• B E A U X B A T O N S      A C A D E M Y      O F      M A G I C


    STORY
    Beauxbatons Academy of Magic, 2014. Beauxbatons heeft, in tegenstelling tot Durmstrang en Hogwarts, geen afdelingen waar de leerlingen in gesorteerd en verdeeld worden. De school doet zijn best om de leerlingen niet in hokjes te stoppen en hen zo veel mogelijk vrijheid binnen de regels te geven. Beauxbatons is minder sportgericht dan Durmstrang, en vrijer dan Hogwarts. Vele leerlingen volgen artistieke vakken, die dan ook hoog in het vaandel staan. Leerlingen volgen acht jaar in onderwijs, een jaar meer dan Hogwarts. We volgen in deze RPG leerlingen in het zevende jaar, het voorexamen jaar.


    INFORMATION
    • Vakken en Lessen
    Beauxbatons geeft veel om de vrijheid van de leerlingen, en laat dit dan ook duidelijk doorschijnen in hun vakkenaanbod. Leerlingen zijn tot en met hun derde jaar verplicht om vakken te volgen, en hebben geen vrije keuze vakken. In het vierde krijgen zij enkele keuzevakken naast hun verplichte vakkenpakket, en in het begin van het zesde wordt dit uitgedund en mogen de leerlingen zelf een vakkenpakket kiezen met enkele verplichte vakken. In totaal hebben leerlingen minimaal zeven vakken, drie verplichte en vier keuzevakken. Leerlingen mogen maximaal 10 vakken volgen.
    • Lijst met vakken voor het 6e, 7e, en 8e leerjaar
    [V] Charms
    [V] Defense Against the Dark Arts (DADA)
    [V] Transfiguration
    [K] Potions *
    [K] History of Magic (HoM) *
    [K] Care of Magical Creatures (CoMC) *
    [K] Astronomy *
    [K] Herbology *
    [K] Divination *
    [K] Arithmancy *
    [K] Study of Ancient Runes (SoAR) *
    [K] Music **/***
    [K] Art
    [K] Ghoul Studies *
    [K] Dance ***
    [K] Creative Writing
    * Een leerling dient minimaal twee van deze vakken te kiezen.
    ** Bij Music wordt zowel zang als instrumentale muziek behandeld.
    *** Bij deze vakken is er een groots scala aan soorten instrumenten/dans, leerlingen worden geacht een voorkeur te hebben, al is deze niet verplicht. Voornamelijk bij dans wordt dit erg gestimuleerd, zodat er gericht kan worden op een enkele dansvorm.
    • Rooster


    • Nationaliteiten
    Beauxbatons neemt leerlingen aan uit verscheidene landen. Door haar locatie in het zuiden van Frankrijk, de Pyreneeën, is het voornamelijk voor het westelijke gedeelte van Europa een aantrekkelijke school qua locatie. Leerlingen kunnen uit Frankrijk, Spanje, Portugal, België, Luxemburg en Nederland komen. Leerlingen uit andere landen worden over het algemeen niet toegelaten en doorverwezen naar een andere toverschool. Beauxbatons neemt nog altijd leerlingen aan ongeacht hun bloedstatus.

    • Leerjaren en Schooljaar
    Beauxbatons werkt met acht leerjaren, en leerlingen doen eindexamen in het jaar dat zij achttien worden. Het jaar waarin zij elf worden, gaan zij dus voor het eerst naar school op Beauxbatons. Eind April ontvangen zij een brief met toelating. Het schooljaar begint ieder jaar op de derde maandag van Augustus, en eindigt op de derde vrijdag van Juni. Hiertussen hebben de leerlingen zomervakantie. Rond Kerst en Nieuwjaar zijn er ook twee weken vakantie, waarin de leerlingen tot en met het derde leerjaar op school verblijven, en leerlingen van het vierde jaar en hoger de keuze krijgen om op school te verblijven of om hun tijd thuis met familie te spenderen. Hiernaast hebben leerlingen in het voorjaar en het najaar een week vakantie.

    • Cijfers, toetsen en essays
    Beauxbatons werkt met een cijfer systeem van 1 tot 10, waarbij alles onder een 6, dus ook een 5.9, als onvoldoende wordt beschouwd. Per vak zullen er in een jaar maximaal acht cijfers gegeven mogen worden. Of dit voor een toets of essay is, maakt niet uit. Dit is natuurlijk uitgezonderd de OWL's in het zesde (6 cijfers per vak), en de NEWT's in het examenjaar, waar er slechts twee cijfers voor overige toetsen/essays/PO's gegeven mag worden. Leerlingen die voor een vak aan het einde van het schooljaar lager dan een zes staan, blijven zitten wanneer dit een verplicht vak. Wanneer zij meer dan een onvoldoende staan, blijven ze sowieso zitten.

    • Dorms
    Durmstrang werkt met gescheiden meiden/jongens dorms, waarvan er vervolgens voor ieder leerjaar eentje is. Kamers worden met een andere leerling(e) van hetzelfde geslacht en leerjaar gedeeld. Deze indeling wordt volledig random gemaakt, en studenten hebben hier dan ook geen inspraak op. Het is wel zo dat wanneer twee kamergenoten elkaar écht niet uit kunnen staan, er gesproken kan worden van een ruil met anderen, indien deze het er ook mee eens zijn. Kamers zijn uitgerust met twee kingsize bedden, twee bureaus en stoelen, twee kledingkasten en een gedeelde badkamer met de dorm er naast. Alle aankleding van de dorms is op eigen kosten en eigen gelegenheid. Er zit natuurlijk wel standaard beddengoed bij, maar daar houd het ook bij op. Enige versiering zal zelf voor gezorgd moeten worden. De Dorms bevinden zich op de vierde verdieping van het kasteel, jongens aan de zuidkant, meiden aan de noordkant.
    Meisjes
    Diana x Laila
    Noemí x Eléonore
    Xiomara x Ruby
    Eloïse x Lauren
    Norah x Solange
    Elodie x Odile

    Jongens
    Markus x Timothy
    Félix x Valentin
    Noah x Deimos
    Cole x Sébastien
    Elliott x Daniel
    Matías x Lowell
    Jason x Gael

    • Uniform
    Het Beauxbatons uniform is vrij soepel, leerlingen hoeven zich maar aan enkele eisen te houden, maar het meeste wordt gewoon toegestaan.
    • Girls
    Voor meiden geld dat zij altijd de kleur blauw in hun uniform moeten hebben, en dat een spijkerbroek, hoewel wel toegestaan, niet meetelt voor deze kleur. Daarnaast dienen er zwarte of witte schoenen gedragen te worden, mogen de rokken niet te kort zijn en de decolleté niet te laag. Een blouse en rok zijn gewend, maar niet verplicht.
    • Boys
    Voor jongens geld eigenlijk niks anders dan voor de meiden, behalve dat voor hen de blouse altijd lange mouwen moet hebben, al mogen deze tot de elleboog opgestroopt zijn. Het liefst zie het schoolbestuur dat zij een zwarte nette broek dragen.

    • Huisdieren
    Beauxbatons staat katten, padden, uilen en ratten/muizen toe. Alle andere dieren worden niet toegestaan en wanneer gevonden onmiddellijk teruggestuurd naar het huis van de leerling(e) van wie hij is.

    • Kasteel en omgeving
    Het kasteel van Beauxbatons bevindt zich in de Pyreneeën in het zuiden van Frankrijk. Het is een renaissance/barok kasteel en ziet er dan ook deftig uit. Het kasteel heeft vier verdiepingen. De eetzaal bevindt zich op de begane grond, en alle vakken op de tweede of derde verdieping. Om de school heen ligt een groot bos en de weg naar de mugglewereld is vrijwel afgesloten. Het kasteel ligt in een dal en is omringd door natuur. Er is onder andere een groot meer waarop in de winter ook geschaatst kan worden.


    RULES
    • Schrijf minimaal 200 woorden, naam, codes etc is uitgezonderd!
    • De Huisregels van Quizlet gelden uiteraard ook hier.
    • Posts dienen geschreven te worden in correct Nederlands.
    • 16+ (sex, extreem geweld, etc) is toegestaan, maar meld dit wel even aan de bovenkant van je post, in het rood.
    • Enkel ik (Remarkeyable) maken nieuwe topics, tenzij anders vermeld.
    • Als je twee weken niet reageert, zal ik je een PB sturen. Als je een geldige reden hebt zal je niet uit de RPG gezet worden.
    • Als je niet meer met plezier meespeelt of niet meer mee wilt doen, meld je dan netjes af én schrijf nog minimaal een post over hoe je personage het gesprek af rond o.i.d.
    • Bespeel andermans personages niet zonder toestemming.[/justify]


    CHARACTERS
    Naam
    Leeftijd
    Bloedstatus
    Vakken (Welke keuzevakken? Beste/Slechtste vakken?)
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Verleden
    Familie & Nationaliteit
    Relaties
    Extra
    Naam — Faceclaim — User — Pagina
    [BOYS/GIRLS: 14/16] TIJDELIJKE STOP OP DE MEIDEN
    BOYS
    • Timothy Aelred Huddleston — Dylan O'Brien — Lost_Girl — 1.2
    • Lowell Archer Flemming — ? — RichardSHarmon — 1.2
    • Markus Timo Meyer — ? — AlecLightwood — 1.4
    • Noah Olivier Noel — Drew van Acker — calice — 1.8
    • ? — ? — Toda — ?
    • Matías Rafael De La Fuente — ? — Raccoon — 1.7
    • Félix Clément Rousseaux — Gaspard Ulliel — Miall — 1.7
    • Sébastien Landrieu — ? — Khal — 1.8
    • Elliott Theodore Dubois — Lucky Blue Smith — Anticyclone — 1.12
    • Jason Marcélo Ruzzier — Nico Torterella — PluviophiIe — 1.11
    • Cole Roman Igler — ? — ANTI — 1.10
    • Deimos Rigel — Andrew Garfield — Necessity — 1.11
    • Daniel Oliver Porcher — ? — Cyclone — 1.12
    • ? — ? — Raccoon — ?
    •
    •
    •

    GIRLS
    • Solange Charbonneau — Scarlett Leithold — Remarkeyable — 1.6
    • Diana Nicole Aydelotte — ? — Millard — 1.4
    • Lauren Melody Standing — Bridget Satterlee — JudithSuzann — 1.3
    • Raya Jemima Deforest — Taylor Hill — Velaris — 1.12
    • Elodie Favre — Emilia Clarke — Khal — 1.4
    • Odile Briët — Freya Mavor — Mignon — 1.2
    • Xiomara Soraya Raquel — Shay Mitchell — Anticyclone — 1.6
    • Dafne Kimberley Janssen — Bonnie Wright — sandordinja — 1.4
    • Ruby Esmée Segal — ? — Raccoon — 1.7
    • Eloïse Charlotte Dubois — ? — Conde — 1.10
    • Eléonore Pénélope Dubois — ? — Cyclone — 1.9
    • Norah Feline Blackwell — Shailene Woodley — Miall — 1.10
    • ? — ? — Undertale — ?
    • Noemí Antonia Escárcega — Claire Holt — Pluviophile — 1.12
    • Laila Aalto — ? — Polovina — 1.12
    • ? — ? — TheseWords
    •


    CHARACTERS
    Date & Time: woensdag 3 september, 13:04
    Weer & Temperatuur: 19°C, lichtelijk bewolkt met zon.

    Het is momenteel lunchtijd, en de leerlingen hebben er ondertussen alweer 2.5 week school opzitten.

    [ bericht aangepast op 14 juni 2016 - 10:57 ]


    take me back to the basics and the simple life

    Dibs.

    Want MT is zo cliché. :')


    -

    MT


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    -

    [ bericht aangepast op 7 juni 2016 - 19:30 ]


    take me back to the basics and the simple life

    WoopWoop


    Bowties were never Cooler

    {MT}


    She was always looking for more..

    MT


    I am not as think as you drunk I am

    Mt


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    XIOMARA SORAYA RAQUEL
    “I'll be damned if I let it slip away”

    Mijn hoofd is als een soort snurkende baksteen op de tafel gedeponeerd. Echt slapen kan ik het niet noemen, maar mijn hersens zijn er in elk geval verveeld genoeg voor. Mijn eten staat onaangeroerd voor me. Ik ben nooit zo'n grote eter geweest, wat zo ongeveer al mijn familietradities tegengaat. Ik ben opgegroeid omringd door eten, eten en eten. Het is heus wel gezellig en zo, maar niemand wilt mijn vader drie uur lang dingen naar binnen zien werken. Voor me ligt mijn charms boek een beetje te verstoffen, ik kan er al een uur lang de concentratie niet voor opbrengen. Helaas voor mij had ik vorig uur een tussenuur en heb ik de aankomende twee uren ook tussenuren. Ik heb Sol al een tijdje niet te zien en ik scan dan ook om de zoveel tijd de ruimte om te zien om zij of wie dan ook toevallig aan komt lopen.
    Om nog iets te doen te hebben, probeer ik een lepel op mijn neus te laten balanceren zonder heb vast te houden, wat niet al te lang lukt omdat ik al snel in de lach schiet en de lepel dus laat vallen.
    Net als ik een tweede poging wil wagen, zie ik Sol in mijn ooghoek aan komen lopen. Ze ziet er alleen een beetje vreemd uit, een beetje paniekerig of zoiets. Aan haar kapsel te zien is ze buiten geweest, met een flinke wind erbij. Verbaast loop ik haar tegemoet, terwijl ik mijn spullen bij de tafel laat.
    "Wat is er met jouw en je haar gebeurd?" Vraag ik haar op een zeer benieuwde toon, waarna ik haar antwoord afwacht.


    She was always looking for more..

    Noemí Antonia Escárcega
    "Fight your demons today, face the Devil tommorow"

    Verveeld loop ik rond door de gangen van de school, onderweg naar de grote hal om te lunchen. Ik heb net twee uren zitten studeren in de bibliotheek. Toen ik op de klok keek zag ik dat het alweer drie uur is geweest. Tijd voor lunch dus. Mijn maag rommelt en ik verheug me eigenlijk best op het eten. Al dat leren maakt me zo hongerig. Vanochtend had ik Transfiguration en daarna heb ik op de woensdag geen lessen meer tot na de lunch, dus ik heb op de woensdag ochtend altijd veel tijd om te leren. Niet dat ik als een Nerd in mijn boeken zit, maar mijn ouders verwachten goede cijfers dus op de momenten dat ik tussen uren heb en er niemand is om gezellig mee te zitten ga ik leren. Als ik mijn ouders niet wil teleurstellen zal ik wel moeten. Iets wat me wel echt irriteert aangezien ik écht niet wil dat mensen mij gaan zien als nerd of iets wat daar op lijkt. Ik zal bijna alles boven leren verkiezen, en ik zeg bijna omdat mensen anders altijd voorstellen gaan doen als in de poep rollen of wat dan ook dus ja, bijna alles. Alle leuke dingen verkies ik boven het leren.
    Eenmaal in de grote zaal om te lunchen plof ik neer aan één van de tafels en schep ik wat even voor mezelf op. Ik schenk ook wat ijsthee voor mezelf in en begin aan mijn croissant met ham en kaas. Tussen de happen door kijk ik even om me heen of er ook al mensen zijn die ik ken, zo alleen zitten is ook niet heel veel aan, voelt een beetje koos..

    [ bericht aangepast op 7 juni 2016 - 22:51 ]


    Little do you know

    Mt


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH


    Markus 'Marc' Timo Meyer

    Ik had net een aantal lessen gehad, gevolgd door een tussenuur, die ik heerlijk in de bergen met mijn kat had doorgebracht. Nu waren het hier maar heuveltjes in vergelijking met wat ik gewend was, maar het gras onder mijn voeten en het water in het dal lieten me toch iets dichter bij huis voelen, hoe ver ik dan ook van die wereld af was op dit moment. Vanmiddag had ik vrij en zou ik voornamelijk besteden aan bijles en lol met mijn vrienden. Ik zuchtte zachtjes en stond op, waardoor Mäudi van mijn schoot naar mijn schouders klom, om daar te gaan liggen. Hij liep eigenlijk nooit meer dan kleine stukjes. In elk geval niet overdag. Als hij 's nachts achter een muis aan was wel natuurlijk, maar voor een meester muizenjager was hij enorm lui. Rustig liep ik met hem terug naar het kasteel en door naar de eetzaal. Ik had het heerlijk gevonden zo op de helling, maar ik wilde lunch niet missen. Rustig banjerde ik de zaal in en liet me naast Matias op de bank zakken. "Dus? Plannen voor vanmiddag?" vroeg ik vrolijk aan hem, terwijl ik mijn bord vol schepte met allerlei lekkers. Om eerlijk te zijn was er hier maar weinig van het eten waarmee ik was opgegroeid, maar ik liet het me goed smaken. Ook vulde ik een lunchdoos met eten, zodat ik nog wat achter de hand had tot het diner. Ik at bijna non-stop, en wilde niet weten hoe dun ik zou zijn als ik dat niet zou doen, want ik was nu al vrij mager. Ik knaagde verder op mijn croissantje met jam. Het was misschien niet slim om veel suiker te eten, maar het gaf me brandstof en hield me wakker. Mäudi was intussen de tafel op gelopen en had een schaal met tonijnsalade weten te bemachtigen. Hij wat niet veel, dus ik liet hem maar. De meeste dagen at hij alleen muizen en lag overdag uit te buiken op mijn schoot en in mijn nek. Hij was mager, net als ik, dus hij kon het hebben. De kat sleepte het schaaltje terug naar ons en ging liggend op de tafel voor mijn bord zitten eten, terwijl ik aan mijn zoveelste stuk broodproduct begon. Ik had wel zin om iets spannends te doen vanmiddag, of de school op stelten te zetten, al had ik voor dat tweede toch liever Lowell aan mijn zijde, omdat ik dan zeker wist dat het goed zou gaan.

    [ bericht aangepast op 8 juni 2016 - 14:58 ]


    Bowties were never Cooler

    DEIMOS      RIGEL
    “Never live faster than your guardian angel can fly”
    17 – Muggleborn – Grieks/Luxemburgs


    Deimos liep de grote hal in met zijn neus in een boek begraven. Hij was net bijna een uur bezig geweest met een poging doen de stof van Transfigurations van deze ochtend te begrijpen, maar werd constant door zijn boek afgeleid. Het boek ging over een complottheorie over het bestaan van aliens. Hij moest toegeven: ze hadden wel hun best gedaan om een waterdichte theorie te maken.
    Zonder echt te kijken waar hij liep, liep hij richting een willekeurige plek en ging zitten. Hij sloeg een bladzijde om en stootte daarbij meteen bijna de beker van de persoon naast hem om. Hij had eigenlijk niet doorgehad dat hij naast iemand was gaan zitten, maar merkte nu dat hij naast Noemí zat.
    “Eh hoi,” zei hij terwijl hij zijn boek dichtklapte. Deze keer was het goed gegaan en was alles overeind gebleven, maar hij vreesde dat hij de volgende keer niet zoveel geluk zou hebben.
    “Mag ik de kaas even?” vroeg hij met een knikje op de kaas die natuurlijk aan de andere kant van het meisje stond. Het was niet voor niets lunchtijd en na een hele ochtend aan Transfiguration en Potions besteed te hebben, had hij best wel honger gekregen, zeker omdat hij wist dat hij voorlopig nog wel even door zou moeten.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Elodie Favre


    Met mijn benen gekruist zit ik buiten op het zachte gras. Hoewel het niet bijzonder warm is, is het toch een heerlijke dag en ik zit hier liever dan in de drukke hal. Daar kom ik meestal alleen om mijn lunch te halen. Voor mij zit de schooldag er alweer zo'n beetje op - ik heb enkel vannacht nog Astronomy. Mijn grijze kat paradeert door het gras en loert naar een stel vogels in de buurt. Ik hoef echter niet bang te zijn dat hij ze zal grijpen, want daar is Lodewijk echt veel te lui voor. Daarbij weet hij heel goed dat ik wat vlees voor hem heb meegebracht, zoals altijd.
    Rustig eet ik mijn eigen lunch op en geniet even van de zon op mijn gezicht. De warme dagen zullen nu steeds schaarser worden, dus ik ben van plan ieder vrij uur buiten door te brengen.
    Tot nu toe bevalt het nieuwe schooljaar mij prima. Ik heb een behoorlijk relaxed rooster en daarmee veel vrije tijd. Dat is fijn, want zo kan ik me goed voorbereiden op de examens. Het einde komt steeds dichterbij en ik weet niet goed hoe ik me daarover voel. Soms word ik ontzettend verdrietig als ik eraan denk en op andere momenten kijk ik er enorm naar uit om te slagen. Ach, ik moet er ook niet teveel over nadenken nu. Ik heb tenslotte nog twee jaar.










    Sébastien Landrieu


    Mijn hoofd voelt overvol als ik de zaal instap om te lunchen. Arithmancy is dit jaar nóg moeilijker dan gewoonlijk en ik twijfel nu al of ik het einde wel ga halen, ook al ben ik nog geen drie weken bezig. Ik ben blij dat ik straks nog twee uur dans heb, om even bij te komen en mijn hoofd helemaal leeg te maken. Maar, nu eerst eten. Ik val bijna om van de honger. Ik maak een stevige lunch voor mezelf zodat ik straks niet omval tijdens het dansen en probeer alles wat met Arithmancy te maken heeft uit mijn hoofd te bannen. Vanaf jaar 1 heb ik tegen mezelf gezegd dat de pauzes ook echt voor pauzes zijn en niet om te studeren of te piekeren over ingewikkelde lessen. Gewoon, eten en even bijkomen.
    Na de pauze staan er twee uur Divination op het programma en daar kijk ik altijd naar uit. Het is een ontzettend interessant vak, hoewel mijn cijfers maar wat middelmatig zijn. Ik schijn er niet veel gevoel voor te hebben, maar luister altijd graag naar de voorspellingen en doe het huiswerk met veel plezier. Veel van mijn klasgenoten lijken dat onbegrijpelijk te vinden, dus ik praat er maar niet meer over. Ik wil tenslotte niet als een freak bekend komen te staan.

    [ bericht aangepast op 8 juni 2016 - 15:44 ]


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Noemí Antonia Escárcega
    "Fight your demons today, face the Devil tommorow"

    In alle rust eet ik mijn croissant op terwijl ik nog steeds een beetje om me heen kijk, op zoek naar bekenden. Alleen zie ik niet echt gezichten waar ik bij zou willen gaan zitten. Dan ploft er iemand plotseling naast me en de persoon stoot bijna mijn glas ijsthee om wat dus bijna vol over mijn schoot heen loopt, ik zie een druppel uit de beker schieten en op de tafel terecht komen maar ik pak het glas al snel vast zodat er niks meer uit kan vallen.
    "Kijk even uit, wil je" lach ik naar de jongen die een beetje onhandig met zijn boek was gaan zitten. Hij heeft geluk dat mijn glas niet helemaal omgevallen was, dan was ik niet zo lacherig geweest. Het is Deimos, een jongen die zich niet graag mengt in de menigte, tenminste dat heb ik van hem opgepikt en ik denk dat hij zo zal zijn. Verlegen is hij niet, dat scheelt een hoop. Hij vraagt om de kaas en maakt een knikje in mijn richting.
    "Ja, sure" antwoord ik waarna ik naast me kijk en de kaas van tafel pak om het voor hem op tafel neer te zetten.
    "Nog interessante lessen gevolgd?" vraag ik hem dan grinnikend, niet wetend wat zijn rooster is -hell ik kan mijn eigen al met moeite onthouden- en ik neem nog een hap van mijn broodje, wat ook meteen de laatste hap is trouwens.


    Little do you know

    Mt


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.