• SPOILERS: Alles van The Winds of Winter en seizoen 6 onder spoiler knopjes!

    Topic 1
    Topic 2

    Praktische informatie:

    Tot nu toe verschenen:

    A SONG OF ICE AND FIRE / HET LIED VAN IJS EN VUUR
    A Game of Thrones (1996) / Het Spel der Tronen
    A Clash of Kings (1998) / De Strijd der Koningen
    A Storm of Swords (2000) / Een Storm van Zwaarden: Staal en Sneeuw (1), Bloed en Goud (2)
    A Feast for Crows (2005) / Een Feestmaal voor Kraaien
    A Dance with Dragons (2011) / Een Dans met Draken: Oude Vetes, Nieuwe Strijd (1), Zwaarden tegen Draken (2)

    TALES OF DUNK AND EGG / VERHALEN VAN DUNK EN EI
    The Hedge Knight (1998) / De Hagenridder
    The Sworn Sword (2003) / De Eed van Trouw
    The Mystery Knight (2010) / De Onbekende Ridder
    A Knight of the Seven Kingdoms (2015), bovenstaande novelles gecombineerd in één boek

    NOVELLES
    The Princess and the Queen, or, The Blacks and the Greens (2013), gepubliceerd in Dangerous Women
    The Rogue Prince, or, A King's Brother (2014), gepubliceerd in Rogues

    ANDERE WERKEN
    (The Ice Dragon) (1980), een kinderboek waar discussie over bestaat of het verhaal wel of niet plaatsvindt in dezelfde wereld als ASOIAF
    The Art of George R.R. Martin's A Song of Ice and Fire (2005), verschillende auteurs
    The Lands of Ice and Fire (2012)
    The World of Ice and Fire (2014)
    A Song of Ice and Fire Coloring Book (2015)

    APP
    A World of Ice and Fire, app voor iOS en Android, voor veel informatie moet je echter betalen

    GAME OF THRONES
    Season 1 (2011)
    Season 2 (2012)
    Season 3 (2013)
    Season 4 (2014)
    Season 5 (2015)

    Inside HBO's Game of Thrones: Seasons 1 & 2 (2012), door Bryan Cogman, GRRM, David Benioff en D.B. Weiss
    Inside HBO's Game of Thrones: Season 3 & 4 (2014), door C.A. Taylor

    Verwacht:

    Game of Thrones S6, half april 2016

    The Winds of Winter (ASOIAF vol. 6), hopelijk ASAP
    Sample Chapters:


    Game of Thrones S7, verwacht 2017
    The She-Wolves of Winterfell (werktitel) (Dunk & Egg vol. 4), TBA
    A Dream of Spring (voormalig: A Time for Wolves) (ASOIAF vol. 7), TBA maar waarschijnlijk rond 2020
    Fire and Blood (geschiedenis van House Targaryen), delen hiervan zijn al gepubliceerd, zie 'Novelles'. Verwacht na afronding van ASOIAF
    _________________________________________________________

    Not a Blog, GRRM's blog
    Interactieve kaart van The Known World, met de reizen die iedereen maakt. Spoiler knopje rechts bovenin.
    A mapped history of A Song of Ice and Fire (met dank aan Maegi)
    A Wiki of Ice and Fire & Game of Thrones Wiki
    A Forum of Ice and Fire, met forums voor zowel de boeken als de tv-serie
    A Search of Ice and Fire, een snelle manier om alle boeken (inclusief de novelles) door te zoeken.







    &



    Deep inside, I've never felt alive

    Rafe schreef:
    Volgens mij is er al confirmed dat Sansa niet zwanger is van Ramsay. Er is al te veel tijd voorbij gegaan.

    BTW
    In een interview deden de actrices van Sansa en Arya mee aan een spel. 2 truths and a lie over dit seizoen.
    -Ramsay dies
    -Arya crosses 3 names off her list
    -Lady Stoneheart appears

    Ramsay is nu dood. Dus of Cersei, the Mountain EN Walder Frey moeten volgende episode dood gaan... of anders komt onze geliefde moeder terug.


    Ergens hoop ik héél erg hard op Lady Stoneheart, maar ik heb liever dat ze dat in het volgende seizoen doen. Het is niet voldoende voor een stevige cliffhanger en ze zal er in de volgende aflevering ook maar een paar minuten inzitten. Dat is gewoon niet voldoende. Ik hoop eerder dat ze met de bestaande personages flink wat doen en de nieuwe voorlopig nog niet toevoegen. Het word al zo mega druk.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Nadine23x schreef:
    (...)

    Ik heb dit opgezocht.. blijkbaar zegt de acteur van arya dit:
    Arya goes to Westeros, back over the sea.”
    “Arya is in the trailer more times than people have realized, because they don’t realize it’s her.”
    “Arya doesn’t cross any more names off her list.”

    Ze is weg bij de faceless men... dus t lijkt me niet dat de 2e waar is... de 1e is wel waar.. dus dan is de 3e ook waar? Dit maakt de 2e van de acteur van Sansa niet waar.. dus Lady Stoneheart komt terug?

    Bron: https://www.yahoo.com/tv/39-game-of-thrones-39-cast-plays-1413663106539574.html




    Ik denk dat er haast teveel tijd voorbij is om Lady Stoneheart nog te laten verschijnen... Het is maanden (jaar?) verder sinds de 'Red Wedding' ze zou nu te ver dood zijn om haar niet als een half verrot lijk terug te halen. Daarnaast leeft Beric nog, dus LS 'leeft' nog niet weer.
    Al hoop ik natuurlijk dat ze het nog wel gaan doen, alleen vind ik dan wel dat ze een goede manier vinden en niet gewoon dat ze er zomaar is...
    Maar of het dit seizoen komt... Ik weet idd niet of dit het juiste moment is... Ze stoppen elk seizoen met een Cliffhanger, maar ik denk idd niet dat LS een cliffhanger is die groot genoeg is. Misschien ook wel, maar ik gok meer op iets met de White Walkers of zo...

    [ bericht aangepast op 22 juni 2016 - 20:05 ]


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)



    Ik denk dat er haast teveel tijd voorbij is om Lady Stoneheart nog te laten verschijnen... Het is maanden (jaar?) verder sinds de 'Red Wedding' ze zou nu te ver dood zijn om haar niet als een half verrot lijk terug te halen. Daarnaast leeft Beric nog, dus LS 'leeft' nog niet weer.
    Al hoop ik natuurlijk dat ze het nog wel gaan doen, alleen vind ik dan wel dat ze een goede manier vinden en niet gewoon dat ze er zomaar is...
    Maar of het dit seizoen komt... Ik weet idd niet of dit het juiste moment is... Ze stoppen elk seizoen met een Cliffhanger, maar ik denk idd niet dat LS een cliffhanger is die groot genoeg is. Misschien ook wel, maar ik gok meer op iets met de White Walkers of zo...


    Ik denk dat Dany naar Westeros komt. In de trailer zie je draken over Kingslanding vliegen en we hebben nog maar 1 aflevering.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Khal schreef:
    (...)

    Ik denk dat Dany naar Westeros komt. In de trailer zie je draken over Kingslanding vliegen en we hebben nog maar 1 aflevering.


    True, maar om dat de cliffhanger te maken is ook wel weer... Meh. En wauw, dat doet ze dan ook weer heel snel xD Terwijl ze er 6 seizoenen over heeft gedaan om ook maar zover te komen. Zou ergens wel raar zijn als ze dan opeens zomaar opduikt in Westeros. Tenzij ze vooruit vliegt met haar draken natuurlijk.

    Of het is een vision van Bran en was het daarmee alleen een lokkertje, leuk voor in de trailer xD


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)

    True, maar om dat de cliffhanger te maken is ook wel weer... Meh. En wauw, dat doet ze dan ook weer heel snel xD Terwijl ze er 6 seizoenen over heeft gedaan om ook maar zover te komen. Zou ergens wel raar zijn als ze dan opeens zomaar opduikt in Westeros. Tenzij ze vooruit vliegt met haar draken natuurlijk.

    Of het is een vision van Bran en was het daarmee alleen een lokkertje, leuk voor in de trailer xD


    OH JA, NU JE HET ZEGT. Nu denk ik echt dat het Bran is. Had ik niet eens aan gedacht. ASSHOLES.
    Nou, dan heeft de cliffhanger iets te maken met Cersei en wildfire. :"D


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik wist niet wie Lady Stoneheart is, dus ik ben maar wat gaan opzoeken en heb daar ook mijn theoriën over.
    Sandor Clegane is weer terug, maar heeft nog niets bijzonders uitgevoerd, dus ze moeten zeker wat voor hem nog in petto hebben. Omdat hij Beric is tegen gekomen en die heeft iets te maken met LS, denk ik dat zij wel voor gaat komen in de laatste episode. Ik denk dus dat the Hound wat te maken gaat hebben met de komst van Lady Stoneheart.


    Stenenlikker

    Kendoka schreef:
    Ik wist niet wie Lady Stoneheart is, dus ik ben maar wat gaan opzoeken en heb daar ook mijn theoriën over.
    Sandor Clegane is weer terug, maar heeft nog niets bijzonders uitgevoerd, dus ze moeten zeker wat voor hem nog in petto hebben. Omdat hij Beric is tegen gekomen en die heeft iets te maken met LS, denk ik dat zij wel voor gaat komen in de laatste episode. Ik denk dus dat the Hound wat te maken gaat hebben met de komst van Lady Stoneheart.


    Ja hierom dacht ik dat dus ook


    Treat people with kindness

    I hope they burn the bodies of the battle, cause the winds of winter is coming.


    Credendo Vides

    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA. Ik lig vurt. :'D


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    DeDDDG3maaleenS schreef:
    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA. Ik lig vurt. :'D



    HAHAHAHA geniaal!


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    DeDDDG3maaleenS schreef:
    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA. Ik lig vurt. :'D




    I laughed and cried of sadness at the same moment xD


    Credendo Vides

    kijkt iemand anders nu ook live de finale?

    holy fuck, vertrouw dat muziekje bij kingslanding niet. En my Loras feels.
    - WHAT DID HE DO. MARGAERY AND CERSEI I BLAME YOU. en dat kindje rent vast niet weg voor niets.
    En jakkes. wat is dit.
    - Margaery is slim. en I was right over die jongen.
    - Nou, nu al veel doden. En Cersei, never liked you..

    Na afloop:
    Dat eindigde veel te snel jongens. En nu kan ik ook echt slapen?
    Nope.
    Ik had Tommens dood niet op deze manier verwacht tho. En Margaery's laatste daad was ten minste nog goed, al wilde het niet baten/:
    Ik heb Cersei nooit echt gemogen, maar op de revenge van de snakes en de laatste Tyrell moeten we toch nog even wachten vrees ik.
    Dta laatste beeld was best impressive tho. Tyrion past wle waar hij nu is.
    Arya's actie was cool. Ben benieuwd wat er met haar verder gaat gebeuren. Waar ze terecht komt.
    En i guess dat Catelyn niet terug gekomen is.. Serieus littlefinger.. Next to that, all is good over there, but Jon can't be 100 % just like all the rest. I mean, he died.
    Sommige bloedbeelden tho..

    En oeps ik liveappte een vriendin van em die game of thrones niet kijkt. Die heeft 24601 appjes als ze wakker wordt.

    [ bericht aangepast op 27 juni 2016 - 4:16 ]


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Ik heb niet live gekeken. Maar ik durf nu ook niet op Facebook te gaan, omdat het de seizoensfinale is... D:


    Deep inside, I've never felt alive

    Cynic schreef:
    Ik heb niet live gekeken. Maar ik durf nu ook niet op Facebook te gaan, omdat het de seizoensfinale is... D:

    Daar zal het vast vol staan met spoilers ja... Kun je anders niet die bronnen uitzetten in je nieuwsfeed? (Ik heb gelukkig te veel andere dingen in mijn feed, dus er weinig last van.)

    [ bericht aangepast op 27 juni 2016 - 10:45 ]


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn


    OMG OMG OMG OMG!!!
    Deze epsiode was zo epic O.o
    Ik vond de dood van Tommen alleen wel heel ergs stom (niet dát hij dood ging, maar hoe) xD
    Go cercei (eigenlijk vind ik haar nu best eng :') )
    GO ARYA!
    En omg... Jon is een half Targaryen als ik het goed begrepen heb O.O


    "We Watch, we Listen and we Remember." - Winter is coming...