• Dag lieve medestudentjes,

    Voor de Belgen onder ons die op de unif of hogeschool zitten (of de mensen die in België studeren ^^), is de leukste tijd van het jaar weer aangebroken: de blok! En daarna de examens natuurlijk. :'D Het leek Patholoog en mij wel een leuk idee om dit jaar een topic aan te maken waarin we elkaar kunnen steunen als het blokken wat minder goed gaat. (nerd)
    Dus, wat studeren jullie op dit moment? Of beter: wat zouden jullie moeten studeren nu? :W
    Veel succes allemaal!





    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)

    Omg, hoe lomp is dit? Echt stresserend moet dat zijn. :/

    Ja, en er is ook gwn zo weinig informatie. 'Zo snel mogelijk opgelost', hoe snel dan? Sommige studenten zeiden dat het maar om enkele punten ging, maar als er maar 20 mensen ofzo de verkeerde punten hebben, moet dat toch snel gefixt zijn, niet?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Mjollnir schreef:
    (...)
    Ja, en er is ook gwn zo weinig informatie. 'Zo snel mogelijk opgelost', hoe snel dan? Sommige studenten zeiden dat het maar om enkele punten ging, maar als er maar 20 mensen ofzo de verkeerde punten hebben, moet dat toch snel gefixt zijn, niet?


    Nja, ik heb er geen idee van. :/ Al nieuws gekregen ondertussen?


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Blokken in de paasvakantie vind ik echt zo moeilijk. Ik heb meer druk nodig. :W Nog iemand dit probleem?


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    Blokken in de paasvakantie vind ik echt zo moeilijk. Ik heb meer druk nodig. :W Nog iemand dit probleem?

    Ik heb het gwn te druk >.< Als ik al 6u per dag besteed aan iets anders/leuks doen, krijg ik mezelf er niet meer toe aangezet te studeren


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Sunai schreef:
    (...)
    Ik heb het gwn te druk >.< Als ik al 6u per dag besteed aan iets anders/leuks doen, krijg ik mezelf er niet meer toe aangezet te studeren


    Hahah tip: paasvakantie nooit te vol plannen. :'D
    Ik krijg het wel op mijn heupen van verslagen en projecten die nu of net na de paasvakantie afmoeten. En van mijn bachelorproef, daar kruipt zoveel tijd in. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik heb de hele week nog niet echt kunnen blokken.:') Gelukkig ben ik straks wel even onderweg met de trein en kan ik wat schade inhalen.


    Queer zijn is gewoon alles

    Hoe staat het bij jullie?

    Is dit trouwens een probleem van mij alleen of voelt iedereen hier de druk wanneer iemand uit je richting zegt dat hij/zij meer studeert dan jij doet? Ik zei het laatst dat ik om 8u begin en dan telkens een blok doe van 2u en dan een half uur pauze neem. En in het totaal studeer ik dan 8-10u. Maar een vriendin van me studeert bijna full time (behalve bij het eten) van 8 tot 10u 's avonds en ze was echt van: 'Een half uur pauze nemen kan ik echt niet.' En dan zijn die andere zo van: 'Ja, m'n broer zit om 19u in de zetel en buist op alles' en dan denk ik stilletjes in mezelf: maar ik zit soms ook om 19u in de zetel...


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Sunai schreef:
    Hoe staat het bij jullie?

    Is dit trouwens een probleem van mij alleen of voelt iedereen hier de druk wanneer iemand uit je richting zegt dat hij/zij meer studeert dan jij doet? Ik zei het laatst dat ik om 8u begin en dan telkens een blok doe van 2u en dan een half uur pauze neem. En in het totaal studeer ik dan 8-10u. Maar een vriendin van me studeert bijna full time (behalve bij het eten) van 8 tot 10u 's avonds en ze was echt van: 'Een half uur pauze nemen kan ik echt niet.' En dan zijn die andere zo van: 'Ja, m'n broer zit om 19u in de zetel en buist op alles' en dan denk ik stilletjes in mezelf: maar ik zit soms ook om 19u in de zetel...


    Oh, god, dat is inderdaad vervelend. Dat is de reden dat ik tout court niet met mensen spreek over hoeveel ik studeer tijdens mijn examens, haha, en tot nu toe heeft niemand het bij mij gedaan. Ik heb sowieso weinig contact met vrienden tijdens de examens, dus dat helpt ook wel.

    En. GOD. Dit examen vandaag, zeg. Ik snap echt niet hoe men in godsnaam verwacht dat we een essay van drie pagina's schrijven over een gedicht dat we nog nooit gelezen hebben op drie uur tijd? Like, dafuq? Ik heb al een uur gespendeerd aan op de proppen komen met een treffelijk thesis statement. Wat meer tijd had echt niet misstaan, hoor.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Klaar schreef:
    (...)

    Oh, god, dat is inderdaad vervelend. Dat is de reden dat ik tout court niet met mensen spreek over hoeveel ik studeer tijdens mijn examens, haha, en tot nu toe heeft niemand het bij mij gedaan. Ik heb sowieso weinig contact met vrienden tijdens de examens, dus dat helpt ook wel.

    En. GOD. Dit examen vandaag, zeg. Ik snap echt niet hoe men in godsnaam verwacht dat we een essay van drie pagina's schrijven over een gedicht dat we nog nooit gelezen hebben op drie uur tijd? Like, dafuq? Ik heb al een uur gespendeerd aan op de proppen komen met een treffelijk thesis statement. Wat meer tijd had echt niet misstaan, hoor.

    Oh wow, dat klinkt echt als hel D:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Hoe is het bij iedereen geweest?

    Ik krijg woensdag mijn punten en normaal hangt het van één vak af of ik een herexamen heb of niet deze zomer. :') Ik hoop gewoon op een 9 (gedelibereerd dan) of 10 (of meer, wie weet).


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Oh Melissa, ik duim voor jou en een goede uitslag!!! Blij dat je wel over alle vakken een goed gevoel hebt? :)

    Mijn stageresultaten waren voldoende, dus geen herexamens maar ik moet deze zomer wel fix bijstuderen en bijspijkeren op grammatica Latijn.
    Maar ik vind dat toch wel lastig, omdat ik geen 'deadlines' of 'stress' heb dat ik een vaste herexamen datum heb of zo.
    Het is echt op eigen houtje en eigen motivatie studeren. Dus nu moet ik een planning maken en ik vind dat zo moeilijk want ik heb echt uitstelgedrag ook. Heeft iemand hier tips voor van hoe ik dat het beste aan kan pakken?
    Ik heb tot de laatste week van september de tijd dus zeker meer dan genoeg om dat rustig te doen.


    A to the Z

    Ohorat schreef:
    Oh Melissa, ik duim voor jou en een goede uitslag!!! Blij dat je wel over alle vakken een goed gevoel hebt? :)

    Mijn stageresultaten waren voldoende, dus geen herexamens maar ik moet deze zomer wel fix bijstuderen en bijspijkeren op grammatica Latijn.
    Maar ik vind dat toch wel lastig, omdat ik geen 'deadlines' of 'stress' heb dat ik een vaste herexamen datum heb of zo.
    Het is echt op eigen houtje en eigen motivatie studeren. Dus nu moet ik een planning maken en ik vind dat zo moeilijk want ik heb echt uitstelgedrag ook. Heeft iemand hier tips voor van hoe ik dat het beste aan kan pakken?
    Ik heb tot de laatste week van september de tijd dus zeker meer dan genoeg om dat rustig te doen.


    Yesss, ofwel zeiden ze dat ik erdoor was, ofwel ging het wel goed genoeg naar mijn gevoel. Op dat eentje na dan. :'D

    Misschien moet je elke voormiddag een paar uurtjes doen? Dan ziijn de meeste mensen productiever en is het buiten ook nog niet zo heet. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    AAAAAAH mega blij!! Geen herexamens deze zomer!!! Mijn semester was echt goed eigenlijk, 14 is het laagste en zowaar 4 keer 17. *O* *O*
    Over heel het jaar was mijn laagste een 11 en dan volgt die 14 van nu. Dit jaar heb ik een grote onderscheiding maar over heel de bachelor een 'gewone'.

    Ik ben zoooo blij! Bachelor is binnen wiiiiiii. Jammer dat je er niks mee bent bij ons. :W


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Zijn er mensen die weer met me mee blokken? (nerd)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik heb geen blok, maar wel een scriptie die ik moet schrijven met de eerste deadline op 10 januari. Dus ik heb net zo weinig vakantie als de mensen die blok hebben, haha.


    Stenenlikker