• Dag lieve medestudentjes,

    Voor de Belgen onder ons die op de unif of hogeschool zitten (of de mensen die in België studeren ^^), is de leukste tijd van het jaar weer aangebroken: de blok! En daarna de examens natuurlijk. :'D Het leek Patholoog en mij wel een leuk idee om dit jaar een topic aan te maken waarin we elkaar kunnen steunen als het blokken wat minder goed gaat. (nerd)
    Dus, wat studeren jullie op dit moment? Of beter: wat zouden jullie moeten studeren nu? :W
    Veel succes allemaal!





    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik ben nu aan het huilen terwijl ik 50 schilderijen uit 14 verschillende kunstperiodes van 1300 tot 1900 in mijn hoofd stamp. Hierbij moet ik de schilder, naam van schilderij en jaartal weten.. Kunstgeschiedenis tot 1900, geen pretje.
    Hele week vrij gekregen van school om voor de tentamens te leren ik heb er een stuk of 8.. Waarvan 3 hertentamen zijn, ik ben een grote puinhoop...

    Wervelwind schreef:
    (...)

    statistiek is echt een hel-vak.


    Ik deed het nog graag, maar het examen was kut vorig jaar haha. Ach ja, poging 2 komend semester. :'D


    Morgen examen, eindelijk. *O*


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Wervelwind schreef:
    (...)

    statistiek is echt een hel-vak.

    Zeker als het een van de belangrijkste vakken uit je pakket is :W
    En liever kunstgeschiedenis rn dan statistiek tbh, maar dan nog, iets waar je verplichting toe hebt, gaat minder fijn zijn dan iets wat je doet uit vrije wil haha


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Hallo, sorry dat ik zomaar dit topic kom binnenvallen.
    Het is echt een hele tijd geleden dat ik Quizlet nog eens heb bezocht, maar toen herinnerde ik me dit topic nog.
    Die examens zijn echt zo vreselijk, het is mijn eerste jaar en ik hoop zo hard dat ik niet teveel herexamens zal hebben.
    Inderdaad, statistiek is echt dé hel, sowieso wordt dat eentje voor in augustus (huil)

    naestivate schreef:
    Hallo, sorry dat ik zomaar dit topic kom binnenvallen.
    Het is echt een hele tijd geleden dat ik Quizlet nog eens heb bezocht, maar toen herinnerde ik me dit topic nog.
    Die examens zijn echt zo vreselijk, het is mijn eerste jaar en ik hoop zo hard dat ik niet teveel herexamens zal hebben.
    Inderdaad, statistiek is echt dé hel, sowieso wordt dat eentje voor in augustus (huil)


    Iedereen is welkom! *O*
    Wat studeer je?


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik heb daarstraks Hanne uit De Mol gezien in Gent na mijn examen! Ik stond er echt vlak naast voor het rode licht haha.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)

    Iedereen is welkom! *O*
    Wat studeer je?


    Dankjewel! Ik studeer psychologie en jij?

    naestivate schreef:
    (...)

    Dankjewel! Ik studeer psychologie en jij?


    Oh, zoals Xanthe (Hibari)! Misschien zitten jullie wel samen. :'D Dat zou grappig zijn haha.

    Ik studeer burgerlijk ingenieur (met helaas ook statistiek bij haha).


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)

    Oh, zoals Xanthe (Hibari)! Misschien zitten jullie wel samen. :'D Dat zou grappig zijn haha.

    Ik studeer burgerlijk ingenieur (met helaas ook statistiek bij haha).

    Haha, misschien wel, maar we zijn ook met een grote groep hé.
    Oh, ik ken ook iemand die burgerlijk ingenieur doet, lijkt me niet eenvoudig ;)

    Ledecky schreef:
    Ik heb daarstraks Hanne uit De Mol gezien in Gent na mijn examen! Ik stond er echt vlak naast voor het rode licht haha.

    Wow haha ik wil die ook echt tegenkomen, ben wel Gilles al tegengekomen op de trein.

    en even terug ontopic: soms maken proffen echt zo van die gemene vragen waardoor ik echt begin te twijfelen of ik niet enorm veel zulke vragen over het hoofd heb gezien (dus waarbij ik dacht dat het gemakkelijk was, maar het eigenlijk toch een strikvraag was).
    Btw.: grote frustraties wegens het kleuren van bolletjes, dat neemt echt zo veel tijd in beslag en ik ben er echt geen held in :P


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    naestivate schreef:
    (...)
    Haha, misschien wel, maar we zijn ook met een grote groep hé.
    Oh, ik ken ook iemand die burgerlijk ingenieur doet, lijkt me niet eenvoudig ;)


    Zit je in Leuven? (:
    Haha zwijg er mij van. :p Het is mijn tweede poging in het eerste jaar al. :') (Gelukkig wel met een aantal vakken minder, maar toch)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    GusWaters schreef:
    (...)
    Wow haha ik wil die ook echt tegenkomen, ben wel Gilles al tegengekomen op de trein.

    en even terug ontopic: soms maken proffen echt zo van die gemene vragen waardoor ik echt begin te twijfelen of ik niet enorm veel zulke vragen over het hoofd heb gezien (dus waarbij ik dacht dat het gemakkelijk was, maar het eigenlijk toch een strikvraag was).
    Btw.: grote frustraties wegens het kleuren van bolletjes, dat neemt echt zo veel tijd in beslag en ik ben er echt geen held in :P


    Proffen kunnen echt smerig zijn, ja. D:
    Hahaha, ik heb ook echt altijd problemen met die bolletjes. Bij statistiek heb ik vorig jaar drie papieren nodig had voor het goed was gekleurd. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)

    Zit je in Leuven? (:
    Haha zwijg er mij van. :p Het is mijn tweede poging in het eerste jaar al. :') (Gelukkig wel met een aantal vakken minder, maar toch)


    Nee, zit in Gent :)
    Sowieso zal het je wel lukken, tweede keer goeie keer.
    @GusWaters die bolletjes haten me gewoon zo hard, ik heb vandaag 3 keer een nieuw formulier moeten vragen :(

    naestivate schreef:
    Hallo, sorry dat ik zomaar dit topic kom binnenvallen.
    Het is echt een hele tijd geleden dat ik Quizlet nog eens heb bezocht, maar toen herinnerde ik me dit topic nog.
    Die examens zijn echt zo vreselijk, het is mijn eerste jaar en ik hoop zo hard dat ik niet teveel herexamens zal hebben.
    Inderdaad, statistiek is echt dé hel, sowieso wordt dat eentje voor in augustus (huil)

    Ik snap ook écht niet hoe mensen achteraf al die examenvragen nog weten bij mij in de richting :') Ik ben trouwens de ook psycho maar dan in Leuvenpersoon, hi. Volgende week dinsdag sociale psychologie. Van ons Vera, dat wordt leuk :')


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Hibari schreef:
    (...)
    Ik snap ook écht niet hoe mensen achteraf al die examenvragen nog weten bij mij in de richting :') Ik ben trouwens de ook psycho maar dan in Leuvenpersoon, hi. Volgende week dinsdag sociale psychologie. Van ons Vera, dat wordt leuk :')

    Bij ons is dat ook zo! Ik heb sociale al gehad, bij ons viel het wel mee.
    Zelfs 50 vragen kunnen die slimme mensjes onthouden, ik voel me echt dom haha.
    Algemene psychologie heb ik toch wat onderschat.