• SPOILERS: Alles van The Winds of Winter en seizoen 6 onder spoiler knopjes!

    Topic 1
    Topic 2

    Praktische informatie:

    Tot nu toe verschenen:

    A SONG OF ICE AND FIRE / HET LIED VAN IJS EN VUUR
    A Game of Thrones (1996) / Het Spel der Tronen
    A Clash of Kings (1998) / De Strijd der Koningen
    A Storm of Swords (2000) / Een Storm van Zwaarden: Staal en Sneeuw (1), Bloed en Goud (2)
    A Feast for Crows (2005) / Een Feestmaal voor Kraaien
    A Dance with Dragons (2011) / Een Dans met Draken: Oude Vetes, Nieuwe Strijd (1), Zwaarden tegen Draken (2)

    TALES OF DUNK AND EGG / VERHALEN VAN DUNK EN EI
    The Hedge Knight (1998) / De Hagenridder
    The Sworn Sword (2003) / De Eed van Trouw
    The Mystery Knight (2010) / De Onbekende Ridder
    A Knight of the Seven Kingdoms (2015), bovenstaande novelles gecombineerd in één boek

    NOVELLES
    The Princess and the Queen, or, The Blacks and the Greens (2013), gepubliceerd in Dangerous Women
    The Rogue Prince, or, A King's Brother (2014), gepubliceerd in Rogues

    ANDERE WERKEN
    (The Ice Dragon) (1980), een kinderboek waar discussie over bestaat of het verhaal wel of niet plaatsvindt in dezelfde wereld als ASOIAF
    The Art of George R.R. Martin's A Song of Ice and Fire (2005), verschillende auteurs
    The Lands of Ice and Fire (2012)
    The World of Ice and Fire (2014)
    A Song of Ice and Fire Coloring Book (2015)

    APP
    A World of Ice and Fire, app voor iOS en Android, voor veel informatie moet je echter betalen

    GAME OF THRONES
    Season 1 (2011)
    Season 2 (2012)
    Season 3 (2013)
    Season 4 (2014)
    Season 5 (2015)

    Inside HBO's Game of Thrones: Seasons 1 & 2 (2012), door Bryan Cogman, GRRM, David Benioff en D.B. Weiss
    Inside HBO's Game of Thrones: Season 3 & 4 (2014), door C.A. Taylor

    Verwacht:

    Game of Thrones S6, half april 2016

    The Winds of Winter (ASOIAF vol. 6), hopelijk ASAP
    Sample Chapters:


    Game of Thrones S7, verwacht 2017
    The She-Wolves of Winterfell (werktitel) (Dunk & Egg vol. 4), TBA
    A Dream of Spring (voormalig: A Time for Wolves) (ASOIAF vol. 7), TBA maar waarschijnlijk rond 2020
    Fire and Blood (geschiedenis van House Targaryen), delen hiervan zijn al gepubliceerd, zie 'Novelles'. Verwacht na afronding van ASOIAF
    _________________________________________________________

    Not a Blog, GRRM's blog
    Interactieve kaart van The Known World, met de reizen die iedereen maakt. Spoiler knopje rechts bovenin.
    A mapped history of A Song of Ice and Fire (met dank aan Maegi)
    A Wiki of Ice and Fire & Game of Thrones Wiki
    A Forum of Ice and Fire, met forums voor zowel de boeken als de tv-serie
    A Search of Ice and Fire, een snelle manier om alle boeken (inclusief de novelles) door te zoeken.







    &



    Deep inside, I've never felt alive

    Krolock schreef:
    Intense aflevering, maar ergens vond ik hem niet satisfying haha.


    Precies dit. Ik was allang blij dat er meer gebeurde dan in de vorige aflevering.


    Ik vond het moment tussen Arya en Nymeria wel geweldig.

    EN OMFG MIJN BEAUTIFUL SAND SNAKES. ALL DEAD.

    Vraagje: wie hing er uiteindelijk nu aan de voorkant van dat schip waar Theon naar keek?


    •

    Krolock schreef:
    Intense aflevering, maar ergens vond ik hem niet satisfying haha.


    Same.


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Webster schreef:
    (...)

    Precies dit. Ik was allang blij dat er meer gebeurde dan in de vorige aflevering.


    Ik vond het moment tussen Arya en Nymeria wel geweldig.

    EN OMFG MIJN BEAUTIFUL SAND SNAKES. ALL DEAD.

    Vraagje: wie hing er uiteindelijk nu aan de voorkant van dat schip waar Theon naar keek?


    2 van die meisjes uit Dorne (ik ken hun namen niet, oeps)


    There are poems inside of you that paper can't handle


    Ik vind Euron echt eng worden.... :') Hij is volgens mij echt psygophaties...nu vrees ik voor Yara. Zou Yara en misschien de Sand Snakes (die moeder vooral, omdagt zij Myrcella vergiftigd heeft) 'the gift' van Euron zijn?


    "We Watch, we Listen and we Remember." - Winter is coming...

    LIKE FINALLY
    man na drie seizoenen eindelijk wat intimiteit tussen grey worm en missandei :')
    ik heb een slecht gevoel bij arya
    @Mirte: vooraan hing Nymeria, denk ik. Volgens mij was ze opgehangen aan haar eigen zweep.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik vind dat de schrijvers een beetje in herhaling vallen though. Eerst Joffrey als gestoorde bad guy, vervolgens Ramsay en nu Euron. Ik ben alleen benieuwd naar de ontmoeting tussen Jon en Dany (als dat gaat gebeuren) en Sansa en Arya (als Arya het overleeft). Mijn vriend denkt trouwens dat Nymeria een ex machina plothole gaat hebben (dat Arya aangevallen wordt en die groep wolven to the rescue komt).
    Ben wel benieuwd of Bran nog in Winterfell komt.


    Deep inside, I've never felt alive

    Wilberforce schreef:
    Ik vind dat de schrijvers een beetje in herhaling vallen though. Eerst Joffrey als gestoorde bad guy, vervolgens Ramsay en nu Euron. Ik ben alleen benieuwd naar de ontmoeting tussen Jon en Dany (als dat gaat gebeuren) en Sansa en Arya (als Arya het overleeft). Mijn vriend denkt trouwens dat Nymeria een ex machina plothole gaat hebben (dat Arya aangevallen wordt en die groep wolven to the rescue komt).
    Ben wel benieuwd of Bran nog in Winterfell komt.


    Same — die theorie over Nymeria als Ex Machina zie ik ook nog wel gebeuren. Net op het moment dat Arya het opgeeft, komt ze to the rescue.


    •

    Oh my god de promo voor volgende week sdsdksldnlaslakalsd.


    DANY EN JON MEETEN


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Cranston schreef:
    Oh my god de promo voor volgende week sdsdksldnlaslakalsd.


    DANY EN JON MEETEN


    IT'S SO AWESOME.


    •

    Ik voorspelde vóór dit seizoen al dat of Viserion of Rhaegal dood zou gaan ergens en nu ik deze episode heb gezien weet ik het vrijwel zeker :')


    I live for the applause, you will die for it.

    trouweeens. met die ene voorspelling van de promised prince, wat dus eigenlijk ook promised princess kan zijn, dat is wel een grote hint denk ik.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Virtuoso schreef:
    Ik voorspelde vóór dit seizoen al dat of Viserion of Rhaegal dood zou gaan ergens en nu ik deze episode heb gezien weet ik het vrijwel zeker :')


    I do not want them to die :c Dragons are too fabulous to die!

    FYI, Die scene tussen Arya en Nymeria brak mijn hart, bruh. Ik deel de gedachten dat Nymeria Arya in de nabije toekomst red, althans dat hoop ik...
    Daarnaast ben ik fucking nieuwsgierig naar Dany's meeting met John. Wat er ook gebeurd; het word epic. Clash of my favorite characters! **


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Oke ik heb hem ook eindelijk gezien.

    Go Dany, maar schiet wel eens even op, OKE. She so slow. En Melisandre weet ook niet wat ze wil, zeg.
    Nu Jon en Dany trouwens officieel gaan meeten ben ik wel echt bang voor die lovestory.
    Vind Jon nog steeds slappe hap en LIEFDE VOOR SANSA. Ze zag er trouwens echt goed uit in deze ep en met die outfit enzo.
    Dat hele stuk van Arya kon me niet veel boeien, ook niet met Nymeria. Eigenlijk dacht ik alleen maar: "Oke deze is zo huge dat het gewoon niet meer geloofwaardig is". Weet niet, kwam heel nep over.
    En dat één van de draken doodgaat weet ik nu ook wel zeker, ja. Ik gok op Viserion.
    EN SAM EN JORAH, WAT EEN GEWELDIG STUK. Oh ik hoop ZO dat het lukt, want ik ben zo gek op hen allebei. ♥ Als Jorah dan alsnog sterft of zo, GEWOON NEE.
    De scène tussen Missandei en Grey Worm vond ik eh, bijzonder. Eigenlijk gewoon heel awkward om te kijken, maar misschien kwam dat door het gebrek aan muziek en de aanwezigheid van overdadig gesmak.
    EURON IS CRAZY. Wel heel tof gedaan, tho. Dat die twee sandsnakes vermoord werden vond ik ook een mooi moment. Vond ze altijd al vreselijk irritant en vooral veel te arrogant :')
    En THEON. THEOOONNNNN. KSJDFIWJ.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    S07E03

    ——— Die reactie van Davos & Jon op de overvliegende draken was amazing, ook heel realistisch omdat iedereen in de afgelopen aflevering heel relax was rondom de draken en come on: DRAGONS.
    ——— LOL. Hele reeks van dingen die Dany is en dan Davos: 'this is Jon Snow', good introduction.
    ——— Het cadeau van Euron is dus de moordenaar van Myrcella, kinda dig that. De manier waarop Cersei sprak over Myrcella in de kerkers vond ik echt ontroerend, ze hield echt van haar. Alhoewel ik dood ga om Ellaria en zo veel medelijden heb met haar, vind ik de straf wel heel toepasselijk van Cersei.
    ——— Ik mis de jonge Bran eigenlijk, hij is nu zo doodserieus en zijn gezichtsuitdrukking is echt nul komma nul. Waar is het jongetje gebleven die onbezonnen kastelen beklom en altijd aan het lachen was? It's sad.
    ——— De scène van het bestormen van Casterly Rock met die ladders deed me denken aan LOTR. Alhoewel ik heel bang ben wat er nu met Greyworm gaat gebeuren, aangezien ze geen stand kunnen houden tegen Euron. Ik moet zeggen: well done, Cersei.
    ——— "He really was a cunt, wasn't he?" Olenna Tyrell is a fucking hero.

    [ bericht aangepast op 31 juli 2017 - 11:54 ]


    •

    Wooh heb m gedownload en ga zo kijken