• SPOILERS: Alles van The Winds of Winter en seizoen 6 onder spoiler knopjes!

    Topic 1
    Topic 2

    Praktische informatie:

    Tot nu toe verschenen:

    A SONG OF ICE AND FIRE / HET LIED VAN IJS EN VUUR
    A Game of Thrones (1996) / Het Spel der Tronen
    A Clash of Kings (1998) / De Strijd der Koningen
    A Storm of Swords (2000) / Een Storm van Zwaarden: Staal en Sneeuw (1), Bloed en Goud (2)
    A Feast for Crows (2005) / Een Feestmaal voor Kraaien
    A Dance with Dragons (2011) / Een Dans met Draken: Oude Vetes, Nieuwe Strijd (1), Zwaarden tegen Draken (2)

    TALES OF DUNK AND EGG / VERHALEN VAN DUNK EN EI
    The Hedge Knight (1998) / De Hagenridder
    The Sworn Sword (2003) / De Eed van Trouw
    The Mystery Knight (2010) / De Onbekende Ridder
    A Knight of the Seven Kingdoms (2015), bovenstaande novelles gecombineerd in één boek

    NOVELLES
    The Princess and the Queen, or, The Blacks and the Greens (2013), gepubliceerd in Dangerous Women
    The Rogue Prince, or, A King's Brother (2014), gepubliceerd in Rogues

    ANDERE WERKEN
    (The Ice Dragon) (1980), een kinderboek waar discussie over bestaat of het verhaal wel of niet plaatsvindt in dezelfde wereld als ASOIAF
    The Art of George R.R. Martin's A Song of Ice and Fire (2005), verschillende auteurs
    The Lands of Ice and Fire (2012)
    The World of Ice and Fire (2014)
    A Song of Ice and Fire Coloring Book (2015)

    APP
    A World of Ice and Fire, app voor iOS en Android, voor veel informatie moet je echter betalen

    GAME OF THRONES
    Season 1 (2011)
    Season 2 (2012)
    Season 3 (2013)
    Season 4 (2014)
    Season 5 (2015)

    Inside HBO's Game of Thrones: Seasons 1 & 2 (2012), door Bryan Cogman, GRRM, David Benioff en D.B. Weiss
    Inside HBO's Game of Thrones: Season 3 & 4 (2014), door C.A. Taylor

    Verwacht:

    Game of Thrones S6, half april 2016

    The Winds of Winter (ASOIAF vol. 6), hopelijk ASAP
    Sample Chapters:


    Game of Thrones S7, verwacht 2017
    The She-Wolves of Winterfell (werktitel) (Dunk & Egg vol. 4), TBA
    A Dream of Spring (voormalig: A Time for Wolves) (ASOIAF vol. 7), TBA maar waarschijnlijk rond 2020
    Fire and Blood (geschiedenis van House Targaryen), delen hiervan zijn al gepubliceerd, zie 'Novelles'. Verwacht na afronding van ASOIAF
    _________________________________________________________

    Not a Blog, GRRM's blog
    Interactieve kaart van The Known World, met de reizen die iedereen maakt. Spoiler knopje rechts bovenin.
    A mapped history of A Song of Ice and Fire (met dank aan Maegi)
    A Wiki of Ice and Fire & Game of Thrones Wiki
    A Forum of Ice and Fire, met forums voor zowel de boeken als de tv-serie
    A Search of Ice and Fire, een snelle manier om alle boeken (inclusief de novelles) door te zoeken.







    &



    Deep inside, I've never felt alive

    THE HOUND IS AZOR HAI
    anyways er is gezegd dat euron greyjoy een veel ergere villain wordt dan ramsay :')
    hoe kan het possibly erger zijn dan ramsay. ik verwacht echt childrape lmao


    I live for the applause, you will die for it.

    GUYSGUYSGUYS HAVE YOU SEEN THE PREVIEW (staat al drie dagen online maar goed) VOOR EPISODE 2?? KIJK SECONDE 13-14!!!!!


    ALS DAT NYMERIA IS GA IK DOOOOOOOOD EN BEGINNEN BLÈTEN


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ahavah schreef:
    GUYSGUYSGUYS HAVE YOU SEEN THE PREVIEW (staat al drie dagen online maar goed) VOOR EPISODE 2?? KIJK SECONDE 13-14!!!!!
    (...)
    ALS DAT NYMERIA IS GA IK DOOOOOOOOD EN BEGINNEN BLÈTEN


    OMFG HIER WACHT IK AL OP SINDS SEIZOEN 1.


    Oke ik heb hem ook eindelijk gezien. Helaas vond ik best veel heel voorspelbaar. Maar ik ben wel gewend van GoT dat hij een trage opstart heeft en pas later in het seizoen echt goed wordt.
    Het eerste stuk met Arya... tsja, wat moet ik daar van zeggen. Zij gaat in mijn ogen echt een heel verkeerde kant op. Zou me niets verbazen als zij ook sterft. De scène met de Walkers was awesome, vooral die giants. Bran vind ik dan weer iets minder spannend, maar dat heb ik altijd al gevonden. Ik wacht nog op zijn big moment.
    Sansa en Jon - LIEFDE VOOR SANSA. Zij is zó mega positief veranderd ten opzichte van seizoen 1. Brienne heeft wel gelijk dat Petyr mag opzouten, tho. EN HA TORMUND TEGEN BRIENNE.
    Euh wat kwam daarna. Even denken. Sam, m'n schatje. Ik hoop inderdaad dat hij nog veel meer gaat vinden en nog lang en gelukkig leeft en zo. He's cute.
    Cersei... wat moet je daarvan zeggen. Helemaal gestoord. En volgens mij begint Jaime dat GODDANK steeds meer in te zien. Euron vind ik echt zo'n slappe loser, maar ik ben wel benieuwd wat voor 'gift' hij aan Cersei geeft.
    Ben ook wel blij dat Daenerys eindelijk in Westeros is. Nu hoop ik dat ze de vaart erin houd. Ben wel toe aan actie, we hebben tenslotte nog maar 6 episodes.
    En dan... the Hound enzo. Oké ik vond het echt wel een toffe scène en het zijn alle 3 hele vette personages, maar ben ik de enige die dat visioen of weet ik het wat van Sandor echt helemaal nergens op vind slaan? Die gozer kijkt voor het eerst in z'n leven in een vuurtje en meteen ziet ie een super belangrijke voorspelling (bij gebrek aan beter woord). Waarschijnlijk één van de meest belangrijke van het seizoen. Dat vind ik zo stom en zo totaal níet bij hem passen. Het voelde heel erg out of character, of zo. Ben ik daar de enige in?
    NJA that's all for this episode. Ben benieuwd naar de volgende!
    En, heel belangrijk: JORAH, MAH BABY.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Lairz schreef:
    Oke ik heb hem ook eindelijk gezien. Helaas vond ik best veel heel voorspelbaar. Maar ik ben wel gewend van GoT dat hij een trage opstart heeft en pas later in het seizoen echt goed wordt.
    Het eerste stuk met Arya... tsja, wat moet ik daar van zeggen. Zij gaat in mijn ogen echt een heel verkeerde kant op. Zou me niets verbazen als zij ook sterft. De scène met de Walkers was awesome, vooral die giants. Bran vind ik dan weer iets minder spannend, maar dat heb ik altijd al gevonden. Ik wacht nog op zijn big moment.
    Sansa en Jon - LIEFDE VOOR SANSA. Zij is zó mega positief veranderd ten opzichte van seizoen 1. Brienne heeft wel gelijk dat Petyr mag opzouten, tho. EN HA TORMUND TEGEN BRIENNE.
    Euh wat kwam daarna. Even denken. Sam, m'n schatje. Ik hoop inderdaad dat hij nog veel meer gaat vinden en nog lang en gelukkig leeft en zo. He's cute.
    Cersei... wat moet je daarvan zeggen. Helemaal gestoord. En volgens mij begint Jaime dat GODDANK steeds meer in te zien. Euron vind ik echt zo'n slappe loser, maar ik ben wel benieuwd wat voor 'gift' hij aan Cersei geeft.
    Ben ook wel blij dat Daenerys eindelijk in Westeros is. Nu hoop ik dat ze de vaart erin houd. Ben wel toe aan actie, we hebben tenslotte nog maar 6 episodes.
    En dan... the Hound enzo. Oké ik vond het echt wel een toffe scène en het zijn alle 3 hele vette personages, maar ben ik de enige die dat visioen of weet ik het wat van Sandor echt helemaal nergens op vind slaan? Die gozer kijkt voor het eerst in z'n leven in een vuurtje en meteen ziet ie een super belangrijke voorspelling (bij gebrek aan beter woord). Waarschijnlijk één van de meest belangrijke van het seizoen. Dat vind ik zo stom en zo totaal níet bij hem passen. Het voelde heel erg out of character, of zo. Ben ik daar de enige in?
    NJA that's all for this episode. Ben benieuwd naar de volgende!
    En, heel belangrijk: JORAH, MAH BABY.


    Same over dat stuk van The Hound. Hoe ironisch konden ze het maken? De man die doodsbang is voor vuur ineens een mega visioen laten zien waar zelfs Melissandre niets bij is? Please.

    EN JEEJ JORAH.
    Thank God ik heb een mede lover voor hem gevonden. I want more of him.

    Was ik de enige die Ed Sheeran echt totaal misplaatsts vond?


    Webster schreef:
    (...)

    Same over dat stuk van The Hound. Hoe ironisch konden ze het maken? De man die doodsbang is voor vuur ineens een mega visioen laten zien waar zelfs Melissandre niets bij is? Please.

    EN JEEJ JORAH.
    Thank God ik heb een mede lover voor hem gevonden. I want more of him.

    Was ik de enige die Ed Sheeran echt totaal misplaatsts vond?


    PRECIES dat. Zo onlogisch.

    EN YES JORAH. Ik ga echt zo hard juichen als hij een geneesmiddel vind hè oh my god.

    Nope, vond ik ook. Daardoor kon ik de hele scène eigenlijk al niet meer serieus nemen.




    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Lairz schreef:
    (...)

    PRECIES dat. Zo onlogisch.

    EN YES JORAH. Ik ga echt zo hard juichen als hij een geneesmiddel vind hè oh my god.

    Nope, vond ik ook. Daardoor kon ik de hele scène eigenlijk al niet meer serieus nemen.


    Ik ben stiekem nog steeds een hele harde Dany x Jorah shipper. I won't give up on them. I mean, elke vrouw heeft een man nodig die naar haar kijkt zoals Jorah dat doet.

    En dan laten ze hem ook nog eens zingen. COME ON. Ik kan al niet naar hem kijken zonder er met neonletters 'ED SHEERAN ED SHEERAN ED SHEERAN' boven te zien, maar dan gaat hij ook nog eens zingen. Zo kan hij toch never nooit een overtuigend personage neer zetten?!


    @Webster: jaaaaaaaaaaaa, ik ook! Ben hier zo enthousiast over, haha!
    @Lairz:

    Ik denk dat zijn geschenk Tyrion gaat zijn. Ben ik eigenlijk vrij van overtuigd. Alhoewel je met GoT nooit kunt weten, haha.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik kijk die mini trailers nooit. Laat me liever verrassen haha.

    Ik denk dat het hele doel van Ed Sheeran en het Lannisters army was dat ze wilde laten zien dat al die soldiers ook maar gewoon mensen zijn met een echt leven en een familie. En dat de enigen die de oorlog willen, de grote oppermachten zijn die achter hun kasteelmuren blijven zitten.
    Terwijl de mensen die aan het vechten zijn gewoon een rustig leven met hun familie willen.

    Waarom precies Ed Sheeran gekozen is, idk precies. Maar ik geloof dat ie vrienden is met een aantal mensen op de set en hij heeft een verschrikkelijk mooie stem, maar is niet een enorme opgeblazen popidool. Ik vond het wel leuk dat hij er in speelde tbh c:


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    ik heb over dat van Ed gelezen sat het een verrassing was voor Maisie Williams


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Cranston schreef:
    ik heb over dat van Ed gelezen sat het een verrassing was voor Maisie Williams


    Dit ^ En ook omdat hij zelf een enorm fan is van de show.
    Zelf stoorde ik me er totaal niet aan. Het was gewoon van 'Hé, Ed Sheeran.' en klaar. Ik vind zijn stem er wel bij passen en hij zou een goede bard zijn.
    Ik snap de mensen die het niets vinden ook wel, maar dan zou je op elke bekende zanger of acteur in films en tv zo moeten reageren.
    In het begin van de show was het ook 'Hé, Sean Bean / Boromir. Harry Styles in Dunkirk, Paul McCartney in Pirates of the Caribbean, Devid Beckham in King Arthur the legend of the sword, Jimmy Fellon in Jurassic World... En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.


    Credendo Vides

    Krolock schreef:
    Ik kijk die mini trailers nooit. Laat me liever verrassen haha.

    Saaame


    -

    Intense aflevering, maar ergens vond ik hem niet satisfying haha.

    Krolock schreef:
    Intense aflevering, maar ergens vond ik hem niet satisfying haha.


    Same same same


    Big girls cry when their hearts are breaking