• Zweinsteins hogeschool voor hekserij en hocus-pocus 2017. 19 jaar geleden was de slag om Zweinstein, daarna is Zweinstein weer opnieuw opgebouwd en het gewone leven is weer opgepakt. Nu zijn er misschien mensen nieuwsgierig hoe het daar aan toe gaat. Dus waar wacht je nog op? Laten we met z'n allen naar Zweinstein gaan en zie hoe het daar is. We volgen in deze RPG leerlingen in het 5e, 6e en 7e jaar.
    ©GinnyWeasley8 & Ortuexsy


    Rollen

    Griffoendor

    Meisjes
    •
    Layla Victoria Wilson —Choctaw 1.1
    •
    Tera Deborah Jones Helenoorx 1.4

    Jongens
    •
    Kayliam Tyeson Blaze —Samanthablaze 1.5

    Ravenklauw

    Meisjes
    •
    Feline Sophie Potter — GinnyWeasley8 1.1
    •
    Jess Quinty Malfidus — GinnyWeasley8 1.1
    •
    Dawn Helia Dysis — Samanthablaze 1.2
    •
    Diana Julie Harper — Grimmlove 1.6

    Jongens
    •
    Avian Reth Snape — DarkOne 1.4

    Huffelpuf

    Meisjes
    •
    Nova Kaylinn Armstrong Helenoorx 1.4


    Zwadderich

    Meisjes
    •
    Sophie Belle Lestrange — HuffleFluf 1.2
    •
    Catherin Chrysanthe Riddle — DarkOne 1.3
    •
    Jo Snape — JoSnape 1.5

    Jongens
    •
    Cináed Maccabee — Necessity 1.1




    Regels
    Algemeen:
    • De huisregels van quizlet.
    • Hou de jongens en meisjes een beetje gelijk.
    • Vraag toestemming voor speciale dingen zoals Transformagiër of Faunaat.
    • Er is geen deadline voor wanneer je rol af moet, maar ik ga niet eeuwig wachten voordat ik het speeltopic open. Als het me te lang duurt, geef ik een deadline.
    • Alleen ik (GinnyWeasley8) en Ortuexsy maken nieuwe topics aan.
    • Compleet in Nederlands.
    • Geen ruzie buiten het topic.
    • Minimaal 200 woorden per post.
    • Geef username veranderingen door.
    • Geef het door wanneer je een tijdje niet beschikbaar bent.
    • Hou het realistisch, niemand is perfect.
    • Bespeel andermans personages niet zonder toestemming.
    •Als je iets samen wil gaan doen in de RPG bespreek dat dan met elkaar. Ik heb geen zin om elke keer te zeggen dat het niet klopt.




    Topics
    • Rollentopic
    • Praattopic
    • Speeltopic




    Waar beginnen we?
    31 augustus 12:00
    Iedereen stapt de trein in en zoekt elkaar op (dat kan ook voordat ze de trein in gaan). De klassenoudsten gaan naar een coupé voor uitleg voor het nieuwe jaar. Daarna gaan ze ook naar een coupé. In de coupé kunnen ze bijvoorbeeld alvast hun huiswerk maken, lezen, met hun vrienden praten of lunchen.

    [ bericht aangepast op 16 nov 2016 - 18:31 ]

    CINÁED      "CIN"      MACCABEE
    “"Even if I’m completely unsure, I’ll pretend I know exactly what I’m talking about."”
    Slytherin ~ Year 7 ~ 18 years old ~ Keeper


    Het antwoord van Layla beviel Cin wel. “Zo vol dat jij ook eerst in je eentje moest zitten.” Cin lachte kort. Het meisje beviel hem wel eigenlijk en wanneer iemand hem beviel, stapte hij eigenlijk automatisch op flirtgedrag over, ongeacht wie het was en of hij interesse had.
    “Ach, ik heb nu wel goed gezelschap, dus mijn tactiek werkte wel,” was daarom ook zijn antwoord. De luchtige grijns bleef op zijn lippen staan. De waarheid was eigenlijk dat bijna iedereen met wie hij goed bevriend was geweest inmiddels was afgestudeerd. Zorgen dat hij alleen zou blijven, had hij echter niet. Hij vond wel iemand. Het voordeel was dat de meeste van zijn ‘exen’ – voor zover je het zo kon noemen na een paar willekeurige make-out sessies – ook verdwenen waren.
    Op dat moment ging de coupédeur weer open, al besteedde Cin er weinig aandacht aan. Pas toen er luid gezucht werd, keek hij op. Het was natuurlijk Jess. Niemand anders kon zo hard zuchten – van ergernis dan – door zijn nabijheid.
    Waar zijn grijns eerst ontspannen was geweest, werd hij nu licht spottend, zeker toen Jess heel hard haar best deed hem te negeren. “Goedemorgen Malfoy, wat zie je er weer schitterend uit,” zei hij tegen haar met een knipoog. Misschien was het zijn duivelse kant, maar hij genoot er altijd wel van om haar nog een beetje extra op de kast te jagen. Ze liet dat gewoon zo makkelijk gebeuren.
    De deur ging opnieuw open. Ditmaal was het Diana die binnenkwam. Serieus, wat was dat toch vandaag? Hij wist ook wel dat hij nu officieel de oudste van de school was, maar hoe had hij het voor elkaar gekregen om van een lege coupé naar een coupé vol met meisjes die te jong voor hem waren te komen?
    Hij ving even Jo’s blik, want zij stond buiten de coupé. Help mimede hij naar haar, maar ze lachte slechts en liep verder. Verrader.
    “Je laatste jaar, zenuwachtig?” vroeg Layla hem toen eindelijk iedereen zat. Cin wist bijna zeker dat er nog wel meer mensen zouden komen en ging iets minder breeduit zitten. Hij claimde nog steeds meer plekken dan aardig was, maar het ging om de intentie toch?
    Hij haalde half zijn schouders op. “Niet echt eigenlijk. Er is weinig wat ik niet toch al gedaan heb, dus waarom zou ik me zorgen maken?” Dit ging eigenlijk voornamelijk over de straffen, maar in het algemeen gold het ook wel. Hij had vorig jaar iedereen zien stressen, maar hij wist ook wel dat hij het wel kon redden als hij een beetje werk deed. Hij wist precies wat in zijn vermogen lag en hoe hij zo weinig mogelijk kon doen en toch kon slagen, dus waarom zou hij zenuwachtig zijn?
    “Het is vooral een vreemde gedachte dat dit het laatste jaar is eigenlijk, weet je wel? In al die jaren is het een constante in je leven, een tweede huis, en nu weet je dat je volgend jaar niet hier zit, maar waar je dan wel bent, is nog een raadsel.”


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Feline Sophie Potter

    ___________________________________________________
    Ravenclaw • Year 5 • Girl • Seeker • 15 years old
    ___________________________________________________


    ___________________________________________________
    Als we klaar zijn met alle klassenoudsten loop ik snel door de trein heen om Jess te zoeken. Ik vind haar in natuurlijk de coupé die het meest ver van de coupé waar ik vandaan kom. Ik kijk wie er in zitten Jess zit er natuurlijk in en Layla, Diana en Cin zitten ook in de coupé. Jess zit boos voor zich uit te staren. Hoe kan het ook anders? Het is al een wonder dat Jess bij Cin is gaan zitten. Ik klop en ga naar binnen. Hoi, mag ik hier zitten? Vraag ik voorzichtig. Jess knikt dus neem ik aan dat ik mag gaan zitten. Ik ga tegenover Jess zitten. "Heb je het een beetje uitgehouden met Cin?" Vraag ik fluisterend en ik kan een grijns niet onderdrukken terwijl ik dat vraag. Ze schud haar hoofd en kijkt boos naar Cin terwijl ze nog wat tegen hem zegt. "Goedemorgen Cin, bedankt voor het compliment." Zegt ze liefjes terwijl ze echt moeite moet doen om niet heel boos te worden. Ik hoop dat Cin het niet merkt maar hij merkt het waarschijnlijk wel. "Hoi Cin." Zeg ik terwijl ik Jess probeer te kalmeren.

    Layla Victoria Wilson


    15 • Gryffindor • Seeker • year 5 Outfit •



    “Ach, ik heb nu wel goed gezelschap, dus mijn tactiek werkte wel,” had de laatste jaarganger tegen Layla gezegd. Hij was goed, zeer goed. Kom op Layla focus nu, sprak ze weer tegen haarzelf. De blondine pakte een plukje haar en begon daarmee te spelen, terwijl ze Cin aanbleef kijken. Was hij nou met haar aan het flirten? Dammit Layla, you lose controle of yourself. Gelukkig begon Cin weer met praten waardoor ze een reden had om naar hem te blijven kijken. op haar vrag of hij zenuwachtig voor de examens haalt hij luchtjes zijn schouders op. “Niet echt eigenlijk. Er is weinig wat ik niet toch al gedaan heb, dus waarom zou ik me zorgen maken?” Met die uitspraak wist Layla gelijk dat hij het over een bepaald onderwerp had, straffen. Stiekem glimlachte de blondine waarna ze weer naar hem luisterde. “Het is vooral een vreemde gedachte dat dit het laatste jaar is eigenlijk, weet je wel? In al die jaren is het een constante in je leven, een tweede huis, en nu weet je dat je volgend jaar niet hier zit, maar waar je dan wel bent, is nog een raadsel.” Hogwarts verlaten in het zevende jaar. Het was als een nachtmerrie voor Layla. Ze vond het heerlijk om onder mede-tovenaars te zijn in plaats van onder dreuzels. Ze kon zijn wie ze was en dat beviel haar wel. "Hoi Layla, hoe gaat het?" eindelijk was iemand anders tegen de Gryffindor gaan praten, waardoor haar aandacht even weg kon bij Cin. Geen gevoelens creëren Layla. "Hey, Jess. Ja kan niet beter natuurlijk," lachte ze. Nu pas drong het tot Layla door dat in de tussentijd ook Feline de coupé was binnengekomen. "Hoe gaat het met jou? Ik kan niet wachten tot Racenclaw tegen Gryffindor moet."


    If no one else will defend the world then I must



    Avian Reth Snape

    Ik zocht naar een lege coupe of een coupe waar Ravenklauwers zat maar helaas waren vrijwel alle coupes vol behalve diegene waar ik nu voor stond een meisje die ik niet kende zat er en toen ik naar de andere kant keek naar het meisje die ik tegen over haar zat zeg ik mijn zus... die duivels kind, had zei niet ergens anders kunnen zitten dan hier? kan ze gewoon niet oprotten, ik haat haar ik keek de gang nog door te bedenken of ik gewoon een drukkere coupe binnen zou stappen maar uit eindelijk besefte ik me dat dat niet bepaald zin had en dat ik toch maar hier moest gaan zitten, ik maakte de deur open en glimlachte vriendeijk naar het onbekende meisje waarna ik naast haar ging zitten en even zonder enkele emoties naar mijn zus keek ik begroette haar niet waarschijnlijk wist ze genoeg, wist ze dat ik die moment niet ben vergeten dat ze iets in me eten had gedaan waar ik dagen dood ziek van ben geweest zo erg dat ik zelfs naar het ziekenhuis moest, stom whicht...

    Diana Julie Harper
    15 years old//Year 5//Ravenclaw//Chaser



    "Hey Diana, hoe gaat het en hoe was jouw zomer?'' Vraagt Jess aan mij. ''Super leuk, het was heel gezellig en we hebben van alles gedaan. En hoe was die van jou?'' Nadat ik dat had gevraagd beantwoord ze mijn andere vraag. "Dat weet ik niet precies.''
    ''Maar ze zei dat ze naar een coupé moest omdat ze klassenoudste is." Ik kijk Jess aan. ''Dat is echt leuk, ik zou ook wel klassenoudste willen zijn.'' Het lijkt mij ook super leuk om klassenoudste te zijn, maar ik gun het iedereen natuurlijk. Feline komt vlak daarna ook de coupé binnen, nu weet ik dus waar ze is. ''Hey Feline, hoe gaat het met je?'' Vraag ik met een glimlach aan haar. Ik kijk naar Jess, waarom is ze eigenlijk hier gaan zitten? De rest zat zeker al vol, dat moet wel, anders gaat ze niet bij Chin zitten.
    Ik denk dat de trein zo wel gaat vertrekken, omdat ik in de laatste paar minuten binnen kwam. Ik kan echt niet wachten totdat de Zwerkbal wedstrijden weer beginnen, het is altijd leuk en gezellig.

    [ bericht aangepast op 23 nov 2016 - 19:14 ]

    Jo Snape The Dark Angel || Slytherin year 5
    "Heroes Don't Exist and even if They did, I wouldn't be One of Them..."


    Ik merk dat Avian voor mijn coupé gaat staan, nee, hebben we hem ook weer! Ik rol met mijn ogen als hij hier naar binnen komt. Bloody Hell! Dit word nog een lange reis. Ofja... Ik kan hem gaan plagen. Klinkt als een leuk, strak en vermakend plan!
    Hij kijkt me emotieloos aan, hij vergeeft het me vast nooit meer, van zijn eten, maar het was gewoon te grappig! Ik vond de kruiden bij pap in de kast, hij had het van zijn vader. Al snel had ik door wat voor kruiden het waren en strooide ik het bij Avian in zijn voedsel. Het was zelfs interessant om te zien hoe hij langzaam zwakker werd van dag na dag. Hij gaat zitten naast dat eerste jaars kind.
    Mijn blik gaat naar boven, haar tas, daar stond haar naam op. "Hé Helleen..." zeg ik vriendelijk, waarom doet het me denken aan een Hufflepuff naam? "Ik zou maar niet naast hem zitten, hij heeft niet bruine bonen op en houd sowieso niet zoveel van douchen en hygiëne in het algemeen..." het meisje kijkt Avian een beetje vies aan, niet dat het heel erg opviel als je mijn opmerking niet hoorde maar je kon de 'walging' in haar blik zien. Voorzichtig gaat ze een stukje van hem af zitten, ik leun naar achter en kijk Avian triomfantelijk aan.


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Avian Reth Snape
    "Hé Helleen..." Hoorde ik haar vriendeijk zeggen tegen dat meisje naast me"Ik zou maar niet naast hem zitten, hij heeft niet bruine bonen op en houd sowieso niet zoveel van douchen en hygiëne in het algemeen..." ik keek haar aan woede welde in mij op, ik zag de reactie van Helleen wat een rot zus heb ik toch! ''Helleen, ik zou maar hier weg gaan als ik jou was Jo houdt er nogal van om harde scheten te laten.' het meisje keek ons mstebeurt aan en ging daarna snel weg, ik grinnikte en ging tegn over Jo zitten dood serieus keek ik haar aan en nu besefte ik me steeds meer dat ik blij ben dat ik na deze schooljaar niet meer thuis woonde alleen mijn zus en vader wisten dat nog niet. ''Dus we zijn weer lekker bezig?' zei ik sarcastisch en met een gemene lach keek ik haar aan.

    Jo Snape The Dark Angel || Slytherin year 5
    "Heroes Don't Exist and even if They did, I wouldn't be One of Them..."


    ''Helleen, ik zou maar hier weg gaan als ik jou was Jo houdt er nogal van om harde scheten te laten.' ik kijk Avian dodelijk aan. Had hij niet iets nettere woorden kunnen gebruiken?
    Toch kan ik hem hier mee plagen, hij begint een beetje op een Slytherin te lijken. En voor hem is dat niet positief.
    Het kind, Helleen, stond snel op en liep weg. Wauw.... Overduidelijk een eerste jaars!
    Avian ging tegenover me zitten en kijkt me serieus aan, de idioot, ''Dus we zijn weer lekker bezig?"
    Een grijns komt op mijn gezicht en ik leun wat naar voren, "Je begint op een Slytherin te lijken Avian, wil je dat?" zeg ik spottend, "Zo sluw.." fluister ik erachteraan.
    "Wil je dat pap ook ooit eens een keer trots op jouw word?" ik kijk hem uitdagend aan, "Zoals iets gemener worden..." ik doe even alsof ik nadenk, "Of natuurlijk meedoen aan zwerkbal! Of wacht... Dat dúrf je niet..." er verschijnt een grijns op mijn gezicht, volgens mij wist hij nooit dat ik wist dat hij hoogtevrees had.


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    CINÁED      "CIN"      MACCABEE
    “"Even if I’m completely unsure, I’ll pretend I know exactly what I’m talking about."”
    Slytherin ~ Year 7 ~ 18 years old ~ Keeper


    Cin glimlachte ontspannen toen hij zag hoe Layla op hem reageerde. Ze kon haar ogen niet van hem afhouden, maar hij deed alsof hem dat niet opviel. Natuurlijk kon ze dat niet. Hij was een professional als het ging om het strikken van onschuldige mensen. Met haar reputatie als flirt zou zij zeker geen probleem zijn.
    Op dat moment komt Feline ook binnen. Cin had zich al afgevraagd waar ze was, want zij en Jess waren nooit ver uit elkaar. Inmiddels begon het redelijk vol te worden in de coupé, dus Cin ging nog iets meer rechtop zitten en haalde zijn voeten van de bank.
    “Heb je het een beetje uitgehouden met Cin?” vraagt Feline zo zacht mogelijk aan Jess. Toch hoort CIn het. Haar antwoord is alleen een boze blik zijn kant op. Wat nou? Hij heeft zich nog best goed gedragen tot nu toe.
    “Goedemorgen Cin, bedankt voor het compliment,” is Jess’ antwoord op zijn opmerking. Haar stem klonk vol van onderdrukte woede. Was hij een heel slecht persoon dat hij hier stiekem heel erg van genoot?
    “Voor jou altijd,” was zijn antwoord. Ergens was hij benieuwd hoe ver hij kon gaan voor ze boos zou wegstormen of hij een vervloeking naar zijn hoofd zou krijgen. Aan de andere kant had hij daar nog een heel jaar voor, was Jess wel een vriendin van Feline en was hij eigenlijk gewoon te moe om zich tegen haar furie te moeten verdedigen, dus liet hij het voor wat het was.
    “Hey Fee,” begroette hij Feline ook. Hij hoorde Layla iets over Quidditch zeggen tegen Feline. Eigenlijk was het niet aan hem gericht, maar hij had niet voor niets de gewoonte om zich met dingen te bemoeien die hem niet aangingen, en hij zat natuurlijk ook gewoon naast het gesprek, waardoor hij zich er wel in mengde.
    “Daar heb je tenminste een kans bedoel je?” antwoordde hij met een grijns. Zo gemeen bedoelde hij het nou ook weer niet.
    Het jaar ervoor was de Cup aan Slytherin ontschoten. Ze hadden een erg goede start gehad van het seizoen met een grote overwinning, maar bij de tweede wedstrijd was Cin van zijn bezem geslagen door een Bludger. Zijn arm was op drie plekken gebroken geweest en zijn ribben waren gekneusd. Een makkie om te genezen zou je denken, maar dat was helaas even anders gelopen. Het was te complex gebleken om helemaal met magie te genezen, waardoor hij toch grotendeels het op eigen kracht had moeten laten genezen en waardoor hij er een flinke tijd uit had gelegen. De reservekeeper was niet heel goed geweest, waardoor ze onderaan geëindigd waren. Nu Cin weer volledig in vorm was, wist hij echter zeker dat ze die schade wel goed zouden maken. Dit jaar zou de overwinning naar Slytherin gaan.

    [ bericht aangepast op 27 nov 2016 - 11:38 ]


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Avian Reth Snape
    'Dus we zijn weer lekker bezig?' ik keek haar vernietegend aan waarom nou altijd weer zo? een grijns kwam op haar gezicht en ze leunde wat naar voren dit betekent niets goeds. ''Je begint op een slytherin te lijken Avian, wil je dat?' zei ze spotted. 'Zo sluw.' fluisterde ze nog ik kon dat nog net horen. '''Wil j dat pap ook ooit eens een keer trots op jouw word?'' ze keek me uitdagend aan die bitch! ''Zoals iets gemener worden..'' ze deed alsof ze nadacht. ''Of natuurlijk meeden aan zwerkbal! of wacht... dat durf je niet....' een grijns verscheen op haar gezicht en geschrokken keek ik haar aan hoe? maar ook al gauw was dat de laatste druppel het werd zwart voor me ogen en ik kon niet meer helder nadenken het leek alsof ik een heel ander persoon was en inderdaad de slytherin naar buiten kwam bij mij, ik trok mijn toverstok en pakte de kraag van mijn lieve zus vast mijn gezicht keek dreigend en was dicht bij de hare, mijn toverstok drukte ik tegen haar hals. ''Zou onze vader trots zijn als ik zijn lievelingetje vermoord? hier in deze coupe....'' ik lachte. ''Ik ben zo klaar met jou.'

    Jo Snape The Dark Angel || Slytherin year 5
    "Heroes Don't Exist and even if They did, I wouldn't be One of Them..."


    Avian keek me geschrokken aan, ik heb iets ontdekt. Hij wist niet dat ik het wist, BOEM, ik was hem een keer te slim af. Opeens trok hij zijn toverstok, pakte me bij mijn kraag en hield zijn toverstok bij mijn keel, onze gezichten waren knap dicht bij elkaar. Ik blijf hem kalm aankijken en begin zelf een beetje te lachen, ik heb altijd geleerd niet je zwakte te laten zien, als ik nu bang zou kijken zou hij krijgen wat hij wil, en dat wil ik dan weer niet. ''Zou onze vader trots zijn als ik zijn lievelingetje vermoord? hier in deze coupe....'' Avian lachte, dit was hem niet, ik had iets in hem losgemaakt. ''Ik ben zo klaar met jou.' ik slik onhoorbaar, "Doe dan..." fluister ik uitdagend, of het zou mijn einde hier zijn of hij is slim genoeg om me niet te vermoorden, hij is tenslotte een Ravenclawer, die zijn slim toch? Die zien de consequenties ervan in. Zelfs ik zie die!
    "Als je het zo graag wilt, doe het dan..." mijn hand gaat bijna onopmerkzaam naar mijn toverstok, voor het geval dat hij iets van plan is, dan heb ik mijn toverstok vast. Ik ga met mijn gezicht nog dichter bij die van hem, nog nooit ben ik zo dicht bij zijn gezicht geweest.

    [ bericht aangepast op 27 nov 2016 - 10:51 ]


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Layla Victoria Wilson


    15 • Gryffindor • Seeker • year 5 Outfit •



    De vijftienjarige Gryffindor was nog in gesprek met Feline, toen Cin zich in het gesprek begon te mengen. Layla had net tegen Feline gezegd dat ze zich verheugde op de wedstrijd tegen Ravenclaw. “Daar heb je tenminste een kans bedoel je?” Layla rolde met haar ogen en keek lichtelijk geïrriteerd naar de jongen uit Slytherin. Een grijns was overduidelijk zichtbaar op zijn gezicht. Layla haalde een pluk haar uit haar gezicht waarna ze zich volledig focuste op Cin. "Iemand is er overduidelijk nog steeds pissig over het feit dat hij bij de tweede wedstrijd van het seizoen een Bludger tegen zich aankreeg. Gryffindor bedankt je nog voor de punten." ze gaf een hem een speelse knipoog. Het was een goed jaar geweest voor Gryffindor. Zowel de Quidditch Cup als Housecup hadden ze niet gewonnen, maar bij beide waren ze als tweede geëindigd en daar mocht Layla niet over klagen. "Eens kijken of Slytherin er dit jaar wel iets van kan maken of niet Cin? Om eerlijk te zijn kijk ik ook wel uit naar de wedstrijd tegen jou." Een klein speels lachje was op het gezicht gekomen van Layla. Dit zou nu haar derde jaar als Seeker zijn voor Gryffindor en ze genoot van de sport. Ze overwoog soms om ermee door te gaan na Hogwarts met het Quidditch, maar dat besluit hoefde ze gelukkig nog niet te maken.


    If no one else will defend the world then I must

    Feline Sophie Potter

    ___________________________________________________
    Ravenclaw • Year 5 • Girl • Seeker • 15 years old
    ___________________________________________________


    ___________________________________________________
    "Met mij gaat het ook goed hoor." Is mijn antwoord op de vraag van Layla. Ik vind haar erg aardig. Helaas zitten we allebei in een andere afdeling dus zien we elkaar niet zo vaak. "Ik kan niet wachten tot Gryffindor tegen Ravenclaw moet." Zegt Layla. "Ja ik ook, hebben jullie trouwens nog spelers die vorig jaar van Hogwarts af zijn gegaan?" Vraag ik nieuwsgierig. Ik hoop dat het wel zo is, misschien kan Roos dan wel in het team. Ik geloof dat Albus niet zo'n fan van Quidditch is dus ik hou over hem maar mijn mond. Opeens mengt Cin zich in ons gesprek. Layla richt haar aandacht volledig op Cin en begint tegen hem te praten. Ik grinnik, het was inderdaad niet het beste jaar voor Cin geweest. Het was met Quidditch een erg goed jaar geweest voor Ravenclaw. Ze waren eerste geworden, met de housecup hadden ze het alleen niet zo goed gedaan. Ach mij maakt het niet echt uit. Ik heb altijd al meer van Quidditch gehouden dan al het andere op Hogwarts. Ik zou zelfs misschien later met Quidditch door te gaan. Dit zou mijn vierde jaar worden als Seeker van het Ravenclaw team, ik had zin in de wedstrijden.


    CINÁED      "CIN"      MACCABEE
    “"Even if I’m completely unsure, I’ll pretend I know exactly what I’m talking about."”
    Slytherin ~ Year 7 ~ 18 years old ~ Keeper


    "Iemand is er overduidelijk nog steeds pissig over het feit dat hij bij de tweede wedstrijd van het seizoen een Bludger tegen zich aankreeg. Gryffindor bedankt je nog voor de punten," antwoordde Layla hem met een knipoog.
    Cin maakte een spottende buiging. “Graag gedaan hoor. Ik ben blij dat ik je daar zo gelukkig mee heb kunnen maken.” Ondanks dat hij volledig in vorm was en zeer zelfverzekerd leek, hoopte hij wel echt dat het dit jaar beter zou gaan. Sinds het ongeluk had hij geen wedstrijden meer gespeeld en alleen nog maar een paar trainingen aan het einde van het jaar. Uiteraard had hij in de zomer alles gedaan om in vorm te komen, maar grondtraining was toch iets anders dan op de bezem en ondanks alles was zijn arm nog steeds een zwakke plek. Toch verwachtte hij dat het wel zou loslopen. Hij was goed, zo simpel was het.
    "Eens kijken of Slytherin er dit jaar wel iets van kan maken of niet Cin? Om eerlijk te zijn kijk ik ook wel uit naar de wedstrijd tegen jou."
    “Kijk maar goed ja,” antwoordde hij. “Dan kunnen we laten zien hoe het moet.” Hij grijnsde. Aan zijn toon was wel te merken dat hij het niet zo serieus bedoelde en haar vooral een beetje aan het stangen was. Eens kijken of ze zou happen.



    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    JESS      QUINTY      MALFOY

    15 Years old | Chaser | Year 5 | Ravenclaw | Captain

    "Nou zoals gewoonlijk. Dus elke dag Slytherin mensen op bezoek en elke dag een preek over hoe goed de familie Malfoy wel is, hoe slecht de familie Potter is, dat ik het goede voorbeeld moet geven aan Scorpius en niet de schande van de familie zijn om met Feline om te gaan." Verzucht ik terwijl ik voorzichtig naar Feline kijk omdat ik zie dat ze mee aan het luisteren is. "Niet dat ik me er wat van aantrek, ik blijf gewoon mezelf wat ze ook zeggen. Al is het wel elke zomer het zelfde, ik hoop dat dat Scorpius niet ook overkomt, maar ik wil ook niet dat hij wordt zoals die daar." Vervolg ik terwijl ik boos naar Cin kijk. "Hoe is dat met jou en je broertje?" Vraag ik aan Diana.
    Terwijl ik wacht op haar antwoord vang ik het woord Quidditch op in het gesprek dat Feline met Layla voert. Meteen ben ik erbij en ik wil net reageren als Cin zich in het gesprek mengt. Ik heb dat ook gedaan alleen is de opmerking van Cin niet echt aardig waardoor ik meteen weer chagrijnig ben. Waarom kan ik mijn emoties niet goed onder controle houden? Vraag ik me soms af. "Daar heb je tenminste een kans bedoel je?" Vraag hij met een naar mijn zin veel te grote grijns. En hoewel de vraag niet naar mij was gericht kan ik het niet laten om er wel op te reageren. "Probeer eerst maar te geen Bludger tegen je aan te krijgen, ander eindigt Slytherin weer helemaal onderaan." Zeg ik met een grijns. "Oh en moet ik je eraan herinneren dat jullie verloren hebben van Ravenclaw? Toen had je nog geen ... blessure." Zeg ik terwijl ik de wedstrijd weer voor me in beeld probeer te krijgen. Oh ja we hadden dik gewonnen en in deze wedstrijd kreeg Cin ook een Bludger tegen zich aan. Het was een goed jaar voor Ravenclaw geweest en dit jaar zouden we weer winnen had ik me voorgenomen.