• B E A U X B A T O N S      A C A D E M Y      O F      M A G I C


    STORY
    Beauxbatons Academy of Magic, 2014. Beauxbatons heeft, in tegenstelling tot Durmstrang en Hogwarts, geen afdelingen waar de leerlingen in gesorteerd en verdeeld worden. De school doet zijn best om de leerlingen niet in hokjes te stoppen en hen zo veel mogelijk vrijheid binnen de regels te geven. Beauxbatons is minder sportgericht dan Durmstrang, en vrijer dan Hogwarts. Vele leerlingen volgen artistieke vakken, die dan ook hoog in het vaandel staan. Leerlingen volgen acht jaar in onderwijs, een jaar meer dan Hogwarts. We volgen in deze RPG leerlingen in het zevende jaar, het voorexamen jaar.


    INFORMATION
    • Vakken en Lessen
    Beauxbatons geeft veel om de vrijheid van de leerlingen, en laat dit dan ook duidelijk doorschijnen in hun vakkenaanbod. Leerlingen zijn tot en met hun derde jaar verplicht om vakken te volgen, en hebben geen vrije keuze vakken. In het vierde krijgen zij enkele keuzevakken naast hun verplichte vakkenpakket, en in het begin van het zesde wordt dit uitgedund en mogen de leerlingen zelf een vakkenpakket kiezen met enkele verplichte vakken. In totaal hebben leerlingen minimaal zeven vakken, drie verplichte en vier keuzevakken. Leerlingen mogen maximaal 10 vakken volgen.
    • Lijst met vakken voor het 6e, 7e, en 8e leerjaar
    [V] Charms
    [V] Defense Against the Dark Arts (DADA)
    [V] Transfiguration
    [K] Potions *
    [K] History of Magic (HoM) *
    [K] Care of Magical Creatures (CoMC) *
    [K] Astronomy *
    [K] Herbology *
    [K] Divination *
    [K] Arithmancy *
    [K] Study of Ancient Runes (SoAR) *
    [K] Music **/***
    [K] Art
    [K] Ghoul Studies *
    [K] Dance ***
    [K] Creative Writing
    * Een leerling dient minimaal twee van deze vakken te kiezen.
    ** Bij Music wordt zowel zang als instrumentale muziek behandeld.
    *** Bij deze vakken is er een groots scala aan soorten instrumenten/dans, leerlingen worden geacht een voorkeur te hebben, al is deze niet verplicht. Voornamelijk bij dans wordt dit erg gestimuleerd, zodat er gericht kan worden op een enkele dansvorm.
    • Rooster


    • Nationaliteiten
    Beauxbatons neemt leerlingen aan uit verscheidene landen. Door haar locatie in het zuiden van Frankrijk, de Pyreneeën, is het voornamelijk voor het westelijke gedeelte van Europa een aantrekkelijke school qua locatie. Leerlingen kunnen uit Frankrijk, Spanje, Portugal, België, Luxemburg en Nederland komen. Leerlingen uit andere landen worden over het algemeen niet toegelaten en doorverwezen naar een andere toverschool. Beauxbatons neemt nog altijd leerlingen aan ongeacht hun bloedstatus.

    • Leerjaren en Schooljaar
    Beauxbatons werkt met acht leerjaren, en leerlingen doen eindexamen in het jaar dat zij achttien worden. Het jaar waarin zij elf worden, gaan zij dus voor het eerst naar school op Beauxbatons. Eind April ontvangen zij een brief met toelating. Het schooljaar begint ieder jaar op de derde maandag van Augustus, en eindigt op de derde vrijdag van Juni. Hiertussen hebben de leerlingen zomervakantie. Rond Kerst en Nieuwjaar zijn er ook twee weken vakantie, waarin de leerlingen tot en met het derde leerjaar op school verblijven, en leerlingen van het vierde jaar en hoger de keuze krijgen om op school te verblijven of om hun tijd thuis met familie te spenderen. Hiernaast hebben leerlingen in het voorjaar en het najaar een week vakantie.

    • Cijfers, toetsen en essays
    Beauxbatons werkt met een cijfer systeem van 1 tot 10, waarbij alles onder een 6, dus ook een 5.9, als onvoldoende wordt beschouwd. Per vak zullen er in een jaar maximaal acht cijfers gegeven mogen worden. Of dit voor een toets of essay is, maakt niet uit. Dit is natuurlijk uitgezonderd de OWL's in het zesde (6 cijfers per vak), en de NEWT's in het examenjaar, waar er slechts twee cijfers voor overige toetsen/essays/PO's gegeven mag worden. Leerlingen die voor een vak aan het einde van het schooljaar lager dan een zes staan, blijven zitten wanneer dit een verplicht vak. Wanneer zij meer dan een onvoldoende staan, blijven ze sowieso zitten.

    • Dorms
    Durmstrang werkt met gescheiden meiden/jongens dorms, waarvan er vervolgens voor ieder leerjaar eentje is. Kamers worden met een andere leerling(e) van hetzelfde geslacht en leerjaar gedeeld. Deze indeling wordt volledig random gemaakt, en studenten hebben hier dan ook geen inspraak op. Het is wel zo dat wanneer twee kamergenoten elkaar écht niet uit kunnen staan, er gesproken kan worden van een ruil met anderen, indien deze het er ook mee eens zijn. Kamers zijn uitgerust met twee kingsize bedden, twee bureaus en stoelen, twee kledingkasten en een gedeelde badkamer met de dorm er naast. Alle aankleding van de dorms is op eigen kosten en eigen gelegenheid. Er zit natuurlijk wel standaard beddengoed bij, maar daar houd het ook bij op. Enige versiering zal zelf voor gezorgd moeten worden. De Dorms bevinden zich op de vierde verdieping van het kasteel, jongens aan de zuidkant, meiden aan de noordkant.
    Meisjes
    Diana x Laila
    Noemí x Eléonore
    Xiomara x Ruby
    Eloïse x Lauren
    Norah x Solange
    Elodie x Odile

    Jongens
    Markus x Timothy
    Félix x Valentin
    Noah x Deimos
    Cole x Sébastien
    Elliott x Daniel
    Matías x Lowell
    Jason x Gael

    • Uniform
    Het Beauxbatons uniform is vrij soepel, leerlingen hoeven zich maar aan enkele eisen te houden, maar het meeste wordt gewoon toegestaan.
    • Girls
    Voor meiden geld dat zij altijd de kleur blauw in hun uniform moeten hebben, en dat een spijkerbroek, hoewel wel toegestaan, niet meetelt voor deze kleur. Daarnaast dienen er zwarte of witte schoenen gedragen te worden, mogen de rokken niet te kort zijn en de decolleté niet te laag. Een blouse en rok zijn gewend, maar niet verplicht.
    • Boys
    Voor jongens geld eigenlijk niks anders dan voor de meiden, behalve dat voor hen de blouse altijd lange mouwen moet hebben, al mogen deze tot de elleboog opgestroopt zijn. Het liefst zie het schoolbestuur dat zij een zwarte nette broek dragen.

    • Huisdieren
    Beauxbatons staat katten, padden, uilen en ratten/muizen toe. Alle andere dieren worden niet toegestaan en wanneer gevonden onmiddellijk teruggestuurd naar het huis van de leerling(e) van wie hij is.

    • Kasteel en omgeving
    Het kasteel van Beauxbatons bevindt zich in de Pyreneeën in het zuiden van Frankrijk. Het is een renaissance/barok kasteel en ziet er dan ook deftig uit. Het kasteel heeft vier verdiepingen. De eetzaal bevindt zich op de begane grond, en alle vakken op de tweede of derde verdieping. Om de school heen ligt een groot bos en de weg naar de mugglewereld is vrijwel afgesloten. Het kasteel ligt in een dal en is omringd door natuur. Er is onder andere een groot meer waarop in de winter ook geschaatst kan worden.


    RULES
    • Schrijf minimaal 200 woorden, naam, codes etc is uitgezonderd!
    • De Huisregels van Quizlet gelden uiteraard ook hier.
    • Posts dienen geschreven te worden in correct Nederlands.
    • 16+ (sex, extreem geweld, etc) is toegestaan, maar meld dit wel even aan de bovenkant van je post, in het rood.
    • Enkel ik (Remarkeyable) maken nieuwe topics, tenzij anders vermeld.
    • Als je twee weken niet reageert, zal ik je een PB sturen. Als je een geldige reden hebt zal je niet uit de RPG gezet worden.
    • Als je niet meer met plezier meespeelt of niet meer mee wilt doen, meld je dan netjes af én schrijf nog minimaal een post over hoe je personage het gesprek af rond o.i.d.
    • Bespeel andermans personages niet zonder toestemming.[/justify]


    CHARACTERS
    Naam
    Leeftijd
    Bloedstatus
    Vakken (Welke keuzevakken? Beste/Slechtste vakken?)
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Verleden
    Familie & Nationaliteit
    Relaties
    Extra
    Naam — Faceclaim — User — Pagina
    [BOYS/GIRLS: 14/16] TIJDELIJKE STOP OP DE MEIDEN
    BOYS
    • Timothy Aelred Huddleston — Dylan O'Brien — Lost_Girl — 1.2
    • Lowell Archer Flemming — ? — RichardSHarmon — 1.2
    • Markus Timo Meyer — ? — AlecLightwood — 1.4
    • Noah Olivier Noel — Drew van Acker — calice — 1.8
    • ? — ? — Toda — ?
    • Matías Rafael De La Fuente — ? — Raccoon — 1.7
    • Félix Clément Rousseaux — Gaspard Ulliel — Miall — 1.7
    • Sébastien Landrieu — ? — Khal — 1.8
    • Elliott Theodore Dubois — Lucky Blue Smith — Anticyclone — 1.12
    • Jason Marcélo Ruzzier — Nico Torterella — PluviophiIe — 1.11
    • Cole Roman Igler — ? — ANTI — 1.10
    • Deimos Rigel — Andrew Garfield — Necessity — 1.11
    • Daniel Oliver Porcher — ? — Cyclone — 1.12
    • ? — ? — Raccoon — ?
    •
    •
    •

    GIRLS
    • Solange Charbonneau — Scarlett Leithold — Remarkeyable — 1.6
    • Diana Nicole Aydelotte — ? — Millard — 1.4
    • Lauren Melody Standing — Bridget Satterlee — JudithSuzann — 1.3
    • Raya Jemima Deforest — Taylor Hill — Velaris — 1.12
    • Elodie Favre — Emilia Clarke — Khal — 1.4
    • Odile Briët — Freya Mavor — Mignon — 1.2
    • Xiomara Soraya Raquel — Shay Mitchell — Anticyclone — 1.6
    • Dafne Kimberley Janssen — Bonnie Wright — sandordinja — 1.4
    • Ruby Esmée Segal — ? — Raccoon — 1.7
    • Eloïse Charlotte Dubois — ? — Conde — 1.10
    • Eléonore Pénélope Dubois — ? — Cyclone — 1.9
    • Norah Feline Blackwell — Shailene Woodley — Miall — 1.10
    • ? — ? — Undertale — ?
    • Noemí Antonia Escárcega — Claire Holt — Pluviophile — 1.12
    • Laila Aalto — ? — Polovina — 1.12
    • ? — ? — TheseWords
    •


    CHARACTERS
    Date & Time: woensdag 3 september, 13:04
    Weer & Temperatuur: 19°C, lichtelijk bewolkt met zon.

    Het is momenteel lunchtijd, en de leerlingen hebben er ondertussen alweer 2.5 week school opzitten.

    [ bericht aangepast op 14 juni 2016 - 10:57 ]


    take me back to the basics and the simple life

    mine


    i tried to buy your pretty heart, but the price too high


    Ruby Esmée Segal
    Nederlandse w Halfbloed




    .
    ’We zijn niet allemaal van die brave studiebolletjes als jij,’ grinnikte Félix geamuseerd waardoor ze hem kort een waarschuwende blik stuurde, Ruby werd niet graag voor een studiebol uitgemaakt, puur omdat dit soort mensen zich altijd veel slimmer en beter voelden. Een dom cliché dat wist Ruby wel, maar mensen zoals Félix dachten daar wel zo over. Félix haalde even een hand door zijn halflange wilde lokken en boog zich plots langs me heen waardoor ze hem met opgetrokken wenkbrauwen even aankeek hoe hij haast met zijn gezicht tussen haar billen zat. Echter nam hij gewoon zijn tas van de grond en wierp Ruby een speelse grijns toe .
    ’Wie weet is mijn type ineens omgeslagen,’ lachte hij even hoofdschuddend waarop ze even met haar ogen rolde en de jongen met haar getuite rode lippen aankeek. "Ik zie het al voor me, Félix die opgewonden geraakt van Wiskunde en andere algebra." lachte ze droogjes. "Hmm ik ben er 100% zeker van dat jij niet valt op meiden die zowel plat van voor als vanachteren zijn." grijnsde ze en plaagde de jongen even door haar topje iets naar beneden te trekken, waardoor haar volle boezen wat zichtbaarder werd. Echter trok ze deze weer goed, aangezien ze de jongen niet te veel wilde laten genieten. "Maar zeg eens, wat zou mijn type zijn denk je?" grijnsde ze speels en zond Eloïse even een vriendelijk glimlachje eens het meisje lang liep en er een donut meepikte om vervolgens verder te lopen. Erg veel aandacht besteedde Ruby er niet aan en keek even bedenkelijk naar Félix, afwachtend op zijn antwoord - die zoals ze wel verwachtende was- even sarcastisch en plagend zou zijn zoals haar woorden net waren.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Félix Clément Rousseau


    Haar getuite lippen laten mij alleen maar breder grijnzen en ik wacht rustig af tot ik haar sarcastische en plagende opmerking hoor.
          Ik zie het al voor me, Félix die opgewonden raakt van wiskunde en andere algebra. Hmm, ik ben er 100% zeker van dat jij niet valt op meiden die zowel plat van voor als vanachteren zijn. Maar zeg eens, wat zou mijn type zijn denk je?'
          Mijn ogen glijden toch naar haar decolleté als ze haar shirtje een klein beetje naar beneden trekt, maar alles al snel weer verbergt achter de stof. Ik staar dan naar haar felrode lippen en ik trek mijn wenkbrauwen op als ik doe alsof ik verschrikkelijk diep moet nadenken om deze vraag adequaat te kunnen beantwoorden.
          'Wel, ik denk dat jouw typ zeker een boekenwurm is, nog nooit een meisje naakt heeft gezien en stottert als hij nerveus wordt,' plaag ik dan en uitdagend staar ik Ruby aan. Het is geweldig om zo met elkaar om te kunnen gaan. Wij zijn de enigen met deze soort humor en het spreekt me wel degelijk aan. Ze is niet saai, je kan echt lol hebben met haar en dat mag ook wel, tijdens zo'n verschrikkelijk saai en zwaar schooljaar. Ik grinnik geamuseerd als ik haar blik toch even zie betrekken en ik moet toegeven dat het een soort gevoel van euforie door me heen stuurt. Ruby pesten is verreweg een van mijn favoriete bezigheden en het zal me niet snel vervelen.
          'Of toch niet?' voeg ik er lachend aan toe en ik wiebel speels met mijn wenkbrauwen. Ruby is zeker knap, dat staat me ook al heel erg aan. Ik heb inderdaad niets met die platte typetjes, die meisje die alles heel braaf verbergen en nooit eens een klein beetje te koop lopen met hun lichaam. Ik wil ook wel eens wat te bekijken hebben, ook buiten de slaapkamer.

    [ bericht aangepast op 12 juni 2016 - 19:44 ]


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Noemí Antonia Escárcega
    "Fight your demons today, face the Devil tommorow"

    Deimos leek een beetje verbaasd dat ik hem aan sprak. Tja, ik ken hem eigenlijk niet en praat ook vrijwel nooit met hem, ik snap zijn reactie. Maar ik ga niet met iemand aan tafel zitten zonder ook maar een woord te delen, als er iets is waar ik een hekel aan heb dan zijn het wel de awkward stiltes. Dan kan je net zo goed gewoon alleen gaan zitten.
    Hij antwoord op mijn vraag over of hij nog interessante lessen gevolgd heeft, Potions en Transfiguration. Maar aan zijn toon te horen merk ik dat hij niet helemaal enthausiast is. Mij hoor je niet klagen, Potions volg ik niet maar Transfigurations is mijn beste vak. Dan vraagt hij hoe het met mijn dag zit en ik grinnik.
    Vanochtend een uurtje Transfiguration en daarna geleerd. Zometeen Divination en vanavond Astronomy" vervolg ik schouder ophalend. No biggy makkelijke vakken, daarom heb ik ook voor die vakken gekozen. Als ik er bij nadenk merk ik dat hij net dezelfde vakken noemde als ik. Blijkbaar hebben we een paar vakken gemeen, grappig om je te bedenken dat ik hem nooit echt heb gezien tijdens de lessen. Waarschijnlijk omdat ik of te druk ben met vrienden of te druk ben met leren... ik heb wat dat betreft eigenlijk gewoon twee gezichten, ik heb de Nerdy Noemí die ik het liefst gewoon verstop tussen de kasten in de bieb, en de populaire bitch Noemí die ik aan iedereen laat zien..


    Little do you know

    XIOMARA SORAYA RAQUEL
    “I'll be damned if I let it slip away”

    De aankomst van andere mensen belemmeren Sol ervan me een fatsoenlijke uitleg over haar haar te geven.
    "Hey Xio, Hey Sol!" Zegt Eloïse als ze aan komt lopen, met een donut in haar ene hand. "Wow, wat is er met je haar gebeurt?" Ik mompel een korte 'hey' terwijl ik Sol nog steeds vragend aankijk. Ik kan er niet tegen als ik iets niet weet, al is het iets onbenulligs als iemands haarstijl. Even later komt Noah naast haar zitten.
    "Waarom kijken we zo geschrokken naar Sol?" Vraagt hij. Ik werp een 'meen je dat nou echt' blik op hem. Ik snap dat jongens en haar niet echt helemaal samen gaan, maar hoe blind kan je zijn? Gebarend wijs ik met beide handen naar Sol's haar.
    "Ben je blind?" Zeg ik terug. Gelukkig heeft Elénore - als ook zij erbij komt zitten - twee perfecte ogen.
    "Eh.. zeer bijzondere haarstyle," Voor de derde keer in een paar minuten zeg ik hoi, waarna ik toch wel echt wil weten wat er met Sol aan de hand is, zeker nu er een soort gedoe rondom is ontstaan. Ik leun met mijn elleboog op de tafel en draai overdreven naar hij toe, waarna ik haar erg doordringend aankijk.


    She was always looking for more..

    Timothy Aelred Huddleston


    "Charms," zegt Norah als antwoord op mijn vraag. Een grimas trekt over mijn gezicht bij het horen van dat woord. Morgen hadden we inderdaad een dubbeluur van dat zo gevreesde vak. Het maakt me best onzeker dat ik er zo slecht in ben. Soms vraag ik me af of ik geen dreuzel ben, die per ongeluk op Beauxbatons is toegelaten, gewoon omdat mijn hele familie tovenaars zijn en ze dus de moeite niet hebben gedaan mij ook na te trekken.
    Het is ongelofelijk hoeveel moeite ik heb met de praktijkvakken. Meestal gebeurt er helemaal niets als ik een poging doe om een spreuk uit te voeren. Als er dan wel iets gebeurt, is het meestal niet hetgeen wat de bedoeling was. Hoe erg ik me ook voor schaam, het kan niet anders dan dat iedereen doorheeft hoe slecht ik ben in charms en DADA en ook nog een Transfiguration. Het moet gewoon al opgevallen zijn dat ik nooit iets gedaan krijg in het lokaal. Toch heb ik het nooit letterlijk iemand gezegd. Om hulp heb ik ook nooit gevraagd. Simpelweg omdat ik gewoon te slecht ben. Het is hopeloos en gewoonweg beschamend.
    "Is het goed als ik erbij kom zitten?" vraag ik dus gewoon, in plaats van verder op het vak in te gaan. Straks zal ik wel weer in mijn eentje Charms tevergeefs moeten oefenen, maar voorlopig kan het geen kwaad even gezellig te doen.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Norah Feline Blackwell


    Ik zie zijn reactie alleen al op het wóórd Charms en ik grinnik toch wel zachtjes. Hij heeft er niet zo heel veel mee, geloof ik.
          'Is het goed als ik erbij kom zitten?' vraagt hij me en ik glimlach wel even.
          'Natuurlijk!' antwoord ik. Ik haal mijn tas aan de kant en zorg dat ik iets minder ruimte inneem dan normaal, waarna hij bij me komt zitten. Ik kijk naar hem en hou mijn hoofd een klein beetje schuin. Hij ziet er nou niet echt heel erg vrolijk uit. Ligt het aan het vele huiswerk? Of zit hij nog met zijn hoofd in de vakantie en wil hij het liefst weer ergens liggen bakken op het strand? Ik haal mijn hand door mijn korte haar heen en tevreden sla ik het Charms-boek dicht. Ik zal er straks nog wel wat aan gaan doen, misschien. Morgen hebben we een blokuur en dan moet ik toch goed voorbereid zijn! Ik wil hoge cijfers halen voor al mijn vakken, ik wil ervoor zorgen dat de opleidingen me niet kunnen weigeren alleen al door de cijfers die ik heb gehaald. Daarom heb ik ook negen vakken gekozen, zodat ik niet ergens op blijf steken, mocht het gebeuren. Ik wil alles halen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.


    Lauren Melody Standing


    Voor de lunchpauze had ik al een tussenuur gehad, sommige anderen hadden Arithmancy, maar dat had ik niet gekozen omdat het me gewoon niet interesseerde, er waren veel leukere vakken op school waar mijn voorkeur dan ook naar uit was gegaan. Een echte pauze had ik dus niet nodig, maar het was altijd wel een geschikte tijd om wat tijd door te brengen met vrienden en daarbij had ik ook nog eens trek. Dit tussenuur had ik niet veel uitgevoerd, ik had buiten gezeten en genoten van de frisse lucht, geen aandacht besteed aan leren omdat ik had besloten dat in het komende tussenuur te gaan doen. Op een vrolijk drafje loop ik de zaal in en kijk even rond, iedereen had elkaar al opgezocht, zoals dat natuurlijk elke pauze gaat. Mijn oog valt op Sébastien – die nog alleen zit - en vrolijk loop ik naar hem toe, vanmiddag hebben we allebei nog Dance maar daarvoor heb ik dus nog een tussenuur. Dance is absoluut mijn favoriete vak, ik krijg er les in en dansen was ook nog is mijn grootste hobby de combinatie was dus geweldig. Ik kan niet wachten om eindelijk weer mijn spitzen aan te doen, te bewegen op de muziek waar ik zo van hou en natuurlijk nieuwe dingen bij te leren. “Hey!” zeg ik vrolijk waarna ik tegenover Sébastien plaatsneem. “Hoe gaat het?” vraag ik vervolgens en kijk heb vragend aan, hij zag er ietwat moe en afgeleid uit maar dat gebeurde iedereen natuurlijk wel eens.

    [ bericht aangepast op 12 juni 2016 - 18:11 ]


    Good people are like candles, they burn themselves up to give others light

    Timothy Aelred Huddleston


    Zodra ze plaats voor me maakt, neem ik plaats naast haar aan tafel. Aangezien ik al gegeten heb en hiervoor al bijna niets door mijn keel kreeg, pak ik nu ook niets meer. Wanneer ze haar boek dicht slaat, ben ik stiekem een beetje opgelucht. Ergens was ik bang dat ze het misschien over Charms wou gaan hebben. Gelukkig is Norah buiten een studiebol ook een zeer sociaal en makkelijk persoon om mee om te gaan. Dat helpt heel erg voor iemand die zelf zo socialy awkward is als ik. Over socially awkward gesproken, het wordt dringend tijd dat ik ook echt een gesprek begin. Met een onderwerp enzo. Waarin we dus praten... Komaan Tim, doe het. Maar waar moet ik het over hebben? Ik begin me steeds ongemakkelijker te voelen onder de stilte, die aanvoelt alsof ik hem moet verbreken. Zodra ik voel dat mijn gezicht rood aanloopt, wend ik me af en haal met een kuchje mijn hand door mijn haar.
    "Nog plannen voor vandaag?" flap ik er snel uit en meteen kan ik mezelf wel voor mijn hoofd slaan. Hoe erg kan je jezelf voor schut zetten? Mijn onhandig gestotter en gestuntel lijkt gewoon nooit beter te worden. Zelfs als ik de ander al best goed ken, blijft het een probleem.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Norah Feline Blackwell


    Timothy komt bij me zitten en het is stil tussen ons. Ik weet niet helemaal of ik wat moet zeggen of niet om deze stilte te verbreken. Tim is altijd een beetje timide, in tegenstelling tot mij: ik ben een praatgrage dame en als je mij met een paar anderen zet, praat ik je de horen van het hoofd. Ik denk niet dat Tim ooit dat stadium zal gaan bereiken, maar dat is ook niet erg.
          'Nog plannen voor vandaag?' hoor ik en ik kijk op. Ik glimlach naar de jongen naast me en ik haal mijn schouders even op.
          'Niet echt,' antwoord ik eerlijk en ik glimlach hem toe. 'Ik moet vannacht nog anderhalf uur sterrenkijken, dus ik heb niet heel veel zin om nu nog veel uit te voeren,' lach ik even. Ik weet dat ik mezelf enorm tegenspreek: natuurlijk ga ik nog wat aan het huiswerk doen! Ik ben de hele middag vrij - ik heb morgen pas weer lessen - dus ik heb tijd zat. Ik kan zelfs rustig op bed gaan liggen en nog wat ontspannen voor ik vanavond om één uur de hele tijd naar boven moet staren. Dat gaat wel lukken, denk ik zo. Ik vind het heelal geweldig interessant en ik kijk er elke keer weer naar uit om nog meer te leren en ontdekken.
          'En jij?' vraag ik Timothy dan en ik kijk naar hem. 'Heb jij nog plannen?'


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Timothy Aelred Huddleston


    Ik voel me best opgelucht als ik merk dat Norah het niet merkt dat ik even in een van mijn sociale crississen zat. Als ze het wel merkte, heeft ze dat in ieder geval niet getoond. Snel beantwoord ik haar glimlach.
    "Niet echt. Ik moet vannacht nog anderhalf uur sterrenkijken, dus ik heb niet heel veel zin om nu nog veel uit te voeren. En jij? Heb jij nog plannen?" antwoord ze op mijn vraag, die ik er net zo onflatteus uitgeflapt had.
    "Ik heb in ieder geval hetzelfde te wachten staan voor vannacht," zeg ik met een glimlach. Blijkbaar was ze even vergeten dat ook ik Astronomy volg. Dat vind ik verder niet erg, hoor. Ik ben nu eenmaal een stil persoon en val gewoon niet graag op. Het zou nogal hypocriet zijn om gekwetst te zijn als iemand me dan niet meteen opmerkt. "Vanmiddag ga ik wel nog even oefenen voor Charms, denk ik," zeg ik naar waarheid. Het wordt waarschijnlijk oefenen tot de les Astronomy en dan tijdens het studieuur voor Charms ook nog, maar dat zeg ik er niet bij. "Verder heb ik niet echt wat in gedachten." Met mijn vingers teken ik een figuurtje op de bovenkant van mijn andere hand. Dat is een gewoonte die ik om een of andere reden heb aangenomen. Meestal doe ik het als ik met anderen praat en vooral als het met vreemden is. Waarschijnlijk leidt het me gewoon genoeg af van het feit dat ik niet zo sociaal vaardig ben.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    (kunnen jullie iets minder snel gaan? )


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    SadTech schreef:
    (kunnen jullie iets minder snel gaan? )


    Hoezo? :')


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Miall schreef:
    (...)

    Hoezo? :')


    (Omdat er nog meer met dit rpg meedoen)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.


    Ruby Esmée Segal
    Nederlandse w Halfbloed





    Félix leek even 'na te denken' - voor zover hij dat kan- terwijl ze zijn blik nog na voelde branden op haar bovenlichaam. 'Wel, ik denk dat jouw typ zeker een boekenwurm is, nog nooit een meisje naakt heeft gezien en stottert als hij nerveus wordt,' plaagde hij me terug waarop ik even spontaan begon te lachen, oh geweldig dit. "Hmm ja stiekem vind ik dat een enorme turn on weet je." grijnsde ze, en keek de jongen vanonder haar lange wimpers aan. 'Of toch niet?' zei hij plagend waarop de dame even uitdagend naar hem grijnsde "Zo'n typjes als Timonthy zijn zo mijn ding." zei ze sarcastisch. Ze had niets tegen de jongen, maar ze wist wel zeker dat de jongen ook amper intiem is geweest met een meisje, vandaar leek dit haar het beste voorbeeld om er haar lol in te hebben. Ruby merkte wel op dat haar gelach de aandacht trok van anderen -voornamelijk meiden- en ze wist wel dat de meeste jaloers waren op de Nederlandse. Ze had ten minste het lef om met Félix -één van de meer populairdere en mysterieuzere jongens- om te gaan en vond het altijd wel een plezier om met hem te kunnen lachen. Al zeker als ze jaloerse gevoelens bij anderen er nog eens mee kon ophalen. " Al heb ik veel verhalen gehoord dat dit soort types heel verrassend uit de hoek kunnen komen ." vervolgde de blondine lachend en dronk even van haar drankje.
    Stilaan begon het weer drukker te worden in de lunchzaal waardoor Ruby ook steeds meer bekendere gezichten zag, maar niet echt interessant genoeg om haar aandacht van Félix af te halen. "Maar even serieus, welke lessen heb je nog vandaag?" vroeg ze de jongen, erg goed kende ze het rooster nog niet en daarbij vond ze het altijd fijner als een bekende samen met haar lessen volgde.
    .


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH