• UNDER THE DOME
    Gebaseerd op de serie van Stephen King - Under The Dome
    Sommige waren aan het werk, anderen gingen naar school. Het leek een doodnormale dag, maar wat niemand op die dag wist, was dat alles voorgoed zou veranderen. Omstreeks 18:00 - wanneer de meeste mensen aanschoven aan tafel om te eten - sloeg het noodlot toe. Een gigantische koepel rees uit de grond - zonder enige aankondiging of reden - en zorgde ervoor dat het kleine stadje Chestersville afgesloten werd van de buitenwereld. Er was geen weg uit. Wie binnen was, bleef binnen. En wie buiten was, kon niet naar binnen. De onrust slaat toe. Wat is dit? Hoe moeten we overleven? En vooral: welke geheimen komen aan het licht?
    De koepel is niet zo maar ontstaan, dit is het werk van aliens. Denk niet aan de groene monstertjes die in een ufo rond de aarde zweven en vriendelijk naar je zwaaien. Neen, deze aliens zitten vermomd in een menselijk lichaam - misschien is het zelfs je buur - en heeft maar 1 doel: de mensen uitmoorden. Zullen ze in staat zijn om iedereen uit te moorden? Of zijn de inwoners van Chestersville snugger genoeg om het geheim te ontrafelen?



    ROLES

    MANNELIJK
    Sanjit - Otto Pete (Junior) Booth - Mens - Politieman 1.1
    CowChop - Kyle Manfield - Mens - Forensisch arts 1.2
    SadTech - Kai Reyes - Mens - Stagiair bij de politie 1.1
    Marmoreal - Ezekiel Humphrey - Mens - Wiskundedocent in de plaatselijke middelbare school 1.3


    VROUWELIJK
    Mignon - Mia Toronto - Mens - Net afgestudeerde verpleegster 1.1
    Velaris - Isla Carina Cooper - Mens - Geen specifiek beroep 1.3
    MrsLyon - Delphine Harding - Mens - Small town fashion designer 1.2
    Sanjit - Jo Elle Briët - Mens - Dienster in het plaatselijk cafeetje 1.2


    ALIENS [1/2]

    Vex - Michael Yosemite - Alien - Eigenaar van het motel & tankstation 1.2

    [ bericht aangepast op 15 juni 2016 - 21:34 ]


    En het moeilijkst is niet het communiceren van, maar het toegeven aan jezelf.

    Goed. Ik zoek nog relaties voor mijn 2 personages. Iemand een ideetje? :')


    En het moeilijkst is niet het communiceren van, maar het toegeven aan jezelf.

    Misschien is het leuk als alle personages elkaar al een beetje kennen? Niet iedereen even goed als de ander.. Maar aangezien het toch niet een hele grote gemeenschap is?


    The one thing that doesn’t abide by majority rule is a person’s conscience.

    Lijkt me logisch in zo een kleine stad als Chestersville, haha. Zelfs in mijn(dorp) stad met 80.000 inwoners kent iedereen elkaar bijna :')

    [ bericht aangepast op 11 juni 2016 - 23:06 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Mia staat open voor kinda alles, dus mensen mogen best suggesties aandragen of indrukken van hun personages droppen. (bloos) Ik maak haar morgen af, maar haar innerlijk is al volledig.


    She's imperfect but she tries

    Om het te vergemakkelijken, hier het innerlijk van Kai:

    • standvastig • eigen mening • kan bot over komen • ongeduldig • leergierig/snelle leerling • handig • redelijk slim • vriendelijk •
    Kai is een persoon die niet zomaar van zijn eigen mening en standpunt afwijkt. Als hij iets wil, niet wil of vindt zal dit niet zomaar veranderen, hij is erg standvastig. Echter respecteert hij dan ook andermans keuzes en zal deze personen ook niet dwingen van mening te veranderen. Hij wil dan ook dat andere dit niet bij hem doen en kan boos worden als ze dit blijven proberen. Hij kan door zijn eigen mening bot over komen, maar vaak zegt hij de waarheid vanuit zijn oogpunt, hoe hij iets ziet. Hij is hierdoor mensen kwijtgeraakt, maar heeft er ook nieuwe voor teruggekregen. Hij kan ook erg ongeduldig zijn als het gaat om dingen die hij alleen, maar ook samen, moet doen. Hij kan er niet tegen als net dat ene schroefje niet wilt passen, maar ook als de mensen waarmee hij samenwerkt niet snel genoeg werken. Het liefst neemt hij het werk dan uit handen om het zelf te doen.
    Naast dit alles is hij wel vriendelijk en probeert hij mensen in hun waarde te laten. Hij maakt graag een praatje met zowel kennissen en vrienden als vreemden. Hij is sociaal en zal ook niet zomaar uit een gesprek weglopen. Hij staat open voor nieuwe dingen en vindt het erg leuk om te leren, ook omdat hij informatie snel opneemt. Hij kan na drie keer al iets uit zijn hoofd en weet ook snel dingen na te doen.Ook vindt hij het niet erg om dingen aan andere te leren, als ze hem maar bij kunnen houden.
    Kai is handig en zal dingen niet zomaar verprutsen. Hij vindt het geweldig om met zijn handen bezig te zijn, maar heeft gekozen om bij de politie stage lopen, omdat hij hier zowel zijn handen en hoofd voor kan gebruiken. Hij vindt het werk geweldig en wil ook zeker verder studeren om politieagent te worden. Kai is naast het zijn van een sneller leerling ook redelijk slim. Hij vindt raadsels leuk en kan uren nadenken over van alles en nog wat. Hij weet vaak snel antwoorden op iets te geven en vindt het leuk mensen dingen bij te leren met zijn eigen kennis.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik zal de komende tijd wel wat afwezig zijn, want ik heb dinsdag examen. ):


    En het moeilijkst is niet het communiceren van, maar het toegeven aan jezelf.

    Sanjit schreef:
    Ik zal de komende tijd wel wat afwezig zijn, want ik heb dinsdag examen. ):

    Succes!
    Die heb ik het volgende schooljaar pas, hoewel, als ik alles op tijd inlever en zo. Wel heb ik over het jaar verschillende examens, zoals Nederlands(al twee examens gehad. 6.0 en 6.5), Engels, burgerschap en rekenen, maar koken (praktijkexamen) en theorie van koken komen volgens mij pas aan het einde van het jaar. Dayum, ik moet er echt niet aan denken nu... Buh. Hoewel ik me voor Engels geen zorgen hoef te maken. Ik sta nu namelijk een 9,1 gemiddeld en die gaat mee naar het volgende jaar. Ik doe dat vak ook al versneld (elke week een toets tot ze op zijn).

    [ bericht aangepast op 11 juni 2016 - 23:14 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    De basis van Isla's innerlijk staat er c:
    Ik zoek eigenlijk sowieso een ex voor haar, met wie ze het enkel uitgemaakt had omdat ze wegging uit Chestersville, en wat oude middelbare school vriendinnen. Oh, en misschien iemand bij wie ze verblijft, want ze wordt gek als ze al die tijd bij haar familie moet verblijven ;D


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Suggesties voor relaties - met Otto - Pete. Laat maar horen wat jullie er van vinden. Het is maar een ideetje.

    OTTO - PETE (JUNIOR)

    Kai Reyes - Otto - Pete begeleid Kai tijdens zijn jaar stage in het politiekantoor. Hij kan het goed vinden met de jongen merendeels omdat ze beiden gedreven zijn door hun werk en de jongen is simpelweg snugger - net als hem. Otto houdt namelijk niet van domme mensen (of als ze naïef zijn). Sinds de komst van de koepel zijn zowel Kai als Otto - Pete gedreven om de geheimen van het vreemde verschijnsel te ontdekken.

    Mia Toronto - Relatie al reeds besproken.

    Michael Yosemite - Otto - Pete vindt hem een vreemde eend in de bijt. Hij vermijdt het liefst contact met hem omdat Michael hem de rillingen bezorgd. Hij is één van de weinige die hij bewust ontwijkt.

    Kyle Manfield - Hij moet deze man simpelweg niet. En daar is geen specifieke reden voor. Misschien komt het omdat hij door heel veel mensen gerespecteerd wordt in het dorp (merendeels door zijn hoge functie in het ziekenhuis). Een tikkeltje jaloezie kan een oorzaak zijn.

    Delphine Harding - Erg goed kent hij deze jongedame niet. Hij had een goed contact met haar ex die Chestersville heeft verlaten. Hij heeft geen weet van haar geheim.

    Isla Carina Cooper - Ik wacht even tot je rol af is (:


    En voor Jo Elle Briët:

    JO ELLE BRIËT

    Kai Reyes - Aangezien ze (ongeveer) dezelfde leeftijd hebben, deelden ze samen een schoolbank. Sindsdien is ze erg goed bevriend met deze jongeman.

    Mia Toronto - Jo kijkt erg op naar deze ambitieuze jongedame. Ze vindt haar een erg sympathiek en vriendelijk. Daarbij woont Mia aan de overkant van haar straat.

    Michael Yosemite - Hij kwam voor de koepel vaak in het café. Ze kent hem nog niet erg lang, waardoor ze erg geïnteresseerd in hem is. Hij heeft iet speciaals over zich heen wat haar interesse wekt. Nu hij het motel heeft overgenomen, is ze daar vaak te vinden. Ze heeft zelfs 1 van de kamers in beslag genomen.

    Kyle Manfield - Ze heeft veel respect voor de man en wat hij ondertussen allemaal al heeft bereikt in het Chestersville. Hij is een zeer grote aanwinst voor dit kleine dorpje. Zeker in de tijden van de koepel. Ze knoopt graag een gesprek met hem aan en heeft een voorliefde voor zijn wolfshond.

    Delphine Harding - Jo vindt het werk van Delphine prachtig en is daarom regelmatig bij haar te vinden. Ze vindt haar een heerlijke, goedlachse jonge vrouw waar ze zich graag mee amuseert - vooral als ze een glaasje wijn drinken in het café. Ze ziet haar zeker als één van haar betere vriendinnen - ongeacht hun leeftijdsverschil.

    Isla Carina Cooper - Gedurende haar kind - en jeugdjaren was Isla haar beste vriendin. Het was een klap in haar gezicht toen ze het dorp verliet. Ze heeft geen weet dat ze nu terug in het dorp is.

    [ bericht aangepast op 12 juni 2016 - 9:34 ]


    En het moeilijkst is niet het communiceren van, maar het toegeven aan jezelf.

    I agree Sanjit!

    Mijn lijst komt ook later!


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Gezien mijn laptop het begeven heeft en ik zo pas een nieuwe kan halen is het op zijn vroegst vanavond, al weet ik niet of ik daar tijd voor heb. In ieder geval ben ik het al met ze eens!

    Misschien dat Kyle Jo eens geholpen heeft met haar verhaal qua informatie, gezien hij zeker wel behulpzaam is.


    I'm your little ray of pitch black.

    Hoelang staat de Dome er al in de rpg?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    RichardSHarmon schreef:
    I agree Sanjit!

    Mijn lijst komt ook later!


    Noem me maar Ellen hoor (:

    CowChop schreef:
    Gezien mijn laptop het begeven heeft en ik zo pas een nieuwe kan halen is het op zijn vroegst vanavond, al weet ik niet of ik daar tijd voor heb. In ieder geval ben ik het al met ze eens!

    Misschien dat Kyle Jo eens geholpen heeft met haar verhaal qua informatie, gezien hij zeker wel behulpzaam is.


    Oke goed ideetje. Zet ik erbij!

    Velaris schreef:
    Hoelang staat de Dome er al in de rpg?


    Neem een kleine twee weken.


    En het moeilijkst is niet het communiceren van, maar het toegeven aan jezelf.

    Oke Ellen :p

    Ik ga nu mijn kamer doen en daarna komt mijn lijstje!

    [ bericht aangepast op 12 juni 2016 - 12:15 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Suggesties Michael

    - Otto Pete

    In feite zijn Otto samen met Kyle zijn grootste gevaren, zij hebben dankzij hun beroep de meeste kans om zijn achtergrond en daden te achterhalen. Aangezien Otto de grootste verantwoordelijkheid zal dragen over de moorden, is hij automatisch zijn belangrijkste pion. Echter, omdat de jongen zo wantrouwend is, is het moeilijk om hem te manipuleren. Hierdoor zoekt hij toenadering bij zijn stagiair.


    -Kyle
    Kyle is het persoon die hij het liefst van een grote afstand bekijkt, maar dat betekend niet dat hij bovenaan zijn dodenlijst staat, in tegendeel.

    - Kai
    Kai is in een positie waar hij enorm goed gebruik van kan maken. Hij zal de jongen daarom regelmatig opzoeken.

    - Mia
    Mia heeft hij liever aan zijn zijde dan tegenover hem. Ze zou goed van pas kunnen komen in zijn plannen, al zou hij het niet kunnen laten om haar soms te plagen.

    - Jo
    Jo is zijn safe haven. Dit komt omdat ze al wat langer contact hebben en ze totaal geen kwaad in hem heeft gezien. Wanneer het er op aan komt zou ze zijn kant kiezen, althans.. Dat hoopt hij bij haar te bereiken

    Delphine
    - Delphine is een zachtaardig persoon die hij wellicht juist kan intimideren. Hij zal haar regelmatig bezoeken en wellicht misbruik maken van haar angsten.

    De rest vul ik bij als er meer info is :)
    Suggesties welkom!


    The one thing that doesn’t abide by majority rule is a person’s conscience.