• De stelling van deze week luidt:
    Men zou plus-size modellen niet moeten aanmoedigen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I am an idiot, I move.

    Ligt er een beetje aan wat er onder plus-size verstaan wordt. Modellen tot een maatje of 44-46 vind ik zelf nog wel oké, maar zodra over modellen wordt gesproken die daar boven zitten, ben ik van mening dat zij niet aangemoedigd moeten worden. Zie bijvoorbeeld Tess Munster. Geen idee hoe zwaar ze precies is, maar dat is geen gezond gewicht en zou niet aangemoedigd moeten worden. Mede omdat er ook echt vreselijk veel wordt gephotoshopt om bijvoorbeeld cellulitis en striae weg te werken. Dat geeft een beetje het idee dat hoe stevig je ook bent, je 'geen last hebt van zulke dingen'. Quote van een goede vriendin van me, die zich voorgelogen voelt door plus-size modellen.

    Ik ben all for body-positivity, maar plus-size modellen horen gewoon niet aangemoedigd te worden naar mijn mening. Te magere modellen ook niet trouwens.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Tja, ligt eraan wat men onder plussize modellen ziet maar als het over modellen met overgewicht gaat, ja dan ben ik er volkomen mee eens. Het is nu eenmaal super ongezond en ik denk niet dat wij als mensheid dat als schoonheidsbeeld moeten gaan zien.
    Ik vind dat als het gewicht en het uitzien ongezond is dat het gewoon niet aangemoedigd moer worden. Dik of dun maakt helemaal niet uit. Ongezond is ongezond.

    even heel zwart wit gezien aangezien ik ook wel weet dat er uitzonderingen zijn op dit.


    "Ignite, my love. Ignite."

    In de modewereld wordt iemand al wel heel snel als plus-size gezien, maar té plus-size moet, net als te magere modellen, niet worden aangemoedigd.


    chaos makes the muse

    Nou ja, eigenlijk wel. En dan niet eens per se om heel idealistische redenen, maar meer omdat er gewoon echt heel veel mensen zijn die overgewicht hebben en verschillende lichaamstypes hebben, waardoor het echt verdomde fijn is om een model op een webshop te hebben met ongeveer jouw bouw zodat je in ieder geval een soort van weet hoe de kleding gaat vallen. 9/10 keer is plus size kleding namelijk gewoon de vergrote versie van normale maten en dan staat het echt heel erg belabberd op dikkere mensen, dus om die reden op zichzelf ben ik al helemaal voor plus size modellen, want zelfs ik (onder de categorie 'kleine plussize' - maat 44) heb daar echt 99% van de tijd last van bij het online shoppen.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    OpgeroldEten schreef:
    Tja, ligt eraan wat men onder plussize modellen ziet maar als het over modellen met overgewicht gaat, ja dan ben ik er volkomen mee eens. Het is nu eenmaal super ongezond en ik denk niet dat wij als mensheid dat als schoonheidsbeeld moeten gaan zien.
    Ik vind dat als het gewicht en het uitzien ongezond is dat het gewoon niet aangemoedigd moer worden. Dik of dun maakt helemaal niet uit. Ongezond is ongezond.

    even heel zwart wit gezien aangezien ik ook wel weet dat er uitzonderingen zijn op dit.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    OpgeroldEten schreef:
    Tja, ligt eraan wat men onder plussize modellen ziet maar als het over modellen met overgewicht gaat, ja dan ben ik er volkomen mee eens. Het is nu eenmaal super ongezond en ik denk niet dat wij als mensheid dat als schoonheidsbeeld moeten gaan zien.
    Ik vind dat als het gewicht en het uitzien ongezond is dat het gewoon niet aangemoedigd moer worden. Dik of dun maakt helemaal niet uit. Ongezond is ongezond.

    even heel zwart wit gezien aangezien ik ook wel weet dat er uitzonderingen zijn op dit.


    What is mine is mine... AND I'M READY TO KILL FOR IT!

    OpgeroldEten schreef:
    Tja, ligt eraan wat men onder plussize modellen ziet maar als het over modellen met overgewicht gaat, ja dan ben ik er volkomen mee eens. Het is nu eenmaal super ongezond en ik denk niet dat wij als mensheid dat als schoonheidsbeeld moeten gaan zien.
    Ik vind dat als het gewicht en het uitzien ongezond is dat het gewoon niet aangemoedigd moer worden. Dik of dun maakt helemaal niet uit. Ongezond is ongezond.

    even heel zwart wit gezien aangezien ik ook wel weet dat er uitzonderingen zijn op dit.

    Hier ben ik het mee eens.

    Verder vind ik het erg vervelend dat overgewicht vereerd wordt en ondergewicht is alles behalve oke en normaal. Vooral buzzfeed heeft de laatste tijd veel artikelen over 'plus-size' (té erg plus-size). Zo zag je vrouwen in heel doorzichtige kleding of in crop tops en bikini's. Maar nergens zie je dat mensen met ondergewicht ook mooi kunnen zijn in dezelfde soort kleding. Want dat is niet mooi volgens deze samenleving. Plus-size is het helemaal. En als je maar een beetje bot ziet, is het direct: "waarom plaats je zo iets vies op internet?

    [ bericht aangepast op 28 aug 2016 - 10:10 ]

    Filosofem schreef:
    Ligt er een beetje aan wat er onder plus-size verstaan wordt. Modellen tot een maatje of 44-46 vind ik zelf nog wel oké, maar zodra over modellen wordt gesproken die daar boven zitten, ben ik van mening dat zij niet aangemoedigd moeten worden. Zie bijvoorbeeld Tess Munster. Geen idee hoe zwaar ze precies is, maar dat is geen gezond gewicht en zou niet aangemoedigd moeten worden. Mede omdat er ook echt vreselijk veel wordt gephotoshopt om bijvoorbeeld cellulitis en striae weg te werken. Dat geeft een beetje het idee dat hoe stevig je ook bent, je 'geen last hebt van zulke dingen'. Quote van een goede vriendin van me, die zich voorgelogen voelt door plus-size modellen.

    Ik ben all for body-positivity, maar plus-size modellen horen gewoon niet aangemoedigd te worden naar mijn mening. Te magere modellen ook niet trouwens.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Zapdos schreef:
    (...)
    Hier ben ik het mee eens.

    Verder vind ik het erg vervelend dat overgewicht vereerd wordt en ondergewicht is alles behalve oke en normaal. Vooral buzzfeed heeft de laatste tijd veel artikelen over 'plus-size' (té erg plus-size). Zo zag je vrouwen in heel doorzichtige kleding of in crop tops en bikini's. Maar nergens zie je dat mensen met ondergewicht ook mooi kunnen zijn in dezelfde soort kleding. Want dat is niet mooi volgens deze samenleving. Plus-size is het helemaal. En als je maar een beetje bot ziet, is het direct: "waarom plaats je zo iets vies op internet?


    Ja dat is zo. Meghan Trainer maakte zich daar ook schuldig aan in een van haar eerste liedjes. Ze noemde dunne mensen 'skinny bitches' en dat mannen graag wat 'vast te houden' willen hebben. Body shaming is gewoon niet oké, maar het de hemel in prijzen van totaal ongezonde dingen ook niet. Als je er zelf niet zoveel aan kan doen, vind ik het wel anders. Mijn vriend bijvoorbeeld die komt nauwelijks aan en daar zit hij best mee, want hij krijgt er regelmatig commentaar op van random mensen op straat of alleen al rare of jaloerse blikken.


    26 - 02 - '16

    Erlebnis schreef:
    (...)

    Ja dat is zo. Meghan Trainer maakte zich daar ook schuldig aan in een van haar eerste liedjes. Ze noemde dunne mensen 'skinny bitches' en dat mannen graag wat 'vast te houden' willen hebben. Body shaming is gewoon niet oké, maar het de hemel in prijzen van totaal ongezonde dingen ook niet. Als je er zelf niet zoveel aan kan doen, vind ik het wel anders. Mijn vriend bijvoorbeeld die komt nauwelijks aan en daar zit hij best mee, want hij krijgt er regelmatig commentaar op van random mensen op straat of alleen al rare of jaloerse blikken.

    Precies. Ik kan ook amper een gram aankomen, hoeveel (gezond) ik ook eet. Zelfs met speciale voeding van Nutricia lukt het nog niet. En als ik wel iets aangekomen ben, is het ook zo weer weg.

    Ik heb echt een hekel aan dat mens. Ze ging ook eens anorexia 'proberen' en vond het niets.

    Ik ben zelf niet de magerste en ik weet dat er mensen die nog veel dikker zijn dan ik. Ik weet eerlijk gezegd ook wel eens graag hoe mijn kleren er uit zien op een mens voordat ik ze ga kopen of zo. Hierbij bedoel ik dan vooral online dingen kopen, waarbij je meestal alleen ziet hoe het er op een heel mager persoon uit ziet. :')

    Maar ik begrijp wel dat hier gezegd wordt. Ik vind niet dat ongezonde levensstijlen moeten gepromoot worden.


    What would Emma do?

    Oneens. Er zijn ook mensen met een ziekte en als er dan alleen maar maatje 44 - 46 (zelf heb ik 46) te zien zijn en ze gaan niet hoger, kunnen die mensen ook niet zien hoe het staat bij mensen die hun maat hebben.
    De mens wordt nou eenmaal wat steviger en je kunt ook een mooi lichaam hebben met maatje 50, to be honest. Het is maar net hoe je je kleed.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Gigantopithecus schreef:
    Ik ben zelf niet de magerste en ik weet dat er mensen die nog veel dikker zijn dan ik. Ik weet eerlijk gezegd ook wel eens graag hoe mijn kleren er uit zien op een mens voordat ik ze ga kopen of zo. Hierbij bedoel ik dan vooral online dingen kopen, waarbij je meestal alleen ziet hoe het er op een heel mager persoon uit ziet. :')

    Maar ik begrijp wel dat hier gezegd wordt. Ik vind niet dat ongezonde levensstijlen moeten gepromoot worden.


    Klopt, het is wel fijn om bij online shoppen te zien hoe plus size kleding valt, maar dit hoeft niet tot in het overdrevene doorgevoerd te worden. Ik vind dat h&m daar wel een goede balans in heeft gevonden.

    Persoonlijk ben ik niet echt een plus size, maar heb best wel vormen en dan is het ook lastig om online te bestellen, omdat de meeste modellen kleine borstjes en billen hebben en je niet weet hoe het valt - en ik één of twee maten groter moet anders staan de knoopjes zo open.

    MonChevy schreef:
    Oneens. Er zijn ook mensen met een ziekte en als er dan alleen maar maatje 44 - 46 (zelf heb ik 46) te zien zijn en ze gaan niet hoger, kunnen die mensen ook niet zien hoe het staat bij mensen die hun maat hebben.
    De mens wordt nou eenmaal wat steviger en je kunt ook een mooi lichaam hebben met maatje 50, to be honest. Het is maar net hoe je je kleed.


    Hier ben ik het niet mee eens. Obesitas is ook een stoornis, maar tegelijk verschrikkelijk ongezond en ik vind niet dat zulke formaten moet worden aangemoedigd.

    Ikzelf zou een ongezond gewicht niet snel aanmoedigen, ik wens mensen geen enkeltje diabetes toe.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik denk dat we op dit moment 2 extremen in de mode-industrie zien; modellen die aan ondergewicht lijden maar ook modellen die obesitas hebben.
    Dat is alle twee niet alleen ongezond maar ook gevaarlijk aangezien dit gezondheidsrisico's met zich meebrengt voor beide partijen.
    Dus met die gedachten in mijn hoofd, zeg ik 'eens'. Voor zowel de "plus size" als de uitgemergelde modellen aangezien we van beide moeten realiseren dat dit geen verantwoorde en gezonde voorbeelden zijn (ja, ik verander gewoon even de stelling c: ).

    Overigens wil ik nog even een opmerking maken over de voorbeelden met de maten. Ik heb in sommige broeken ook maatje 44, omdat ik voor een vrouw relatief lang ben en brede heupen heb. Door mijn brede heupen, brede schouders en een flink decolleté moet ik ook vaak "plus size" bestellen omdat ik anders óf mijn kont óf mijn borsten niet in de kledingstukken gepropt krijg. Leuk, zegt men dan; een dikke kont en dikke tieten. My point is; grote(re) kledingmaten duiden niet altijd aan dat mensen per definitie obesitas hebben. (;


    I'll lick the poison from right off your kiss