• Hoi Quizletters!

    Vandaag kreeg ik plots, het overviel me bijna, een idee voor een verhaal. Ik ben er best enthousiast over, maar ik heb zo het gevoel dat ik een dergelijk verhaal al eens gelezen heb (of toch bepaalde aspecten ervan). Natuurlijk is het moeilijk om volledig origineel te zijn, maar ik wil nu ook niet halverwege het verhaal te weten komen dat ik bijna exact hetzelfde aan het schrijven ben als een of andere Angelsaksische Young Adult schrijver. (:
    Ik weet ook niet echt hoe ik te weten kan komen of het verhaal echt origineel is, behalve even de meest voor de hand liggende titels intypen in Google en zien wat het resultaat is.
    Ik dacht dat het misschien een goed idee was om hier even een soort van synopsis te zette en als een van jullie het dan herkent is mijn probleem opgelost. (:

    [hoofdpersonage] leeft in een wereld waar alleen soulmates elkaar kunnen aanraken zonder een verschrikkelijke pijn te voelen. Wanneer ze de oorzaak is van een ongeval, voelt ze zich verantwoordelijk voor het herstel van de jongeman in kwestie. Beiden beginnen steeds meer om elkaar te geven, maar kunnen elkaar nog steeds niet aanraken...

    Ik moet het verhaal wel nog wat verder invullen, maar dit is de rode draad zeg maar. ^^ Het is vooral het niet kunnen aanraken aspect dat me wat dwars zit. (:


    The soul needs autumn.

    Ik vind het heel cool klinken, en vind eigenlijk het soulmates-ding in de eerste instantie meer cliché dan het niet kunnen aanraken. (Hierna geef je juist er weer een originele draai aan, dus voor mij is het cliché alweer weg :'D)
    Het klinkt in ieder geval heel erg gaaf, en ik zou het zeker volgen. (Als je het op Q gaat zetten dan :'D)


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Wil je me waarschuwen als je het op Q zet? ^^


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Aderyn schreef:
    Ik vind het heel cool klinken, en vind eigenlijk het soulmates-ding in de eerste instantie meer cliché dan het niet kunnen aanraken. (Hierna geef je juist er weer een originele draai aan, dus voor mij is het cliché alweer weg :'D)
    Het klinkt in ieder geval heel erg gaaf, en ik zou het zeker volgen. (Als je het op Q gaat zetten dan :'D)


    Animato schreef:
    Wil je me waarschuwen als je het op Q zet? ^^


    Ik zal jullie beiden waarschuwen als ik het op Quizlet zet. (:


    The soul needs autumn.

    Ik moet eigenlijk denken aan een paar boeken waar die soulmates ook in voorkomen. De titel van het boek weet ik alleen niet meer.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik heb heb eigenlijk nog nooit over zo'n plotlines gelezen of over gehoord. Dus het moet wel origineel zijn. Cliche, maar best wel origineel ;)


    -

    joehoeeee, hier een mogelijke abonnee (!) :)


    Sebastian Michaelis : I'm simply one Hell of A Butler !!!

    Lolicia schreef:
    Ik moet eigenlijk denken aan een paar boeken waar die soulmates ook in voorkomen. De titel van het boek weet ik alleen niet meer.


    Soulmates (Holly Bourne)
    Soulmates - het verhaal van Sky/Phoenix/Chrystal (Joss Stirling)

    Deze verhalen ken ik erover, en het niet kunnen aanraken komt alleen heel vaagjes in de buurt van het eerste boek (waar het ook nog eens compleet andersom is en ook mja. Anders.)
    Mocht je er iets aan hebben


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ik vind het leuk klinken, ik heb tot nu toe geen boeken gelezen die erop lijken (:


    chaos makes the muse

    Soulmates en pijn.. The Northern Light triology heeft wel iets daarvan. Daar zijn mensen met een soort dierlijke soulmates die elkaar nooit kunnen verlaten zonder pijn te voelen. Maar jouw verhaallijn (en wereld) heeft wel een hele andere draai. Als je de wereld en verhaallijn wat verder uitwerkt wordt hij waarschijnlijk zelf al orgineler.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Aderyn schreef:
    (...)

    Soulmates (Holly Bourne)
    Soulmates - het verhaal van Sky/Phoenix/Chrystal (Joss Stirling)

    Deze verhalen ken ik erover, en het niet kunnen aanraken komt alleen heel vaagjes in de buurt van het eerste boek (waar het ook nog eens compleet andersom is en ook mja. Anders.)
    Mocht je er iets aan hebben

    Ja, dankjewel! Die bedoelde ik, hehe. Ik heb de boeken niet helemaal gelezen, alleen het begin en het plot van het verhaal, maar dat zijn inderdaad de boeken die in mijn gedachten kwamen.

    [ bericht aangepast op 22 aug 2016 - 22:08 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik heb de gesuggereerde boeken even opgezocht. Hmmm ik denk dat mijn verhaal weldegelijk anders genoeg is om 'origineel' genoemd te kunnen worden. Voor de zekerheid ga ik nog wat meer onderzoek doen, maar ook niet te veel want anders doe ik misschien onbewust inspiratie op :p


    The soul needs autumn.

    Het klinkt heel erg mooi :D

    ben nieuwsgierig hoe zal schrijven ^^