• Dag lieve medestudentjes,

    Voor de Belgen onder ons die op de unif of hogeschool zitten (of de mensen die in België studeren ^^), is de leukste tijd van het jaar weer aangebroken: de blok! En daarna de examens natuurlijk. :'D Het leek Patholoog en mij wel een leuk idee om dit jaar een topic aan te maken waarin we elkaar kunnen steunen als het blokken wat minder goed gaat. (nerd)
    Dus, wat studeren jullie op dit moment? Of beter: wat zouden jullie moeten studeren nu? :W
    Veel succes allemaal!





    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Vengeful schreef:
    Ik heb de 28e pas mijn laatste examen (en het is een zwaar examen ook)


    I feel you, de 30ste is ook mijn ergste. Ik zie het niet goedkomen hahahaha. :W


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)

    I feel you, de 30ste is ook mijn ergste. Ik zie het niet goedkomen hahahaha. :W

    Het ergste van al is dat het niet eens de moeilijkste leerstof is, maar zijn examenvorm is eentje die ik niet heel goed aankan :') Hij heeft de hele tijd vragen in de trant van 'bespreek [een of ander groot onderwerp uit de cursus]' en dan moet je maar iets verzinnen :') Ben heel erg slecht in (heel) open vragen en ik moet er altijd harder voor studeren dan voor meerkeuze of meer gesloten open vragen :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Vengeful schreef:
    (...)
    Het ergste van al is dat het niet eens de moeilijkste leerstof is, maar zijn examenvorm is eentje die ik niet heel goed aankan :') Hij heeft de hele tijd vragen in de trant van 'bespreek [een of ander groot onderwerp uit de cursus]' en dan moet je maar iets verzinnen :') Ben heel erg slecht in (heel) open vragen en ik moet er altijd harder voor studeren dan voor meerkeuze of meer gesloten open vragen :')


    Ooooh ja dat is echt de hel. :') Ik krijg echt heel vaak dat soort kutvragen. Dat gebeurt bij mij precies nog vaker bij mondeling, maar dan stellen ze gelukkig nog bijvragen. :'D


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik heb woensdag en vrijdag tentamens gehad (beide deeltentamens van hetzelfde vak) die echt lekker gingen, maar dat was dan nog de makkelijkste. Dinsdag en vrijdag heb ik er nog twee en die zijn moeilijk as fuck, ugh. En ik heb bizar veel werk vooruitgeschoven en geskipt. Ik weet niet of ik wel durf te hopen op een voldoende. Ik heb nog een paar dagen om te leren, maar toch. Het zijn vakken die me ook totaal niet liggen, dus dat helpt ook niet mee.

    [ bericht aangepast op 19 jan 2019 - 21:13 ]

    Vengeful schreef:
    (...)
    Het ergste van al is dat het niet eens de moeilijkste leerstof is, maar zijn examenvorm is eentje die ik niet heel goed aankan :') Hij heeft de hele tijd vragen in de trant van 'bespreek [een of ander groot onderwerp uit de cursus]' en dan moet je maar iets verzinnen :') Ben heel erg slecht in (heel) open vragen en ik moet er altijd harder voor studeren dan voor meerkeuze of meer gesloten open vragen :')


    Wil je wisselen? :') Ik houd van dat soort vragen, omdat ik toch nooit de details uit mijn hoofd blok, en rode-draadvragen zijn daar perfect voor, haha. Die van ons, daarentegen, vraagt altijd kleine open vragen over een klein onderwerp in het boek, en dan mag je maar hopen dat je net dat onderwerp heel goed kent. :')


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    En en en?
    Ik heb net de uitslag gehad en ben op alles door met echt goeie puntjes yaaay!! Keiblij. *O*


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    En en en?
    Ik heb net de uitslag gehad en ben op alles door met echt goeie puntjes yaaay!! Keiblij. *O*


    Wat goeeeed! Proficiat!
    Ik ben ook alles erdoor met onderscheidingen *O* life is good.
    Al had ik mijn punten wel al een aantal weken geleden. But still. Life is good.

    [ bericht aangepast op 8 feb 2019 - 11:56 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ledecky schreef:
    En en en?
    Ik heb net de uitslag gehad en ben op alles door met echt goeie puntjes yaaay!! Keiblij. *O*

    Waarom krijgen de mensen in Gent hun uitslag zo snel al? Ik moet nog een week wachten :c


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Frodo schreef:
    (...)

    Wat goeeeed! Proficiat!
    Ik ben ook alles erdoor met onderscheidingen *O* life is good.
    Al had ik mijn punten wel al een aantal weken geleden. But still. Life is good.


    Haha jij ook proficiat! *O*


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Vengeful schreef:
    (...)
    Waarom krijgen de mensen in Gent hun uitslag zo snel al? Ik moet nog een week wachten :c


    Oei? Dus je krijgt ze pas als het semester al begonnen is? Dat is raar! Maar ik denk dat we vorig jaar net hetzelfde gesprek gevoerd hebben haha.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)

    Oei? Dus je krijgt ze pas als het semester al begonnen is? Dat is raar! Maar ik denk dat we vorig jaar net hetzelfde gesprek gevoerd hebben haha.

    Ja, ik vind het ook raar. Een vriendin van me studeert ook in Gent en zij ook dat het mega onhandig is. Want stel nu dat je, als je op alles gebuisd zou zijn, van richting zou willen veranderen, dan kun je dus pas veranderen als het tweede semester al een week bezig is en dan begin je dus met een achterstand.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik ben er op alles door met 15 of meer ... behalve op Français Touristique, daar heb ik een 8 op.-,- Je déteste le français. Quel misère.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik ben er op alles door! (Van mijn semestervakken, mijn jaarvakken weet ik nog niet - maar die kan ik sowieso in juni nog eens opnieuw doen/ophalen, dus dat is niet direct tweede zit.)


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik was er trouwens ook op alles door, totdat vandaag bleek dat er bij Bloedsomloop (het examen dat het slechtst ging, maar waar ik dus heel onlogisch een 14 voor had) punten verwisseld zijn en nu is er dus toch nog een kans dat ik het niet gehaald heb. Wanneer komen de juiste punten? Hoeveel punten zijn er verwisseld? Zijn alleen de open vragen of alleen de MC vragen juist doorgevoerd? Ik zou het niet weten, want die info krijgen we niet.
    Dat ze dan melden dat er een probleem is als er al een oplossing is, want dit geeft mij gewoon fucking veel stress.
    Ongelofelijk dat ze meer dan een maand krijgen om die punten door te sturen en ze het nog verpesten. Kijkt niemand dat spul na? Je zou denken dat het belangrijk genoeg is om na te kijken, niet?

    [ bericht aangepast op 20 feb 2019 - 17:03 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Mjollnir schreef:
    Ik was er trouwens ook op alles door, totdat vandaag bleek dat er bij Bloedsomloop (het examen dat het slechtst ging, maar waar ik dus heel onlogisch een 14 voor had) punten verwisseld zijn en nu is er dus toch nog een kans dat ik het niet gehaald heb. Wanneer komen de juiste punten? Hoeveel punten zijn er verwisseld? Zijn alleen de open vragen of alleen de MC vragen juist doorgevoerd? Ik zou het niet weten, want die info krijgen we niet.
    Dat ze dan melden dat er een probleem is als er al een oplossing is, want dit geeft mij gewoon fucking veel stress.
    Ongelofelijk dat ze meer dan een maand krijgen om die punten door te sturen en ze het nog verpesten. Kijkt niemand dat spul na? Je zou denken dat het belangrijk genoeg is om na te kijken, niet?


    Omg, hoe lomp is dit? Echt stresserend moet dat zijn. :/


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.