• De stelling van deze week luidt:
    Men zou plus-size modellen niet moeten aanmoedigen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I am an idiot, I move.

    Bij elke baan komen er wel verwachtingen waaraan je moet verrichten/voldoen, maar dat zou niet ten kosten van je gezondheid moeten gaan.

    [ bericht aangepast op 30 aug 2016 - 19:22 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    MonChevy schreef:
    Oneens. Er zijn ook mensen met een ziekte en als er dan alleen maar maatje 44 - 46 (zelf heb ik 46) te zien zijn en ze gaan niet hoger, kunnen die mensen ook niet zien hoe het staat bij mensen die hun maat hebben.
    De mens wordt nou eenmaal wat steviger en je kunt ook een mooi lichaam hebben met maatje 50, to be honest. Het is maar net hoe je je kleed.



    Ik deel mijn mening.


    #Silence is THE most powerful scream

    Tomcat schreef:
    De stelling van deze week luidt:
    Men zou plus-size modellen niet moeten aanmoedigen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    ik vind van wel want dan gaan tienermeiden zoals ik pas zien hoe je ook mooi kan zijn en niet super doen te zijn.

    beatinghart schreef:
    ik vind van wel want dan gaan tienermeiden zoals ik pas zien hoe je ook mooi kan zijn en niet super doen te zijn.

    Je bent van jezelf mooi genoeg, daarvoor hoef je echt geen (plus-size) model voor te zijn.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Eigenlijk vind ik dat hele plussize - modellen gedoe meer beledigend tegenover vrouwen met overgewicht dan oké. Je zegt er in principe mee, we laten jullie ook eens aanbod komen. Zodat we kunnen tonen dat jullie ook mooi zijn, maar daarachter ligt in feite enkel alweer de boodschap: we vinden jullie lelijk. Waarom anders hebben jullie een campagne nodig, om jullie schoonheid te tonen? Sorry hoor, maar moest ik overgewicht hebben, dan zou ik echt niet zijn van: oh, hoe tof, dank je wel, dat ik "ook mooi kan zijn." De enige boodschap die dat soort reclames nogmaals uitzenden, is: deze vrouwen zijn minder mooi. Daarom doen ze een campagne. Dit soort campagnes veranderen het schoonheidideaal niet: het enige wat het doet is opnieuw de nadruk leggen op gewicht. Als je echt wilt dat gewicht geen rol speelt, moet je stoppen de nadruk te leggen op gewicht en het zo opnieuw bevestigen. Gewicht blijft het uitgangspunt. Ik ben het dus eens met de stelling, maar ik denk ook dat je geen van deze uitersten telkens maar weer op de voorgrond moet zetten, waarom niet gewoon een realistisch beeld voorschotelen? Neem gewoon de modale vrouw als uitgangspunt (geen ondergewicht, geen overgewicht) en laat af en toe zeker ook eens een zwaardere vrouw of een hele magere vrouw passeren, zodat niemand uit de boot valt, er geen nadruk meer ligt op dat gewicht, maar gewoon op dat is een vrouw. Dat is een vrouw. Maar dat is ook een vrouw. Mix het. Zoals ze brunettes en blondines mixen. Alleen zo kun je stoppen te focussen op dat gewicht elke keer.

    [ bericht aangepast op 2 sep 2016 - 11:54 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Eigenlijk vind ik dat hele plussize - modellen gedoe meer beledigend tegenover vrouwen met overgewicht dan oké. Je zegt er in principe mee, we laten jullie ook eens aanbod komen. Zodat we kunnen tonen dat jullie ook mooi zijn, maar daarachter ligt in feite enkel alweer de boodschap: we vinden jullie lelijk. Waarom anders hebben jullie een campagne nodig, om jullie schoonheid te tonen? Sorry hoor, maar moest ik overgewicht hebben, dan zou ik echt niet zijn van: oh, hoe tof, dank je wel, dat ik "ook mooi kan zijn." De enige boodschap die dat soort reclames nogmaals uitzenden, is: deze vrouwen zijn minder mooi. Daarom doen ze een campagne. Dit soort campagnes veranderen het schoonheidideaal niet: het enige wat het doet is opnieuw de nadruk leggen op gewicht. Als je echt wilt dat gewicht geen rol speelt, moet je stoppen de nadruk te leggen op gewicht en het zo opnieuw bevestigen. Gewicht blijft het uitgangspunt. Ik ben het dus eens met de stelling, maar ik denk ook dat je geen van deze uitersten telkens maar weer op de voorgrond moet zetten, waarom niet gewoon een realistisch beeld voorschotelen? Neem gewoon de modale vrouw als uitgangspunt (geen ondergewicht, geen overgewicht) en laat af en toe zeker ook eens een zwaardere vrouw of een hele magere vrouw passeren, zodat niemand uit de boot valt, er geen nadruk meer ligt op dat gewicht, maar gewoon op dat is een vrouw. Dat is een vrouw. Maar dat is ook een vrouw. Mix het. Zoals ze brunettes en blondines mixen. Alleen zo kun je stoppen te focussen op dat gewicht elke keer.


    Dat is het nadeel van deze branche, je moet iemand in een hokje duwen om iemand te kunnen clasifiseren om daaruit te kunnen werken. Ikzelf heb ook modellen nodig.
    Ik doe kappersopleiding dus vandaar dat, maar dat is soms nog best wel lullig.

    Soms moet ik ook bijvoorbeeld een model regelen met kroeshaar of extreem krulhaar, wat meestal mensen hebben met een donkere huidskleur. Ik vind het dan puur triest om zogezegd een "donker persoon" te zoeken en tegen hun te zeggen dat ik hun nodig heb voor zijn of haar haar omdat die haartextuur het meeste voorkomt in overeenkomst met zijn of haar huidskleur. Voor mij is het een raar trafé om iemand op die gegevens te zoeken omdat dat een opdracht is vanuit school, wat dan letterlijk zo is beschreven dat het op het randje van racistische context komt te liggen. Natuurlijk was dit een heel ander voorbeeld, maar ik hoop dat je dan een beetje begrijpt wat ik er mee bedoel. Dat zou ook een diep trieste situatie zijn voor plussize models, maar als je een normale bmi en een gezonde bmi hebt vind ik niet dat je een plussize model bent. Vaak komt er nu via social media of te dunne mensen voor (denk aan freeleethebananagirl ) of ongezond overgewicht (zoals tess monster)


    Never forget who you are and where you come from

    Oh ik heb hier zo'n sterke mening over, haha. Ik vind dat niemand met een ongezond BMI model zou mogen worden, zonder uitzondering of je die paar kilootjes kan zien of niet. Het kan me niet schelen dat dikke mensen willen zien hoe kleding op hen staat, want het is gewoon ongezond en dat moeten we niet promoten. Ongezond is ongezond. Je kan zeggen wat je wilt, maar je hebt nou eenmaal meer gezondheidsrisico's. Mensen ontkennen het helaas graag.

    Daarnaast moeten we trouwens ook ons best doen om meer awareness erover te verspreiden. Mensen leren dat je dik/dun bent door genes of ziektes onzin is. Ja, je kan een stoornis aan je schildklier hebben, waardoor je meer/minder energie verbrand, maar dat telt voor zo'n 100 tot 400 kcal per dag. Dat is nog niet eens een zak chips, of een halve pizza. Je kan wel denken dat je evenveel eet als de persoon naast je, maar dat doe je niet eens. Bewegen is heel gezond, maar niet datgene waardoor jij of een ander te dik/te dun bent. Zodra we stoppen met die misinformatie te verspreiden, zal alles een stuk beter gaan.


    Your make-up is terrible

    Plussize betekend naar mijn idee niet gelijk dik / ongezond ?


    Aan niets denken is ook denken.

    Zoals, de meeste hier, ben ik ook van menig dat de gezondheid van het model centraal moet staan. Als je gewicht hoger dan gemiddeld is, maar je bent gezond vind ik het geen probleem. Sommige mensen zijn genetisch zwaarder gebouwd, bij anderen komt het door medicijnen, ... Maar als mensen een plussize gewicht hebben vanwege ongezonde redenen vind ik niet dat ze als voorbeeld mogen dienen. Volgens verschillende onderzoeken zijn er al veel kinderen die eigenlijk te dik zijn (vooral door eetgewoonten en te weinig beweging) en deze zouden dan ook niet aangemoedigd moeten worden. Idem voor het tegenovergestelde natuurlijk.

    Ik zou er ook voor opteren om de term 'plussize' te laten wegvallen. Dat legt alleen maar de nadruk dat het gewicht 'meer is dan normaal', terwijl dat niet juist is. Daarnaast vind ik het ook belangrijk dat er niet alleen modellen met andere maatjes komen, maar ook een andere lichaamsbouw, of behaarde armen, of oneffenheden op de huid, ... Gewoon meer gezonde en realistische modellen.


    The soul needs autumn.