• Zweinsteins hogeschool voor hekserij en hocus-pocus 2017. 19 jaar geleden was de slag om Zweinstein, daarna is Zweinstein weer opnieuw opgebouwd en het gewone leven is weer opgepakt. Nu zijn er misschien mensen nieuwsgierig hoe het daar aan toe gaat. Dus waar wacht je nog op? Laten we met z'n allen naar Zweinstein gaan en zie hoe het daar is. We volgen in deze RPG leerlingen in het 5e, 6e en 7e jaar.
    ©GinnyWeasley8 & Ortuexsy


    Rollen

    Griffoendor

    Meisjes
    Layla Victoria Wilson —Choctaw 1.1
    Tera Deborah Jones Helenoorx 1.4

    Jongens
    Kayliam Tyeson Blaze —Samanthablaze 1.5

    Ravenklauw

    Meisjes
    Feline Sophie Potter — GinnyWeasley8 1.1
    Jess Quinty Malfidus — GinnyWeasley8 1.1
    Dawn Helia Dysis — Samanthablaze 1.2
    Diana Julie Harper — Grimmlove 1.6

    Jongens
    Avian Reth Snape — DarkOne 1.4

    Huffelpuf

    Meisjes
    Nova Kaylinn Armstrong Helenoorx 1.4


    Zwadderich

    Meisjes
    Sophie Belle Lestrange — HuffleFluf 1.2
    Catherin Chrysanthe Riddle — DarkOne 1.3
    Jo Snape — JoSnape 1.5

    Jongens
    Cináed Maccabee — Necessity 1.1




    Regels
    Algemeen:
    • De huisregels van quizlet.
    • Hou de jongens en meisjes een beetje gelijk.
    • Vraag toestemming voor speciale dingen zoals Transformagiër of Faunaat.
    • Er is geen deadline voor wanneer je rol af moet, maar ik ga niet eeuwig wachten voordat ik het speeltopic open. Als het me te lang duurt, geef ik een deadline.
    • Alleen ik (GinnyWeasley8) en Ortuexsy maken nieuwe topics aan.
    • Compleet in Nederlands.
    • Geen ruzie buiten het topic.
    • Minimaal 200 woorden per post.
    • Geef username veranderingen door.
    • Geef het door wanneer je een tijdje niet beschikbaar bent.
    • Hou het realistisch, niemand is perfect.
    • Bespeel andermans personages niet zonder toestemming.
    •Als je iets samen wil gaan doen in de RPG bespreek dat dan met elkaar. Ik heb geen zin om elke keer te zeggen dat het niet klopt.




    Topics
    • Rollentopic
    • Praattopic
    • Speeltopic




    Waar beginnen we?
    31 augustus 12:00
    Iedereen stapt de trein in en zoekt elkaar op (dat kan ook voordat ze de trein in gaan). De klassenoudsten gaan naar een coupé voor uitleg voor het nieuwe jaar. Daarna gaan ze ook naar een coupé. In de coupé kunnen ze bijvoorbeeld alvast hun huiswerk maken, lezen, met hun vrienden praten of lunchen.

    [ bericht aangepast op 16 nov 2016 - 18:31 ]


    CINÁED      "CIN"      MACCABEE
    “"Even if I’m completely unsure, I’ll pretend I know exactly what I’m talking about."”
    Slytherin ~ Year 7 ~ 18 years old ~ Keeper


    Feline zei misschien wel dat haar broertje niet naar hem zou luisteren, maar Cin was daar nog niet zo zeker van. Ja, hij luisterde niet naar zijn ouders, maar dat was de catch. Zijn ouders waren zijn ouders die een poging waagden hem gerust te stellen. Hij was gewoon een Slytherin die uit ervaring kon vertellen dat het een fijn House was om bij te horen. Het was een House waar je, als je eenmaal geaccepteerd was, voor altijd bij terecht kon. Als de ‘bad boys’ van de school was Slytherin wel op elkaar toegewezen om te overleven. Ze hadden altijd elkaars rug en zouden de andere Houses niet ongestraft laten als iemand uit hun House iets werd aangedaan. De andere Houses beweerden wel dat het de schuld van Slytherin was dat ze zo werden behandeld, maar juist door hun gedrag zou Slytherin ook zo alleenstaand blijven.
    “Volgens mij is het gewoon alleen een haten en uitdagen hoor Cin. En dit keer ging het voor haar blijkbaar te ver,” was Feline’s zeer eerlijke antwoord op Layla’s vraag en Cin’s antwoord daarop.
    “Stiekem is ze dol op me. Op wie kan ze anders boos zijn?” antwoordde hij lachend. Natuurlijk wist hij ook wel hoe het verhaal in elkaar zat, maar hij wist ook dat Jess het wel kon hebben. Hij zou zeker geen onzekere meisjes die geen weerwoord durfden te geven pakken. Jess had hun oorlog misschien iets erger gemaakt dan in eerste instantie de bedoeling was, maar dat kon hij wel aan. Hij kon het allemaal wat relativeren, iets waar Jess het wel iets moeilijker mee had, maar hij wist zeker dat hij haar geen blijvende trauma’s zou bezorgen.
    “Hmmm, ik heb dus een concurrent,” hoorde hij Layla mompelen. “Zolang je me niet vervloekt als ik met mijn rug naar je toesta, heb je nog altijd een streepje voor,” zei hij met een grijns tegen haar.
    “Moeten we ons niet eens gaan omkleden? Het is volgens mij niet zo ver meer,” zei Feline vervolgens. Het kostte Cin al zijn zelfbeheersing om niet een opmerking te maken over dat ze het ook wel gewoon kon zeggen als ze hem zonder shirt zou willen zien. Feline was geen flirt-object, hij moest zich gedragen.
    Gelukkig voor hem ging op dat moment de coupédeur open en verscheen Jo. “De anderen renden weg dus ik dacht, ruimte…” zei ze als verklaring toen ze ging zitten. Cin merkte de omkeer in gedrag bij Layla wel. Zij was blijkbaar niet zo blij met de komst van Jo. Hij had er minder moeite mee, want hij had het altijd wel met Jo kunnen vinden. Twee troublemakers bij elkaar was altijd een goed plan.
    “Ja, we hadden ruimte,” was zijn plagerige antwoord naar haar, met de nadruk op ‘hadden’ om te impliceren dat ze door haar komst geen ruimte meer hadden. “Zo eens gaan omkleden klinkt wel als een goed plan,” antwoordde hij vervolgens op Feline, toen hij bedacht dat ze nog geen antwoord had gekregen.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    FELINE      SOPHIE      POTTER

    15 Years old | Seeker | Year 5 | Ravenclaw | Prefect

    De deur gaat plotseling open en er staat een meisje, uit Slytherin. Oké ik ken na Cin niet zoveel mensen uit Slytherin, maar toch ken ik haar wel. Het is Jo Snape, haar opa was Severus Snape daar is Albus naar vernoemd. Jo is niet mijn favoriete Slytherin, maar ik haat haar niet. Al vind ze mij waarschijnlijk niet zo aardig, omdat ik een Potter ben. Ze staat er ook om bekend dat ze een ware Slytherin is en een enorme haat heeft voor Muggleborns. Ik vraag me af waarom ze dan niet meteen uithaalt naar Layla gezien Layla ook een Muggleborn is. Nou ja ik heb toch liever dat ze het niet doet dus is het goed. "De anderen renden weg dus ik dacht, ruimte..." Zegt ze. Ik moet me eigenlijk heel erg in houden om niet een brutale opmerking te maken. Ik weet niet zo goed wat ik anders moet zeggen dus knik ik maar en schuif wat op. Tot ik op het midden zit. Er is nog niet heel veel plek maar nu kan ze er zitten. Ik merk opeens dat ik tegen Cin aan zit en mijn hoofd op zijn schouder. Shit, hoe krijg ik het toch voor mekaar?

    [ bericht aangepast op 12 jan 2017 - 22:38 ]

    JESS      QUINTY      MALFOY

    15 Years old | Chaser | Year 5 | Ravenclaw | Captain

    Boos loop ik door de gangen. Oké ik weet ook wel dat mijn actie onnodig was, maar ik hield het niet meer uit. Ik zie een blond meisje dat volgensmij Jo Snape heet nadat ik langs ben gelopen naar de coupé lopen waar ik eerst zat. Fijn, twee Slytherins. En ik vond het al moeilijk met Cin. Nu ga ik er echt niet meer naartoe. Diana komt dan naar me toe. "Jess, daar ben je." Zegt ze. Ze gaat naast me staan en legt haar hand op mijn schouder. Ik onderdruk met moeite de neiging om de hand van mijn schouder af te slaan. "Ik weet dat je Cin niet mag, maar dit is misschien wel een beetje gemeen." Zegt ze rustig. "Ja maar ik ben hem helemaal zat!" Zeg ik boos. "Al had hij het inderdaad niet verdiend." Geef ik toe. "Zullen we anders samen op een andere plek zitten?" Vraagt ze en doet een poging om me gerust te stellen. "Ja is goed, die ene Jo Snape gaat nu waarschijnlijk ook al in de coupé zitten en anders ga ik misschien ergere vloeken gebruiken." Zeg ik. En loop met haar opzoek naar een lege coupé. Die dus niet te vinden is. Avian zit wel alleen maar maakt een soort indruk dat hij net heel erg boos is geworden. Zo ken ik hem niet. Toch doe ik voorzichtig de deur open. "Hey Avian. Zouden Diana en ik hier mogen zitten?" Vraag ik vriendelijk.

    Jo Snape The Dark Angel || Slytherin year 5
    "Heroes Don't Exist and even if They did, I wouldn't be One of Them..."


    Het meisje waarbij ik de naam niet weet lacht even niet gemeend, "Voel je vrij," Ik lach op dezelfde manier terug. “Ja, we hadden ruimte,” min blik gaat naar Cin, oh hadden? Tss! "Neem ik zoveel ruimte in dan?" grijns ik. Ik mag Cin wel, hij is echt zo'n jongen die het de docenten moeilijk kan maken. Vroeger toen ik nog wat jonger was keek ik altijd wel naar hem op en leerde stiekem zijn tactiek uit mijn hoofd, hoe hij met bepaalde situaties omging enzo. Nu is dat meer veranderd naar mij eigen insteek, toch zijn er kleine overeenkomsten. “Zo eens gaan omkleden klinkt wel als een goed plan,” ik zucht, oh ja, omkleden, waarom is het zo verplicht om stomme uniformen aan te trekken.
    "Misschien is het wel slim" mompel ik. Mijn blik gaat naar Potter, die Feline Potter, op haar blijven ze rusten. Na een kleine minuut laat ik ze ergens anders heen kijken, "Hoelang moeten we dan nog?"


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]



    Avian Reth Snape

    Ik zat wat te mokken over mijn zus, hoe kon het dat we zo verschillend waren zei zo slecht? en ik juist het tegenovergestelde, maar ach wat maakt het toch uit helaas zit ik met haar opgescheept nog... ik kijk op toen de coupedeur open ging en een glimlach verscheen op mijn gezicht toen ik de twee dames Jess en Diana zag staan een glimlach verscheen op mijn gezicht, mijn boosheid leek verdwenen te zijn dankzij hun komst.
    ''Hey Avian. Zouden Diana en ik hier morgen zitten?'' vroeg ze en ik knikte. ''Ja natuurlijk, neem plaats.'' ik glimlachte vriendelijk naar ze.

    Diana Julie Harper
    15 years old//Year 5//Ravenclaw//Chaser



    "Ja maar ik ben hem helemaal zat!" Zegt ze boos. "Al had hij het inderdaad niet verdiend." Geeft ze vlak daarna toe. Ik haal mijn hand van haar schouder. ''Ja is goed, die ene Jo Snape gaat nu waarschijnlijk ook al in de coupé zitten en anders ga ik misschien ergere vloeken gebruiken,'' antwoord ze op mijn vraag. na even zoeken naar een lege coupé, die we niet vinden, kloppen we aan bij Avian. "Hey Avian. Zouden Diana en ik hier mogen zitten?" Vraagt Jess vriendelijk. Hij knikt. ''Ja natuurlijk, neem plaats.''
    Ik ga tegenover hem zitten. ''Bedankt dat we hier mogen zitten, de rest was al soort van vol.'' zeg ik met een glimlach.