• B E A U X B A T O N S      A C A D E M Y      O F      M A G I C


    STORY
    Beauxbatons Academy of Magic, 2014. Beauxbatons heeft, in tegenstelling tot Durmstrang en Hogwarts, geen afdelingen waar de leerlingen in gesorteerd en verdeeld worden. De school doet zijn best om de leerlingen niet in hokjes te stoppen en hen zo veel mogelijk vrijheid binnen de regels te geven. Beauxbatons is minder sportgericht dan Durmstrang, en vrijer dan Hogwarts. Vele leerlingen volgen artistieke vakken, die dan ook hoog in het vaandel staan. Leerlingen volgen acht jaar in onderwijs, een jaar meer dan Hogwarts. We volgen in deze RPG leerlingen in het zevende jaar, het voorexamen jaar.


    INFORMATION
    • Vakken en Lessen
    Beauxbatons geeft veel om de vrijheid van de leerlingen, en laat dit dan ook duidelijk doorschijnen in hun vakkenaanbod. Leerlingen zijn tot en met hun derde jaar verplicht om vakken te volgen, en hebben geen vrije keuze vakken. In het vierde krijgen zij enkele keuzevakken naast hun verplichte vakkenpakket, en in het begin van het zesde wordt dit uitgedund en mogen de leerlingen zelf een vakkenpakket kiezen met enkele verplichte vakken. In totaal hebben leerlingen minimaal zeven vakken, drie verplichte en vier keuzevakken. Leerlingen mogen maximaal 10 vakken volgen.
    Lijst met vakken voor het 6e, 7e, en 8e leerjaar
    [V] Charms
    [V] Defense Against the Dark Arts (DADA)
    [V] Transfiguration
    [K] Potions *
    [K] History of Magic (HoM) *
    [K] Care of Magical Creatures (CoMC) *
    [K] Astronomy *
    [K] Herbology *
    [K] Divination *
    [K] Arithmancy *
    [K] Study of Ancient Runes (SoAR) *
    [K] Music **/***
    [K] Art
    [K] Ghoul Studies *
    [K] Dance ***
    [K] Creative Writing
    * Een leerling dient minimaal twee van deze vakken te kiezen.
    ** Bij Music wordt zowel zang als instrumentale muziek behandeld.
    *** Bij deze vakken is er een groots scala aan soorten instrumenten/dans, leerlingen worden geacht een voorkeur te hebben, al is deze niet verplicht. Voornamelijk bij dans wordt dit erg gestimuleerd, zodat er gericht kan worden op een enkele dansvorm.
    • Rooster


    • Nationaliteiten
    Beauxbatons neemt leerlingen aan uit verscheidene landen. Door haar locatie in het zuiden van Frankrijk, de Pyreneeën, is het voornamelijk voor het westelijke gedeelte van Europa een aantrekkelijke school qua locatie. Leerlingen kunnen uit Frankrijk, Spanje, Portugal, België, Luxemburg en Nederland komen. Leerlingen uit andere landen worden over het algemeen niet toegelaten en doorverwezen naar een andere toverschool. Beauxbatons neemt nog altijd leerlingen aan ongeacht hun bloedstatus.

    • Leerjaren en Schooljaar
    Beauxbatons werkt met acht leerjaren, en leerlingen doen eindexamen in het jaar dat zij achttien worden. Het jaar waarin zij elf worden, gaan zij dus voor het eerst naar school op Beauxbatons. Eind April ontvangen zij een brief met toelating. Het schooljaar begint ieder jaar op de derde maandag van Augustus, en eindigt op de derde vrijdag van Juni. Hiertussen hebben de leerlingen zomervakantie. Rond Kerst en Nieuwjaar zijn er ook twee weken vakantie, waarin de leerlingen tot en met het derde leerjaar op school verblijven, en leerlingen van het vierde jaar en hoger de keuze krijgen om op school te verblijven of om hun tijd thuis met familie te spenderen. Hiernaast hebben leerlingen in het voorjaar en het najaar een week vakantie.

    • Cijfers, toetsen en essays
    Beauxbatons werkt met een cijfer systeem van 1 tot 10, waarbij alles onder een 6, dus ook een 5.9, als onvoldoende wordt beschouwd. Per vak zullen er in een jaar maximaal acht cijfers gegeven mogen worden. Of dit voor een toets of essay is, maakt niet uit. Dit is natuurlijk uitgezonderd de OWL's in het zesde (6 cijfers per vak), en de NEWT's in het examenjaar, waar er slechts twee cijfers voor overige toetsen/essays/PO's gegeven mag worden. Leerlingen die voor een vak aan het einde van het schooljaar lager dan een zes staan, blijven zitten wanneer dit een verplicht vak. Wanneer zij meer dan een onvoldoende staan, blijven ze sowieso zitten.

    • Dorms
    Durmstrang werkt met gescheiden meiden/jongens dorms, waarvan er vervolgens voor ieder leerjaar eentje is. Kamers worden met een andere leerling(e) van hetzelfde geslacht en leerjaar gedeeld. Deze indeling wordt volledig random gemaakt, en studenten hebben hier dan ook geen inspraak op. Het is wel zo dat wanneer twee kamergenoten elkaar écht niet uit kunnen staan, er gesproken kan worden van een ruil met anderen, indien deze het er ook mee eens zijn. Kamers zijn uitgerust met twee kingsize bedden, twee bureaus en stoelen, twee kledingkasten en een gedeelde badkamer met de dorm er naast. Alle aankleding van de dorms is op eigen kosten en eigen gelegenheid. Er zit natuurlijk wel standaard beddengoed bij, maar daar houd het ook bij op. Enige versiering zal zelf voor gezorgd moeten worden. De Dorms bevinden zich op de vierde verdieping van het kasteel, jongens aan de zuidkant, meiden aan de noordkant.
    Meisjes
    Diana x Laila
    Noemí x Eléonore
    Xiomara x Ruby
    Eloïse x Lauren
    Norah x Solange
    Elodie x Odile

    Jongens
    Markus x Timothy
    Félix x Valentin
    Noah x Deimos
    Cole x Sébastien
    Elliott x Daniel
    Matías x Lowell
    Jason x Gael

    • Uniform
    Het Beauxbatons uniform is vrij soepel, leerlingen hoeven zich maar aan enkele eisen te houden, maar het meeste wordt gewoon toegestaan.
    Girls
    Voor meiden geld dat zij altijd de kleur blauw in hun uniform moeten hebben, en dat een spijkerbroek, hoewel wel toegestaan, niet meetelt voor deze kleur. Daarnaast dienen er zwarte of witte schoenen gedragen te worden, mogen de rokken niet te kort zijn en de decolleté niet te laag. Een blouse en rok zijn gewend, maar niet verplicht.
    Boys
    Voor jongens geld eigenlijk niks anders dan voor de meiden, behalve dat voor hen de blouse altijd lange mouwen moet hebben, al mogen deze tot de elleboog opgestroopt zijn. Het liefst zie het schoolbestuur dat zij een zwarte nette broek dragen.

    • Huisdieren
    Beauxbatons staat katten, padden, uilen en ratten/muizen toe. Alle andere dieren worden niet toegestaan en wanneer gevonden onmiddellijk teruggestuurd naar het huis van de leerling(e) van wie hij is.

    • Kasteel en omgeving
    Het kasteel van Beauxbatons bevindt zich in de Pyreneeën in het zuiden van Frankrijk. Het is een renaissance/barok kasteel en ziet er dan ook deftig uit. Het kasteel heeft vier verdiepingen. De eetzaal bevindt zich op de begane grond, en alle vakken op de tweede of derde verdieping. Om de school heen ligt een groot bos en de weg naar de mugglewereld is vrijwel afgesloten. Het kasteel ligt in een dal en is omringd door natuur. Er is onder andere een groot meer waarop in de winter ook geschaatst kan worden.


    RULES
    • Schrijf minimaal 200 woorden, naam, codes etc is uitgezonderd!
    • De Huisregels van Quizlet gelden uiteraard ook hier.
    • Posts dienen geschreven te worden in correct Nederlands.
    • 16+ (sex, extreem geweld, etc) is toegestaan, maar meld dit wel even aan de bovenkant van je post, in het rood.
    • Enkel ik (Remarkeyable) maken nieuwe topics, tenzij anders vermeld.
    • Als je twee weken niet reageert, zal ik je een PB sturen. Als je een geldige reden hebt zal je niet uit de RPG gezet worden.
    • Als je niet meer met plezier meespeelt of niet meer mee wilt doen, meld je dan netjes af én schrijf nog minimaal een post over hoe je personage het gesprek af rond o.i.d.
    • Bespeel andermans personages niet zonder toestemming.[/justify]


    CHARACTERS
    Naam
    Leeftijd
    Bloedstatus
    Vakken (Welke keuzevakken? Beste/Slechtste vakken?)
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Verleden
    Familie & Nationaliteit
    Relaties
    Extra
    Naam — Faceclaim — User — Pagina
    [BOYS/GIRLS: 14/16] TIJDELIJKE STOP OP DE MEIDEN
    BOYS
    • Timothy Aelred Huddleston — Dylan O'Brien — Lost_Girl — 1.2
    • Lowell Archer Flemming — ? — RichardSHarmon — 1.2
    • Markus Timo Meyer — ? — AlecLightwood — 1.4
    • Noah Olivier Noel — Drew van Acker — calice — 1.8
    • ? — ? — Toda — ?
    • Matías Rafael De La Fuente — ? — Raccoon — 1.7
    • Félix Clément Rousseaux — Gaspard Ulliel — Miall — 1.7
    • Sébastien Landrieu — ? — Khal — 1.8
    • Elliott Theodore Dubois — Lucky Blue Smith — Anticyclone — 1.12
    • Jason Marcélo Ruzzier — Nico Torterella — PluviophiIe — 1.11
    • Cole Roman Igler — ? — ANTI — 1.10
    • Deimos Rigel — Andrew Garfield — Necessity — 1.11
    • Daniel Oliver Porcher — ? — Cyclone — 1.12
    • ? — ? — Raccoon — ?




    GIRLS
    • Solange Charbonneau — Scarlett Leithold — Remarkeyable — 1.6
    • Diana Nicole Aydelotte — ? — Millard — 1.4
    • Lauren Melody Standing — Bridget Satterlee — JudithSuzann — 1.3
    • Raya Jemima Deforest — Taylor Hill — Velaris — 1.12
    • Elodie Favre — Emilia Clarke — Khal — 1.4
    • Odile Briët — Freya Mavor — Mignon — 1.2
    • Xiomara Soraya Raquel — Shay Mitchell — Anticyclone — 1.6
    • Dafne Kimberley Janssen — Bonnie Wright — sandordinja — 1.4
    • Ruby Esmée Segal — ? — Raccoon — 1.7
    • Eloïse Charlotte Dubois — ? — Conde — 1.10
    • Eléonore Pénélope Dubois — ? — Cyclone — 1.9
    • Norah Feline Blackwell — Shailene Woodley — Miall — 1.10
    • ? — ? — Undertale — ?
    • Noemí Antonia Escárcega — Claire Holt — Pluviophile — 1.12
    • Laila Aalto — ? — Polovina — 1.12
    • ? — ? — TheseWords



    CHARACTERS
    Date & Time: woensdag 3 september, 13:04
    Weer & Temperatuur: 19°C, lichtelijk bewolkt met zon.

    Het is momenteel lunchtijd, en de leerlingen hebben er ondertussen alweer 2.5 week school opzitten.

    [ bericht aangepast op 14 juni 2016 - 10:57 ]


    take me back to the basics and the simple life

    Jason Marcélo Ruzzier
    "What's life without a little fun?"

    Na drie lesuren Transfiguration, Care of Magical Creatures en ook nog eens Potions had ik eindelijk een tussenuur voor de lunch, iets wat wel lekker is aangezien ik dan nog wat langer kan niksen. Altijd goed natuurlijk. Tijdens Potions heeft de professor mij voor de tweede keer dit jaar - schreeuwend- uit het lokaal gestuurd omdat ik mijn ketel weer eens heb laten ontploffen. Het gesprek met mijn buurvrouw was gewoon veel interessanter waardoor ik per ongeluk het verkeerde ingredient, of teveel ik weet het niet meer, in mijn ketel heb gedaan waardoor iedereen er bijna onder zat. Zelf kon ik er uit het lokaal wel om lachen en heb ik snel de smurrie van me af gewassen waarna ik mijn tussenuur ben gaan vieren.
    Ik zit aan een tafel in de hal mijn tweede croissant met kaas te verorberen. Er is hier nog bijna niemand, en dat terwijl de lunch al een kwartier geleden begonnen is. Er is nog een half uur dus de drukte en gezelligheid kan nog komen, maar ik heb er niet mijn volle moed in. Er zijn met dit weer teveel studenten die het leuk vinden om buiten te gaan zitten eten. Heerlijk met al die vliegjes en andere beestjes bij je eten..
    Als ik dan mijn broodjes op heb besluit ik toch maar even buiten te kijken of er daar wat gezelligheid uithangt. Mijn benen leiden me door de hal naar de voordeur zo over de ruimte om de school heen. Ik zie genoeg leerlingen buiten zitten, maar voornamelijk lagere jaars. Niet dat ik daar niet mee praat, maar ik ben nu even op zoek naar iemand met wat hoger niveau. Een eindje verderop zie ik de bijna witte haren van Elodie, een knappe meid met een beetje een verlegen karakter, iets waar ik een tijdje geleden al achter kwam. Maar dat is juist wat haar zo interessant en leuk maakt, niet alle meiden krijgen makkelijk een blos op hun wangen als ik met hen praat. En god wat is het geweldig schattig als een meisje rood word als ik met haar praat. Ik zie het altijd als compliment.
    Ik loop op haar af en laat me zonder pardon naast haar neerploffen in het gras.
    "Leuke lessen gehad vanochtend?" vraag ik haar met een schuine grijns, wetende dat we dezelfde lessen hadden en zij ook vast wel het geschreeuw van de professor heeft mee gekregen.

    [ bericht aangepast op 8 juni 2016 - 17:47 ]


    Little do you know

    Elodie Favre



    Zodra ik mijn lunch op heb komt Lodewijk op me af en voer ik hem stukjes van het vlees. Dankbaar krult hij zich daarna op op mijn schoot voor een lekker dutje in de zon. Ik aai zijn zachte vacht even en rommel dan wat in mijn tas, op zoek naar het tijdschrift wat ik meegenomen heb om te kunnen lezen. Opeens ploft er iemand naast me neer en kijk ik verschrikt op. Lodewijk maakt een ontevreden geluid en wandelt meteen weg. Die heeft geen zin in bezoekers.
    "Leuke lessen gehad?" vraagt een jongen die ik van mijn klassen ken. Jason, volgens mij. Even ben ik helemaal overdonderd en ik voel mijn wangen al branden als ik wanhopig op zoek ben naar een antwoord. Oh help, die grijns.
    "Oh - eh... jahoor," antwoord ik en haal verstrooid een hand door mijn haren. Oké, Elodie. Even normaal doen nu. Als ik hem recht in de ogen aankijk herinner ik me dat hij de jongen was die vanochtend zijn ketel liet ontploffen. De docent was verschrikkelijk boos en heeft de hele les over hem gemompeld. Het was tenslotte niet de eerste keer. Ik vraag me af of het komt omdat hij gewoon heel slecht is in Potions, of omdat hij het leuk vind om de boel een beetje op te schudden. Voor zover ik me kan herinneren leek hij het niet heel erg vinden om eruit gestuurd te worden.
    "En jij?" vraag ik, in de hoop dat het niet al te geforceerd klinkt. Het zou normaal moeten zijn, een vriendelijk gesprek met je klasgenoot, maar die grijns van hem, die brengt me gewoon even helemaal van mijn stuk.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Anticyclone schreef:
    {MT}


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Félix Clément Rousseau
    Verveeld staar ik voor me uit. Ik zit te lunchen en heb vanmorgen alleen maar een les Transfiguration en twee lessen Potions gevolgd. Ik vond er niet zo heel veel aan, maar helaas moet ik de lessen toch volgen. Ik haal mijn hand even een keer door mijn haar heen als ik me over een van onze lesboeken, die voor History of Magic, buig. Het is meer dat ik ervoor wil zorgen dat het lijkt alsof ik wat lees dan dat ik daadwerkelijk iets opneem van de lesstof. Het is gewoon ontzettend saai en ik snap niet dat mensen dit willen weten. Morgenmiddag heb ik weer bijles van Xio en dan wil ze me natuurlijk overhoren. Ik laat het een beetje schieten omdat ik het gewoonweg niet interessant vind. Hadden er maar wat meer interessante dingen moeten gebeuren, dan is het misschien nog een beetje leuk.
          Ik sla het boek dicht en eet verder van mijn aardappelsalade en ik drink mijn sinaasappelsap op. Voor vandaag ben ik klaar met mijn lessen, ik moet morgen pas weer, gelukkig. Ik heb zin om de hele dag niets te doen, maar dat gaat niet gebeuren. Dat zullen ook de professoren niet zien zitten en juist omdat ik al een keer ben blijven zitten, houden ze me extra goed in de gaten. Ik hoop maar dat Xio me goed kan helpen en dat ze ervoor kan zorgen dat ik zal slagen voor History of Magic, want uit mezelf gaat het niet komen.


    Norah Feline Blackwell
    Neuriënd zak ik aan een van de tafels in de grote eetzaal neer en kort kijk ik om me heen als ik wat eten op een bord gooi. Ik heb echt honger en ik kan wel blijven eten de hele dag door, maar dat gaat helaas niet lukken. Dan kan je me het kasteel doorrollen omdat ik zo dik geworden ben. Ik moet me toch een beetje inhouden soms. Maar vanavond moet ik goed eten, tijdens het diner. Vannacht moet ik nog anderhalf uur in de torens staan en naar de sterren turen, dus dat wordt nog lachen. Het is wel heel leuk, ik hou ervan om de sterren te bekijken, alles op te schrijven en er meer over te weten komen. Ik zie al enkele groepjes zevendejaars zitten, maar ik pak mijn boek uit mijn tas en ik sla het open. Ik wil me altijd goed voorbereiden op de nieuwe lessen en daar ben ik een groot deel van de dag mee bezig. Ja, ik ben af en toe (of vaak) echt een nerd, maar ik vind het allemaal zo interessant dat ik wel alles zou willen doen! Behalve de artistieke vakken. Ik kan niet schilderen, zingen of dansen en een muziekinstrument bespelen is al helemaal een taboe voor mij. Nee, dat gaat me niet lukken. Daarom compenseer ik het met de ‘gewone’ vakken, dat is al genoeg werk en stress.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Jason Marcélo Ruzzier
    "What's life without a little fun?"

    Haar wangen kleuren een lichte rood/roze kleur en ik glimlach naar haar. Zoals altijd ziet dat er gewoon super schattig uit, ik kan er niks aan doen. Haar kat was het niet eens met mijn aanwezigheid en gaat er vandoor, geen problemen mee om eerlijk te zijn. Ik ben altijd nog een hondenmens, al ben ik niet het type dat katten meteen weg duwt.
    "Oh - eh... jahoor," antwoord ze op mijn vraag waarna ze een hand door haar haren haalt.
    "Ik hoop dat Potions nog wat te doen was?" vraag ik haar, nieuwsgierig naar hoe de professor was na mijn vertrek, en ik weet een grijns weer niet te onderdrukken. Het is niet dat Potions niet leuk is, maar het dollen met die professor is gewoon te leuk. Ondanks dat ik al jaren dingen laat ontploffen daar mag ik nog steeds terug komen en toch reageert hij steeds weer met dezelfde frustratie en boosheid, gewoon te mooi om niet op me af te roepen. Al moet ik eerlijk toegeven dat vandaag een ongelukje was, en het eigenlijk bijna altijd een ongelukje is. Die meiden zorgen er gewoon te makkelijk voor dat ik afgeleid word. Niet dat ik hun echt de schuld geef, dat zou racisme zijn. Nee het is mijn schuld dat ik hun zo graag aandacht geef en hun aandacht gewoon zo leuk vind. Wat dat betreft ben ik een beetje een feminist, meiden zijn niet verantwoordelijk voor het gedrag van een vent, dat doen we helemaal zelf omdat het leuk kan zijn.
    Ze vraagt me of ik leuke lessen gehad heb en grinnik zacht "Potions was wel leuk, Care of Magical Creatures gelukkig ook.. maar Transfiguration zoals altijd een rot les, bak er weinig van" zeg ik dan terwijl ik nonchalant mijn schouders op haal. Ik leg mijn handen achter mijn hoofd en ga even op mijn rug liggen terwijl ik haar nog wel aan kijk.
    "Ach, ik sta gemiddeld op Transfiguration. Dat is alles wat ik nodig heb om over te gaan" lach ik dan alsof het niets is.


    Little do you know


    Lowell Archer Flemming

    Zat alles goed? Volgens mij wel. Ik was netjes gedoucht, (dit deed ik vaak als ik geen les had) mijn haar zat zoals altijd en mijn kleding zat netjes, misschien niet helemaal zoals het moest zitten, maar ik had het aan. Ik haalde nog even een hand door mijn haar, bleef achter een knoop hangen en trok mijn hand er toen uit. Daarna streek ik het nog even plat, zodat het niet omhoog zou pieken. God, wat was ik veel met mijn haar bezig.
    Ik wierp nog één blik in de spiegel en draaide me toen om, om tegen de achterkant van het bed aan te lopen, even te vloeken en toen de kamer te verlaten. Ik was weer lekker bezig. Tussenuren waren voor mij altijd een hel. Gelukkig had ik nu lunchpauze en daarna ook niets te doen. Ik had pas vanavond, eigenlijk vannacht, weer les. Misschien kon ik in de bibliotheek gaan zitten of samen met Marc op pad gaan. Marc, dat was mijn doel om naar op zoek te gaan.
    Het duurde niet lang voor ik Marc had gevonden, hij zat naast Matias op een van de bankjes. Ik maakte een kort sprintje naar de twee en trok Marc aan zijn schouders naar achter, tot ik hem aan kon kijken.
    "Hééééy, Markie!" zei ik met een brede lach en ik liet hem toen weer los. "Hoe is het?" Vroeg ik en ik zag Mäudi, Marc's kat, even schrikken. "Sorry schat, was niet de bedoeling." Het leek de kat verder niet te boeien en hij at rustig verder aan de tonijn. Ik grinnikte even en propte mezelf naast Marc en een andere leerling waar ik niet zoveel contact mee had.
    "Dus, wat gaan we doen vandaag? Ik ben de hele middag vrij," zei ik hem en ik greep wat eten van de tafel.

    [ bericht aangepast op 8 juni 2016 - 21:13 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.


    Ruby Esmée Segal
    Nederlandse w Halfbloed





    Divination, Transfiguration, Dance (Modern)

    Deze ochtend duurde toch iets langer dan Ruby had gedacht, haar eerste vak van de dag was Transfiguration een vak die haar een heel stuk moeilijker lag dan de rest. Dit komt ook deels doordat ze enorm veel jaren achter kwam met de andere van haar leeftijd. Het frustreerde haar een beetje maar de drie vrije uren dat ze had ,had ze dan ook gebruikt om wat te studeren. Nu de bel van de lunch rinkelde stond de blondine op vanuit haar stoel en stak het boek terug weg in de enorme bibliotheek. Hier zat ze toch al een eindje om te studeren, maar na zo'n drie weken begon ze zich toch wel eenzaam te voelen al kon ze niet klagen. Ze kende Xio en Solange, Felix, Cole en Jason al een beetje en mocht hen wel. Ze voelde zich toch al ietsje thuis hier in Beauxbatons, maar toch was het een hele aanpassing van haar gekende huisje in Utrecht.
    Ruby stond op en trok haar blauwe kleedje iets naar beneden. Vervolgens liep ze op haar hakjes de oude bib uit richting de lunchzaal . Het was nog rustig op dit uur al wist ze dat hier niet lang meer zou duren voordat de mensen zouden binnenstromen, dit betekende dus dat ze maar beter een goed plekje zou zoeken. Na haar bord gevuld te hebben met één of andere pasta en een glas water liep ze tussen de tafels door. Haar groene kijkers keken scannend rond en een grijnsje kon ze dan ook niet onderdrukken doen ze Félix zag zitten. Hij zat momenteel alleen aan de eettafel dus zag Ruby dit als een kans om zich bij de jongeman te gaan voegen. "Hey daar knapperd." zei ze plagend en zette haar dienblad neer op de tafel, waarna ze tegenover hem ging zitten. Ze keek de jongen geamuseerd aan en merkte het boek op die naast hem lag. "Oh? Aan het studeren, dat is toch niet echt iets voor jou." vervolgde ze geïnteresseerd en ook deels speels gezien ze de jongen zijn reactie wilde zien.



    [ bericht aangepast op 8 juni 2016 - 21:12 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Félix Clément Rousseau


    Terwijl ik wat verveeld door de pagina's blader maar eigenlijk geen enkele informatie opneem in mijn hoofd, hoor ik naast me wat gedoe en ik kijk op. Ruby zit ineens naast me en ik grijns haar wel even toe. Ze ziet er weer goed uit vandaag. Lachend begroet ze me en ik grinnik wel even als ik dan naar het boek kijk, waar ze ook plagend op doelt.
          'Ik? Leren? Laat me niet lachen.' Ik sla het boek met een klap dicht en gooi het in de richting van mijn tas, die een meter verderop onder de tafel staat. Oh, als Xio zou zien dat ik zo met mijn boeken omga, zou ze me wat aandoen. Dan kijk ik weer naar Ruby en ik grijns haar wel even toe.
          ’Moet jij niet wat gaan leren?’ grijns ik dan breed naar het meisje en ik neem haar eens goed in me op. Al sinds het begin van het schooljaar weerhouden we onszelf er niet van om elkaar eens goed te bekijken. Ik vind het altijd leuk om naar knappe meisjes te kijken, en Ruby valt zeker onder die categorie. Daarbij is ze tenminste niet zo’n saaie huismus die alleen maar met haar neus in de boeken zit. Ze maakt lol en zij kan mijn grappen en brutaliteit waarderen, waardoor we elkaar al snel gevonden hadden. Mijn ogen glijden weer over de grote eetzaal heen en ik bekijk enkele meisjes toch even. De meesten zijn echte nerds, om eerlijk te zijn. Ze vinden studeren het belangrijkste dat er bestaat en ze maken amper lol. Een paar ogen brandt op me en ik zie dat Ruby me aanstaart.
          ’Je bent toch niet jaloers, toch?’ plaag ik haar toe en ik geef haar een speelse stoot tegen haar schouder aan.

    [ bericht aangepast op 9 juni 2016 - 15:41 ]


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Timothy Aelred Huddleston


    Verveeld schuif ik mijn eten wat rond op mijn bord. Hoewel ik ondertussen drie andere lessen heb gehad, ben ik nog steeds enorm aan het balen over transfiguration. Als ik op deze manier verder doe, zal ik nooit slagen. Niet voor transfiguration, maar ook niet voor defence against the dark arts of charms. Op dagen als deze, waarop ik me zo verslagen voel, heb ik altijd moeite om iets te eten binnen te krijgen. Misschien mede daarom dat ik nooit echt wat bij kom. Al kan ik op sommige dagen dan weer kilo's chocokikkers op.
    Mijn hoofd leunt zwaar in mijn hand, terwijl ik dan toch een hap neem. Ik kan maar beter wat op hebben, want als ik straks weer in mijn eentje ga oefenen voor mijn gehate vakken, heb ik de energie vast nodig. Mijn ogen dwalen even snel de zaal rond, maar in een snelle flits herken ik niet meteen iemand waar ik zin heb om mee te praten. Waarschijnlijk zit hier wel iemand, maar heb ik er overheen gekeken of zitten ze achter me. Echt rechtop staan om te gaan zoeken, zie ik echter niet zitten, dus blijf ik maar wat eenzaam en met een zwaar gemoed zitten.
    Nadat ik met de nodige moeite uiteindelijk toch mijn eten door mijn keel heb kunnen duwen, sta ik op om de zaal te verlaten. Voor ik bij de deur ben echter, zie ik iemand over haar boeken gebogen zitten. Zodra ik Norah herken, moet ik glimlachen. Ze is een minstens even grote studiebol als ik, misschien zelfs erger. Ik verander van richting en loop op haar af. Naast haar blijf ik staan.
    "Wat lees je?" vraag ik nieuwsgierig, terwijl ik me wat naar voren buig om mee te kijken.

    [ bericht aangepast op 9 juni 2016 - 20:46 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”


    Ruby Esmée Segal
    Nederlandse w Halfbloed




    'Ik? Leren? Laat me niet lachen.' grinnikte Félix en klapte het boek haast meteen dicht waarna hij deze richting zijn tas gooide. Ruby moest even kort lachen en keek de jongen met opgetrokken wenkbrauwen aan om zijn actie, het amuseerde haar dat hij zijn aandacht op haar legde en niet op het boek waar hij sowieso uit had zitten lezen -al dan niet studeren-. ’Moet jij niet wat gaan leren?’ vroeg hij grijnzend waarna ze speels haar schouders op trok. "Wie weet, ik moet niets maar in tegenstelling tot anderen..." kort keek ze uitdagend naar de jongen "Heb ik wel een goede verantwoordelijkheid en heb ik net wat zitten leren." zei ze trots en grijnsde even haar witte tanden bloot. Het was de jongedame zeker niet ontgaan dat zijn blik haar even scanden, dat gebeurde wel vaker dat mannen haar eens goed bekeken, maar bij Félix vond ze dat zeker geen probleem gezien ze dat even vaak met hem deed. Hij was nou eenmaal een knappe man - zo zijn er velen in de school- maar hij intrigeerde haar toch wat.
    Ruby volgde even zijn blik naar een stelletje tuttebellen die wat zaten te praten, ook hen scande hij even waardoor ze kort haar donkere wenkbrauwen fronste en een koele blik naar die meisjes heen stuurde. Haar nijdige blik was hem niet ontgaan en op haar opmerking lachte ze even koeltjes voordat ze op haar sarcastische en ook brutale manier begon. "Jaloers? Op die opgetutte nerds?" begon ze ongeintereseerd en schudde vervolgens traag en grijnzend haar hoofd. "Waarom zou ik? Het is niet dat die jou type zijn." vervolgde ze uitdagend en keek de jongen weer geamuseerd aan. Ze wist heus wel dat Félix het soort van was die nood had aan spanning en uitdaging in zijn leven, iets wat Ruby hem wel zou kunnen bieden al was ze ook niet zomaar een katje om zonder handschoenen vast te pakken. Vervolgens haf ze Félix een por terug in zijn zij waarop ze even grijnsde en een hap van haar lunch in haar mond stak.









    Valentin Loïc Irvin
    Volbloed s Renaulph




    De bel luidde waarop Valentin zijn boeken dichtsloeg en deze in zijn leren tas dropte. De meesten verklaarden hem gek dat hij het vak Arithmancy volgde, maar Vale had nog goede punten voor het vak en wist hierbij op te letten. Deels toch gezien er ook niet veel afleiding te vinden was in deze les was ook wel een reden dat dit vak tot één van zijn betere behoorde. Eens Valentin alles bij elkaar had geraapt vertrok hij de oude ruimte uit en vertrok richting de tuin. Veel zin in lunch had hij toch niet en daarbij vond hij een te drukke lunchzaal toch maar niets. Op zijn weg naar buiten had hij enkele ukkies aan de kant geduwd en anderen wisten wel dat ze niet in zijn weg moesten gaan lopen. "Kunnen ze nou niet uitkijken." mompelde hij geïrriteerd deels tegen zichzelf en ging ergens buiten neer zitten op een bankje. Valentin deed zijn donkere zonnebril op gezien het zonnetje even scheen op zijn blanke gezicht en rekte zich languit af en toe kijkend naar de meiden die langs liepen. Zijn laatste relatie met een meisje genaamd Hannah duurde nog geen vier dagen of hij had alweer haar hartje gebroken. Sinds onlangs liepen zijn relaties steeds sneller ten einde maar erg veel boeide het hem niet. Hij kreeg wat hij wilde en daarvoor in ruim kreeg hij er een boel 'liefde en aandacht' voor terug wat meestal ook gewoon betekende dat hij de lakens met de dames deelde.










    Matías Rafael De La Fuente
    Halfbloed { Rhowsen





    Matias was al een eindje wakker en had er net een uurtje pauze opzitten. Na zijn lessen transfiguaration gevold door twee uur potions mocht dat wel. De jongen had lekker in een boom geklommen en had zo van het zonnige weer genoten al had hij na deze lunchbel zijn boom verlaten voor de begane grond. HEt zou niet de eerste keer zijn dat hij een opmerking zou krijgen over zijn klimgedag. Mati kon zich nog goed de eerste keer herinneren dat een leerkracht hem daar gespot had, meteen vroeg ze hem welke bullebak hem in de boom had gehesen. Nu nog steeds zorgde dit binnenpretje voor een grijns om zijn lippen en vervolgens liep hij richting de lunchzaal. Daar had hij wat voedsel op zijn bord geschept en ging ergens zitten, waarna hij meteen een hap nam. De jongen zak hier al sinds zijn elfde levenjaar op een gegeven moment boeide het hem dan ook niet wat hij allemaal binnenschoof. Na een eindje voelde hij het bankje wat naast hem inzakte wat hem teken haf dat er iemand naast hem was komen zitten, waardoor Matias opkeek en vrolijk glimlachte naar Marc. Hij mocht de jongen wel en beiden waren ze nogal uitbundige types.
    "Dus? Plannen voor vanmiddag?" vroeg de jongen hem vrolijk waarop Matias onwetend zijn schouders ophaalde. "Geen idee, het enige wat ik weet is dat ik deze namiddag helemaal vrij ben, en jij?" vroeg hij de jongen ook vrolijk terug. Een gezellig praatje maakte altijd wel zijn dag en zeker als zijn gesprekspartner ook in een goede mood was. Zijn grijze kat - Mati vermoedde dat hij Maudai of iets in die aard noemde- klom de tafel op en liep richting de zal iets wat Matias geamuseerd naar het beestje deed kijken. Hij hield wel van dieren maar het duurde niet lang voordat hij zijn neus voelde kriebelen en hij even niesde. Hij was enorm alergisch voor kattenhaar. Vlug haalde Matias dan ook een zakdoek boven en snoot zijn neus, proberend zo mijn mogelijk contact te maken met de kat keek hij weer naar Mark. Hij wist dat de jongen ook roekeloos was net zoals hem en dat vond hij wel fijn al was het voor de leerkrachten niet zo'n pretje als ze enkele van deze karakters in toom moesten houden tijdens hun lessen.
    Het had ook geen haar gescheeld of Matias had met zijn potionlessen zijn bank doen ontploffen. Misschien moet hij vervolgens toch meer de doseringen respecteren die in zijn boeken staan.
    "Hééééy, Markie!" zei een andere enthousiaste stem wat hem ook even deed omkijken. Het was Lowell en ook Matias begroette hem even. De jongen was zo blij dat zelfs Mark zijn kat schrok van de plotse spontaniteit iets wat Matias deed lachen. Erg goed kende hij Lowell niet, maar hij zag er wel een goede kerel uit.

    [ bericht aangepast op 10 juni 2016 - 17:50 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Norah Feline Blackwell


    Met mijn vertrouwde Charms-boek zit ik langzaam mijn eten naar binnen te werken. Morgenochtend heb ik een dubbel uur en ik bereid me altijd goed voor, waarschijnlijk in tegenstelling tot de rest van mijn jaargenoten. Ik ben wel een van de slimmeren, om het zo even te zeggen. Tenminste, ik bereid me altijd voor, ik geef antwoord op de vragen die me worden gesteld en ik haal goede cijfers voor mijn toetsen. De (meeste) opstellen zijn een eitje en ik pen zo een perkament vol, het houdt me allemaal niet tegen. Ik heb een doel en dat doel wil ik nastreven.
          ’Wat lees je?’ hoor ik en ik word opgeschrikt uit het boek. Ik zie dat Timothy half over me heen hangt en ik lach wel even.
          ’Charms,’ beantwoord ik zijn vraag en ik haal mijn hand door mijn korte haar. Het is heerlijk dat ik het heb kortgeknipt, maar het zorgde na de vakantie wel even voor wat vreemde blikken die ik toegeworpen kreeg. Altijd ging ik door het leven met lange lokken en ineens is dat hele beeld van die ‘oude Norah’ veranderd. Maar ik vind het heerlijk, het is veel minder werk en met drie keer borstelen zit het prima in model. Voor het kort was, kon ik een kwartier staan kammen en borstelen en zat het nog steeds in de klit. Dan richt ik me weer even op Tim en ik grinnik kort. Hij is ook echt een studiebol.

    Félix Clément Rousseau


    ‘Wie weet, ik moet niets maar in tegenstelling tot anderen heb ik wel een goede verantwoordelijkheid en heb ik net wat zitten leren.’ Ze heeft het dus overduidelijk over mij, dat kon ik ook zonder haar overduidelijke blikken mijn kant op wel raden. Ik schud mijn hoofd even en grinnik toch kort.
          ’We zijn niet allemaal van die brave studiebolletjes als jij,’ vuur ik meteen terug en geamuseerd kijk ik haar aan. Ze haat het als ze voor een studiebol uit wordt gemaakt en dat maakt het alleen maar leuker. Ze is niet jaloers, meent ze, niet op die "opgetutte nerds". Ja hoor. Ik haal mijn hand kort door mijn haar en buig me wat langs haar heen, zodat ik mijn tas van de grond kan grijpen. Hierdoor kom ik wel even heel dichtbij Ruby en ik grijns haar speels toe.
          ’Wie weet is mijn type ineens omgeslagen,’ lach ik het meisje toe. Met een volle mond kijkt ze me aan en ik schud lachend mijn hoofd even. Ze is een apart typ, maar ze is wel mijn typ en we kunnen het prima met elkaar vinden. Morgen heb ik weer bijles in History of Magic van Xiomara, maar ik heb me nog amper voorbereid en om eerlijk te zijn, heb ik ook niet echt zin om er wat voor te gaan doen. Mijn ouders vermoorden me als ze weten dat ik me niet echt interesseer in de geschiedenis van de toverwereld. Ik vind het gewoon saai, het is geschiedenis en het is geweest, waarom zou ik me er nog druk om maken. Het is niet dat we terug in de tijd kunnen reizen om dingen die we toch niet zo leuk en prettig vonden te veranderen. Ik richt me weer op Ruby, die haar volle mond eindelijk geleegd heeft. Ze is toch ook een geval apart.

    [ bericht aangepast op 9 juni 2016 - 21:35 ]


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Eloïse Charlotte Dubois
    School Kills Artists


    • Half-Breed • Half-Veela • Belgische • 17 jaar • Rooster


    Woensdag 3 september 13:04


    Eloïse was waarschijnlijk een van de weinigen die deze ochtend alleen Transfiguration had gehad. Ze had er dan ook al drie tussenuren opzitten toen ze vanuit haar dorm naar de eetzaal liep. Ze vond die ene les Transfiguration zo nutteloos, en ze vond het ook gewoon vroeg, dat ze zo vaak mogelijk spijbelde. Dit spijbelen was niet eens altijd bewust, Eloïse versliep zich nu eenmaal ook vaak.

    De afgelopen drie uren had ze op haar kamer doorgebracht met haar piano. Ze was ontzettend slecht in piano spelen en dat was precies de reden dat ze er een aan had geschaft: zodat ze gedwongen werd om te oefenen. Music was eigenlijk het enige vak waar ze echt wat voor deed, simpelweg omdat ze dat ook leuk vond om te doen. Na die drie uur had ze uiteindelijk het grootste deel van Apologize in haar vingers, maar dat was ook echt met moeite. Piano spelen was gewoon niet haar ding, maar ze wilde het gewoon zo graag leren. Het klonk zo gaaf als anderen het tijdens Music lieten horen.

    Haar maag knorde toen ze de eetzaal binnen liep: perfecte timing. Eloïse keek even rond of ze bekende zag, wat natuurlijk zo was. Nu moest ze alleen nog kiezen bij wie ze wilde zitten. Ze zag Xiomara lopen en toen ze verder keek zag ze dat ze op Solange afstevende. Een glimlach kroop over Eloïse's gezicht en ze huppelde richting de twee meiden. Voordat ze bij ze aan kwam griste ze nog snel ergens een donut van een tafel en schonk ze Félix en Ruby die aan die tafel zaten een brede glimlach. "Hey Xio, Hey Sol!" zong ze enthousiast, waarna ze een hap nam van de donut met zuurstokroze glazuur. "Wow, wat is er met je haar gebeurt?" vroeg ze verbaasd, niet wetend dat Xio daar ook al over begonnen was. Terwijl ze wachtte nam ze nog een hap en verplaatste ze zich ongeduldig van haar ene op haar andere been.

    [ bericht aangepast op 9 juni 2016 - 22:29 ]


    I am not as think as you drunk I am

    DEIMOS      RIGEL
    “Never live faster than your guardian angel can fly”
    17 – Muggleborn – Grieks/Luxemburgs


    Gelukkig leek Noemí het niet zo erg te vinden dat hij bijna haar drinken om had gegooid. “Bedankt,” zei hij toen ze hem de kaas aangaf. Hij pakte een willekeurig broodje. Het interesseerde hem meestal weinig wat voor soort brood hij had, zolang hij er maar kaas op kon doen. Hij zou het nooit toegeven, maar hij was een klein beetje verslaafd aan kaas. Het was niet voor niets zo verslavend als harddrugs.
    “Nog interessante lessen gevolgd?” vroeg Noemí hem, daarbij zijn gedachten onderbrekend. Zij had haar brood inmiddels op, waardoor ze hem verbaasde. Het was niet dat ze nou echt goede vrienden waren – ze kenden elkaar gewoon niet zo goed – en hierdoor was ze niet verplicht om met hem in gesprek te gaan.
    “Als je Transfiguration en Potions interessant noemt: ja,” antwoordde hij en hij haalde even een hand door zijn haar, waarna hij een hap van zijn broodje nam. “Gelukkig heb ik straks nog Divination en Astronomy, dan is er tenminste nog iets leuks vandaag.” Hij grijnsde even. Hij stak nou niet bepaald onder stoelen en tafels dat hij Transfiguration niet leuk vond. Daarover sprekend, hij realiseerde zich dat hij ondanks zijn uur extra oefening nog steeds de stof niet beheerste en nog een verslag te maken had, die hij ook wel echt moest doen in de hoop zijn cijfer nog een klein beetje voldoende te houden.
    “En hoe zit het met jouw dag?” vroeg hij haar vervolgens. Hij kende zijn rooster op zich wel, maar onthouden wie er allemaal bij hem in de klas zaten bij welk vak was nogal onmogelijk, zeker als je niet zo veel met die personen om ging.





    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Noah Olivier Noel
    "What's wrong with being the good guy for once?"
    Fullblood • French • Seventeen • Dining Hall




    De eerste weken van school waren heerlijk geweest. Ik hield van de rust die hier op school hing. Thuis waren dingen hectisch. Mijn zusje zorgde voor de nodige ruzies met mijn ouders doordat zij nog hevig aan het puberen was. En zelf was ik de fout weer begaan om met oude vrienden af te spreken. Het soort vrienden waar ik eigenlijk uit de buurt moest blijven. Maar ik verveelde me, en begaf me opnieuw op het verkeerde pad. Gelukkig waren het slechts twee avonden geweest. Twee avonden vol drank en drugs. Mijn ouders hadden gedacht dat het weer slecht zou gaan met me. Maar eigenlijk was ik er na die twee dagen ook wel weer klaar mee. Dat leven lag achter me. Ik moest nu aan mijn toekomst gaan denken en dat deed ik dan ook weer nu ik weer op Beauxbatons was.
    Vanochtend had ik Transiguration en een blokuur Potions gehad. De rest van de middag was ik vrij, alleen vannacht had ik nog Astronomy. Ik had mijn boek onder mijn arm, omdat ik nog even wat wou studeren na de lunch, toen ik de eetzaal binnen kwam. Het fijne aan Beauxbatons vond ik dat we geen afdeling hadden. leerlingen waren niet verdeeld, iedereen kon met elkaar omgaan. Dus ook de eettafels waren niet verdeeld. Iedereen zat waar die wou, met wie hij wou.
    Zelf liet ik mijn oog vallen op 3 meisjes, maar nee niet op die manier. Eloïse, Solange en Xiomara. Ik ging best veel met meisjes om, eigenlijk ging ik best veel met iedereen om. Ik was een mensenmens en eigenlijk waren er maar weinig mensen met wie ik nog op kon schieten.

    Ik ging naast Eloïse zitten, een redelijk lang meisje met blonde haren. Ze was eigenlijk iemand die meestal vrolijk was, iets wat ik erg aan haar waardeerde en we waren dan ook vrienden.
    "Hey, alles goed?" vroeg ik toen ik ging zitten. Tegenover me zat Xio, een meisje die in mijn ogen een beetje stubborn was, en niet iemand waar ik veel mee omging. Ondanks dat zag ik haar wel vaak, we volgden allebei 9 vakken, waarvan 7 dezelfde vakken, dus echt om haar heen kon ik niet. Niet dat ik dat wil, echt problemen had ik met niemand.
    Pas toen viel het me op dat de twee meisjes een beetje vragend naar het derde meisje keken: Solange. Solange was een meisje waar ik wel redelijk close mee was. Maar wat nu echt het probleem was, kon ik, in tegenstelling tot de twee andere meisjes, niet zien.
    "Waarom kijken we zo geschrokken naar Sol?" vroeg ik dan ook onbeschaamd.

    ELÉONORE PÉNÉLOPE DUBOIS
    "Quand on a pas ce que l’on aime, il faut aimer ce que l’on a."


          Al drie lesuren heb ik erop zitten wanneer ik de eetzaal binnenloop. Ik had zoals altijd weinig concentratie gehad en mijn gedachten dwaalden voortdurend alle kanten op, waardoor ik geen idee heb wat precies in Potions en Transfiguration is besproken. Ik laat mijn ogen vallen op de tafel waaraan Xiomara, Solangele, Noah en mijn drielingzusje Eloïse zitten. In snelle passen loop ik op ze af, terwijl ik onderweg even vrolijk naar Matías en een aantal anderen zwaai. Sinds vroeg in de morgen had ik al afgeteld naar het moment waarop de dansles zou beginnen, en dat stond nu echt bijna te gebeuren. Dans was bij uitstek mijn lievelingsvak op school. Als ik dans heb ik zo ontzetten vrij gevoel van binnen. Alsof de hele wereld om me heen verdwijnt en er niets anders is dan bewegen op de muziek. Wanneer ik bij de tafel ben aangekomen schenk ik iedereen een vrolijke glimlach en laat ik me elegant neerzakken op een van de banken. Ik laat mijn blik vallen op Solangele en de woorden zijn uit mijn mond voordat ik er erg in heb.
          "Eh.. zeer bijzondere haarstyle," zeg ik tegen haar met een grijns op mijn gezicht. Ik merk dat Eloïse een donut aan het eten is, wat mij ertoe aanmoedigt om er ook een te pakken. Zojuist had ik een tussenuur gehad, waarin ik een poging had gedaan om mijn huiswerk voor Defence Against the Dark Arts te maken. Maar hoelanger ik boven mijn boek hing, hoe meer Chinees het voor mij werd. Ik snap oprecht niet hoe mensen die zooi begrijpen.

    //Sorry als de layout shitty is. #mobielposts eh.//


    -