• Dag lieve medestudentjes,

    Voor de Belgen onder ons die op de unif of hogeschool zitten (of de mensen die in België studeren ^^), is de leukste tijd van het jaar weer aangebroken: de blok! En daarna de examens natuurlijk. :'D Het leek Patholoog en mij wel een leuk idee om dit jaar een topic aan te maken waarin we elkaar kunnen steunen als het blokken wat minder goed gaat. (nerd)
    Dus, wat studeren jullie op dit moment? Of beter: wat zouden jullie moeten studeren nu? :W
    Veel succes allemaal!





    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Is de blok de tentamenperiode in België? Ik heb in januari namelijk ook gewoon tentamens...

    Pixielisje schreef:
    (...)

    Dat vind ik altijd zo afzien haahhaa

    Ik moet nu mijn blokplanning maken en ... i am scared hahahahaha
    zal ik er wel een maken lmao


    Als je er geen hebt, kan je er ook niet op achter lopen. (wbw)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Aratinga schreef:
    Is de blok de tentamenperiode in België? Ik heb in januari namelijk ook gewoon tentamens...


    Wij hebben geen tentamens, maar examens. ^^
    En de blok is eigenlijk niet de examenperiode zelf, maar de twee/drie weken ervoor die je gebruikt om te studeren. Dus de kerstvakantie voornamelijk. (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)

    Wij hebben geen tentamens, maar examens. ^^
    En de blok is eigenlijk niet de examenperiode zelf, maar de twee/drie weken ervoor die je gebruikt om te studeren. Dus de kerstvakantie voornamelijk. (:


    Maar wat is het verschil dan tussen tentamens en examens? Tellen examens voor meer mee dan alleen studiepunten?

    Aratinga schreef:
    (...)

    Maar wat is het verschil dan tussen tentamens en examens? Tellen examens voor meer mee dan alleen studiepunten?


    Dat is nu eens iets dat ik me afvraag al sinds ik hier op Q ben beland. :'D Volgens het internet (of toch bepaalde sites) zijn tentamens deelexamens? Dus dat zou willen zeggen dat je die leerstof nog op een ander, later moment gaat moeten leren en dat dat dan finaal getoetst wordt.
    Voor ons zijn het alleszins delen leerstof die hierna niet meer terug gevraagd zullen worden.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik heb 8 examens, van 7 tot 18 januari. Ik haat het echt dat ik zoveel examens op zo'n korte periode heb!
    en ik had tot en met gisteren les! Dus ik heb ook maar 2 weken blok..
    Leve de hogescholen :(


    A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.

    Ledecky schreef:
    (...)

    Dat is nu eens iets dat ik me afvraag al sinds ik hier op Q ben beland. :'D Volgens het internet (of toch bepaalde sites) zijn tentamens deelexamens? Dus dat zou willen zeggen dat je die leerstof nog op een ander, later moment gaat moeten leren en dat dat dan finaal getoetst wordt.
    Voor ons zijn het alleszins delen leerstof die hierna niet meer terug gevraagd zullen worden.

    Nee, tentamenstof wordt nooit meer getoetst na het tentamen. Dan gebruiken we gewoon 2 verschillende woorden voor hetzelfde, blijkbaar.

    Aratinga schreef:
    (...)
    Nee, tentamenstof wordt nooit meer getoetst na het tentamen. Dan gebruiken we gewoon 2 verschillende woorden voor hetzelfde, blijkbaar.


    Hoe vaak heb je dan tentamens?


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)

    Hoe vaak heb je dan tentamens?

    4 keer per jaar één periode van variërend 1 of 2 weken. ^^ En dan komen er soms nog hertentamens tussendoor (vaak in de vakanties).

    Aratinga schreef:
    (...)
    4 keer per jaar één periode van variërend 1 of 2 weken. ^^ En dan komen er soms nog hertentamens tussendoor (vaak in de vakanties).


    Bij ons is dat voor de meeste richtingen tweemaal per jaar (tenzij je in een modulesysteem zit), en dan kan de duur eigenlijk vrij hard variëren. Dat hangt echt af van wat je studeert, sommigen hebben twee weken en anderen vier. (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik ging zaterdag beginnen. Het is maandag. Blijven hopen.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    ik ben aan het afzieeeeeeen helppp


    A to the Z

    Nog iemand die nieuwjaar echt niks 'leuk' meer vindt sinds de hogeschool/unief? :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    Nog iemand die nieuwjaar echt niks 'leuk' meer vindt sinds de hogeschool/unief? :')


    *hands up*
    Nu ja, ik neem wel een break atm van studeren. Normaal ging ik echt niets doen vandaag en gisteren, maar ik moet nu toch wel een beetje leren want mijn moeder wilt toch soldenjagen morgen en eigenlijk is het geen slim idee om mee te gaan, maar ik wil het aanbod niet afslaan want ze winkelt normaal echt niet zo graag :')
    Dus ik steek komende dagen dan wel wat tandjes bij.
    Mijn eerste examen is de 8e en daar ben ik nu pas mee begonnen met leren :')
    Wanneer vallen jouw examens?


    A to the Z

    Ledecky schreef:
    Nog iemand die nieuwjaar echt niks 'leuk' meer vindt sinds de hogeschool/unief? :')


    Buiten het veel te vettige eten inderdaad niet, haha. Neemt gewoon kostbare tijd in beslag, haha.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried