• Hey hallo!

    Zoals sommigen van jullie al weten, begint de Ramadan morgen. Dit is zo die ene maand waar zowel moslims als niet-moslims vasten, dus niet eten of drinken vanaf zonsopgang tot zonsondergang.

    Daarom dit topic, als je meevast -kan zowel een dag als een maand zijn- kun je hier je ervaringen delen (:
    Alvast veel succes, iedereen!


    Heaven is a place that we all have

    Hah, thanks to you both en Nikki, nah, tijdens de Ramadan ga ik enkel naar buiten om naar school te gaan en om brood oid te halen.


    Heaven is a place that we all have

    RoyaIs schreef:
    Hah, thanks to you both en Nikki, nah, tijdens de Ramadan ga ik enkel naar buiten om naar school te gaan en om brood oid te halen.


    Ik loop altijd langs een hoop huizen terug van stage rond half 6 x_x


    Your make-up is terrible

    Ik vraag me eigenlijk wel af wat het religieuze aspect is achter niet eten en drinken tussen zonsopgang en zonsondergang. Waarom mag dat eigenlijk niet? En waarom dan wel als het donker is? (Buiten het feit dat je anders dood gaat, natuurlijk.) Ik kan me namelijk moeilijk indenken dat Allah gewoon even dacht te klooien met z'n volgelingen, haha.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Toda schreef:
    Ik vraag me eigenlijk wel af wat het religieuze aspect is achter niet eten en drinken tussen zonsopgang en zonsondergang. Waarom mag dat eigenlijk niet? En waarom dan wel als het donker is? (Buiten het feit dat je anders dood gaat, natuurlijk.) Ik kan me namelijk moeilijk indenken dat Allah gewoon even dacht te klooien met z'n volgelingen, haha.


    Om daar even diep op in te gaan, mensen vasten al eeuwen voor spiritualiteit, om zich dichter verbonden te voelen met hun geloof, zichzelf en de wereld om zich heen. Hiermee leer je jezelf discipline en uithoudingsvermogen, maar overkom je ook lichamelijke behoeften. Maar daarnaast leert het je ook nederigheid en compassie voor je medemens, mensen die het niet zo goed hebben als wij. Het draait om liefdadigheid en saamhorigheid. Eigenlijk allemaal heel mooi.


    Your make-up is terrible

    Pfoeh. Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen dat ik er ontzettend veel respect voor heb dat jullie dat volhouden en gewoon doen uit religieuze overweging. Een aantal jaar geleden ben ik naar een markt geweest in Noord-Holland. Het was heel warm, de mussen vielen zowat dood van de daken - van de marktkraampjes hahah. We waren bij een kraampje waarbij de eigenaar een moslim was. Hij at of dronk niets, hoe warm het ook was.


    26 - 02 - '16

    Toda schreef:
    Ik vraag me eigenlijk wel af wat het religieuze aspect is achter niet eten en drinken tussen zonsopgang en zonsondergang. Waarom mag dat eigenlijk niet? En waarom dan wel als het donker is? (Buiten het feit dat je anders dood gaat, natuurlijk.) Ik kan me namelijk moeilijk indenken dat Allah gewoon even dacht te klooien met z'n volgelingen, haha.

    Je identificeert jezelf met de armen, maar het is ook een tijd van inkeer. Je moet in die tijd ook goede dingen doen zonder er iets voor terug te willen. Meestal doe je dan iets goeds voor iemand die het niet zo breed heeft en maak je bijvoorbeeld maaltijden klaar voor de armen. Tijdens de Ramadan wordt je ziel als het ware gereinigd.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Maar als het zo warm en benauwd is zoals vandaag, mag je dan wel water drinken overdag? Ik denk dat ik het anders nooit zou redden.
    In ieder geval wel heel veel succes!


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Heel veel succes aan iedereen die meedoet! Sending good vibes your way ~

    Zelf ga ik de laatste dag meedoen met mijn hele geschiedenisklas, omdat onze geschiedenisdocente moslim is en we wilden met zijn alleen een soort mini suikerfeest houden na afloop, dus was het wel zo eerlijk als we dan ook gevast hadden, zelfs al is het kort.

    Aan het eten en drinken laten staan ga ik niet meedoen, maar ik ga wel mijn best doen om wat onzelfzuchtiger te zijn tijdens de Ramadan, want ik heb verder helemaal geen connectie met het geloof, maar ik vind een maand lang extra geduldig en respectvol zijn naar andere mensen wel een heel mooie gedachte.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Het is nog best moeilijk om random goede daden te doen. (krul)


    Your make-up is terrible

    Heel veel succes aan iedereen die meedoet. Mij lijkt eerlijk gezegd het etenaspect lastiger dan het drinken, maar ik ben mega suiker- en zoutverslaafd. Drinken vind ik eigenlijk meestal maar een overbodig iets en ik kan echt onmogelijk water naar binnen krijgen als ik geen erge dorst heb. Meestal heb ik dat niet, dus ik doe wel vaker 24 uur zonder drinken (tot grote zorgen van mijn moeder, vriendinnen en vriendje)


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Heel veel succes!


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik stond om 5 uur op daarnet, omdat ik examen heb om 9 uur en nog moest herhalen en het was toen al licht. Dan moet je toch echt 's nachts eten? Moet je dan niet slapen? Ben je dan niet helemaal ontregeld? Of hoe doe jij dat? Wanneer eet je dan?


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Het is begonnen!

    Heb me net lekker frisjes aangekleed zodat ik het niet warm krijg en heb gister nog heel veel water gedronken! Straks vertrek ik wel naar school, dat is een goede bezigheid.

    @Histoire, meestal ga ik na het eten van 22u00 naar bed en dan slaap ik tot 02u00 en dan eet ik weer en slaap ik tot 07u00. Een goede nachtrust van zo een 9 uur dus.


    Heaven is a place that we all have

    Khal schreef:
    Maar als het zo warm en benauwd is zoals vandaag, mag je dan wel water drinken overdag? Ik denk dat ik het anders nooit zou redden.
    In ieder geval wel heel veel succes!


    Nope. Er zijn wel uitzonderingen bv. een vrouw die borstvoeding geeft mag niet, een vrouw die ongesteld is ook niet en zo zijn er nog enkele afspraken.


    Heaven is a place that we all have

    Ik heb echt groot respect voor iedereen die dit doet, want ik zou het echt niet kunnen. Succes!


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.