• Lieve allemaal,

    Het begon allemaal toen ik 13 jaar was, bijna 14. Iemand die ik kende hier op Quizlet gaf aan dat Rutger nog moderators zocht. Of ik daar misschien interesse in had. Ik moest dan wel zelf een pb sturen naar Rutger. Doodeng! De pb die ik uiteindelijk stuurde, stond vol met smileys. Een tijdje later werd ik moderator. Het toen nog redelijk nieuwe forum was voor mij nog onbekend. Ik wist niet eens wat het was, een forum. Daar kwam ik pas achter toen ik al een maand moderator was. De goede oude tijd. Het was toen zo anders dan nu. Nu is alles zo veel professioneler. Waarmee ik niet wil zeggen dat dat een slecht iets is, nu wordt er tenminste echt goed nagedacht over belangrijke vraagstukken.

    In de 8,5 jaar dat ik nu in de crew zit, heb ik het echt zien groeien. Ik heb de crew zien groeien, in het aantal functies en in het aantal activiteiten en de manier waarop de crewmembers nadenken over wat we doen, waarom we het doen. Niet alleen heb ik de crew zien groeien, ook Quizlet is enorm gegroeid. Ik was al moderator toen de series verdwenen en we er de stories voor terug kregen. Ik was erbij toen de moderators staakten. Dat is ook alweer 7 jaar geleden.. Al die dingen hebben er voor gezorgd dat Quizlet is zoals het nu is. En ik zou het niet anders willen zien.

    Ik heb van het moderatorschap ontzettend veel geleerd. Op school bijvoorbeeld, hoef ik geen moeite te doen voor het schrijven van een brief. Ik heb al genoeg waarschuwingen geschreven met een logische opbouw, ja dat heb ik daar wel van geleerd. En dan te bedenken dat ik bijna het team ben uit gezet door de mensen die toen moderator waren - ik kan dat nu zeggen want ze zijn allemaal al lang geleden gestopt- , omdat ik geen waarschuwingen durfde te versturen. Ja, ik heb geleerd om te discussiëren, om na te denken over wat ik zelf eigenlijk vind. Ik heb geleerd om prioriteiten te stellen. Ik heb meegedacht over nieuwe ideeën om Quizlet nog leuker te maken. Hiervoor wil ik Rutger en alle mensen waarmee ik heb samengewerkt bedanken. Ik heb eens zitten kijken, en dat zijn toch 75 mods, 10 bemiddelaars en 49 beta readers waar ik daadwerkelijk mee heb samengewerkt. En ik moet er nog even bij zeggen; ze zijn of waren echt fantastische collega's.
    Een kleine vier jaar geleden vroeg Rutger me of ik administrator wilde worden. Daardoor heb ik me weer op andere gebieden kunnen ontwikkelen. Ik werd steeds vaker door verschillende mensen 'mama Quizlet' genoemd. Zo lief!

    Maar, jullie zien 'm vast al wel aankomen, ergens komt een keer het moment dat het goed genoeg is geweest. Voor mij was dat moment afgelopen mei. Ik merkte dat ik alles wat ik doe als administrator nog wel een aantal jaren zou kunnen doen, maar dat ik het op de automatische piloot ben gaan doen. Het is een gewoonte geworden. Het plezier om me volop in te zetten voor Quizlet, wordt steeds minder. Het wordt nu echt eens tijd om het werk over te dragen op andere mensen, op een nieuwe administrator. Werd ook wel een keertje tijd na ruim 8 jaar in de crew :'D.

    Dus bij deze wil ik aan jullie bekend maken dat ik er mee stop. Alleen, omdat ik de enige administrator ben, leek het me wel handig om eerst een nieuwe administrator te kiezen en in te werken, voordat ik echt weg ga. Met het kiezen van een nieuwe administrator zijn we nu bezig. Deze administrator zal bekend gemaakt worden als we er uit zijn wie het zal worden. Daarna zal ik deze nieuwe admin nog een tijdje inwerken en dan zal ik mijn functie neerleggen.
    Dit topic is echter niet bedoeld voor vragen over de nieuwe administrator. Daarover komt vanzelf bericht ^^

    Lieve users, ik wil jullie heel erg bedanken voor de leuke plek die jullie maken van Quizlet. Het is me altijd een genoegen geweest om jullie te helpen, om met jullie te praten, om jullie te zien op meetings. Ik probeer samen met mijn collega's van Quizlet een leuke plek te maken, maar zonder users zouden we dat ook niet hoeven doen! Bedankt =)
    Liefs, Emma

    Woooow did not sew that coming! We gaan je missen hoor! Natuurlijk blijf je hier wel rondhangen (hopefully), maar toch, het is wel anders haha Ik wens je succes met het zoeken en inwerken en moge de beste admini's dadelijk winnen! xD


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Begrijpelijk, Emma. Bedankt voor je inzet. Je maakt Q echt een betere plek. (:


    The truth is out there.

    Aangezien we iedere dag praten, weet je natuurlijk mijn mening al. En ik kan daarom ook niets nieuws zeggen, buiten dat ik je heel hard ga missen. Maar ik ben er zeker van dat we contact gaan houden. Dan hebben we misschien geen modaanknooppunt meer, maar ik ben er zeker van dat dat ons niet tegen gaat houden!


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Dit had ik dus echt niet verwacht of zien aankomen. Ik zat even met mijn mond open naar het scherm te staren. Ik heb jou volgens mij altijd als administrator gekend, dus het gaat ontzettend vreemd zijn als die oranje kleur nu bij jou gaat verdwijnen en bij iemand anders gaat verschijnen. Je was echt een geweldige administrator, Emma, het paste echt bij je! Het was dan ook erg fijn dat ik als ex moderator met je samen mocht werken. Je hebt me zoveel keer geholpen en altijd naar me geluisterd, nogmaals bedankt daarvoor. Het is begrijpelijk dat je het wil doorgeven. Bedankt om een fantastische administrator te zijn geweest!


    16 - 09 - '17

    Een 8 jaar is zeker een hele lange tijd, maar je moet het zeker niet door rekken om de functie. Ik hoop dat er goede beslissingen gemaakt worden over de nieuwe administrator.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Emma, hoeveel jaar hebben we samen gewerkt? Ik was vijf jaar mod, dus vijf jaar was je mijn collega. Ik zal jou niet snel vergeten. Je was er al nog voor ik begon en je bent er na mij nog altijd geweest. Dat je nu stopt betekent voor mij dan eigenlijk ook een stukje geschiedenis dat voor mij zichzelf afsluit.

    Je hebt de mods, nieuw of niet, altijd goed geholpen en je bent altijd een goede vriendin voor iedereen geweest, waar je alles bij kwijt kon. Of het nou over Q ging of niet.

    Bedankt voor de fijne herinneringen Emma!
    En laten we hopelijk 't contact niet verliezen, want dat je stopt is niet alleen een einde. 't Is ook weer het begin van een nieuw hoofdstuk. Succes! :)


    Let the Night embrace you

    omg.. Ik begrijp je echt helemaal, alleen.. ik vind het super jammer als ik eerlijk ben. 6 jaar lang ben ik hier op Q en ik ken je niet anders dan een moderator/admin. Ik kan me nog herinneren dat je elke maand al die verschillende "Krull-..." usernames aan het claimen was. Het was nogal een hype toen die tijd. Zovan; wat gaat Emma nu als Krull nemen (krul) haha.

    Maar Emma ik weet zeker dat je de beste keuze neemt voor jezelf. Dus je hoeft echt geen zorgen te maken over het feit dat je je functie verlaat. Wij, en ik weet zeker echt iedereen die dit leest, zijn trots op jou. Geen uitzondering mogelijk.

    Ik hoop dat je Q niet voorgoed verlaat want jij bent echt belangrijk deel van Q. (:

    Big hugs.

    Wauw! Wel ik hoop dat je dan gaat genieten van het weer gewone user zijn op Quizlet, dat zal wel een hele hoop weer voor je veranderen.

    Het was in ieder geval prettig om zo lang een bekend gezicht in het team te zien! Bedankt in ieder geval (:


    It's never gonna happen, Guys.

    Oh nee, ik zie dit nu pas. Het zal vreemd zijn om je binnenkort als gewone user te zien, want ik heb je altijd met een kleur geweten. Ik vind het heel jammer, maar de beslissing is begrijpelijk en ik hoop dat er nieuwe boeiende uitdagingen voor je zullen komen.


    Take me to wonderland

    Jammer dat ik weg gaat!!, Ook al begrijp ik je reden wel. Hopelijk kom je wel nog regelmatig nog even online !


    I Can't make it better, but I Can make you tea.

    Filiz: Bedankt voor je reactie!
    Leah: Het was inderdaad een gewoonte. Bedankt voor je lading complimentjes, ik word er helemaal stip van!
    Natas: Graag gedaan, en ja ik zal daar inderdaad aan moeten gaan wennen.
    Julie: Graag gedaan (:
    Sarita: Ja het zijn echt heel wat jaren inmiddels..
    Jennifer: Ik zei het net ook tegen Sarita, het zijn echt heel wat jaren inmiddels. Dus t wordt wel eens tijd om eens andere interesses te krijgen x) De mate waarin ik online zal komen weet ik nog niet, dat is juist het leuke aan user zijn na zoveel jaar ^^
    Maaike: Hahaha, you made me smile (:
    Froukje: Ja dat is ook al weer 4 jaar geleden. Kun je nagaan, jij hebt mij niet eens gekend in de functie van moderator. Terwijl dat toch mijn basis was voor mijn functie als admin.
    Aimee: Graag gedaan ^^
    Anna: Al die mooie woorden, ik weet niet wat ik moet zetten. Ik ga jou / jullie ook missen. Natuurlijk! We kunnen natuurlijk altijd in contact blijven. (:

    (even in meerdere posts hakken, anders ben ik straks met al dat scrollen misschien mn tekst kwijt ;p Jullie nemen het me vast niet kwalijk.)

    @ Maaike: WWED, What Would Emma Do... Hahahaha. Waar komt al die humor ineens vandaan, Maaike?
    @ Amica: Graag gedaan ^^ De enige die er natuurlijk echt niet mee mag stoppen, is Rutger :W
    @ Leah: Bedankt voor je reactie! Doet me goed ^^
    @ Veerle: Bedankt (:
    @ Erica: Dat hoop ik heel erg!!! Je bent echt een van mn maatjes =)
    @ Sylvie: Dankjewel. Ik realiseerde me geloof ik niet echt dat zo veel mensen mij kennen als iemand die zo goed luistert enzo. Ik vind het gewoon normaal om zo te doen (:
    @ Lucca: Precies, ja.
    @ Ellen: Je bent niet de enige die dat zegt. Maar voor de meeste geldt dat we twee jaar collega's waren, jij was er wel vijf. Dat is ook al lang. Ik hoop zeker dat we nog vaker praten!
    @ Mehri: Bedankt voor het begrip, Mehri. Ik wist helemaal niet dat jij en misschien nog meer mensen, het als een hype zagen, van; Wat gaat ze nu weer bedenken? Toen ik admin werd ben ik er eerlijk gezegd mee opgehouden, omdat ik het duidelijk vond staan als ik gewoon één naam hield.
    Wat een lieve woorden spreek je. En dat terwijl ik jou nauwelijks ken. Ja ik heb je gezien bij de Utrecht meeting, maar verder? Of zie ik nu iets over het hoofd? :|
    @ Danique: Graag gedaan ^^
    @ Glenn: bedankt voor je begrip!
    @ Bossybubbles : Bedankt!

    Omdat veel mensen reageren met NEE!!!! (of iets in die richting) zal ik eens reageren met JA!!!!

    Hoera voor nieuwe kansen en een sterke keuze die je zelf hebt gemaakt! Het zal zeker heel anders worden als je geen Admin meer bent, en dat vind ik heel erg jammer, maar ik heb er alle vertrouwen in dat jou vervanger goed gekozen wordt en van jou de beste opleiding krijgt ;)

    Ik hoop in elk geval dat ik je nog wel vaker ga zien bij meetings, want ik vond de laatste heel gezellig! :D


    Be the change you wanna see in the world...

    Humor is mijn coping, Emma (:


    #WWED - What Would Emma Do?

    Amica schreef:
    Ik heb het eigenlijk altijd normaal gevonden dat jij administrator was. Ik heb er nooit bij stilgestaan dat je er ook eens mee zou stoppen. Hoewel ik nooit met je heb gesproken, ga ik je toch missen als administrator, maar als je er geen plezier meer in hebt, moet je het ook niet met tegenzin verder doen. Ik wil je ook even bedanken voor al die jaren dat jij zoveel voor Q en voor de users hebt gedaan! Hopelijk blijf je nog wat op Q rondhangen. ^^

    Dit ^^

    [ bericht aangepast op 25 aug 2016 - 8:17 ]


    How you doin'