• Het Grote Cosplay Topic •

    In dit topic kan je vragen stellen over cosplayen, je progress en cosplays laten zien en meeten op conventies!

    Q's Cosplayers
    Naamsverandering doorgeven, aub.
    Bathsheba/Charmix CosplayThe Winter Soldier, Azula, Warrior Winx Flora, Nyx goddess of the Night, Salazar Slytherin, Asami & Astrid (HTTYD).

    Terroriser • Tate Langdon, Yuri, Hinata Shōyō, Kenma Kozume, Kise Ryouta, Keith Kogane.

    MiniLaddMukuro Rokudo (Katekyou Hitman Reborn), Genderbend Mukuro Rokudo (KHR), Edward Elric (Fullmetal Alchemist), Genderbend Edward Elric (FMA), Genderbend Dino Cavallone (Katekyou Hitman Reborn), Nakajima Atsushi (Bungou Stray Dogs), Hinamori Momo (Bleach), Midorima Shintarou (Kuroko no Basket), Aomine Daiki (Kuroko no Basket), Ten Years Later Lambo Bovino (Katekyou Hitman Reborn).

    Windigo

    catmint • Esdeath, Sinon, Attack on Titan, Shura Kirigakure, Erza Scarlet, Edward Elric, (Evie Frye).

    Sidekicks • Altaïr ibn-la'ahad, Aiden Pearce, Nathan Drake & Samuel Drake

    Byakuya • JJumin (Mystic Messenger), Midorima(Kuroko's Basketball) , Kuroko (Kuroko's Basketball), Akashi (Kuroko's Basketball), Sebastian (Black Butler), Finland (Hetalia), Kageyama (Haikyu), Yaku (Haikyu), Yamaguchi (Haikyu), Dazai (Bungou Stray Dogs), Munakata (DanganRonpa), Evie (Assassin's Creed), Seung-gil (Yuri on Ice), Viktor (Yuri on Ice), Mikasa (Attack on Titan).

    Kotori • Soi Fon, Lucy Heartfilia, Sugawara, Momoi, Akashi, Zera, Kotori, Eli, Morgiana, MC & Kofuku

    Wilberforce • Skeleton Pirate, Anastasia, Pocahontas, Rowena Ravenclaw, Bolin & Hiccup.

    PluviophiIe

    HalfBloodPrince/Harley Productions

    JamesPotter • Sokka.

    KimTaehyung • Rem, Iki Hiyori & Hanayo Koizumi.

    Oscura • Amy Pond.

    Cosplay Conventies
    23-24/04/2017 • Elfia Arcen • link
          • Bathsheba • Nyx & Azula

    Cosplay Sites
    CosplayNL

    [ bericht aangepast op 5 juli 2017 - 22:06 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik mt dit even

    Ik wil graag een poison ivy cosplay maken maar weet niet waar te beginnen


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Vaiana schreef:
    Ik mt dit even

    Ik wil graag een poison ivy cosplay maken maar weet niet waar te beginnen


    Je wilt het kostuum zelf gaan maken? Waar ik dan zou beginnen is kijken hoe je het er precies uit wilt laten zien. Dus simpelweg gaan oriënteren. Dit kun je bijvoorbeeld doen door naar andere cosplayers te kijken en dan te kiezen wat je het mooiste vind en vervolgens op zoek gaan naar de materialen die je nodig zou hebben om het te maken, als dat is wat je bedoelde. c:


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Misschien anders even cosplay pages erbij zetten? Is ook leuk (:


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Byakuya schreef:
    (...)

    Je wilt het kostuum zelf gaan maken? Waar ik dan zou beginnen is kijken hoe je het er precies uit wilt laten zien. Dus simpelweg gaan oriënteren. Dit kun je bijvoorbeeld doen door naar andere cosplayers te kijken en dan te kiezen wat je het mooiste vind en vervolgens op zoek gaan naar de materialen die je nodig zou hebben om het te maken, als dat is wat je bedoelde. c:


    Yes c: , ik heb al een paar ideeën hoe ik het wil en hoop een chestpiece met warbla te kunnen maken Maar ik heb er nog nooit mee gewerkt dus ik ben bang dat ik het mezelf weer te moeilijk ga maken :') verder heb ik een mode verleden dus het naaien van een rok zal geen probleem zijn (plus de schoenen en visnet heb ik al c: net als een pruik maar hij is niet het perfecte kleur :c )


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Vaiana schreef:
    (...)

    Yes c: , ik heb al een paar ideeën hoe ik het wil en hoop een chestpiece met warbla te kunnen maken Maar ik heb er nog nooit mee gewerkt dus ik ben bang dat ik het mezelf weer te moeilijk ga maken :') verder heb ik een mode verleden dus het naaien van een rok zal geen probleem zijn (plus de schoenen en visnet heb ik al c: net als een pruik maar hij is niet het perfecte kleur :c )



    Ik zou het zelf afraden om met Worbla een chestpiece te maken als je er nog geen ervaring mee hebt. Ik zou dan aanraden eerst iets anders proberen te maken met Worbla zodat je er iets handiger mee wordt. Worbla is namelijk vrij duur en het kan heel demotiverend werken om er dan op een chestpiece mee vast te lopen, omdat je niet precies weet hoe je ermee moet werken. Wat je wel zou kunnen doen als je echt de chestpiece wilt maken van Worbla is hulp vragen van iemand die er ervaring mee heeft en je kan helpen met het maken.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Catmint schreef:
    Misschien anders even cosplay pages erbij zetten? Is ook leuk (:

    Ja sure, geef ze maar door (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Well, you might as well add Bolin to that list... x'D


    Deep inside, I've never felt alive

    Iemand een idee voor een soort 'elf' cosplay?
    Ik wil met een lange jurk(goud-achtig tot de grond) een elfen shoot doen..
    Alleen ik weet nog niet hoe ik mijn make-up etc moet doen.. :/


    Little do you know

    Dus ^^
    Gaan er nog meer mensen van Q naar Dutch X-Mas Con in Utrecht Jaarbeurs in November?

    Mijn cosplan voor Dutch X-Mas con is óf Keith Kogane van Voltron, óf Peter Parker's homemade Spidey-Suit uit de nieuwe Spider-Man: Homecoming film ^^

    [ bericht aangepast op 22 juli 2017 - 22:44 ]


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Spoderman schreef:
    Dus ^^
    Gaan er nog meer mensen van Q naar Dutch X-Mas Con in Utrecht Jaarbeurs in November?

    Mijn cosplan voor Dutch X-Mas con is óf Keith Kogane van Voltron, óf Peter Parker's homemade Spidey-Suit uit de nieuwe Spider-Man: Homecoming film ^^


    Ik ga ook naar x-mas comic con! ben benieuwt naar je Keith cosplay. Ik zie jammer genoeg weinig voltron op cons in Nederland :/.
    Ik ga dan als Kanna-chan van Dragon maid ^.^


    Shoganai i ne~

    Neferpitou schreef:
    MT babyyy.
    My cosplay collection isn't that big yet, but I got Kitty Cat Katarina from League of Legends, Revy from the anime Black Lagoon and I'm working on a genderbend 2D from the band Gorillaz. ^-^


    Zou je me nog op het lijstje willen zetten? (A)
    I think you might've missed me because I got the last message on the previous page.
    Neferpitou went Saturnz

    [ bericht aangepast op 24 juli 2017 - 21:07 ]


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Ik ga misschien naar Comic Con (not sure which one) als Laura/X-23 van Wolverine (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.