• Samen met mijn ouders en zus hebben we gister een schattig, blauw halsbandje gekocht met een belletje eraan. Wij dachten:'O, dat is perfect voor de kat!' Hij vind het nog al leuk om buiten rond te lopen, maar hij is soms te bang om weer terug te komen. De buren zijn bezig met hun tuin en dat vindt hij niet zo leuk :c. Met een belletje kunnen we hem makkelijker vinden.
    Na ja, dat was het idee dan. Op een of andere manier is hem gelukt om zijn halsbandje af te doen :'). Misschien zat het niet strak genoeg? Mijn moeder heeft hem strakker gezet en opnieuw omgedaan bij de kat. Een paar uur later in de tuin:


    Ik heb echt geen idee hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen. Misschien zijn halsbandjes toch zo voor hem (cat).
    Dit is mijn kat btw (hij heet Kirk):


    Hebben jullie een huisdier met gekke gewoontjes of doen ze weleens wat geks?


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik had vroeger een kat en die deed dat ook altijd. Nu probeer ik het niet eens meer bij mijn andere kat, want het is een beetje zonde van het geld. Ik vraag me toch af hoe ze het precies doen...


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Mijn kat haalde in het begin zijn halsbandje er ook af. Hij zette gewoon zijn achterpootje eronder en trok hem zo los. :')
    Inmiddels probeert ie het niet meer, want telkens als ie hem er af haalde deed ik hem weer terug om. ^^


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Halsbandjes met belletjes zijn zielig. Hij zou niet kunnen jagen op andere beestjes, want ze zullen hem horen en katten vinden de hele tijd gerinkel ook erg vervelend, dus ik snap dat hij hem af heeft gedaan.
    Sowieso kun je een kat het beste van jongs af aan een halsband leren dragen, maar dan niet eentje met een belletje, maar een gewone. Maar eigenlijk is het helemaal niet slim om een kat die buiten komt een bandje om te doen. Stel hij blijft hangen, dan kan hij stikken en zo.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Mijn hond wil ook geen halsband dragen en hij vertikt het al helemaal om te gaan wandelen. Hij zet zijn poten aan de band en duwt het dan rond zijn nek uit, desnoods gebruikt hij zijn achterpoten. Huisdieren he, haha.


    16 - 09 - '17

    Mischien is een tuigje een betere optie, onze kat heeft er 1 omdat we niet willen dat ze vast komt tt zitten in een boom ofzo iets. Maar ze krijgt 'm nooit af.


    Punkrock is not dead, punkrock is sleeping drunk

    Haha, mijn kat draagt ook geen halsbandje. Hij is gechipt en we vonden het zielig om een halsbandje bij hem om te doen c;


    26 - 02 - '16

    Over gekke dingen gesproken; veel katten houden van laserlampjes, terwijl mijn kat die dingen haat, haha


    26 - 02 - '16

    Trikru schreef:
    Halsbandjes met belletjes zijn zielig. Hij zou niet kunnen jagen op andere beestjes, want ze zullen hem horen en katten vinden de hele tijd gerinkel ook erg vervelend, dus ik snap dat hij hem af heeft gedaan.
    Sowieso kun je een kat het beste van jongs af aan een halsband leren dragen, maar dan niet eentje met een belletje, maar een gewone. Maar eigenlijk is het helemaal niet slim om een kat die buiten komt een bandje om te doen. Stel hij blijft hangen, dan kan hij stikken en zo.


    Die van ons draagt er eentje zonder belletje, mede door de reden die jij zegt, maar ook omdat ik zelf knettergek van het gerinkel werd. :')
    Tegenwoordig verkopen ze bij de dierenwinkel alleen nog maar halsbandje die je moet klikken, waardoor ze ook heel makkelijk los maken te zijn mocht de kat ergens achter haken met z'n bandje ( dat is tevens de reden dat die van ons hem met z'n achterpoot zo los kreeg ). ^^


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Mijn laatste hamster ging met mijn pennen en oortjes lopen xd en hij liet ze natuurlijk onder een kast liggen... Gek beest.


    Mhm?

    Een kat die buiten kan doe je beter geen halsbandje aan. Ik zeg dit op aanraden van onze dierenarts. Als een kat buiten kan en ze blijft met haar halsbandje achter een tak of zo hangen, is de kans erg reëel dat ze zichzelf ophangt en stikt. Ik het beste geval kan ze zich enkel en alleen verwonden maar dat is uiteraard ook niet erg fijn.
    Ik zeg dit alleen maar omdat mijn dierenarts het al erg vaak heeft gezien. Daarom dat mijn kat er ook geen krijgt. Zou dat niet op mijn geweten willen hebben.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Trikru schreef:
    Halsbandjes met belletjes zijn zielig. Hij zou niet kunnen jagen op andere beestjes, want ze zullen hem horen en katten vinden de hele tijd gerinkel ook erg vervelend, dus ik snap dat hij hem af heeft gedaan.
    Sowieso kun je een kat het beste van jongs af aan een halsband leren dragen, maar dan niet eentje met een belletje, maar een gewone. Maar eigenlijk is het helemaal niet slim om een kat die buiten komt een bandje om te doen. Stel hij blijft hangen, dan kan hij stikken en zo.


    Die van mij kan toch niet jagen. Hij gaat altijd heel luid mauwen wanneer hij een vogel ziet :'). Ik heb liever dat hij geen halsbandje heeft, maar ja, mijn moeder en zus wilde het. Het halsbandje gaat ook niet meer om, want het heeft toch geen nut als hij het elke keer afdoet (waar ik heel bij mee ben).


    Seasons will change, but I shall remain

    Serenata schreef:
    (...)

    Die van mij kan toch niet jagen. Hij gaat altijd heel luid mauwen wanneer hij een vogel ziet :'). Ik heb liever dat hij geen halsbandje heeft, maar ja, mijn moeder en zus wilde het. Het halsbandje gaat ook niet meer om, want het heeft toch geen nut als hij het elke keer afdoet (waar ik heel bij mee ben).

    Dat jagen was een voorbeeld. Maar beter dat dat bandje niet meer om gaat.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Serenata schreef:
    (...)

    Die van mij kan toch niet jagen. Hij gaat altijd heel luid mauwen wanneer hij een vogel ziet :'). Ik heb liever dat hij geen halsbandje heeft, maar ja, mijn moeder en zus wilde het. Het halsbandje gaat ook niet meer om, want het heeft toch geen nut als hij het elke keer afdoet (waar ik heel bij mee ben).

    Dat is echt een kattending, meestal doen ze dit naar vogels in bomen etc. waar ze niet bijkomen. Dan gaan ze heel typisch mauwen, maar wat ze ermee willen bereiken weet ik niet.
    Maar echt, alle katten kunnen jagen. Wij hebben er twee, waarvan ééntje klein is en de andere best stevig (neigt naar dik, eet waarschijnlijk bij andere mensen nog extra). Ik zei van de stevige vorige week nog dat hij toch nooit wat zou kunnen vangen, en twee dagen later zat ie heel trots met een dode muis in de tuin.

    En wat bedoel je precies met 'hij is bang om terug te komen'? Als de kat eerst weg durft, dan durft ie dezelfde weg terug toch ook weer?

    [ bericht aangepast op 17 aug 2016 - 10:48 ]


    "Do you believe monsters are born or made?"