• SPOILERS: Alles van The Winds of Winter en seizoen 6 onder spoiler knopjes!

    Topic 1
    Topic 2

    Praktische informatie:

    Tot nu toe verschenen:

    A SONG OF ICE AND FIRE / HET LIED VAN IJS EN VUUR
    A Game of Thrones (1996) / Het Spel der Tronen
    A Clash of Kings (1998) / De Strijd der Koningen
    A Storm of Swords (2000) / Een Storm van Zwaarden: Staal en Sneeuw (1), Bloed en Goud (2)
    A Feast for Crows (2005) / Een Feestmaal voor Kraaien
    A Dance with Dragons (2011) / Een Dans met Draken: Oude Vetes, Nieuwe Strijd (1), Zwaarden tegen Draken (2)

    TALES OF DUNK AND EGG / VERHALEN VAN DUNK EN EI
    The Hedge Knight (1998) / De Hagenridder
    The Sworn Sword (2003) / De Eed van Trouw
    The Mystery Knight (2010) / De Onbekende Ridder
    A Knight of the Seven Kingdoms (2015), bovenstaande novelles gecombineerd in één boek

    NOVELLES
    The Princess and the Queen, or, The Blacks and the Greens (2013), gepubliceerd in Dangerous Women
    The Rogue Prince, or, A King's Brother (2014), gepubliceerd in Rogues

    ANDERE WERKEN
    (The Ice Dragon) (1980), een kinderboek waar discussie over bestaat of het verhaal wel of niet plaatsvindt in dezelfde wereld als ASOIAF
    The Art of George R.R. Martin's A Song of Ice and Fire (2005), verschillende auteurs
    The Lands of Ice and Fire (2012)
    The World of Ice and Fire (2014)
    A Song of Ice and Fire Coloring Book (2015)

    APP
    A World of Ice and Fire, app voor iOS en Android, voor veel informatie moet je echter betalen

    GAME OF THRONES
    Season 1 (2011)
    Season 2 (2012)
    Season 3 (2013)
    Season 4 (2014)
    Season 5 (2015)

    Inside HBO's Game of Thrones: Seasons 1 & 2 (2012), door Bryan Cogman, GRRM, David Benioff en D.B. Weiss
    Inside HBO's Game of Thrones: Season 3 & 4 (2014), door C.A. Taylor

    Verwacht:

    Game of Thrones S6, half april 2016

    The Winds of Winter (ASOIAF vol. 6), hopelijk ASAP
    Sample Chapters:


    Game of Thrones S7, verwacht 2017
    The She-Wolves of Winterfell (werktitel) (Dunk & Egg vol. 4), TBA
    A Dream of Spring (voormalig: A Time for Wolves) (ASOIAF vol. 7), TBA maar waarschijnlijk rond 2020
    Fire and Blood (geschiedenis van House Targaryen), delen hiervan zijn al gepubliceerd, zie 'Novelles'. Verwacht na afronding van ASOIAF
    _________________________________________________________

    Not a Blog, GRRM's blog
    Interactieve kaart van The Known World, met de reizen die iedereen maakt. Spoiler knopje rechts bovenin.
    A mapped history of A Song of Ice and Fire (met dank aan Maegi)
    A Wiki of Ice and Fire & Game of Thrones Wiki
    A Forum of Ice and Fire, met forums voor zowel de boeken als de tv-serie
    A Search of Ice and Fire, een snelle manier om alle boeken (inclusief de novelles) door te zoeken.







    &



    Deep inside, I've never felt alive

    Webster schreef:
    (...)

    '. . .'
    '. . .'
    '. . .'
    'This is Jon Snow.'


    Ik ging echt stuk gewoon, hahaha.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Damn Olenna... you badass. Ik ga haar echt missen.
    En Dany doet inderdaad heel arrogant jeez. Ik mocht haar sowieso al niet echt - maar het wordt steeds erger. Dus; Go Jon dat je haar wist te dissen met het feit dat ze telkens haar "geboorterecht" gebruikt.

    Webster schreef:
    (...)

    '. . .'
    '. . .'
    '. . .'
    'This is Jon Snow.'

    haha dat was echt awkward :'D


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    wtf dat hier twee pagina's aan commentaar mee gevuld zijn doet me het slechtste vermoeden
    ik kijk vanavond pas (want samen met 't gezin doen we het altijd 's avonds, haha) en ik ben zo fucking nieuwsgierig
    want weet je er is de laatste seizoenen naar mijn mening niemand significant meer gestorven (ff een spoiler want in de beginpost staat dat seizoen 6 nog onder een spoiler moet en hoewel ik denk dat dat gewoon nog aangepast moet worden, neem ik maar even het zekere voor het onzekere. dit is dus s06 spoiler)

    behalve rickon maar tbh deed dat me niet super veel

    en dit baart me echt zorgen like WHAT

    (oh en als jullie hierop antwoorden met spoilers uit 7.03 plz let me know zodat ik niet per ongeluk open doe haha, ik wil niet gespoild worden)


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    spoiler 7.03

    TBH ik hoopte toen Sansa naar de gate werd geroepen dat het Arya was, maar toen zag ik Bran zitten en ik begon legit spontaan te huilen van geluk door het zicht van Bran die weer eindelijk terug is bij zijn familie.
    Arya was al goed geweest, maar Bran??? DAT IS FUCKING FANTASTISCH.

    [ bericht aangepast op 31 juli 2017 - 16:07 ]


    — Inner peace, it's hard to find. —

    07.03

    Dany is echt irritaaaaaaaaaaant man, maar ik begrijp haar ergens wel. Ze weet wat ze wil en ze gaat het niet zomaar opgeven, wat ik wel begrijp. Evenzeer begrijp ik Jon.
    BRANBRANBRAN!!!!!!!!!!!!!!!! Al had het wel wat emotioneler gemogen, tbh.
    En Olenna ... Jaime verdiende dat niet, godverdomse teef. I like Olenna, maar het is een teef en Jaime verdiende dit echt niet.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Okay, ik wordt helemaal gek van die spoilers van facebook. Ik zie allemaal references van dany en jon en ik zit de hele tijd te denken: IK WIL HET OOK ZIEN, maar ik kan geen veilige link vinden.
    #cry


    Deep inside, I've never felt alive

    Wilberforce schreef:
    Okay, ik wordt helemaal gek van die spoilers van facebook. Ik zie allemaal references van dany en jon en ik zit de hele tijd te denken: IK WIL HET OOK ZIEN, maar ik kan geen veilige link vinden.
    #cry


    Heb je adblock? Zoja, dan kan ik je wel de site sturen waar ik het altijd kijk. Ik heb in elk geval nog nooit last gehad van problemen oid door die site.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Cranston schreef:
    (...)

    Heb je adblock? Zoja, dan kan ik je wel de site sturen waar ik het altijd kijk. Ik heb in elk geval nog nooit last gehad van problemen oid door die site.

    Ik heb adblock ja ^^
    En dat zou fantastisch zijn :3


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik vind de promo van volgende week heel eng omdat Pod naar de grond geduwd wordt en Brienne vecht en er dus duidelijk in Winterfell gevochten wordt.
    I don't like. :')


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik keek zo erg uit naar de meeting van Jon en Dany, maar ze deed hartstikke verwaand dus daar irriteerde ik me aan. Vooral omdat ik ze ook best wel een beetje ship.
    Plus, ik ben Petyr en Cersei best wel zat, als ze die nou eens om zouden leggen in plaats van leuke karakters..


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ahavah schreef:
    Ik vind de promo van volgende week heel eng omdat Pod naar de grond geduwd wordt en Brienne vecht en er dus duidelijk in Winterfell gevochten wordt.
    I don't like. :')
    Oh ik dacht dat dat Gendry was die eindelijk ashore kwam :')


    I live for the applause, you will die for it.

    Ik hoop ergens stiekem dat Olenna niet dood is gezien we haar niet dood hebben zien gaan.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Another thing.

    Eventuele spoiler episode 4 (als je de promo's niet kijkt tenminste en de trailer voor het seizoen niet gezien hebt)

    In de promo voor volgende week zie je hoe the Lannister Army advanced (idk het Nederlandse woord) op Highgarden. Als je nu de trailer van het hele seizoen kijkt, dan zie je hoe het Dotrhaki leger aanvalt in een zelfde soort omgeving. Dit samen met wat Dany zegt in de promo, betekend denk ik dat ze het Dotrhaki leger plus haar draken op de Lannisters afstuurt in aflevering 4.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    FUCK YES OLENNA

    oja en

    FUCK NO EURON

    [ bericht aangepast op 1 aug 2017 - 14:40 ]


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen