af en toe op stage, noemen ze dat tegenwoordig ik noem dat zelfmoord maar ok, naar landen zoals Syrië, Iran of Irak. Ik heb er vele steden gered maar ik hoor nu dat het eigenlijk niet veel heeft opgeleverd..." Ik kijk een beetje beteuterd...



    Elina 'Ellie' Kyriakou

    "Maak je geen zorgen daarover," zeg ik steunend "Ooit zal jouw werk worden beloond. Ik weet dat zeker". Ik kijk hem glimlachend aan.

    [ bericht aangepast op 24 mei 2016 - 19:48 ]


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Joseph Lloyd Dombrowski

    "Maak je geen zorgen daarover," zei ze steunend "Ooit zal jouw werk worden beloond. Ik weet dat zeker". Ze kijkt me glimlachend aan. "Ik hoop het. Wat gaan we nu doen?" Ik knipoog even naar Jens. "Euhm, ik heb nog wat te doen. Tot nog eens Josh en Ellie!" Pffieuw hij snapte mijn tip. "Oke Jens, tot straks!"



    Elina 'Ellie' Kyriakou

    Als Jens vertrek zwaai ik "Ik zie je later wel Jens," zeg ik. "Wanneer hij weg is, draai ik me om naar Joseph "Ik kan je de stad laten zien, alhoewel er niet veel bijzonders te zien is,".


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Joseph Lloyd Dombrowski

    "Is goed!!!"



    Elina 'Ellie' Kyriakou

    "Waar wil je als eerste heen gaan?," vraag ik terwijl ik mijn tas dichtrits.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Joseph Lloyd Dombrowski

    "Ik ken hier nog niks, dus zeg maar iets dat ik moet weten?"

    Graham

    'Er is daar iemand,' siste Ruby. Ik keek verbaast om mij heen. Ik had inderdaad net een gevoel alsof ik een takje hoorde kraken. Ruby stond voorzichtig op en liep van mij vandaan. Ik wilde haar nog bij haar arm pakken, maar greep mis. Vanuit het niets sprong ze de bosjes in. "Ruby!" schreeuwde ik, terwijl ik naar het bosje rende. Ze plukte blaadjes uit haar haar, toen ze langzaam weer ophoog kwam. Wat was ik opgelucht. . 'Er was niemand en toch weet ik zeker dat ik iemand hoorde.' Ruby klonk vrij overtuigend. Ook ik dacht dat ik iets gehoord had, maar ik liet niks merken. " 't was waarschijnlijk gewoon de wind ofzoiets." stelde ik haar gerust.

    Regina

    Ik haalde een natte doek over de tafel toen ik opeens iemand achter mij hoorde. 'Goedenavond my Queen,' zei degene spottend. Het was Jos, ik herkende haar zo. Ze deed alsof ze thuis was en schonk wat drank in terwijl ik haar dodelijk aankeek. 'Hoe gaat het ermee? Je lijkt aardig gelukkig de laatste tijd.' Ze nam een slok van haar drank. Ik negeerde de eerste vraag. 'Waar is de Regina gebleven die een vloek wil uitspreken over heel Storybrooke? Hoe kan jij nou gelukkig zijn als Ruby er met je speeltje vandoor gaat?' Ze probeerde me uit te dagen, maar ik ging er niet op in. Ik had allang een plan bedacht voor alles, maar niemand leek het te weten en dat moest nog even zo blijven. 'Je wordt zwak Regina, je hebt hem zelfs zijn hart teruggegeven. Moet jij nou je hele leven omgooien zodat Ruby en Graham gelukkig kunnen zijn?'
    "Jij hebt je werk anders ook niet gedaan. Die Banshee en die tovernaar leven nog steeds net zoals het zusje van The Savior." ik keek Jos dreigend aan. Jos wees naar een foto van Henry. 'Ruby is dan misschien wel een vervanger, maar hem krijg je er niet mee terug. En is dat nou net niet wat je het liefste wil?' Jos dronk haar glas op en zette deze neer. 'Ik zou toch nog eens gaan nadenken over die vloek.' Lachend verdween Jos en ik bleef alleen in de kamer. De vloek had nog even tijd nodig. Een paar voorbereidingen en hij was klaar en niemand die er van afwist.


    Do I look like Mother Teresa?

    Ruby

    " 't was waarschijnlijk gewoon de wind ofzoiets." zei Graham geruststellend. Ik knikte teleurgesteld, ik was moe dan ga je dingen horen die er niet zijn. 'Laten we maar teruggaan,' zei ik terwijl ik gaapte. 'Blijf je slapen?' vroeg ik voorzichtig. Ik zette mijn puppyogen op en keek hem hoopvol aan. Ik wilde continu bij hem zijn, dag en nacht. Ik was bang dat als ik hem één seconde uit het oog zou verliezen hij zou verdwijnen of iets dergelijks. 'Regina vindt het vast wel goed,' zei ik overtuigend. Ik wist eigenlijk niet eens waar Graham woonde, de jongen was altijd op het politiebureau te vinden. Behalve nu dan. 'Waar woon je eigenlijk?' Stom dat we hier nog nooit over hadden gesproken. Ik sprong op zijn rug en drukte een zoen in zijn nek, mijn armen klemde ik om zijn nek. Hierna zette ik een zuigzoen in zijn nek. 'Die kreeg je nog terug,' zei ik plagend terwijl ik van zijn rug sprong. Ik pakte zijn hand vast en samen liepen we naar het huis van Regina, mijn huis, 'We zijn er weer,' schreeuwde ik toen ik de achterdeur opende.


    When you believe your dreams come true

    Graham

    Ruby gaf me gelijk, hoewel ik overduidelijk kon zien dat ze teleurgesteld was. 'Laten we maar teruggaan,' zei Ruby terwijl ze gaapte. Door haar gaap moest ik ook even geeuwen. 'Blijf je slapen?' vroeg ze. "Nouja, ik heb eigenlijk nachtdienst en zou.." Ruby zette haar puppyogen open en keek mij hoopvol. Die verdomd schattige ogen toch van haar. Ze wist gewoon mijn zwakke plek. "Vooruit dan maar." veranderde ik mijn antwoord. 'Regina vindt het vast wel goed,' Ruby klonk zeer overtuigend. 'Waar woon je eigenlijk?' Terwijl we rustig verder liepen legde ik uit dat het een huisje vrij dicht bij het bureau was. Tussen het huis van Regina en het politiebureau. "Je snapt zelf wel waarom ik daar woonde." mompelde ik zachtjes. Ruby sprong vanuit het niets op mijn rug, waardoor ik heel even door mijn knieën ging, maar ik wist me snel te herstellen. Ze gaf me een zoen in mijn nek waarom ik moest lachen. Toen klemde ze haar armen om mijn nek en probeerde ze mij een zuigzoen te geven. Ik probeerde het tegen te houden, maar tevergeefs. 'Die kreeg je nog terug,' zei ze plagend, toen ze van mijn rug afsprong. "Ow, jij.... ik krijg jou nog wel." ik moest er zelf eigenlijk wel om lachen. Het was een kwestie van mijn kraag omhoog en niemand kon het zien. Hand in hand liepen we naar het huis van Regina. We kwamen daar aan en liepenvia de achterkant naar binnen. 'We zijn er weer,' schreeuwde Ruby. Het bleef echter stil in huis. Op het keukentafeltje zag ik een briefje liggen.

    Lieve Ruby,

    Ben nog even weg naar het gemeentehuis. Heb wat laten liggen. Daarna moet ik nog even bij iemand langs

    Xxxx Regina


    Do I look like Mother Teresa?

    Ruby

    Er kwam geen gehoor, vreemd zolang waren wij niet weggeweest. Graham vond een briefje op het keukentafeltje en las het voor. 'Laat eens zien,' ik griste het uit zijn handen. Im wierp een blik op de klok 'Vreemd, het is na twaalven. Wat moet ze nu nog ophalen uit het gemeentehuis? En naar wie zou ze toegaan?' Ik keek Graham vragend aan, wetend dat hij hier ook geen antwoord op kon geven. Ik had nu eigenlijk Regina's spoor willen volgen om te kijken waar het op uit kwam, maar dit keer kon ik mijn nieuwsgierigheid bedwingen. 'ik denk dat we alvast naar bed kunnen gaan, Regina komt vanzelf wel een keer thuis.' zei ik geeuwend. Ik liep alvast de trap op. Ik besefte mij dat dit mijn eerste nacht zou worden in mijn nieuwe huis. Af en toe voelde het alsof ik hier al jaren woonde terwijl dat niet het geval was. Ik begon al wel te wennen aan de grote en het chique uitstraling van het huis. Ja hier kon ik best aan wennen. Ik poetste mijn tanden en trok mijn pyjama aan. Vervolgens kroop ik vast in het grote bed, wachtend totdat Graham er bij in zou kruipen.


    When you believe your dreams come true