• Het was een mooie dag in Storybrooke, alle vloeken waren verbroken en de doden waren weer tot leven gekomen. Mensen uit alle werelden waren samen, kinderen speelde buiten en volwassenen kletsen samen.

    De dagen werden slechter er liep een moordenaar rond die ze niet kunnen pakken, tegelijkertijd belanden er veel mensen in het ziekenhuis, er zijn vloeken bezig. Zouden ze het nog wel kunnen redden?

    De vloek is uitgesproken en iedereen is vergeten wie hij is. Hoe loopt dit af?


    Once Upon A Time (speeltopic) ~8
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=178517

    Joseph Lloyd Dombrowski ~ Wolvenvorm

    "Jank 2 keer als ik iets voor je kan doen..." Zei ze. Ik merkte dat dit gesprek niets ging opleveren, maar ik kon proberen. Ik jankte nogmaals 2 maal, en ik trok aan haar vestje, om duidelijk te maken dat het om een kledingstuk ging. Namelijk, mijn cape... Ik snapte nog steeds niet hoe het kon, maar blijkbaar was ik er in geslaagd me met behulp van een cape in een wolf te veranderen. Maar ik kon me onmogelijk het leven als mens voorstellen... Op 2 poten, voeten bedoel ik, lopen... Dat was nog het simpelste van al, en toch was het o zo moeilijk. Ik snapte er niets van. Was Vittoria hier nu maar...

    Ruby

    Het duurde even voordat de andere twee bij de auto waren, ik hoopte dat ze elkaar in de tussentijd niets aandeden. Ik claimde snel de stoel naast de bestuurdersstoel en tikte ongeduldig om het dashboard tot Regina en August ook zaten. "Natuurlijk!" Klinkt het vanaf de achterbank. Verbaast draai ik mij om naar August. Hij kijkt enthousiast op. "Ik heb de twee mogelijkheden gevonden waar hij kan zijn." Lachend kijkt hij mij lachend aan, waardoor ik hem nieuwsgierig aankijk. "We moeten enkel naar de plek waar zijn hart lag of waar hij dood ging." Ik knikte enthousiast, 'Ja daar zou hij best eens kunnen zijn.' Ik dacht even na, maar had geen idee waar dat zou kunnen zijn. 'Waar is hij eigenlijk doodgegaan? En wie heeft zijn uhhh.. hart?' Hoe kon nou iemand zijn hart hebben, alleen bij de gedachten alleen al huiverde ik. Ik merkte dat ik nog veel te leren had over de sprookjes wereld. Regina en August waren mij ondertussen weleens uitleg verschuldigd.


    When you believe your dreams come true

    August

    Ruby knikte enthousiast op mijn voorstel. 'Ja daar zou hij best eens kunnen zijn.' Ik las verder in het boek. 'Waar is hij eigenlijk doodgegaan? En wie heeft zijn uhhh.. hart?' Ik kijk naar Regina, maar die focust op de weg. "Ja, wie zou toch zijn hart hebben?" Regina trapt op de rem en draait zich om naar mij. "Ik ben hier om jullie te helpen okay? Niet om elke keer afgezeikt te worden." Ze opent haar portier en stapt uit. "Regina," zeg ik snel waarop ik ook uitstap. "zo bedoelde ik het niet." ik kijk waar we gestopt zijn en zie het politiebureau. Ze loopt naar binnen en ik volg haar snel. "Wat doen we hier?" vroeg ik haar. Regina bleef stil en keek in elke kamer van het bureau. "Hier stierf hij," zegt ze kalmpjes. "In de armen van Emma."


    Do I look like Mother Teresa?

    Ruby

    "Ja, wie zou toch zijn hart hebben?" vroeg August op een aparte toon. Het leek of hij het antwoord wel wist. Met een schok schoot ik naar voren doordat Regina hard op de rem trapte, waarna ze zich omdraait naar August. "Ik ben hier om jullie te helpen okay? Niet om elke keer afgezeikt te worden." Ze opent haar portier en stapt uit. "Regina," zegt August snel waarop hij ook uitstap, ik volg stilletjes zijn voorbeeld. "zo bedoelde ik het niet." We zijn bij het bureau aan gekomen, ik snapte niet zo goed waarom we hier heen gingen maar volgde snel de anderen naar binnen. "Wat doen we hier?" vroeg August, blijkbaar wist hij ook niet wat de bedoeling was. Regina bleef stil en keek in elke kamer van het bureau. "Hier stierf hij," zegt ze kalmpjes. "In de armen van Emma." Ik kijk om mij heen. Pas nu dringt de reden door waarom wij hier zijn. Graham was hier doodgegaan, maar hoe kon hij dan nog leven? "Uhh.. Regina? Hoe kan Graham hier nou dood zijn gegaan, terwijl hij gewoon nog leeft. En hoe zit dat met zijn hart? Hoe kan je nou iemands hart hebben?" ik keek Regina vragend aan, maar richtte mijn blik ook tot August.


    When you believe your dreams come true

    Regina

    "Uhh.. Regina?" ik kijk om en zie dat Ruby August en mij gevolgd is. "Hoe kan Graham hier nou dood zijn gegaan, terwijl hij gewoon nog leeft. En hoe zit dat met zijn hart? Hoe kan je nou iemands hart hebben?" ze keek me vragend aan, maar niet alleen mij ook August. "Simpel zeg ik." ze beide nu al een hekel aan me. Ik liep richting Ruby toe en greep haar hart uit haar borstkast. "Kwestie van knijpen en dood." zeg ik alsof het niks was. Ik stopte snel haar hart weer terug. Ik zag de kwade blik van August. "Had jij het beter kunnen uitleggen? Nee!" ik geef hem een zwak nep glimlachje en loop weer verder door het bureau. "Hij heeft een nieuwe kans gekregen van Hades." mompel ik zachtjes. Iemand anders had ook een tweede kans van hem gekregen, meerdere personen zelfs.


    Do I look like Mother Teresa?

    Ruby

    "Simpel antwoordt Regina." Ze liep naar mij toe en drukte haar hand zo mijn borstkas in. Een ondraaglijke pijn schoot door mijn lichaam heen en ik hapte naar lucht. Regina trok haar hand terug, waarin een groot rood bonzend hart zat. Ik had moeite om overeind te blijven staan. "Kwestie van knijpen en dood." zegt ze alsof het niks was. Ik voelde wel hoe ze er even in kneep, ik wilde het uitschreeuwen maar hield in plaats daarvan mijn tanden stijf op elkaar. Het meest schrok ik van Regina's blik. Ik zag wel in Regina's ogen hoe ze er van genoot het hart, mijn hart vast te houden en zo de macht over iemands leven te hebben. Voordat ik er goed en wel over na kon denken drukte Regina het hart weer mijn borstkas in. Weer die ondraaglijke pijn, waardoor de tranen in mijn ogen schoten. Hijgend boog ik mij voorover om alles even te verwerken. "Had jij het beter kunnen uitleggen? Nee!" beantwoorde Regina August zijn kwade blik. Ik ga weer rechtop staan, want ik wil mij niet laten kennen. Ik volg hoe Regina een rondje door het bureau maakt. "Hij heeft een nieuwe kans gekregen van Hades." mompelt ze zachtjes. Ik had geen idee wat dat betekende, maar ik knikte maar ter bevestiging. "Goed, Hier is Graham dus niet. We moeten dus naar de plek gaan waar zijn hart ligt." Ik keek Regina ernstig aan, want ik wist wel dat zij hem had.


    When you believe your dreams come true