• B E A U X B A T O N S      A C A D E M Y      O F      M A G I C


    STORY
    Beauxbatons Academy of Magic, 2014. Beauxbatons heeft, in tegenstelling tot Durmstrang en Hogwarts, geen afdelingen waar de leerlingen in gesorteerd en verdeeld worden. De school doet zijn best om de leerlingen niet in hokjes te stoppen en hen zo veel mogelijk vrijheid binnen de regels te geven. Beauxbatons is minder sportgericht dan Durmstrang, en vrijer dan Hogwarts. Vele leerlingen volgen artistieke vakken, die dan ook hoog in het vaandel staan. Leerlingen volgen acht jaar in onderwijs, een jaar meer dan Hogwarts. We volgen in deze RPG leerlingen in het zevende jaar, het voorexamen jaar.


    INFORMATION
    • Vakken en Lessen
    Beauxbatons geeft veel om de vrijheid van de leerlingen, en laat dit dan ook duidelijk doorschijnen in hun vakkenaanbod. Leerlingen zijn tot en met hun derde jaar verplicht om vakken te volgen, en hebben geen vrije keuze vakken. In het vierde krijgen zij enkele keuzevakken naast hun verplichte vakkenpakket, en in het begin van het zesde wordt dit uitgedund en mogen de leerlingen zelf een vakkenpakket kiezen met enkele verplichte vakken. In totaal hebben leerlingen minimaal zeven vakken, drie verplichte en vier keuzevakken. Leerlingen mogen maximaal 10 vakken volgen.
    • Lijst met vakken voor het 6e, 7e, en 8e leerjaar
    [V] Charms
    [V] Defense Against the Dark Arts (DADA)
    [V] Transfiguration
    [K] Potions *
    [K] History of Magic (HoM) *
    [K] Care of Magical Creatures (CoMC) *
    [K] Astronomy *
    [K] Herbology *
    [K] Divination *
    [K] Arithmancy *
    [K] Study of Ancient Runes (SoAR) *
    [K] Music **/***
    [K] Art
    [K] Ghoul Studies *
    [K] Dance ***
    [K] Creative Writing
    * Een leerling dient minimaal twee van deze vakken te kiezen.
    ** Bij Music wordt zowel zang als instrumentale muziek behandeld.
    *** Bij deze vakken is er een groots scala aan soorten instrumenten/dans, leerlingen worden geacht een voorkeur te hebben, al is deze niet verplicht. Voornamelijk bij dans wordt dit erg gestimuleerd, zodat er gericht kan worden op een enkele dansvorm.
    • Rooster


    • Nationaliteiten
    Beauxbatons neemt leerlingen aan uit verscheidene landen. Door haar locatie in het zuiden van Frankrijk, de Pyreneeën, is het voornamelijk voor het westelijke gedeelte van Europa een aantrekkelijke school qua locatie. Leerlingen kunnen uit Frankrijk, Spanje, Portugal, België, Luxemburg en Nederland komen. Leerlingen uit andere landen worden over het algemeen niet toegelaten en doorverwezen naar een andere toverschool. Beauxbatons neemt nog altijd leerlingen aan ongeacht hun bloedstatus.

    • Leerjaren en Schooljaar
    Beauxbatons werkt met acht leerjaren, en leerlingen doen eindexamen in het jaar dat zij achttien worden. Het jaar waarin zij elf worden, gaan zij dus voor het eerst naar school op Beauxbatons. Eind April ontvangen zij een brief met toelating. Het schooljaar begint ieder jaar op de derde maandag van Augustus, en eindigt op de derde vrijdag van Juni. Hiertussen hebben de leerlingen zomervakantie. Rond Kerst en Nieuwjaar zijn er ook twee weken vakantie, waarin de leerlingen tot en met het derde leerjaar op school verblijven, en leerlingen van het vierde jaar en hoger de keuze krijgen om op school te verblijven of om hun tijd thuis met familie te spenderen. Hiernaast hebben leerlingen in het voorjaar en het najaar een week vakantie.

    • Cijfers, toetsen en essays
    Beauxbatons werkt met een cijfer systeem van 1 tot 10, waarbij alles onder een 6, dus ook een 5.9, als onvoldoende wordt beschouwd. Per vak zullen er in een jaar maximaal acht cijfers gegeven mogen worden. Of dit voor een toets of essay is, maakt niet uit. Dit is natuurlijk uitgezonderd de OWL's in het zesde (6 cijfers per vak), en de NEWT's in het examenjaar, waar er slechts twee cijfers voor overige toetsen/essays/PO's gegeven mag worden. Leerlingen die voor een vak aan het einde van het schooljaar lager dan een zes staan, blijven zitten wanneer dit een verplicht vak. Wanneer zij meer dan een onvoldoende staan, blijven ze sowieso zitten.

    • Dorms
    Durmstrang werkt met gescheiden meiden/jongens dorms, waarvan er vervolgens voor ieder leerjaar eentje is. Kamers worden met een andere leerling(e) van hetzelfde geslacht en leerjaar gedeeld. Deze indeling wordt volledig random gemaakt, en studenten hebben hier dan ook geen inspraak op. Het is wel zo dat wanneer twee kamergenoten elkaar écht niet uit kunnen staan, er gesproken kan worden van een ruil met anderen, indien deze het er ook mee eens zijn. Kamers zijn uitgerust met twee kingsize bedden, twee bureaus en stoelen, twee kledingkasten en een gedeelde badkamer met de dorm er naast. Alle aankleding van de dorms is op eigen kosten en eigen gelegenheid. Er zit natuurlijk wel standaard beddengoed bij, maar daar houd het ook bij op. Enige versiering zal zelf voor gezorgd moeten worden. De Dorms bevinden zich op de vierde verdieping van het kasteel, jongens aan de zuidkant, meiden aan de noordkant.
    Meisjes
    Diana x Laila
    Noemí x Eléonore
    Xiomara x Ruby
    Eloïse x Lauren
    Norah x Solange
    Elodie x Odile

    Jongens
    Markus x Timothy
    Félix x Valentin
    Noah x Deimos
    Cole x Sébastien
    Elliott x Daniel
    Matías x Lowell
    Jason x Gael

    • Uniform
    Het Beauxbatons uniform is vrij soepel, leerlingen hoeven zich maar aan enkele eisen te houden, maar het meeste wordt gewoon toegestaan.
    • Girls
    Voor meiden geld dat zij altijd de kleur blauw in hun uniform moeten hebben, en dat een spijkerbroek, hoewel wel toegestaan, niet meetelt voor deze kleur. Daarnaast dienen er zwarte of witte schoenen gedragen te worden, mogen de rokken niet te kort zijn en de decolleté niet te laag. Een blouse en rok zijn gewend, maar niet verplicht.
    • Boys
    Voor jongens geld eigenlijk niks anders dan voor de meiden, behalve dat voor hen de blouse altijd lange mouwen moet hebben, al mogen deze tot de elleboog opgestroopt zijn. Het liefst zie het schoolbestuur dat zij een zwarte nette broek dragen.

    • Huisdieren
    Beauxbatons staat katten, padden, uilen en ratten/muizen toe. Alle andere dieren worden niet toegestaan en wanneer gevonden onmiddellijk teruggestuurd naar het huis van de leerling(e) van wie hij is.

    • Kasteel en omgeving
    Het kasteel van Beauxbatons bevindt zich in de Pyreneeën in het zuiden van Frankrijk. Het is een renaissance/barok kasteel en ziet er dan ook deftig uit. Het kasteel heeft vier verdiepingen. De eetzaal bevindt zich op de begane grond, en alle vakken op de tweede of derde verdieping. Om de school heen ligt een groot bos en de weg naar de mugglewereld is vrijwel afgesloten. Het kasteel ligt in een dal en is omringd door natuur. Er is onder andere een groot meer waarop in de winter ook geschaatst kan worden.


    RULES
    • Schrijf minimaal 200 woorden, naam, codes etc is uitgezonderd!
    • De Huisregels van Quizlet gelden uiteraard ook hier.
    • Posts dienen geschreven te worden in correct Nederlands.
    • 16+ (sex, extreem geweld, etc) is toegestaan, maar meld dit wel even aan de bovenkant van je post, in het rood.
    • Enkel ik (Remarkeyable) maken nieuwe topics, tenzij anders vermeld.
    • Als je twee weken niet reageert, zal ik je een PB sturen. Als je een geldige reden hebt zal je niet uit de RPG gezet worden.
    • Als je niet meer met plezier meespeelt of niet meer mee wilt doen, meld je dan netjes af én schrijf nog minimaal een post over hoe je personage het gesprek af rond o.i.d.
    • Bespeel andermans personages niet zonder toestemming.[/justify]


    CHARACTERS
    Naam
    Leeftijd
    Bloedstatus
    Vakken (Welke keuzevakken? Beste/Slechtste vakken?)
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Verleden
    Familie & Nationaliteit
    Relaties
    Extra
    Naam — Faceclaim — User — Pagina
    [BOYS/GIRLS: 14/16] TIJDELIJKE STOP OP DE MEIDEN
    BOYS
    • Timothy Aelred Huddleston — Dylan O'Brien — Lost_Girl — 1.2
    • Lowell Archer Flemming — ? — RichardSHarmon — 1.2
    • Markus Timo Meyer — ? — AlecLightwood — 1.4
    • Noah Olivier Noel — Drew van Acker — calice — 1.8
    • ? — ? — Toda — ?
    • Matías Rafael De La Fuente — ? — Raccoon — 1.7
    • Félix Clément Rousseaux — Gaspard Ulliel — Miall — 1.7
    • Sébastien Landrieu — ? — Khal — 1.8
    • Elliott Theodore Dubois — Lucky Blue Smith — Anticyclone — 1.12
    • Jason Marcélo Ruzzier — Nico Torterella — PluviophiIe — 1.11
    • Cole Roman Igler — ? — ANTI — 1.10
    • Deimos Rigel — Andrew Garfield — Necessity — 1.11
    • Daniel Oliver Porcher — ? — Cyclone — 1.12
    • ? — ? — Raccoon — ?
    •
    •
    •

    GIRLS
    • Solange Charbonneau — Scarlett Leithold — Remarkeyable — 1.6
    • Diana Nicole Aydelotte — ? — Millard — 1.4
    • Lauren Melody Standing — Bridget Satterlee — JudithSuzann — 1.3
    • Raya Jemima Deforest — Taylor Hill — Velaris — 1.12
    • Elodie Favre — Emilia Clarke — Khal — 1.4
    • Odile Briët — Freya Mavor — Mignon — 1.2
    • Xiomara Soraya Raquel — Shay Mitchell — Anticyclone — 1.6
    • Dafne Kimberley Janssen — Bonnie Wright — sandordinja — 1.4
    • Ruby Esmée Segal — ? — Raccoon — 1.7
    • Eloïse Charlotte Dubois — ? — Conde — 1.10
    • Eléonore Pénélope Dubois — ? — Cyclone — 1.9
    • Norah Feline Blackwell — Shailene Woodley — Miall — 1.10
    • ? — ? — Undertale — ?
    • Noemí Antonia Escárcega — Claire Holt — Pluviophile — 1.12
    • Laila Aalto — ? — Polovina — 1.12
    • ? — ? — TheseWords
    •


    CHARACTERS
    Date & Time: woensdag 3 september, 13:04
    Weer & Temperatuur: 19°C, lichtelijk bewolkt met zon.

    Het is momenteel lunchtijd, en de leerlingen hebben er ondertussen alweer 2.5 week school opzitten.

    [ bericht aangepast op 14 juni 2016 - 10:57 ]


    take me back to the basics and the simple life

    SadTech schreef:
    (...)

    (Omdat er nog meer met dit rpg meedoen)

    (Maar dat ons gesprek vlot loopt, betekent niet dat de rest niets meer kan doen)


    “To live will be an awfully big adventure.”

    ( Kan dit AUB in praattopic overlegd worden )


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    SadTech schreef:
    (...)

    (Omdat er nog meer met dit rpg meedoen)


    Als iets te snel gaat, zal ik er wel wat van zeggen ^^ dat hoeven anderen niet te doen.
    Also, kan dit in GB/PB/Praattopic besproken worden? Ik wil hier verder dan ook geen reacties op zien in dit topic. Dat gebeurt maar in het praattopic.

    [ bericht aangepast op 12 juni 2016 - 21:08 ]


    take me back to the basics and the simple life

    SOLANGE CHARBONNEAU


    Toen ik uiteindelijk de eetzaal bereikte leek Xio me onmiddellijk te zien, waarna ze dan ook met grote ogen op me af kwam lopen en me verbaasd aan keek.
    "Wat is er met jou en je haar gebeurd?" vroeg ze me dan ook terwijl we gezamenlijk terugliepen naar waar ze had gezeten. Wanneer ik echter ga zitten, wat te drinken heb gepakt en wil beginnen met praten komt Eloïse onze kant op gelopen, die ons dan ook vrolijk begroet terwijl ze een donut vast heeft. En ja, hoe kan het ook anders, net wanneer ik mijn mond open doe om haar zowel te begroeten en om Xio nou antwoord te geven op haar vraag, wordt deze opnieuw gesteld. Ik rol even met mijn ogen, hoewel er een glimlach op mijn gezicht staat.
    "Nou, ik ha–" en weer werd ik onderbroken. Degene die hier nu voor veroorzaakt was was degene die zich nu tussen mij en Eloïse in propte, was Noah.
    "Hey, alles goed?" vroeg hij dan ook als begroeting richting ons. En hoewel ik lichtelijk geïrriteerd was omdat ik nog steeds niet had kunnen antwoorden, maakte zijn woorden- "Waarom kijken we zo geschrokken naar Sol?"- me toch aan het lachen. De laatste persoon die zich bij ons gezelschap voegde, Eléonore, of nouja, ik hoopte niet dat er nóg meer mensen bij zouden komen zitten, vuurde ook meteen een opmerking over mijn haar op me af.
    "Nouu-" begon ik, waarna Xio met haar elleboog op tafel, haar hoofd ondersteunende, me doordringend aankeek, me aan het lachen maakte.
    "Ik had net dus zegmaar een tussenuur, zoals wel meer mensen. Maarja, zoals jullie wel gemerkt hebben was ik meteen weer eens weg omdat ik dacht dat het een verstandig idee was om in alle rust buiten alvast wat dingen te maken. Nou ik dat natuurlijk geen goed idee met deze wind, hoewel het verder toch echt wel goed weer is hoor!" vertelde ik, "maarja, het stuk papier waar ik op aan het schrijven was waaide dus weg en natuurlijk had ik dat weer eens pas door toen ie een paar meter verderop door de lucht dwarrelde. Dus ik er achteraan rennen, maar dat ding valt bijna in het meer, waardoor ik, ernaar grijpende, struikel en een mooie koprol maak waardoor ík bijna in het meer viel. Dusja, dat was dan het fantastische verhaal van wat er met mij en m'n haar gebeurd was maar nu wil ik het toch eigenlijk wel even doorkammen..." ratelde ik verder. "Iemand die een borstel bij zich heeft?"
    Vervolgens pakte ik een appel, waar ik rustig een hap van nam.

    [ bericht aangepast op 12 juni 2016 - 22:21 ]


    take me back to the basics and the simple life


    Norah Feline Blackwell


    'Ik heb in ieder geval hetzelfde te wachten staan voor vannacht,' beantwoordt Tim mijn vraag en ik glimlach hem eventjes toe. Oh ja, hij heeft ook Astronomy. Ik vergeet vaak met wie ik lessen heb, en wie welke lessen gekozen heeft. Het is lastig onthouden en ik heb al zo veel aan mijn hoofd dat ik sommige dingen gewoon niet onthoud en andere dingen juist weer wel. 'Verder heb ik niet echt wat in gedachten,' voegt hij nog aan zijn antwoord toe en begrijpend knik ik.
          'Wel, dan moeten we maar lekker gaan ontspannen, straks,' lach ik wel even naar hem en ik haal mijn hand weer door mijn korte haren als er een pluk voor mijn gezicht dreigt te vallen. Geweldig, heb ik het eindelijk kortgeknipt, valt het nog steeds voor mijn ogen als ik er juist géén last van wil hebben. Ik neurie een deuntje maar houd er al snel mee op als ik merk dat ik elke noot mis. Ik moet het maar opgeven, zingen gaat het voor mij echt niet worden. Net als dansen, of tekenen, of schrijven, of wat voor artistiek gebeuren ook. Het ligt mij totaal niet en ik weet al tijden dat het eigenlijk niets gaat worden. Ik moet het echt hebben van mijn herseninhoud en de kennis die ik opdoe, want verder gaat het niet komen. Ik kijk weer even naar Tim. Voelt hij zich ongemakkelijk als hij met me praat? Ik snap die jongen niet helemaal. Hij valt amper op in de klas - in tegenstelling tot mij - en ik heb nooit echt veel met hem gepraat.



    Félix Clément Rousseau


    'Zulke typjes als Timothy zijn zo mijn ding. Al heb ik veel verhalen gehoord dat dit soort typjes heel verrassend uit de hoek kunnen komen.' Ik grijns breed na die opmerking van Ruby en lachend kijk ik naar haar.
          'Sla je slag, zou ik zeggen, het lijkt er vooralsnog op dat hij single is,' plaag ik haar meteen.
          Als Ruby even om zich heen kijkt en enkele meisjes aanstaart, kijk ik ook even rond. Ze bekijken mij maar al te graag, maar spreken ze me aan? Nooit. Alleen het hoognodige, bijvoorbeeld in een les. Zeker de jongerejaars praten niet met me. De mensen uit mijn eigen jaar ook amper. Ruby kan me aan, daar heb je heel wat voor nodig, denk ik zo. Je moet mijn sarcastische grappen, snerende opmerkingen en brutale woorden aankunnen, anders kan ik echt helemaal niets met je.
          'Maar even serieus, welke lessen heb je nog vandaag?' vraagt ze me dan en ik haal diep adem.
          'Vandaag?' vraag ik haar. 'Voor vandaag ben ik klaar,' grijns ik tevreden naar haar en ik haal mijn schouders kort op. Ik heb maar drie lessen op woensdag, en dat is één uur Transfiguration en twee uur Potions, meer niet. Het is heerlijk om het midden in de week een beetje rustiger aan te kunnen doen in plaats van dat ik constant maar door moet gaan en pas kan ontspannen als het eenmaal vakantie is. 'Jij dan?' vraag ik haar.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Elodie Favre



    Jason vraagt naar Potions en ik kan een kleine glimlach toch niet helemaal onderdrukken. Ik weet dat hij helemaal niet doelt op de les zelf, maar naar de docent. Hij wil gewoon graag weten hoe succesvol zijn actie was en ik ben stiekem een beetje trots op mezelf dat ik dat doorheb. Ook niet zo moeilijk trouwens; die glinsterende ogen verraden het. Blijkbaar vind hij het dus toch leuk om te doen. Ieder z'n ding, denk ik maar.
    "De professor was erg boos," vertel ik hem. "Hij ging er het hele uur nog over door. Misschien moet je een beetje oppassen, anders mag je straks de les niet meer in." Ik zeg dit niet om hem even streng toe te spreken, maar omdat ik het oprecht erg voor hem zou vinden. Misschien haalt hij zijn jaar dan niet eens. Het zou mijn grootste nachtmerrie zijn om niet over te gaan of uit een les gezet te worden. Vorig jaar ben ik maar nét het jaar doorgekomen en ben daar toen best van geschrokken, ook al lag dat helemaal aan mezelf en mijn laksheid.
    "Misschien kun je aan iemand bijles vragen?" opper ik als hij begint over Transfiguration. Ook niet mijn beste vak, maar ik doe het tot nu toe redelijk. Defense Against the Dark Arts, dát is mijn probleemvak. Jason gaat achterover in het gras liggen en ik leun een beetje naar achter zodat ik hem nog kan blijven aankijken. Het liefst kijk ik weg, maar dat is zo onbeleefd, dus om me bezig te houden pluk ik wat aan het gras.


    Sébastien Landrieu



    Halverwege mijn lunch hoor ik voetstappen dichterbij komen en dan ineens zit Lauren tegenover me. "Hey!" zegt ze vrolijk. "Hoe gaat het?" Ik glimlach naar haar en ga wat meer rechtop zitten. Lauren en ik hebben samen dans en ik mag haar graag. Ze is vrolijk en ik voel me op mijn gemak bij haar.
    "Goed," antwoord ik. "Alleen een beetje moe. Hoe is het met jou? Heb je een beetje zin in vanmiddag?" vraag ik haar. We doen allebei aan een ander soort dans, maar toch doe ik ook weleens aan ballet. Af en toe, als er niet teveel mensen in de buurt zijn. Zelfs op een school als Beauxbatons wordt er af en toe nog heel kritisch gekeken naar een man die aan ballet doet en dat doet niet veel goeds voor mijn toch al wankele zelfvertrouwen. Maar ik weet dat Lauren mij niet zomaar zal veroordelen, wat nog een reden is dat ik graag met haar praat.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    DEIMOS      RIGEL
    “Never live faster than your guardian angel can fly”
    17 – Muggleborn – Grieks/Luxemburgs


    Noemí antwoordde dat ze Transfiguration had en straks nog Divination en Astronomy. “He, dan hebben we gewoon bijna dezelfde vakken,” antwoordde Deimos, voor hij zich realiseerde dat het misschien een beetje raar is als je echt geen flauw idee hebt wie er eigenlijk allemaal bij je in de klas zitten. Ach ja, hij was daar gewoon niet zo geïnteresseerd in.
    Hij nam even een hap van zijn broodje.
    “Heb je al gezien wat we bij Divination gaan doen?” vroeg hij haar vervolgens enthousiast. “We gaan als het goed is verder met standen van de planeten ten opzichte van elkaar en wat dat betekent voor de betrouwbaarheid op het lezen van theebladeren,” vervolgde hij. Het laatste gedeelte was iets minder belangrijk – hij had het niet zo op die theebladeren – maar de standen van de planeten was wel ontzettend interessant. Bijna was hij aan een lectuur begonnen over Uranus en Saturnus die momenteel dicht bij elkaar stonden, maar voor de verandering bedacht hij zich eens dat anderen dat misschien niet zo interessant vonden dan hijzelf voor hij begonnen was met praten.
    Om zijn verwarring – aarzeling? – te verbergen nam hij nog maar snel een hap van zijn broodje, wat natuurlijk het gevolg had dat hij zich verslikte en hard begon te hoesten, terwijl hij nauwelijks lucht binnen kreeg.

    [ bericht aangepast op 13 juni 2016 - 16:31 ]


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    ELLIOTT THEODORE DUBOIS
    “People have an annoying habit of remembering things they shouldn't.”

    Ik heb er net een uur Arithmancy opzitten als ik naar de grote zaal loop. De lunch is al exact negentien minuten bezig en tot deze tijd ben ik even in het lokaal rond blijven hangen. Ik had nog een aantal vragen over de opgegeven vraagstukken, omdat ik nou niet altijd even goed samen ga met het vak. Eenmaal in de grote zaal zie ik al meteen mijn twee zussen zitten - Eloïse en Elénore, al besluit ik er niet bij te gaan zitten. In plaats daarvan valt mijn oog op een tafel iets verderop, waar ik zowel Sébastien als Lauren zie zitten, waarvan de laatste zo te zien ook net aanschuift.
    "Hey." Zeg ik begroetend als ik bij ze aanschuif en een broodje pak. Nu ik al dat eten zie staan begin ik toch wel honger te krijgen. "Hebben jullie nog iets bijzonder interessants beleefd vandaag?"


    She was always looking for more..


    Markus 'Marc' Timo Meyer
    Mudblood || Swiss || 17

    Ik haalde Matias vast uit zijn concentratie met het eten, maar toch kreeg ik de vrolijke glimlach die hij me eigenlijk altijd gaf. Ik glimlachte vrolijk terug en vroeg of hij nog plannen had. Eenzaamheid was niets voor mij en ik had echt zin om de school weer eens goed op stelten te zetten, want dat was nu zeker een week geleden. Gelukkig leek hij in eenzelfde stemming te zijn, wat te merken was aan zijn antwoord. Intussen was mijn kat op de tafel geklommen en had een bordje tonijnsalade gegapt van een stukje verderop. Ik grinnikte zacht door mijn kat en richtte me toen weer op de jongen. "Ik heb de hele middag niets, behalve een groot plan en net iets te veel bravoure dan goed voor me is." Mijn ogen straalden en de grijns op mijn gezicht voorspelde helemaal niets goeds. Tijdens de lessen had ik wat aan zitten kloten. Bij Transfigurations had ik niet veel gedaan, want ik weigerde mijn kat in een theepot te veranderen. Bij Care of Magical Creatures had ik niet veel te doen gehad, gezien het ging over de theorie van het houden van een aantal wezens, die veel op koeien en paarden leken in hun verzorging, waardoor er weinig te leren viel. Potions was echt belachelijk geweest, waar ik strafwerk had gekregen omdat ik naar de kast was gelopen om iets te pakken, in plaats van het naar mijn bank te laten zweven. Ik had het dan ook niet gedaan en het vlam laten vatten in mijn brander. Ik had dus wel weer genoeg gehad voor vandaag. Gelukkig kwam op dat moment degene aanlopen die alles kon omdraaien: Lowell. Ik kukelde haast van de bank af door zijn enthousiasme, en ik hoorde mijn kat ook schrikken, maar mijn grijns werd alleen maar breder. "Hey Lowie!" zei ik vrolijk, voor ik hem een knuffel gaf en mijn kat, die het schaaltje leeg had gegeten, op schoot nam. Het was heerlijk om weer in zijn aanwezigheid te zijn. "Les was verschrikkelijk als altijd, maar goed." Nog voor ik kon vragen hoe het met hem ging, kwam hij met het beste nieuws van vandaag. Hij was ook vrij. Dit betekende dat we als 3 musketier weer samen waren en klaar om de school te laten trillen op zijn grondvesten. "Ik heb een idee en een blauwdruk, maar die ligt op mijn kamer. Het is misschien iets te ambitieus, maar je moet altijd hoog mikken, toch? Daarbij hebben we echt te lang niets meer uitgevreten." Ik aaide mijn kat in enthousiasme en keek naar Lowell aan mijn ene zijde en Matias aan de andere. Ik haalde een hand door mijn haren en keek even rond. "Zullen we zo naar boven gaan? Dan hebben we wat privacy en geen kans op klikkers." Klikkers zorgden er altijd voor dat plannen in het water vielen en we in de problemen kwamen. Nu gebeurde dat zoizo, maar dan had ik liever de adrenaline kick van een geslaagd plan, dan dat het middenin werd afgeblazen door een docent.


    Bowties were never Cooler

    Timothy Aelred Huddleston


    "Wel, dan moeten we maar lekker gaan ontspannen, straks," zegt ze, waarbij ze naar me glimlacht. Wanneer ze daarna een deuntje begin te neuriën en best vaak naast de noten zit, moet ik even glimlachen. Zelf kan ik ook totaal geen toon houden, hoor, maar het is fijn als iemand toch even aan tafel kan neuriën zonder het zich echt veel aan te trekken dat het er af en toe naast zit. Zachtjes trommel ik met mijn vingers op tafel. Pas later valt het me op dat ik ongeveer hetzelfde deuntje trommel als zij aan het neuriën was. Een zachte grinnik komt over mijn lippen.
    "Hoe bereid jij je eigenlijk voor op Charms?" vraag ik dan zo luchtig mogelijk. Misschien dat ik met wat tips mijn skills toch wat omhoog kan halen. Het zou in ieder geval al een verschil kunnen maken. Voor hetzelfde geld doe ik iets helemaal verkeerd en ligt het dus helemaal niet aan het feit dat ik er geen aanleg voor heb. Tja, het zal er sowieso wel deels mee te maken hebben, want als ik er aanleg voor had, zou het toch al iets beter moeten gaan. Kort laat ik mijn ogen even de zaal rond dwalen, waarna ik ze weer op Norah richt.


    “To live will be an awfully big adventure.”


    Lauren Melody Standing


    "Alleen een beetje moe. Hoe is het met jou? Heb je een beetje zin in vanmiddag?" vrolijk pak ik mijn broodje erbij en begin rustig te eten. "Gaat prima, net een tussenuur en zo nog een maar ik heb ongelofelijk veel zin in dans," antwoord ik dan. "Kan je me eigenlijk nog eens helpen met modern? Ik wil dat graag ook wat meer onder de knie krijgen?" vraag ik hem dan. Soms dansden we elkaars stijl om daar ook wat beter in te worden en zodat partnering ook wat makkelijker zou worden. Modern was niet mijn sterkste punt, het was niet zo slecht als hiphop maar extra hulp kon ik er eigenlijk altijd wel bij begrijpen.
    Ik eet stil weer even verder wachtend op antwoord en zie wat bewegen in mijn ooghoek. Ik draai mijn hoofd erheen en zie dat Eliott in aantocht was. "Hallo!" zeg ik weer vrolijk, hoe het precies komt weet ik niet maar vandaag ben ik nou eenmaal erg vrolijk. "Hebben jullie nog iets bijzonder interessants beleefd vandaag?" ik denk even diep na en kijk nadenkend naar mijn brood. Uiteindelijk kom ik tot de conclusie dat ik niet zo'n interessant leven heb als ik zou willen en schud mijn hoofd maar. "Jullie wel?" vraag ik dan en kijk naar de twee jongens bij wie ik aan tafel zit.


    .

    [ bericht aangepast op 14 juni 2016 - 15:35 ]


    Good people are like candles, they burn themselves up to give others light

    Sébastien Landrieu


    Lauren begint rustig aan haar lunch en ik voel me weer wat ontspannen. "Gaat prima, net een tussenuur en zo nog een maar ik heb ongelofelijk veel zin in dans," zegt ze. Ik glimlach en knik instemmend. "Kan je me eigenlijk nog eens helpen met modern? Ik wil dat graag ook wat meer onder de knie krijgen?" vraagt ze dan en verrast kijk op. Het is geen vreemde vraag, we dansen tenslotte regelmatig met elkaar, maar ik vind het toch iedere keer weer leuk als ze het vraagt. Ik deel graag mijn grootste hobby met anderen en als ze er dan ook nog oprecht in geïnteresseerd zijn is dat helemaal perfect. Daarbij is Lauren ook nog eens fijn gezelschap.
    "Ja, graag zelfs," antwoord ik met een brede lach. "Dan moeten we na dans maar even kijken wanneer we tijd hebben." Het liefst doe ik dat niet half in een pauze. Dan ga je eindelijk helemaal op in de muziek en moet je alweer stoppen.
    Dan komt Elliott aangelopen, die met een hongerige blik op het eten bij ons aanschuift. "Hebben jullie nog iets bijzonder interessants meegemaakt vandaag?" vraagt hij. Lauren schud haar hoofd. "Jullie wel?"
    "Op een gewone woensdag? Echt niet," antwoord ik. "En mijn hoofd is leeg na dat uur Arithmancy. Ben jij wakker gebleven?" vraag ik Elliott.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    XIOMARA SORAYA RAQUEL
    “I'll be damned if I let it slip away”

    Ik zie dat Solange haast in de lach schiet van mijn houding, maar eigenlijk was het totaal niet grappig bedoeld. Ik ben vaak gewoon overdreven niewsgierig en dat laat ik ook merken. Ik ben ook echt oprecht blij als we eindelijk een antwoord krijgen, mijn nieuwsgierigheid wordt namelijk gevoed met tijd, welke meestal onophoudelijk door lijkt te tikken.
    "Ik had net dus zegmaar een tussenuur, zoals wel meer mensen. Maarja, zoals jullie wel gemerkt hebben was ik meteen weer eens weg omdat ik dacht dat het een verstandig idee was om in alle rust buiten alvast wat dingen te maken. Nou ik dat natuurlijk geen goed idee met deze wind, hoewel het verder toch echt wel goed weer is hoor!" Ja, ik ben zeker benieuwd naar wat dit heen gaat. Met mijn voeten tik ik ongeduldig tegen de stoelpoten aan. Sol is ook altijd goed met haar plottwisten.
    "maarja, het stuk papier waar ik op aan het schrijven was waaide dus weg en natuurlijk had ik dat weer eens pas door toen ie een paar meter verderop door de lucht dwarrelde. Dus ik er achteraan rennen, maar dat ding valt bijna in het meer, waardoor ik, ernaar grijpende, struikel en een mooie koprol maak waardoor ík bijna in het meer viel. Dusja, dat was dan het fantastische verhaal van wat er met mij en m'n haar gebeurd was maar nu wil ik het toch eigenlijk wel even doorkammen..." Ik schiet meteen nadat ik het hele verhaal heb gehoord, in de lach. Dit is iets wat echt alleen haar kan overkomen, zeker met het gedeelte waarbij de halve klas van de zesdejaars om haar heen zit te luisteren, waardoor alles nog veel boeiender lijkt. Ik houd van verhalen, zeker als ze waargebeurd zijn. Ook al zijn het niet de meest wereld veranderende gebeurtenissen.
    "Wauw." Zeg ik dan simpel genoeg. "In dat geval heb jij je dagelijkse beweging er al weer op zitten. Originele work-out." Ga ik door.
    "Iemand die een borstel bij zich heeft?" Vraag ze daarna nog, waarna ik meteen door mijn enthousiasme om mijn borstel tevoorschijn te halen, met mijn hoofd tegen de tafel aanbots.
    "Auw." Zeg ik, meer uit een reflex dan omdat ik echt pijn heb, waarna ik met mijn hand meteen over mijn hoofdhuid heen aai. Uit mijn tas - welke ik ergens onder te tafel verstopt heb staan - weet ik mijn borstel te pakken. Deze zit zoals altijd nog vol mijn mijn donkere haren. In een hygiënische bui probeer ik even een schoonmaak te houden, al blijven de plukken ertussenin zitten.
    "Hier heb je de mijne, met als leuk extraatje mijn geweldige haren."


    She was always looking for more..

    ELLIOTT THEODORE DUBOIS
    “People have an annoying habit of remembering things they shouldn't.”

    Zowel bij Lauren als Sébastien lijkt het er niet echt op alsof ze een ontzettend spannende dag hebben beleefd tot nu toe. Lauren lijkt even goed na te denken, maar er lijkt niet echt iets op te komen en ze schud dan ook even haar hoofd.
    "Jullie wel?" Mijn aandacht gaat van Lauren over na Sébastien.
    "Op een gewone woensdag? Echt niet," Antwoord hij al meteen, waarna ik even moet grinniken. Ik moet toegeven, woensdagen zijn ook niet exact mijn favoriet. "En mijn hoofd is leeg na dat uur Arithmancy. Ben jij wakker gebleven?" Vraagt hij aan mij, waarna ik een klein zuchtje sla. Even denk ik na over die vraag. Kan je iets zowel interessant als slaapverwekkend vinden? Ik besluit mijn antwoord maar gewoon zo logisch mogelijk te laten klinken.
    "Gelukkig wel ja." Zeg ik. "Al ligt dat ook een beetje aan welke definitie van 'wakker' je bedoelt." Vervolg ik. Het was niet zo dat ik lag te slapen, maar opletten is bij mij niet een hele les lang aan de orde. Ik was niet voor niets nog even iets bij de leraar gaan vragen. Eén op één voel ik me oplettender dan in een grote groep. Wanneer je een van de zoveel bent, lijkt het op de minder uit te maken in mijn ogen. Het is niet zo dat er dan de hele tijd op je wordt gelet, dus er zit minder druk achter. En ja, in sommige gevallen kan vrijheid veranderen in slordigheid.
    "Trouwens, hebben jullie zo ook twee tussenuren, of Divination?" Vraag ik me hardop af. Zelf heb ik de tussenuren, al baal ik er achteraf ontzettend van dat ik geen divination heb gekozen. Ik had me er best in willen verdiepen, al heb ik toch vakken die ik liever volg.


    She was always looking for more..

    Noah Olivier Noel
    "What's wrong with being the good guy for once?"
    Fullblood • French • Seventeen • Dining Hall





    "Waarom kijken we zo geschrokken naar Sol?" had ik gevraagd. Naar mijn mening een redelijke vraag om te stellen. En ondanks dat de andere meisjes daar anders over dachten, glimlachte Solange.
    "Ben je blind?" zei Xio vrijwel meteen nadat ik mijn woorden had uitgesproken.
    "Ben je weer eens in een slechte mood, Raquel?" vroeg ik het meisje bij haar achternaam. Echt een reactie hierop verwachtte en wou ik ook niet.
    "Eh.. zeer bijzondere haarstyle." zei Eleanore die ook bij ons kwam zitten.

    "Nouu.." begon Solange te vertellen. "Ik had dus zeg maar een tussenuur, zoals wel meer mensen. Maatja, zoals jullie wel gemerkt hebben was ik meteen weer eens weg omdat ik dacht dat het een verstandig idee was om in alle rust buiten alvast wat dingen te maken. Nou is dat natuurlijk geen goed idee met deze wind, hoewel het verder toch echt wel goed weer is hoor!" vertelde het meisje. "Martja, het stuk papier waar ik op aan het schrijven was waaide dus weg en natuurlijk had ik dat weer eens pas door toen ie een paar meter verdoe door de lucht dwarrelde. Dus ik erachteraan rennen, maar dat ding valt bijna in het meer, waardoor ik, ernaar grijpende, struikel en een mooie koprol maak waardoor ik bijna in het meer viel. Dusja, dat was dan het fantatistische verhaal van wat er met mij en m'n haar gebeurd was maar nu wil ik het toch eigenlijk wel even doorkammen. Iemand die een borstel bij zich heeft?" vroeg ze aan de meisjes. Ten minste, daar ging ik vanuit, bovendien had ik ook geen borstel bij me. Ik moest grijnzen om dit verhaal, ik zag het al helemaal voor me.

    "Wauw." zei Xio. "In dat geval heb jij je dagelijkse beweging er al weer op zitten. Originele work-out." Vervolgens wou ze haar borstel uit haar tas pakken maar stootte haar hoofd aan de tafel. In eerste instantie wou ik vragen of ze zich pijn had gedaan, maar dat was niet mijn plek om te vragen. Haar vriendinnen zouden zich wel om haar bekommeren, bovendien had ze ook vast geen zin in mijn bezorgdheid.
    "Auw." bracht ze uit, daarna overhandigde ze haar borstel aan Sol. "Hier heb je de mijne, met als leuk extraatje mijn geweldige haren."
    Gadver... dacht ik bij mezelf. Maar ik zei niks.
    "Eleanore, wil je deze week nog aan Defence Against the Dark Arts gaan zitten?" ik wende me tot Eleanore en keek haar aan in haar ijsblauw ogen. "Zelf wou ik ook wel even weer gaan hardlopen deze week, dus als je er voor in bent..."

    [ bericht aangepast op 15 juni 2016 - 0:07 ]