• Hey hallo!

    Zoals sommigen van jullie al weten, begint de Ramadan morgen. Dit is zo die ene maand waar zowel moslims als niet-moslims vasten, dus niet eten of drinken vanaf zonsopgang tot zonsondergang.

    Daarom dit topic, als je meevast -kan zowel een dag als een maand zijn- kun je hier je ervaringen delen (:
    Alvast veel succes, iedereen!


    Heaven is a place that we all have

    Ik was van plan het te proberen meedoen maar ik denk niet dat ik het volhoud en zeker niet tijdens de examens dus heel veel succes!

    [ bericht aangepast op 5 juni 2016 - 21:44 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Mt! Zitten er nog bepaalde rituelen voor jou en je familie aan de ramadan vast?


    Your make-up is terrible

    Toda schreef:
    Ik was van plan het te proberen meedoen maar ik denk niet dat ik het volhoud en zeker niet tijdens de examens dus heel veel succes!


    bedaaaankt. de truc is gewoon om zoveel mogelijk dingen te eten voor zonsopgang en dan meestal rond de 2uur periode c:


    Heaven is a place that we all have

    Ik doe zelf niet mee, maar ik heb wel heel veel respect voor de mensen die dit wel doen! Heel veel succes aan iedereen die hier aan mee gaat doen!


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Flazeda schreef:
    Mt! Zitten er nog bepaalde rituelen voor jou en je familie aan de ramadan vast?


    Wij eten altijd samen, echt áltíjd. Verder is er altijd soep en rghaif/msemen wat er uit ziet als krokante pannenkoekjes met een zachte binnenkant en als het tijd is beginnen wij altijd met een beker water en een dadel.
    Hier heb je die rghaif.


    Heaven is a place that we all have

    Ik kom jullie via dit topic aanmoedigen. Go everyone!!!


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    RoyaIs schreef:
    (...)

    Wij eten altijd samen, echt áltíjd. Verder is er altijd soep en rghaif/msemen wat er uit ziet als krokante pannenkoekjes met een zachte binnenkant en als het tijd is beginnen wij altijd met een beker water en een dadel.
    Hier heb je die rghaif.



    Ik word altijd hongerig van jullie eten. Mijn vriendin vroeger was Marokkaans en gaf me altijd eten dat over was van 's avonds of nam me mee als haar moeder eten maakte voor het suikerfeest, haha. Best time of my life.

    Het lastige lijkt me wel om niks te drinken overdag.


    Your make-up is terrible

    Flazeda schreef:
    (...)

    Ik word altijd hongerig van jullie eten. Mijn vriendin vroeger was Marokkaans en gaf me altijd eten dat over was van 's avonds of nam me mee als haar moeder eten maakte voor het suikerfeest, haha. Best time of my life.

    Het lastige lijkt me wel om niks te drinken overdag.


    Oh, Suikerfeest-eten is echt lifee. Haha, dit wordt mijn nieuwe wat-heb-ik-gegeten-topic. En true. De meesten denken dat de honger het meest lastige is maar het ergste is dat je dorst begint te krijgen rond 18-19 uur en dan moet je nog drie uur wachten :'D


    Heaven is a place that we all have

    Ik heb echt onwijs veel respect voor de mensen die meedoen.
    Zelf hou ik het denk ik geen dag vol, vooral het drinken niet.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    RoyaIs schreef:
    (...)

    bedaaaankt. de truc is gewoon om zoveel mogelijk dingen te eten voor zonsopgang en dan meestal rond de 2uur periode c:


    mijn ouders gaan nooit willen dat ik dat doe, lol. of ik moet immens veel eten meesmokkelen naar boven voor 's nachts en als ze daar achter komen hang ik. :'D Het is niet zozeer dat eten dat me tegenhoudt, meer het dringen. srsly. hoe doe je dat.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    RoyaIs schreef:
    (...)

    Oh, Suikerfeest-eten is echt lifee. Haha, dit wordt mijn nieuwe wat-heb-ik-gegeten-topic. En true. De meesten denken dat de honger het meest lastige is maar het ergste is dat je dorst begint te krijgen rond 18-19 uur en dan moet je nog drie uur wachten :'D


    Ik vast normaal gesproken elke maandag (24 uur) en ik heb eens 6 dagen gevast, maar altijd met drinken. Honger heb ik dan ook niet echt, maar vanwege het water, haha. Ik vind het zo knap dat jullie dat kunnen! Zeker met het warme weer. Eens zien of het lukt...


    Your make-up is terrible

    Anatomy schreef:
    Ik heb echt onwijs veel respect voor de mensen die meedoen.
    Zelf hou ik het denk ik geen dag vol, vooral het drinken niet.


    Hahaa, je geraakt er hartstikke gewend aan maar hey, ik doe het nu al 2 jaar ofzo. Maar true, dorst is horrible.


    Heaven is a place that we all have

    Toda schreef:
    (...)

    mijn ouders gaan nooit willen dat ik dat doe, lol. of ik moet immens veel eten meesmokkelen naar boven voor 's nachts en als ze daar achter komen hang ik. :'D Het is niet zozeer dat eten dat me tegenhoudt, meer het dringen. srsly. hoe doe je dat.


    Wij smokkelen niets, haha. Rond 2u komt mijn moeder iedereen wakker maken zodat we beneden kunnen eten en dan maakt ze wat thee.

    @Nikki, dat is al een behoorlijke achievement!


    Heaven is a place that we all have

    Ik herinner me ramadan vorig jaar in Turkije, wij hadden buren die ook gingen vasten toen. Die waren dan om twee uur 's nachts aan het eten. Op straat gingen ze toeteren of op trommels slaan (dat herinner ik me niet meer) om de Turken wakker te maken voor het ontbijt voor zonsopgang, volgens mij rond vieren of vijven 's ochtends. Ik heb één keer tijdens iftar kip gekocht bij de KFC, dat heb ik op de harde manier afgeleerd.


    No growth of the heart is ever a waste

    RoyaIs schreef:
    (...)

    Wij smokkelen niets, haha. Rond 2u komt mijn moeder iedereen wakker maken zodat we beneden kunnen eten en dan maakt ze wat thee.

    @Nikki, dat is al een behoorlijke achievement!


    Het zou mijn enige optie zijn, want mijn ma komt al zot dat mijn zus vegetariër is. Laat staan dat ik een maand zou gaan vasten. :'D Like eten, oké, could live with it, maar all day niet drinken? Daar heb ik vrees ik te weinig karakter voor. :'D


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried