• ILVERMORNY      SCHOOL      OF      WITCHCRAFT      AND      WIZARDRY

    Gelegen op de onherbergzame hoogste top van Mount Greylock in Massachusetts, beschermd door spreuken en Pukwudgies, werd gesticht door een Ierse heks en haar No-Maj echtgenoot in de 17e eeuw. Origineel was het een landhuis waarin de familie woonde, en waar de kinderen les kregen. Al snel kwamen er ook magische kinderen van de nabijgelegen indianenstammen naar het huis om te leren van Isolt Sayre. Door de jaren heen groeide de school uit tot een waardige school voor magische kinderen uit Noord-Amerika. De groei van de school kwam in een stroomversnelling tijdens de Salem Witch Trails. Veel magische gezinnen, of ouders die ook maar iets van magie dachten te zien in hun kinderen, stuurden de kinderen naar naar Ilvermorny, wat werd gezien als laatste veilige haven voor de magische gemeenschap. Ondanks dat het vele gelijkenissen heeft met haar Britse zusterschool, zijn er ook een aantal belangrijke verschillen tussen Hogwarts en Ilvermorny. Zo is de Sorting Ceremony zeer verschillend, mogen leerlingen hun toverstokken niet mee naar huis nemen tot hun 17e verjaardag, doen Pukwudgies het werk van de huiselven en worden hiervoor betaald, en bovenal is Ilvermorny de meest democratische en minst elitaire magische school ter wereld.



    INFORMATIE

    AFDELINGEN
    KENMERKEN

    • Horned Serpent || The Mind || Het Huis der Geleerden
    • Wampus || The Body || Het Huis der Strijders
    • Thunderbird || The Soul || Het Huis der Avonturiers
    • Pukwudgie || The Heart || Het Huis der Helers

    Elk huis heeft twee Heads, vergelijkbaar met Prefects, een 7e en een 8e jaars. Dit zijn twee studenten die aan het einde van hun 6e jaar in een huisverkiezing zijn gekozen en deze positie in hun 7e en 8e jaar bezetten.


    SORTING
    PROCESS

    Sorting gebeurt op Ilvermorny op de eerste dag dat alle eerste jaars aankomen op de school. Ze worden verzameld in de ronde ruimte. De oudere jaars verzamelen op het balkon onder de houtsnijwerken van hun huizen. Een voor een worden de kinderen naar voren geroepen om op de Gordiaanse Knoop te gaan staan die in de vloer is getegeld. Een van de houtsnijwerken zal oplichten als het de student claimt. Als meerderen oplichten mag de student kiezen. Zeer zelden gebeurt zelfs dat alle 4 de houtsnijdwerken oplichten. Dit is voor het laatst gebeurt in 1983.
    Nadat een leerling in een huis is geplaatst, wordt deze meegenomen naar de eetzaal, waar talloze verschillende toverstokken zijn uitgelegd en mogen ze een stok uitzoeken, al zoekt de stok over het algemeen ook hier de tovenaar uit.


    UNIFORMEN
    HUISDIEREN

    Alle uniformen in Ilvermorny zijn hetzelfde, al mogen meisjes in plaats van een lange broek ook een lange rok dragen.
    Het bestaat uit een blauwe broek met een blauwe bloes en een cranberry rode spencer en blazer met zwarte lakschoenen. Vroeger was ook een cape, bevestigd met een gouden speld van een Gordiaanse Knoop, verplicht, maar deze is nu vervangen door de blazer met gouden knopen in de vorm van deze knoop.
    Op Ilvermorny zijn ze niet heel kieskeurig als het gaat om huisdieren, er zitten 3 restricties aan:
    1. Een huisdier mag met zijn schouders niet groter zijn dan 2 foot[60cm].
    2. Een student moet zijn of haar huisdier zelf in de hand kunnen houden in elke situatie.
    3. Elk huisdier wat een docent, Pukwedgie, student, of ander huisdier, iets aandoet, wordt direct uit de school verwijderd en teruggestuurd naar de ouders van de student.


    ELEKTRONICA
    Op Ilvermorny is het niet verboden om elektronica bij je te hebben. Laptops en telefoons kunnen tegenwoordig ook opgeladen worden, maar alleen in de bibliotheek en de kamers van de Heads is WiFi aanwezig. Er is geen bereik op Ilvermorny. Sommige docenten accepteren uitgetypte verslagen, maar velen willen nog altijd alles handgeschreven hebben. In geen van de lessen is geoorloofd eletronica bij te hebben. Met Elektronica kom je door een betovering letterlijk het lokaal niet in. De meeste studenten gebruiken hun laptops, als ze dezen hebben, om eens in de week te skypen met hun ouders. Telefoons worden vooral gebruikt als de oudere jaars naar Salem gaan, waar wel bereik en complete WiFi-dekking aanwezig is.
    COMMON ROOMS
    DORMATORIES

    De 4 Common Rooms, met eraan geschakelde Dormatories, toiletten, en douches, bevinden zich op de eerste etage van het hoofdgebouw, die allemaal sterk zijn gemoderniseerd in de afgelopen jaren, net als eigenlijk het hele kasteel. Aan de westzijde van het gebouw zijn de Common Rooms te vinden van de Horned Serpent en de Wampus. De oostvleugel bevat de Common Rooms van de Thunderbird en de Pukwedgie. In de Common Rooms trappen geschakeld die lopen naar de Dormatories op de bovenste verdieping en deuren naar toiletten en douches. Vanuit de Common Room ga je via een trap naar een lange gang met deuren, een voor de jongens en een voor de meisjes, die allemaal leiden naar kamers die door 2 leerlingen worden gedeeld.


    VAKKEN
    SPORTEN

    Elke student van Ilvermorny moet aan het einde van het 4e jaar een vakkenpakket kiezen voor de laatste 4 schooljaren. Hierin zijn sommige vakken verplicht en mag tussen de andere vakken gekozen worden. Een vakkenpakket moet bestaan uit alle verplichte vakken samen met minimaal 3 en maximaal 5 keuzevakken, waarbij Creative Studies, Sports, en Languages niet mogen worden gecombineerd. Elk vak moet worden gehaald met een 6 of hoger gemiddeld, of de student moet het laten vallen voor het begin van het 8e jaar.

    Verplichte vakken
    Charms
    Potions
    History of Magic
    Transfiguration
    Social and Science Studies [Dit vak beslaat veel 'algemene kennis' uit zowel de No-Maj als de Magical World op Sociaal, Economisch, en Wetenschappelijk vlak]
    Defence against the Dark Arts

    American Sign Language [Dit vak is verplicht voor alle eerste jaars, en een keuze vak voor alle hogere jaren, maar telt niet voor de 3 tot 5 keuzenvakken. Het is een vervanging voor vlieglessen en gekozen om alle leerlingen zich thuis te laten voelen op school]

    Keuze vakken
    Astronomy
    Herbology
    Alchemy
    Arithmancy
    Care of Magical Creatures
    Divination
    Magical Theory
    Creative Studies [Hieronder vallen Glee Club, Muziek, Tekenen, Dansen, en Handarbeid]
    Sports [Hierbij kiest een student voor American Football, Cheerleading, Zwemmen, Ijshockey, of Baseball/Softball. Quidditch werd vroeger ook gespeeld, maar is jaren geleden uit de gratie geraakt en werd vervangen door American Football en Ijshockey. Ilvermorny doet mee in de competitie voor normale Middle en High Schools en mogen ook geen magie gebruiken tijden Sports]
    Languages[Hier leren studenten Frans, Spaans, Portugees, en Deens]

    Vroeger waren er ook lessen in Voodoo en Native American Magic, maar daar zijn op dit moment geen docenten voor te vinden.


    ROOSTER


    DE SCHOOL
    LIGGING

    Door de jaren heen is het Landhuis van de familie uitgegroeid tot de proporties van een kasteel om alle studenten en faciliteiten te herbergen. Toch is de originele opzet van een Engels landhuis nog duidelijk zichtbaar. Bij de ingang staan twee grote beelden van de oprichters die waken over twee grote deuren die openen in een grote hoge ronde ruimte met een glas in lood rozet als dak. In deze hal hangen 4 groten houtsnijwerken van de dieren van elk van de huizen en een balkon die rond de eerste verdieping loopt. 3 kleinere deuren leiden de studenten naar een eetzaal, een studiezaal, en het trappenhuis met aanliggende gangen naar de keukens en de docentenvertrekken. Op de eerste etage liggen de Common Rooms en Dormatories van de huizen.
    Ondergrondse gangen leiden de leerlingen naar de twee bijgebouwen binnen de kasteelmuren die de klaslokalen bevatten.

    Voor de leerlingen is er weinig te vinden in de omgeving van het kasteel behalve een onherbergzaam bergachtig gebied. Een jaar of 100 geleden hebben een aantal ambitieuze leerlingen hier een oplossing op bedacht gebaseerd op het Floo Network in de UK: Een magische verbinding naar het stadje Salem, waar de magische gemeenschap van de USA nog altijd sterke banden mee heeft. Het begon als een geheime passage om als oudere jaars door weg te glippen om wat lol te maken. Inmiddels mogen de hoogste 3 jaren in de weekenden naar Salem, en mag ook jaar 5 op enkele begeleide tripjes naar het dorp door het jaar heen.

    Het kasteel is een ommuurd gebied met 3 gebouwen, bovenop Mount Greylock.
    Het Hoofdgebouw is het originele Landhuis van de familie, waarin alles is begonnen.
    Een ondergrondse gang loopt richting het westen naar een gebouw waarin de praktische vakken worden gegeven.
    Een ondergrondse gang loopt richting het oosten naar een gebouw waarin de theoretische vakken worden gegeven.



    ROLLEN

    ROLLEN
    Jongen // Meisje
    Naam // Faceclaim // Speler [Topic.Pagina] [Head?]

    HORNED SERPENT
    • Aiden Jean Harrison // Francisco Lachowski // SphinxX [1.6]
    • Charles Joseph Diggory // Jamie Campbell Bower // calice [1.12]
    • Zed Balthazar Vaughn // Gaspard Ulliel // Sempre [1.4]
    • Ivy Aurelie Liberty // Jaclyn Hill // Westwick [1.2]
    • Alexia Aurora Smith // Emilia Clarke // Unrequited [1.3]
    • Ophelia Sadie Fisher // Jenna Louise Coleman // Nairn [1.8]

    WAMPUS
    • [R] Jackson Ethan Coates // Casey Jackson // ANTI [1.3]
    • Jacob Heath Newman // Reece King // Raccoon [1.10]
    • Francisco 'Paco' Ezequiel Sandoval-Valdez // Marlon Teixeira // PeterMaximoff [1.10] [Head Year 8]
    • ? // ? // ? [?.?]
    • Alexis Ysabeau Pelletier // Susan Coffey // Aquilae [1.2] [Head Year 7]
    • Mara Thatcher // Chanelle Elise // Sempre [1.3]

    THUNDERBIRD
    • Mason Levi O'Connor // Evan Peters // PeterMaximoff [1.1]
    • Apollares "Ares" Reigan Kaisar // Chris Overgaard // FeorgeWeasley [1.2]
    • ? // ? // ? [?.?]
    • Cameron Emory Paxton // Elizabeth Wheeland // Anticyclone [1.5]
    • Nia Madelyn Doves // Tallata // Chikara [1.4]
    • [R] ? // ? // Remarkeyable [?.?] Uitstel tot Vrijdag
    • [R] Floramaria Amara Sandoval-Valdez // Shay Mitchell // Unrequited [1.10]

    PUKWUDGIE
    • Michael “Mike” Demian Marshal // Oliver Goodwill // Aquilae [1.5]
    • Sebastian King // Daniel Bederov // Unrequited [1.3]
    • ? // ? // ? [?.?]
    • [R] Kalliste "Kalli" Ophelia Elys // Savannah Brown // FeorgeWeasley [1.5]
    • Shanaya Mai Redbird // Kelly Gale // Velaris [1.7]
    • ? // ? // ? [?.?]


    SPORTTEAMS
    AMERICAN FOOTBALL Alleen jongens.
    Quarterback
    Ares
    Running backs [1]
    Zed
    Wide Receivers [2]
    Tight Ends [2]
    Linebackers [3]
    Defensive backs [2]

    CHEERLEADING Alleen meisjes.
    Captain
    Ivy
    Cheerleaders [4]
    Nia
    Flora

    ZWEMMEN Gemengd.
    Sprinters
    Alexis
    Lange Afstandszwemmers

    IJSHOCKEY Gemengd.
    Aanval
    Cameron
    Mara
    Shanaya
    Verdediging [1]
    Jacob
    Goalie
    Mason

    BASEBALL Alleen jongens.
    Pitcher
    Jackson
    Catcher [1]
    Honkmannen [2]
    Sebastian
    Korte stop
    Paco
    Velders [3]





    RPG

    REGELS
    - Minimaal 300 woorden per post, exclusief naam, foto, etc. Zo moeilijk is dat niet.
    - Schrijf alsjeblieft met hoofdletters, leestekens, en redelijke grammatica en spelling. Fouten kunnen gemaakt worden, maar het moet niet hinderlijk zijn voor de leesbaarheid.
    - Gebruik haakjes voor OOC [] {} () - -.
    - Hou het REALISTISCH!!! Niemand is perfect, niemand kan alles, iedereen maakt fouten, heeft problemen, en slechte dagen.
    - Laat het alsjeblieft weten als je langer dan een week niet kan reageren.
    - Reserveringen blijven 72uur staan. Een rol blijft een reservering tot deze COMPLEET is ingevuld.
    - Geen Mary Sue's (perfecte personages)
    - Geef graag username verandingen door
    - Speel niet voor anderen. Dit is zeer hinderlijk en asociaal.
    - 16+ is toegestaan. Als je 16+ schrijft, of iets anders wat mogelijk een trigger kan zijn voor anderen, zet het onder een spoiler en geef bovenaan de post aan waarom het gaat: sex, drugs, selfharm, eetstoornis, etc.
    - Respecteer elkaar en druk je ideeën niet door op anderen.
    - Alleen PeterMaximoff maakt nieuwe topics aan.

    Bij het breken van een regel volgt een waarschuwing. Na 2 waarschuwingen lig je er zonder pardon uit.
    TOPICS


    Lay-out door FeorgeWeasley


    HET BEGIN

    Het is de eerste maandag van September. De afgelopen week zijn de studenten aangekomen op school en vanavond wordt het schooljaar ingeluid met een groots diner, waarbij de huizen aan hun eigen tafel behoren te zitten, gevolgd door een traditioneel bal. Vandaag zijn er dan ook nog geen lessen, dezen beginnen morgenochtend. Het is op dit moment 15.00, en de studenten worden om 17.15 precies aan het diner verwacht. Tot deze tijd zijn studenten vrij om zich te bewegen door het kasteel, en de oudere jaars staan vrij om tot 17.00 in Salem te zijn, voor het uitzoeken van balkleding en het bijpraten met vrienden. Natuurlijk niet onder het genot van alcohol, gezien ook in de magische gemeenschap de leeftijd van 21 wordt aangehouden.

    [ bericht aangepast op 8 juli 2016 - 21:36 ]


    Bowties were never Cooler


    Francisco 'Paco' Ezequiel Sandoval-Valdez
    Wampus || Halfblood || 18 || 8th year || Head || Korte Stop Baseball
    Ik grinnikte zacht bij haar woorden over mijn familie. "Ik had mijn vader, ooms, en neven ook altijd nog. Daarbij ben ik sinds ik hier zich een van de dames geworden. Daarbij heb ik altijd Flora aan mijn zijde gehad, dus ik was nooit alleen." Ik haalde een hand door mijn pluizige krullen en begon zelf ook vast ook wat jurkjes uit te zoeken. Ik wist dat zwart altijd goed werkte, voor wie dan ook, waardoor ik daar een beetje bleef hangen. Ik presenteerde ze uiteindelijk ook aan haar, maar ze leek ze duidelijk te donker te vinden. Ik haalde mijn schouders op. "Als je niet weet wat je aan moet doen, is zwart altijd goed, heb ik geleerd." zei ik rustig. Ze ging ze dan toch passen, maar kwam nog niet eens het hokje uit. Dan wist ik ook wel hoe laat het was. Ze zocht zelf intussen nog wat te kijken, voor ze snel met een andere jurk weer de hokjes in verdween. Misschien zou ik een matchende stropdas kopen, maar dat lag een beetje aan de kleur van haar jurk, want ik ging niet lopen met een knalgele das lopen. Ik keek op van het rekje met dassen, toen ik de stem van het meisje weer hoorde. Ik draaide me om en keek naar de dame met het rode haar in een donkerblauwe lange jurk. Ze zag er prachtig uit in haar jurk. De jurk sloot perfect aan op de juiste plekken en liep uit op andere. Pas toen ze een rondje draaide zag ik ook nog de open rug. Het was een stijlvolle jurk, maar met wat pit, wat ik ook wel leuk vond. "Heel mooi. Zou ik zeker doen als ik jou was." Ik schonk haar een glimlach en liep naar het dassenrek, om daar een das uit te plukken van dezelfde kleur blauw met zilveren borduursels van kleine bloemetjes. Dan matcheten we in elk geval een beetje, want mijn pak was net een andere soort donkerblauw. Zo zou het hopelijk allemaal kloppen en hoefden we ons alleen maar zorgen te maken om een goed figuur te slaan en te zorgen dat iedereen het gezellig hield van ons huis. Ik rekende snel de das af en wachtte geduldig op het meisje. Dan zou ik nog wel op wat te drinken trakteren. Ik had nog genoeg in mijn beurs, en het was wel zo gezellig. Daarbij was het handig om wat dingen door te spreken. Ik had niets tegen improvisatie en dingen los laten lopen, maar het was wel fijn om op een lijn te zitten als een van ons in zo'n situatie zou komen. Als ik bijvoorbeeld drank zou afpakken en de studenten een week zou laten nablijven, maar zij ze alleen een standje zou geven, zou dat natuurlijk niet werken. Nu hoopte ik dat er weinig van dit soort situaties zouden zijn, maar mijn ervaringen van vorig jaar maakten wel duidelijk dat zeker rond feesten studenten wel graag drank meesmokkelden, wat illegaal was in elk opzicht. Ik had zelf gelukkig nog nooit drugs gevonden of gezien, maar ik kende de verhalen, dus ook die scenario's waren goed mogelijk. We zouden zo wel even in een café gaan zitten ofzo. Dan hadden we de tijd iets meer aan onszelf, en zouden de jongeren ons hopelijk ook minder storen.


    Bowties were never Cooler

    MARA THATCHER
    • Wompus • 7th year • Pureblood • Icehockey • Right wing
    • Salem • Enjoying her time with Mike •


    Mijn ogen volgden Mike's bewegingen terwijl hij bezig was om andere onderdelen van zijn pak bij elkaar te pakken. Hij was bijzonder efficient hierin en leek meteen te weten wat hij wilde, iets wat me eigenlijk niet hoorde te verbazen aangezien Mike efficient in alles was. Toch kon ik mijn groene ogen niet van hem afhalen want hoewel hij in zoveel manier precies was zoals ik hem kende realiseerde ik me ook dat ik het erg naar mijn zin had met hem. Pas toen hij zich omdraaide om me te vertellen dat een goed pak zich wel terug betaalde vestigde ik mijn blik op een ander punt in de winkel waarna ik knikte. Hij had daar vast gelijk in.
          Ik glimlachte toen hij mijn vraag herhaalde, hoewel de glimlach al snel plaats maakte van verbazing toen hij mijn hand pakte en me soepel een rondje om mijn as liet draaien. Ik eindigde tegen hem aan en was even stil voor ik met een brede grijns naar hem opkeek. Doordat hij me had laten zien dat hij kon dansen had hij me ontzettend enthousiast gemaakt over de komende avond want nu wist ik dat ik niet bang hoefde te zijn om de hele avond ergens te zitten. Hoewel dat wellicht wat overdreven was gezien ik er anders zelf wel op uit was gegaan.
          Nog heel even stonden we zo tegen elkaar aan en het verbaasde me hoe prettig het voelde. Dus toen hij me los liet om af te rekenen duurde het even voor ik hem volgde, want ik had even tijd nodig om mijn gedachten op een rijtje te zetten. Toen dat eenmaal een beetje was gelukt wachtte ik tot hij had afgerekend om hem vervolgens aan te kijken. "Je zit vol verrassingen Mike," zei ik tevreden, "wie weet hebben we dan toch meer gemeen dan we dachten." Bij die woorden krulden mijn lippen om tot een glimlach.
          De glimlach verdween echter al snel toen hij mijn eerdere vraag beantwoorde. De pijnlijke blik in zijn ogen was niet te missen en het liefste had ik hem een enorme knuffel gegeven. Toch leek het me niet verstandig maar omdat ik toch een troostend gebaar wilde maken legde ik mijn hand op zijn arm. "Nou, gelukkig ben ik er om vanavond een topavond er van te maken." Deelde ik hem mee om vervolgens om me heen te kijken. "Is er nog iets wat je wil doen of zullen we terug gaan naar het kasteel?"


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Het is 19.30. Het verplichte diner is net afgerond en de grote zaal is met een paar stokslagen veranderd in een balzaal, geschikt voor een kasteel.De eerste dans is net geopend door de hoofdmeesteres en haar partner.


    Bowties were never Cooler

    Apollares "Ares" Reigan Kaisar


    17 • Year 7 • Muggleborn • Thunderbird • Quarterback
    Next to the dancefloor • With Shanaya


    'Ooh, je kent me zo goed,' zegt ze en ik grijns tevreden. 'Anyway, mijn onschuldige Ares, waarvoor denk je dat fake ID's bestaan?' Ik kijk naar de fake ID die ze over de tafel naar mij toe schuift. 'Hebben die Transfiguration lessen toch nog nut.' Ik lach zachtjes en lichtelijk verwonderd. Dat is nog een slim staaltje toverkunst.
          'Dat had ik me nog niet bedacht,' geef ik toe. 'Ik heb het wel eens geprobeerd, maar dan op de Muggle manier.’ Ik haal mijn schouders op. Dat is me niet zo goed afgegaan. Het heeft me namelijk een avondje op het politie bureau gekost. Echter, met zo’n truc, belazer je de Muggle politie met gemak.
          ‘Als je nou heel lief bent voor mij, dan kan ik misschien, héél misschien, ook wel eentje voor jou regelen,' knipoogt ze. Ik lach en kijk haar aan terwijl ik een stuk taart in mijn mond steek en deze hap zorgvuldig kauw en doorslik. Bedenkelijk kantel ik mijn hoofd een beetje.
          ‘Is het meenemen van jou naar het feest vanavond en je behandelen als een prinsesje niet genoeg om me een ID op te leveren dan?’

    ‘Nou, dan moeten wij ook maar eens de dansvloer op springen,’ verkondig ik schaapachtig als ik zie hoe de hoofdmeesteres en haar partner de dansvloer over zwieren. Ik krab over de achterkant van mijn nek en kuch lichtelijk ongemakkelijk. Nee, dit is niks voor mij.
          ‘Of we halen nog een drankje voordat we dat doet. Ik zou nu wel een goed fake ID kunnen gebruiken.’ Ik sjor een beetje aan het pak dat ik draag en haal mijn hand opnieuw door mijn haar heen waarna ik Shayana aan kijk.
          ‘Moeten we perse dansen?’ vraag ik terwijl ik mijn handen over haar lichaam laat glijden.
          ‘Er zijn zat andere opties… ik bedoel, je ziet er prachtig uit vanavond in die jurk, maar ik denk dat hij nog mooier is als hij op de grond ligt.’


    "And all I loved, I loved alone."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.


    OPHELIA SADIE FISHER

    SEVENTEEN || YEAR SEVEN || HALF-BLOOD || HORNED SERPENT || AT THE BALL

    Ophelia was zo blij geweest toen ze voor het diner werd opgehaald door Jake, en hij haar begeleidde naar de Grote Hal, waar het diner plaats zou gaan vinden. Met veel zelfvertrouwen liep ze met haar arm door die van Jake gehaakt door de lange gangen van de school. Zonder het echt door te hebben, speelde ze een beetje met een stuk van de rok van haar jurk. Ze voelde zich geweldig. Haar schouderlange haren golfden op een nonchalante manier, maar stiekem had ze veel moeite gedaan om het zo te krijgen. Haar make-up had ze simpel gehouden, anders zou het in combinatie met de jurk niet heel mooi geweest. Ze had een beetje eyeliner, met gouden en bruine oogschaduw. Daarbij had ze een mooie, rozige lippenstift op.
    Terwijl Ophelia en Jake liepen, zweefde haar jurk achter haar aan in een prachtige sleep. Toen ze bij de Grote Hal aan gekomen waren, stond er een bekend gezicht naast de dubbele deuren. Ophelia kon haarzelf bijna niet inhouden toen ze naar hem toerende. Ze sprong in zijn geopende armen en sloeg haar benen om zijn middel, voor zover dit lukte met haar lange rok. Chuck rook vaag naar sigarettenrook en aftershave, maar ze ademde het evengoed toch diep in. “Ik heb je gemist.” Haar stem galmde nog na in de grote ruimte en ze drukte snel een kus op zijn wang. Ze voelde hoe hij haar een stuk van de grond tilde.
    Tijdens het diner hadden ze naast elkaar gezeten. Ondanks dat ze hem heel de zomer brieven had gestuurd, had ze hem nog zo veel dingen te vertellen.

    Het bal was al in volle gang en de hoofdmeesteres en haar partner vlogen over de dansvloer met een bepaalde finesse waarvan Ophelia alleen maar kon wensen dat ze het bezat. Haar voeten waren onrustig en ze wilde ook graag de dansvloer op.

    [ bericht aangepast op 9 aug 2016 - 22:01 ]


    If you don't do stupid things whilst your young - you have nothing to laugh about when you're old




    Charles "Chuck" Diggory
    “Don't you lie, I know you love me...”
    Horned Serpent • British • 17 • Seventh year • Pureblood • At The Ball • with Cameron



    Die middag in het kroegje hadden Zed en ik het best wel soepel gespeeld. Volgens mij begon Flora over dates en uiteindelijk kwam het er op neer dat Zed en Flora samen zouden gaan, en ik samen met Cameron. Het diner was net voorbij en ik had tegenover Cameron gezeten. Ze zag er prachtig uit vanavond, moest ik toegeven. Ze is natuurlijk ook een mooi meisje, maar vanavond straalde ze extra. Na het eten keek ik haar aan in haar donkerblauwe kijkers.
    "Fancy a dance?" zei ik met een soepele glimlach op mijn gezicht terwijl ik mijn hand naar haar reikte. Eigenlijk weet ik niet zeker of ze wel wou dansen, maar aangezien ik gewend ben dat meisjes mijn idee altijd wel goed vinden, ging ik er deze keer ook vanuit dat Cameron wel met me wou dansen.
    Met Cameron aan mijn hand verplaatsten we ons naar de danszaal toe. De eerste dans was net geopend door de hoofdmeesters en haar partner, alles ging er nog redelijk stijfjes aan toe. Dit was dus het moment om een echt gentlemen te zijn. Ik legde mijn arm om haar middel en begon haar een beetje over de dansvloer te leiden.

    Echter niet snel nadat we waren begonnen met dansen kwam er een vrolijk meisje met prachtige bruine haren in een lange witte jurk op ons af. Ik liet Cameron even los om Ophelia met open armen te ontvangen om haar vervolgens op te tillen. Ook al was dat meer haar idee, ze sprong en sloeg haar benen om mijn middel heen. Hopelijk zou Cameron dit niet verkeer opvatten, dacht ik. Maar eigenlijk ging het meer om mezelf dan om Cameron. Ik vatte dit misschien als meer op dan dat het was. Maar met Ophelia zo om mijn nek, kon ik niet ontkennen dat er iets van binnen begon te kriebelen. Wat verschrikkelijk om dit aan mezelf te moeten toegeven.. maar het was waar.
    “Ik heb je gemist.” zei ze en die woorden deden me goed.
    "Ik heb jou toch ook gemist." Ze drukte een kus op mijn wang en ik moest mezelf rustig weten te houden.
    Pas toen Ophelia me los liet en ik haar weer op de grond zette viel mijn oog op haar date: Jake.
    "Jake, pas op goed op mijn favoriete brunette" zei ik grijnzend, maar eerlijk gezegd meende ik het wel. Nadat ik dat gezegd had knipoogde ik nog even naar Ophelia. "Dan zal ik hetzelfde doen voor Cameron." ik wou haar niet buiten gesloten laten voelen, dus ik pakte haar hand en kuste hem.
    Het valt niet mee, ik ben hier natuurlijk vanavond met Cameron en ik wil met haar een leuke tijd hebben. Maar tegelijkertijd kan ik het niet laten om een beetje extra friendly tegen Ophelia te zijn, if you know what I mean. Vrouwen... je bent er maar druk mee.

    [ bericht aangepast op 10 aug 2016 - 0:43 ]


    JACOB HEATH NEWMAN
    WHAMPUS , 17, YEAR 7 , MUDBLOOD , TALKING WITH OPHELIA AND AIDEN




    Deze avond zou een geweldige avond moeten worden, Ophelia zag er prachtig uit in haar lange witte jurk en ze had ook echt moeite gedaan om haar make-up op en top uit te laten komen. In vergelijking met haar zag ik er maar sober uit, maar dat vond ik geen probleem. Mijn probleem was dat ik vreesde dat deze avond voor mij nogal rampzalig zou gaan verlopen. Apollo had mijn ex mee uitgevraagd -dat noemen ze dan vrienden hmmm-. Ik weet dat het nogal hypocriet is van me om dit te zeggen gezien ik zelf ook met mijn beste vriendin was gegaan, maar Apollo kon ieder meisje krijgen als hij wilde, maar Naya... Nee dat vond ik echt niet oke.
    Ik had me sterk gehouden en de twee wat vermijd vandaag, daarbij wilde ik het voor Ophelia niet gaan verpesten en ook niet voor Naya. Apollo.. meh hij mocht lekker van de trap donderen. Eens we bij de grote hal aankwamen liet Ophelia mijn arm los en liep naar de grote deuren toe wat me licht verbaasde, maar eens ik Chuck zag staan begreep ik het wel waarom mijn date wegliep. Met rustige pas liep ik naar de drie toe en glimlachte even naar hen. Langs de ene kant voelde ik me wat buitengesloten gezien de innige omhelzing van Chuck en Ophelia niet zomaar 'vriendschappelijk' was. Had ik weer. "Hey." zei ik dan ook om mijn aanwezigheid te benadrukken en glimlachte even naar Cameron gezien er er net als mij ook maar op stond te kijken. De twee zeiden nog wat dat ze elkaar gemist hadden en nadat Oph een kus op zijn wang had gedrukt lieten de twee elkaar weer los.
    Tijdens het diner hadden ze naast elkaar gezeten. Ondanks dat ze hem heel de zomer brieven had gestuurd, had ze hem nog zo veel dingen te vertellen. "Jake, pas op goed op mijn favoriete brunette" Grijnsde Chuck naar me en hoe erg ik ook een sarcastische opmerking naar hem wilde gooien, wist ik me in te houden. " Geen zorgen, ze is in veilige handen." zei ik waarna ik mijn arm om haar middel hield . "Dan zal ik hetzelfde doen voor Cameron." vervolgde Chuck waarna hij een kusje op haar hand drukte een grijns sierde mijn lippen. "Zorg maar dat je niet té klef gaat doen, straks heb je je date helemaal onder gekwijld." zei ik plagend en grijnsde even naar Oph "Dus zullen we maar met z'n vieren naar binnen gaan?"



    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH


    OPHELIA SADIE FISHER

    SEVENTEEN || YEAR SEVEN || HALF-BLOOD || HORNED SERPENT || AT THE BALL

    Ja, Ophelia voelde zeker wat toen ze Chuck weer zag na de zomer. Maar Jake was toch haar date en ze wilde zijn avond niet verpesten. Ze had al gezien dat hij een beetje ontdaan was in de jurkenwinkel omdat Ares en Naya samen waren. Ophelia pakte Jake's arm weer vast en haakte die van haar er doorheen. Ze keek omhoog naar hem en glimlachte.
    "Jake, pas op goed op mijn favoriete brunette." Chuck grijnsde naar Jake en daarna knipoogde hij naar Ophelia.
    "Geen zorgen, ze is in veilige handen." Jake sloeg zijn arm om Ophelia's middel.
    "Dan zal ik hetzelfde doen voor Cameron." Hij pakte haar hand en drukte er een kus op. Ophelia kon ook niet ontkennen dat ze niks voelde maar gelukkig wist ze dat hij dit deed om haar niet buitengesloten te laten voelen.
    "Zorg maar dat je niet té klef gaat doen, straks heb je je date helemaal onder gekwijld." zei Jake plagend en hij grinsde even naar Ophelia "Dus zullen we maar met z'n vieren naar binnen gaan?"

    Het bal was al in volle gang en de hoofdmeesteres en haar partner vlogen over de dansvloer met een bepaalde finesse waarvan Ophelia alleen maar kon wensen dat ze het bezat. Haar voeten waren onrustig en ze wilde ook graag de dansvloer op. Ze trok een beetje aan Jake's jasje en ging zo ver mogelijk op haar tenen staan. "Wil je ook met mij dansen?" Ophelia's glimlach was oogverblindend terwijl ze Jake's handen vastpakte en een poging deed om hem de dansvloer op te trekken. "Ik weet zeker dat wij ook zo prachtig kunnen dansen als de hoofdmeesteres. Je weet natuurlijk niet dat ik een geweldige ballroom dancer ben." Stiekem grinnikte Ophelia een beetje. Ooit heeft ze zichzelf in een opwelling ingeschreven voor een aantal ballroom dancing lessen, dus ze kon het inderdaad een klein beetje.

    [ bericht aangepast op 10 aug 2016 - 16:40 ]


    If you don't do stupid things whilst your young - you have nothing to laugh about when you're old


    Naam:Sebastian King.


    "I don't like being limited, so I choose not to be."
    |Honkman || Pukwudgie student| In Salem | Talking to Ivy
    Toen Ivy uit de paskamer was gekomen met de jurk die ik uitgekozen had, had mijn wereld even stil gestaan. Het was even alsof iemnd mij vol in het gezicht had geslagen. Friends with Benefits? Crush op Cameron? The fuck dude. Maar de werld ging al snel genoeg weer draaien, al kwam er niet veel zinnings uit.
    "Ik zou je nu gewoon echt heel graag zoenen," mompelde ik half verstaanbaar. Ik sloeg mezelf mentaal in mijn gezicht. "Ik vind deze je ook absoluut prachtig staan, maar emh jouw keus, deze of die rode," zei ik al een stuk verstaanbaarder.

    Dat was deze middag gebeurd. Nu stond ik hier in een balzaal, met Ivy naast me. Ik zag Cameron in mijn ooghoek en probeerde naar haar te glimlachen. Daarna draaide ik me om naar Ivy. Ik wist niet wat het was, ze was echt gewoon mijn beste vriendin, maar zoals ze hier stond was ik gewoon een beetje... verward. Ik beet op mijn lip.
    "Mag ik deze dans was u?" vroeg ik en ik stak charmant mijn hand uit. Het klonk altijd heel grappig, dansles. Mijn grootouders hadden perse gewild dat ik balroom lessen volgde, super leuk, niet? Ze noemde het niet meer dan normaal. Ik had het nooit heel erg gevonden. Ik moest eerlijk toegeven dat het idee van dansen met Ivy me aansprak en dat ik bijna zeker wist dat Ivy het niet erg zou vinden om een beetje op te vallen.

    [center]


    Naam: Alexia Aurora Smith .


    "She had an ongoing storm in her mind, but her eyes only showed happiness."
    || Horned Serpent student || Animagi ||In Salem || Talking to Mason

    Een jurk uit zoeken met Mason was heel leuk geweest. Ik had de rode jurk gekozen, om dat ik mij daar het meest comfortabel in voelde. Niet alleen dat, ik had ook het idee dat in de andere jurk ik niet had kunnen dansen. Dus hier stond ik, in een rode jurk, met een paar zwarte ballerina's eronder. Geen hakken voor mij, ik was normaal al aardig snel klaar met dansen vanwege pijn in mijn voeten. Op hakken zou dat al helemaal niet goed komen. Het grootste gedeelte van het dinner had ik gebruikt op in mijn eten te poken en af en toe even te klappen voor iets dat gezegd werd. Ik voelde mij gewoon niet heel comfortabel aan deze tafel had ik het idee, maar het kon ook zijn omdat ik ergens wel teleurgesteld was dat ik met mijn beste vriend naar het bal ging. Niks tegen mijn beste vriend, Mason was geweldig. Maar zo'n beetje elk ander meisje leek met een jongen te gaan waar ze op zijn minst een beetje op viel. Mason was leuk, maar leuk om film mee te kijken en wandelingen mee te maken en mee te picknicken en.. okay, volgens mij haal ik mijn eigen punt alleen maar onderuit. Ik zuchtte onmoedigt en keek even langs de andere studenten naar Mason.

    Later bij het bal keek ik Mason een beetje ongemakkelijk aan. Moest ik hem ten dans vragen? Ging hij mij ten dans vragen? Ik keek even rond, om een aantal koppels te zien dansen en een paar van mijn vrienden met hun dates te zien. Waarom had ik nu echt het gevoel dat ik gewoon liever in mijn kamer met een goede film zat?


    We've lived in the shadows for far too long.


    Mason Levi O'Connor
    Thunderbird || Halfblood || 16 || 6th year || Ice Hockey Goalie || Professional Weirdo
    Alexia had uiteindelijk voor de rode jurk gekozen, simpel en elegant, maar zwierig genoeg om in te dansen. Nu was ik een boeren knul die waarschijnlijk de hele avond op haar tenen zou staan. Ze verdiende een stuk beter, maar ik was toch erg blij dat ze ja had gezet. Stiekem hoopte ik namelijk wel dat het zou eindigen in een date. Ze was mijn beste vriendin, dat zou ik nooi willen veranderen of verpesten, maar ergens diep van binnen zou ik het zeker ook niet erg vinden als dit zou uitlopen op zo veel meer dan alleen vrienden. Nu zat ik dan toch hier, in mijn semi-passende nette kleren met mijn haar zo net mogelijk. Ondanks dat het niet echt een date was, wilde ik haar zeker wel een geweldige nacht laten meemaken. Ze verdiende niets minder dan dat. Na het diner, waar ik toch wel goed had gegeten, bleef ik wat ongemakkelijk aan de tafel zitten. Ik was heel slecht in dansen en wilde haar niet voor schut zetten tussen alle stelletjes die heel lief samen schuifelden. Ik slikte nog een keer en stond op van mijn tafel toen ik haar mij aan zag kijken. Ik liep licht ongemakkelijk naar haar toe aan haar tafel. Ik boog galant naar haar toe en pakte haar hand. "Mag ik deze dans?" Ze zag er ech prachtig uit en het zou dan ook echt geen straf zijn om de hele avond naar haar te kijken. "Je ziet er echt heel mooi uit, Lexi." Ik gaf haar een kus op de rug van haar hand en wachtte tot ze mee zou gaan de dansvloer op. Misschien zou ze op mijn voeten kunnen staan. Ze had geen hakken aan en was niet zo heel lang, dus dat kwam vast goed, en het zou voorkomen dat ik op haar voeten ging staan. Intussen keek de rest van de tafel me een beetje vreemd aan, maar ik trok het me niet aan. Deze blikken kreeg ik altijd en inmiddels trok ik het me ook echt niet meer aan.


    Bowties were never Cooler

    CAMERON EMERY PAXTON
    "So Cameron, what do you wanna do when you're older?"
    "Get Lost"
    17 jaar • Year 7 • Muggleborn • Thunderbird • Rooster • Ijshockey / Aanvaller • At the ball • With Chuck, Jacob and Ophelia


    "I don't wanna be limited by other people's version of me."

    Uiteindelijk ben ik blij dat ik een date heb kunnen scoren. Het zou bijzonder awkward zijn geweest om met mezelf te staan dansen en ik had er niet bij weg kunnen glippen omdat het - helaas - verplicht is. Ik ben geen persoon wie dit soort dingen leuk vind, veel te 'formeel' naar mijn smaak. Toch is de hele avond chagrijnig lopen mokken ook niet echt mijn ding. Ik heb zelfs mijn haar opgestoken - waar ik normaal gesproken nooit de moeite voor neem - dus dat betekent dat ik in elk geval open sta voor een leuke avond.
    Nadat ik in het kroegje met Chuck had afgesproken, heb ik mezelf er toch toe weten te zetten om een jurk te gaan kopen. Op dit moment ben ik erg blij met mijn keuze, de grijze stof is erg stretchy en geen typische baljurk. Het enige nadeel is dat de bobbel die ik normaal gesproken in mijn mouw draag - oftewel mijn rat Thelonius - ontzettend zou opvallen en ik deze dus in mijn kamer heb moeten laten.
    "Fancy a dance?" Exact op het moment dat ik Chuck die woorden hoor zeggen, heb ik mijn vork neergelegd. Er kan geen eten meer bij. Ik zet een glimlach op mijn gezicht, waarna ik antwoord geef.
    "Offcourse mijnheer." Antwoord ik, terwijl ik toekijk hoe de hoofdmeesteres en haar partner meer op de achtergrond lijken te treden, na hun eerste dans van net.
    Er verschijnt zelfs een kleine glimlach op mijn gezicht wanneer ik merk dat Chuck begint te leiden en ik heb er geen moeite mee om zijn danspassen te volgen. Waarschijnlijk ben ik niet de meest verschrikkelijke danser op aarde, maar ik heb ook nooit zoiets als danslessen genomen, hoe erg mijn oma daar eens op aan heeft gedrongen. Ik kan me nog herinneren hoe mijn weigering zorgde voor een fikse ruzie tussen ons tweeën. Zelfs mijn moeder had gezegd dat ik eens rekening moest houden met andere mensen en daarop had ik gezegd dat oma beter zelf op dansles kon gaan als ze dat zo graag wilde.
    Na een tijde wordt ik uit mijn gedachten gehaald - ik was namelijk best geconcentreerd bezig met de dans - toen ik iemand naar ons toe hoorde komen, of eerder gezegd naar Chuck.
    Ik kijk toe hoe Ophelia half op Chuck lijkt te springen. Lichtelijk awkward kijk ik de zaal rond. Even vang ik de blik van Sebastian en glimlach terug, waarna ik me bedenk dat ik hier een beetje alleen sta. Ik snap het wel, maar als Ophelia Chuck zo leuk vindt en andersom ook, dan had zij hem gewoon mee uit moeten vragen. Soms heb ik het idee dat de halve school gefriendzoned is, wat mij en mijn directheid mateloos irriteert.
    "Hey." Hoor ik opeens. Nu pas merk ik dat Jake er net zo bijstaat als ik. Ik beantwoord zijn glimlach en rol even kort met mijn ogen, waarna ik een kort knikje maak naar Chuck en Ophelia. Om eerlijk te zijn vind ik het ergens wel grappig.
    "Jake, pas op goed op mijn favoriete brunette" Zegt Chuck zodra de hereniging blijkbaar is afgelopen.
    " Geen zorgen, ze is in veilige handen." Antwoord hij.
    "Dan zal ik hetzelfde doen voor Cameron." Ik kijk op als ik mijn naam hoor- automatisme en kijk lachend toe hoe Chuck een kus op mijn hand drukt. Ik accepteer de poging om mij er bij te betrekken, al heb ik er echt niet zo'n probleem mee dat er 'iets' is tussen hem en Ophelia, zeg het dan alleen gewoon. Ugh, de rare aard van de mensheid.
    "Zorg maar dat je niet té klef gaat doen, straks heb je je date helemaal onder gekwijld." Ik kijk met een schuin hoofd naar Jacob.
    "Ja, dat jij nou niet het verschil weet tussen een discreet kusje en een kleffige tongzoen, betekent niet dat dat ook voor anderen geldt." Zeg ik met een vleugje sarcasme.
    "Dus zullen we maar met z'n vieren naar binnen gaan?" Dat idee stond me wel aan. Gek genoeg had ik het dansen wel oké gevonden, wat ik niet erg had verwacht.
    Ik stop met luisteren naar het gesprek tussen Jake en Ophelia nadat ze hem heeft gevraagd te dansen en draai me weer om naar Chuck.
    "Dus waar waren we, je weet wel: voor de onderbreking." Hoewel ik het idee had om Chuck een schuldgevoel aan te praten, is aan mijn stem te merken dat ik het niet zo serieus nam.


    She was always looking for more..


    Francisco 'Paco' Ezequiel Sandoval-Valdez
    Wampus || Halfblood || 18 || 8th year || Head || Korte Stop Baseball
    Dit was een van de formele avonden van het jaar. We zaten met de Heads bij elkaar tijdens het diner. Ik had geen date als in een vriendinnetje, zoals velen hier, maar ze was de andere Head van mijn huis. Erg vond ik het niet. Het zou vast gezellig worden, en anders konden we altijd nog wat doorspreken samen. Nu het diner over was, was het tijd om te dansen. Ik was blij om te zien dat Alexis wel een jurk droeg. Het hoorde er nu eenmaal bij en ze zag er heel mooi uit in haar jurk. Ik hoopte dat ze een beetje kon dansen, maar anders kon ik haar altijd leiden. Ik had leren dansen van mijn vader, want iedere man moest dat kunnen, al was het maar voor je trouwdag. Ik pakte voorzichtig de hand van het meisje naast me vast en knikte naar haar. "Kom, siñorita. Dan kunnen we dansen." Ik stond op en wachtte tot ze mee zou gaan. Ik hield van dansen, en wilde het goede voorbeeld geven voor de kinderen uit ons huis. Ook konden we op de dansvloer de kinderen iets beter in de gaten houden en weghouden van kattenkwaad. Ik had echt geen zin om nu al problemen te moeten oplossen. Dat kwam morgen allemaal wel weer. De kinderen waren net ingedeeld en een boel leken nog onzeker. Misschien dat het wat beter zou gaan als er meer mensen van hun afdeling op de dansvloer zouden staan. We zouden in elk geval het goede voorbeeld zijn voor het hele huis. Ik haalde mijn vrije hand nog door mijn krullen, die ik nu netjes had gekamd, maar die nooit echt netjes zouden zitten. Nu voelde ik me zoizo niet helemaal lekker, omdat het binnenkort weer volle maan zou worden, maar dat ging ik vanavond niet tegen mij laten werken. Vanavond ging ik genieten van het bal, en morgen ging ik wel weer kijken hoe ik die volle maan aan ging pakken.


    Bowties were never Cooler


    I V Y       A U R É L I E       L I B E R T Y
    Horned Serpent | Eightteen | 8th year | Halfblood | Head Cheerleader | At the ball with Sebastian
    Even keek ik met een tevreden glimlach naar mijn jurk. Na korte twijfel had ik gekozen voor de jurk die Seb had aanbevolen. Ik voelde me er speciaal en mooi in en als ik me niet vergiste, was Seb ook van mening dat de jurk me goed stond. 's Middags had hij me even uit balans gebracht, toen hij gemompeld had dat hij me wilde zoenen, maar ik had net gedaan of ik dat niet gehoord had. Zijn opmerking had een vreemde kriebel in mijn buik teweeg gebracht en omdat ik dit gevoel niet kon plaatsen, was het makkelijker om te doen alsof het niet bestond.
    Nu stond ik in de balzaal, met Seb aan mijn zijde. Toen hij zich naar me toe draaide, schonk ik hem een vriendelijke glimlach. Ik zag hoe hij even op zijn lip beet.
    "Mag ik deze dans was u?" vroeg hij charmant, waarna hij zijn hand naar me uitstak. Ik lachte even hardop en pakte toen zijn hand vast. Ik wist dat zijn grootouders hem min of meer verplicht hadden om danslessen te volgen wat ervoor had gezorgd dat hij een goede danser was geworden. Zelf hield ik van dansen en dansen met mijn knappe beste vriend was iets wat ik graag deed. Ik boog me naar hem toe en drukte een kus net naast zijn mond.
    ''Natuurlijk, knapperd. Zullen we onze medestudenten even gaan laten zien dat danslessen een aanrader zijn?'' antwoordde ik flirterig. Ik legde mijn vrije hand op zijn schouder en deed een stapje naar voren. Ik wachtte even af tot hij de dans zou gaan leiden.


    Falling in love with yourself first doesn't make you selfish or vain, it makes you indestructable

    [ bericht aangepast op 12 aug 2016 - 19:05 ]


    I was an angel living in the garden of evil