• SPOILERS: Alles van The Winds of Winter en seizoen 6 onder spoiler knopjes!

    Topic 1
    Topic 2

    Praktische informatie:

    Tot nu toe verschenen:

    A SONG OF ICE AND FIRE / HET LIED VAN IJS EN VUUR
    A Game of Thrones (1996) / Het Spel der Tronen
    A Clash of Kings (1998) / De Strijd der Koningen
    A Storm of Swords (2000) / Een Storm van Zwaarden: Staal en Sneeuw (1), Bloed en Goud (2)
    A Feast for Crows (2005) / Een Feestmaal voor Kraaien
    A Dance with Dragons (2011) / Een Dans met Draken: Oude Vetes, Nieuwe Strijd (1), Zwaarden tegen Draken (2)

    TALES OF DUNK AND EGG / VERHALEN VAN DUNK EN EI
    The Hedge Knight (1998) / De Hagenridder
    The Sworn Sword (2003) / De Eed van Trouw
    The Mystery Knight (2010) / De Onbekende Ridder
    A Knight of the Seven Kingdoms (2015), bovenstaande novelles gecombineerd in één boek

    NOVELLES
    The Princess and the Queen, or, The Blacks and the Greens (2013), gepubliceerd in Dangerous Women
    The Rogue Prince, or, A King's Brother (2014), gepubliceerd in Rogues

    ANDERE WERKEN
    (The Ice Dragon) (1980), een kinderboek waar discussie over bestaat of het verhaal wel of niet plaatsvindt in dezelfde wereld als ASOIAF
    The Art of George R.R. Martin's A Song of Ice and Fire (2005), verschillende auteurs
    The Lands of Ice and Fire (2012)
    The World of Ice and Fire (2014)
    A Song of Ice and Fire Coloring Book (2015)

    APP
    A World of Ice and Fire, app voor iOS en Android, voor veel informatie moet je echter betalen

    GAME OF THRONES
    Season 1 (2011)
    Season 2 (2012)
    Season 3 (2013)
    Season 4 (2014)
    Season 5 (2015)

    Inside HBO's Game of Thrones: Seasons 1 & 2 (2012), door Bryan Cogman, GRRM, David Benioff en D.B. Weiss
    Inside HBO's Game of Thrones: Season 3 & 4 (2014), door C.A. Taylor

    Verwacht:

    Game of Thrones S6, half april 2016

    The Winds of Winter (ASOIAF vol. 6), hopelijk ASAP
    Sample Chapters:


    Game of Thrones S7, verwacht 2017
    The She-Wolves of Winterfell (werktitel) (Dunk & Egg vol. 4), TBA
    A Dream of Spring (voormalig: A Time for Wolves) (ASOIAF vol. 7), TBA maar waarschijnlijk rond 2020
    Fire and Blood (geschiedenis van House Targaryen), delen hiervan zijn al gepubliceerd, zie 'Novelles'. Verwacht na afronding van ASOIAF
    _________________________________________________________

    Not a Blog, GRRM's blog
    Interactieve kaart van The Known World, met de reizen die iedereen maakt. Spoiler knopje rechts bovenin.
    A mapped history of A Song of Ice and Fire (met dank aan Maegi)
    A Wiki of Ice and Fire & Game of Thrones Wiki
    A Forum of Ice and Fire, met forums voor zowel de boeken als de tv-serie
    A Search of Ice and Fire, een snelle manier om alle boeken (inclusief de novelles) door te zoeken.







    &



    Deep inside, I've never felt alive

    Er gebeurde niet veel in de episode, maar ook wel weer.
    Anyway I enjoyyyyd it, ik ben benieuwd hoe alles zich verder uitwerkt in dit seizoen, er gaat wel stukken meer gebeuren volgende week denk ik. Also lololol Ed Sheeran


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Ik volg het op CartoonHD, je moet een account aanmaken maar je kan het gratis online kijken!

    Halverwege de speech van 'Walder Frey' besefte ik me dat het Arya was toen ze zelf niet van de wijn dronk en ik fangirlde 'm zwaar op dat moment :'D


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Ik ga het later vandaag kijken via vidzi.tv (kan je aan raken via mywatchseries.com. Geen topkwaliteit, maar het valt best mee tbh. (: )


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Hahahah, wat moet Ed Sheeran daar dan?
    En Arya, yaaaaaaas!


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Ed Sheeran was zo random, maar de episode was nice. Alleen een beetje uneventful. Beetje jammer dat ik net zat te eten tijdens die compilatie van Sam's werk... :') rip my appetite. Maar goed na zes seizoenen zou ik beter moeten weten dan te eten tijdens GoT.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ziegler schreef:
    Help, weet iemand waar ik 'm kan downloaden? Ik krijg via sommige torrents alleen reclame steeds ipv een download


    Je kan het ook direct online kijken zonder iets te downloaden c:


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik ga m nu kijken. Aaah zoveel zin in. ^^

    Hmm, to be honest moest ik mezelf tegenspreken om niet de episode uit te zetten halverwege? Het begin was heel goed, Bran and Arya both slay. En het einde was heel goed, maar het midden van de episode was best saai... Maar dat kan aan mij liggen, haha!


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Spoderman schreef:
    Hmm, to be honest moest ik mezelf tegenspreken om niet de episode uit te zetten halverwege? Het begin was heel goed, Bran and Arya both slay. En het einde was heel goed, maar het midden van de episode was best saai... Maar dat kan aan mij liggen, haha!

    ja er gebeurde ook niet veel, maar idk dat is meestel met seizoen starters


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Dedpewl schreef:
    (...)
    ja er gebeurde ook niet veel, maar idk dat is meestel met seizoen starters

    Het begon echt leuk met Arya, Bran, ookdie Greyjoy dude was echt amazing, savage Cersei maar de rest was echt saai imo


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Miep, ik moet nog een paar dagen wachten, want we kijken m met het gezin en mn stiefvader wilt perse Nederlandse ondertiteling, maar die is nog niet beschikbaar :C


    Stenenlikker

    Oké ik vond het een goede episode maar daarmee is het ook wel gezegd. Like het was leuk, maar ik kreeg geen "wtf omg what on earth happened"-gevoel.
    Ed Sheeran though HAHAHAHA leuk maar ergens wel jammer want ik zat er net in en ik kon gewoon echt geen Lannister-soldaat in 'm zien ik zat gewoon heel de tijd te denken "oh lol kijk Ed Sheeran".
    Dany - FINALLY. Dat begon wel eens tijd te worden na zes seizoenen, godverdomme. :')
    Bran - JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA. JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA. Meer kan ik niet zeggen.
    Arya - awesome want je ziet eindelijk weer wat menselijkheid. Die gevoelens toen ze aan het praten was met Ed&co en die gelaatsuitdrukkingen waren geweldig
    Cersei/Jaime/Euron - Cersei en Jaime waren goed maar dat stuk met Euron vond ik dom
    Sansa/Jon/Baelish - haaaaaaaaaaaa, you go girl! Ik vond deze scènes echt super!
    Clegane - wie waren die vader en dat meisje? Of weten we dat gewoon niet? Best wijs! Niet super, maar wel goed. c:
    Frey - karma is a bitch, man

    ik weet dat ik iemand vergeten ben
    plz tell me coz i forgot


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ahavah schreef:
    Oké ik vond het een goede episode maar daarmee is het ook wel gezegd. Like het was leuk, maar ik kreeg geen "wtf omg what on earth happened"-gevoel.
    Ed Sheeran though HAHAHAHA leuk maar ergens wel jammer want ik zat er net in en ik kon gewoon echt geen Lannister-soldaat in 'm zien ik zat gewoon heel de tijd te denken "oh lol kijk Ed Sheeran".
    Dany - FINALLY. Dat begon wel eens tijd te worden na zes seizoenen, godverdomme. :')
    Bran - JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA. JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA. Meer kan ik niet zeggen.
    Arya - awesome want je ziet eindelijk weer wat menselijkheid. Die gevoelens toen ze aan het praten was met Ed&co en die gelaatsuitdrukkingen waren geweldig
    Cersei/Jaime/Euron - Cersei en Jaime waren goed maar dat stuk met Euron vond ik dom
    Sansa/Jon/Baelish - haaaaaaaaaaaa, you go girl! Ik vond deze scènes echt super!
    Clegane - wie waren die vader en dat meisje? Of weten we dat gewoon niet? Best wijs! Niet super, maar wel goed. c:
    Frey - karma is a bitch, man

    ik weet dat ik iemand vergeten ben
    plz tell me coz i forgot



    Je bent Sam (Samwell Tarly) vergeten!


    -

    Poncho schreef:
    (...)


    Je bent Sam (Samwell Tarly) vergeten!


    RIGHT! Bedankt! Sam vond ik ook wel leuk, vooral met Jorah op het einde. (nerd) Die scène die telkens herhaald werd begon wel wat tegen te steken op den duur, haha.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ahavah schreef:
    Oké ik vond het een goede episode maar daarmee is het ook wel gezegd. Like het was leuk, maar ik kreeg geen "wtf omg what on earth happened"-gevoel.
    Ed Sheeran though HAHAHAHA leuk maar ergens wel jammer want ik zat er net in en ik kon gewoon echt geen Lannister-soldaat in 'm zien ik zat gewoon heel de tijd te denken "oh lol kijk Ed Sheeran".
    Dany - FINALLY. Dat begon wel eens tijd te worden na zes seizoenen, godverdomme. :')
    Bran - JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA. JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA. Meer kan ik niet zeggen.
    Arya - awesome want je ziet eindelijk weer wat menselijkheid. Die gevoelens toen ze aan het praten was met Ed&co en die gelaatsuitdrukkingen waren geweldig
    Cersei/Jaime/Euron - Cersei en Jaime waren goed maar dat stuk met Euron vond ik dom
    Sansa/Jon/Baelish - haaaaaaaaaaaa, you go girl! Ik vond deze scènes echt super!
    Clegane - wie waren die vader en dat meisje? Of weten we dat gewoon niet? Best wijs! Niet super, maar wel goed. c:
    Frey - karma is a bitch, man

    ik weet dat ik iemand vergeten ben
    plz tell me coz i forgot



    De vader en het meisje waren mensen waarvan hij en Arya zilver van hadden afgepakt toen ze daar langskwamen. Hij is dus eigenlijk zo goed als de reden dat ze dood zijn. Daar voelt hij zich schuldig om. Hij zei ook, toen hem gevraagd werd of hij ze kende. 'Not really' zei.

    Damn... Eigenlijk direct toen Walder Frey in beeld kwam had ik al door dat het Arya was (':
    Alle shade die Euron naar Jaimy gooide was ook geweldig.
    Jorah... Dude, hoe ben je daar in de medische gevangenis van Oldtown terecht gekomen?
    Lyanna, YOU GO GIRL!!!
    Bij de kwestie Jon en Sansa, ik begrijp allebei hun standpunten en ze hebben allebei gelijk. Alleen zit Sansa nog net iets te erg in de woede die ze voelt om de Boltons. Jon probeert iedereen te vriend te houden en zoals gezien is dat soms niet het beste wat je idd kan doen, maar ik vond het goed dat hij de smoll beans Ned Umber en Alys Kastark een soort van gered heeft.
    Let the Bear and the maiden fair-ship sail. I love me some Briemund.
    Sandor... Ik ben benieuwd wat nu zijn connectie met 'the lord of light' is. Dat hij dat soort van vision kreeg toen hij in de vlammen keek.



    Credendo Vides