• Hey hallo!

    Zoals sommigen van jullie al weten, begint de Ramadan morgen. Dit is zo die ene maand waar zowel moslims als niet-moslims vasten, dus niet eten of drinken vanaf zonsopgang tot zonsondergang.

    Daarom dit topic, als je meevast -kan zowel een dag als een maand zijn- kun je hier je ervaringen delen (:
    Alvast veel succes, iedereen!


    Heaven is a place that we all have

    Salaryman schreef:
    Ik herinner me ramadan vorig jaar in Turkije, wij hadden buren die ook gingen vasten toen. Die waren dan om twee uur 's nachts aan het eten. Op straat gingen ze toeteren of op trommels slaan (dat herinner ik me niet meer) om de Turken wakker te maken voor het ontbijt voor zonsopgang, volgens mij rond vieren of vijven 's ochtends. Ik heb één keer tijdens iftar kip gekocht bij de KFC, dat heb ik op de harde manier afgeleerd.


    Islamitische landen, haha.
    Als wij dat hier zouden doen, zou er zo geluidsoverlastboetes komen oid. En mag ik even heel onbeleefd vragen hoe je dat hebt afgeleerd? :v


    Heaven is a place that we all have

    Ah, ik had helemaal niet door dat dat morgen alweer begon. Ik heb erg veel respect voor iedereen die eraan meedoet, zeker nu het precies aan het begin van de zomer valt, met het warme weer en de toetsweken of examenperiodes waar veel mensen net middenin zitten. Heel veel succes! ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Toda schreef:
    (...)

    Het zou mijn enige optie zijn, want mijn ma komt al zot dat mijn zus vegetariër is. Laat staan dat ik een maand zou gaan vasten. :'D Like eten, oké, could live with it, maar all day niet drinken? Daar heb ik vrees ik te weinig karakter voor. :'D


    Hahaa, arme Leah :'D


    Heaven is a place that we all have

    Dan was er een akelige hoeveelheid volk op straat XD. Als ze nou een karbonadekraam hadden wist ik waar ik m'n slag zou slaan maar die zijn er niet in Turkije XD.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik ga morgen proberen mee te doen, al vrees ik nu al dat het me niet gaat lukken. Wel heb ik echt respect voor jullie hoor, moet ik toegeven.
    Maargoed, ik heb FlRE beloofd dat ik mijn best ga doen, maar als ik me er slecht door ga voelen ga ik wel drinken. Eten? Geen probleem, maar ik weet niet of ik zonder drinken kan. Succes, trouwens, allen.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Hahaaa, @Salaryman :'D

    @Shan, zodra je je ziek voelt, stoppen.


    Heaven is a place that we all have

    RoyaIs schreef:
    Hahaaa, @Salaryman :'D

    @Shan, zodra je je ziek voelt, stoppen.

    Zal ik doen, geen zorgen c:


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Succes met de Ramadan! Inshallah dat jullie het allemaal volhouden!
    Ik heb helaas twee tentamens, een van Arabisch en van m'n minor, dus dat wordt niets. Ik zou het nog wel eens willen meemaken, maar dan wel in een Arabisch land.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Mentys schreef:
    (...)
    Zal ik doen, geen zorgen c:


    just making sure, haha. oke ik heb even een hele fles water leeggedronken zodat ik niet sterf aan uitdroging


    Heaven is a place that we all have

    Barnabas schreef:
    Succes met de Ramadan! Inshallah dat jullie het allemaal volhouden!
    Ik heb helaas twee tentamens, een van Arabisch en van m'n minor, dus dat wordt niets. Ik zou het nog wel eens willen meemaken, maar dan wel in een Arabisch land.


    Ameen!

    En vasten in Marokko oid, is veel makkelijker dan in België, just saying.
    Hier vinden mensen het namelijk leuk om recht voor je neus te komen eten.

    [ bericht aangepast op 5 juni 2016 - 22:19 ]


    Heaven is a place that we all have

    RoyaIs schreef:
    (...)

    just making sure, haha. oke ik heb even een hele fles water leeggedronken zodat ik niet sterf aan uitdroging

    Goedzo, haha, ik heb vandaag al alleen maar water zitten drinken, en ik vraag me echt af of het me morgen wel gaat lukken, maar hopelijk wordt het morgen niet zo warm als vandaag.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Mentys schreef:
    (...)
    Goedzo, haha, ik heb vandaag al alleen maar water zitten drinken, en ik vraag me echt af of het me morgen wel gaat lukken, maar hopelijk wordt het morgen niet zo warm als vandaag.


    blijkbaar blijft het de hele week nog zo :/


    Heaven is a place that we all have

    RoyaIs schreef:
    (...)

    blijkbaar blijft het de hele week nog zo :/

    aiii... ik wens je echt al het succes toe, maar ik heb vertrouwen in je! Ik ben er sowieso voor moral support c;


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Ik wil wel mee doen, maar dan wel op water want halfuur fietsen in brandende zon en dan niets is hel. Helaas pindakaas voor mij want mijn ouders zouden het nooit goed vinden, dus sorry.
    Succes voor allen wie het wel gaan doen! Respect


    kip is lekker daarom heet ik drumstick

    RoyaIs schreef:
    (...)

    Ameen!

    En vasten in Marokko oid, is veel makkelijker dan in België, just saying.
    Hier vinden mensen het namelijk leuk om recht voor je neus te komen eten.


    Dat is inderdaad echt lastig, lol. Ik haat het als ik onderweg ben naar huis en ik ruik overal avondeten.


    Your make-up is terrible