• Zweinsteins hogeschool voor hekserij en hocus-pocus 2017. 19 jaar geleden was de slag om Zweinstein, daarna is Zweinstein weer opnieuw opgebouwd en het gewone leven is weer opgepakt. Nu zijn er misschien mensen nieuwsgierig hoe het daar aan toe gaat. Dus waar wacht je nog op? Laten we met z'n allen naar Zweinstein gaan en zie hoe het daar is. We volgen in deze RPG leerlingen in het 5e, 6e en 7e jaar.
    ©GinnyWeasley8 & Ortuexsy


    Rollen

    Griffoendor

    Meisjes
    Layla Victoria Wilson —Choctaw 1.1
    Tera Deborah Jones Helenoorx 1.4

    Jongens
    Kayliam Tyeson Blaze —Samanthablaze 1.5

    Ravenklauw

    Meisjes
    Feline Sophie Potter — GinnyWeasley8 1.1
    Jess Quinty Malfidus — GinnyWeasley8 1.1
    Dawn Helia Dysis — Samanthablaze 1.2
    Diana Julie Harper — Grimmlove 1.6

    Jongens
    Avian Reth Snape — DarkOne 1.4

    Huffelpuf

    Meisjes
    Nova Kaylinn Armstrong Helenoorx 1.4


    Zwadderich

    Meisjes
    Sophie Belle Lestrange — HuffleFluf 1.2
    Catherin Chrysanthe Riddle — DarkOne 1.3
    Jo Snape — JoSnape 1.5

    Jongens
    Cináed Maccabee — Necessity 1.1




    Regels
    Algemeen:
    • De huisregels van quizlet.
    • Hou de jongens en meisjes een beetje gelijk.
    • Vraag toestemming voor speciale dingen zoals Transformagiër of Faunaat.
    • Er is geen deadline voor wanneer je rol af moet, maar ik ga niet eeuwig wachten voordat ik het speeltopic open. Als het me te lang duurt, geef ik een deadline.
    • Alleen ik (GinnyWeasley8) en Ortuexsy maken nieuwe topics aan.
    • Compleet in Nederlands.
    • Geen ruzie buiten het topic.
    • Minimaal 200 woorden per post.
    • Geef username veranderingen door.
    • Geef het door wanneer je een tijdje niet beschikbaar bent.
    • Hou het realistisch, niemand is perfect.
    • Bespeel andermans personages niet zonder toestemming.
    •Als je iets samen wil gaan doen in de RPG bespreek dat dan met elkaar. Ik heb geen zin om elke keer te zeggen dat het niet klopt.




    Topics
    • Rollentopic
    • Praattopic
    • Speeltopic




    Waar beginnen we?
    31 augustus 12:00
    Iedereen stapt de trein in en zoekt elkaar op (dat kan ook voordat ze de trein in gaan). De klassenoudsten gaan naar een coupé voor uitleg voor het nieuwe jaar. Daarna gaan ze ook naar een coupé. In de coupé kunnen ze bijvoorbeeld alvast hun huiswerk maken, lezen, met hun vrienden praten of lunchen.

    [ bericht aangepast op 16 nov 2016 - 18:31 ]

    Layla Victoria Wilson


    15 • Gryffindor • Seeker • year 5 Outfit



    "Met mij gaat het ook goed hoor." was het antwoord van Feline tegen Layla. Ook de zoeker van Ravenclaw kon niet wachten tot de afdeling van Layla tegen hen moest spelen. Vorig jaar was het een een spannende wedstrijd geweest, maar helaas had Gryffindor verloren. Layla had het zichzelf nog steeds niet vergeven dat ze zo slecht speelde die wedstrijd. Ze had de snaai zeker weten gepakt kunnen hebben als ze niet aan het dagdromen was geweest en die Bludger had zien aankomen. De blondine zelf was er met lichtte schrammetjes van afgekomen, maar haar bezem was in stukken. Gelukkig was het dat jaar wel de laatste wedstrijd van het seizoen. Enkel de trainingen moest ze met zo'n stomme bezem van school doen. Als Feline aan haar vraagt of er mensen het team uit zijn, omdat ze van Hogwarts zijn, moet Layla toch even nadenken. Als het goed was, was er een plek als Chaser en Beaters vrijgekomen, maar dit durfde ze niet met zekerheid te zeggen, dus haalde Layla enkel haar schouders op naar Feline. Hierna was Cin in het gesprek gekomen en had alle aandacht van Layla gekregen. De Slytherin maakte een spottende buiging, waar Layla wel even om moest grinniken. “Graag gedaan hoor. Ik ben blij dat ik je daar zo gelukkig mee heb kunnen maken.” Wanneer de blondine bekende dat ze wel zin had in de wedstrijd tegen Slytherin kwam weer die arrogantie van Cin naar boven. “Kijk maar goed ja,” antwoordde hij. “Dan kunnen we laten zien hoe het moet.” Een kleine grijns was op het gezicht van Layla te zien, waarna ze lachend haar hoofd schudden, waardoor haar haren een klein beetje uit de war raakte, maar die deed ze snel weer goed. Ze leunde wat dichter naar de Keeper toe. "Na zoveel wedstrijden aan de kant gezeten te hebben denk ik dat je inderdaad nu wel weet hoe je op je bezem moet blijven zitten. Laat dit jaar maar eens je skills zien." Met een zelfverzekerde houding leunde ze wat achteruit, terwijl ze Cin lachend aankeek. Nu mocht hij weer wat verzinnen.


    If no one else will defend the world then I must

    CINÁED      "CIN"      MACCABEE
    “"Even if I’m completely unsure, I’ll pretend I know exactly what I’m talking about."”
    Slytherin ~ Year 7 ~ 18 years old ~ Keeper


    "ITerwijl Cin in gesprek met Layla was, merkte hij heus wel hoe Jess naar hem keek en dat ze het over hem had. Het interesseerde hem weinig. Het enige wat erger was dan over gepraat worden, was om niet over gepraat te worden, nietwaar?
    In tegenstelling tot Layla leek Jess de wending van het gesprek niet zo te kunnen waarderen. “Probeer eerst maar te geen Bludger tegen je aan te krijgen, ander eindigt Slytherin weer helemaal onderaan,” was namelijk wat ze zei. "Oh en moet ik je eraan herinneren dat jullie verloren hebben van Ravenclaw? Toen had je nog geen ... blessure.” Ravenclaw had die wedstrijd waar ze naar verwees inderdaad gewonnen. In eerste instantie was Slytherin veel beter geweest en was het slechts wachten geweest tot hun Seeker de snitch zou hebben gevangen. Hij had zelf geen quaffle doorgelaten, iets wat Ravenclaw ook gemerkt had, want uiteindelijk was het de missie geweest van hun Beaters om hem zoveel mogelijk bludgers naar het hoofd te slaan in de hoop dat hij steekjes zou laten vallen, iets wat inderdaad gebeurd was. In eerste instantie had hij het zelfs nog wel gekund, maar toen hij eenmaal een bludger vol tegen zijn ribbenkast had gehad en een tegen zijn hoofd omdat hij de onderschepping van de bludger belangrijker vond dan zijn eigen gezondheid, was het lastiger geworden. Hij was redelijk duizelig geweest en ademhalen had pijn gedaan. Ravenclaw had zijn kans geroken en was vol in de aanval gegaan vervolgens. Hoewel hij het niet graag wilde toegeven, had Ravenclaw het einde beter gespeeld en de overwinning was ook niet onterecht naar ze toe gegaan. Was de snitch echter iets eerder gevangen geweest, dan was het nog spannend geweest wie er zou winnen.
    “Tja, ik kan er niks aan doen dat ik zo’n aantrekkingskracht heb dat zelfs de bludgers niet van me af kunnen blijven,” antwoordde hij haar en met een schuin oog keek hij naar haar reactie. Ze maakte het gewoon zo makkelijk om haar op de kast te krijgen. Er was haast geen uitdaging meer aan.
    Nee, dan vond hij Layla interessanter. Zij was net zo hard aan het uitdagen en zijn grenzen aan het opzoeken. Hij zou zich uiteraard niet laten over-rulen, maar hij was wel benieuwd waar dit gesprek heen zou gaan. “Na zoveel wedstrijden aan de kant gezeten te hebben denk ik dat je inderdaad nu wel weet hoe je op je bezem moet blijven zitten. Laat dit jaar maar eens je skills zien,” was wat ze zei, terwijl ze iets naar hem toegebogen was gaan zitten. Zelfverzekerd ging ze weer overeind zitten en Cin kon de uitdaging in haar ogen zijn. Laat maar eens zien wat je nu doet, was de boodschap die daar vermeld stond.
    Hij beantwoordde haar lach. “Dus mijn skills zijn de enige reden dat je naar me kijkt?” vroeg hij haar vervolgend quasi-teleurgesteld. Het gesprek liep gewoon heel soepel en het flirten begon er bij hem in elk geval steeds meer in te sluipen. Hij moest zichzelf eraan herinneren dat ze te jong was voor hem. Ze kon geen potentiële hook-up zijn. Het mocht slechts bij flirten blijven.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    FELINE      SOPHIE      POTTER

    15 Years old | Seeker | Year 5 | Ravenclaw | Prefect

    Mijn uitdrukking veranderd van vrolijk naar bezorgt toen ik Jess en Cin hoor praten. Meteen weet ik dat het niet de goede kant op gaat. Jess laat zich teveel opfokken door Cin en Cin zorgt ervoor dat Jess echt boos wordt. Het zal waarschijnlijk niet lang meer duren voordat Jess uit woede op zal springen en een duel met Cin aan zal gaan. En of ze dat zal gaan winnen betwijfel ik. Ik kom er dus maar tussen in de hoop dat Jess zich een beetje zal kalmeren. "Rustig Jess hij probeert je alleen maar op te fokken. Als je zo boos wordt geniet hij er alleen maar van. Dus probeer je woede een beetje in te houden." Fluister ik naar Jess iets harder dan bedoeld was. Iedereen kan het dus horen. "Hoe was jouw vakantie Cin?" Vraag ik aan Cin om te zorgen dat hij niet alleen maar met Jess bezig is. En eerlijk gezegd wil ik eigenlijk nog wel nog met hem praten en eigenlijk vind ik het niet echt leuk dat hij de hele tijd met Layla aan het flirten is. Niet dat ik verliefd op hem ben hoor al moet ik wel toegeven dat hij er niet slecht uitziet, maar anders zal Layla misschien voor hem vallen (wat ik betwijfel) en Cin vindt ons toch te jong dus het zal dat voor niets zijn.

    Diana Julie Harper
    15 years old//Year 5//Ravenclaw//Chaser



    "Hoe is dat met jou en je broertje?" Vraagt Jess aan mij. ''Met ons gaat het goed en met jou en je broertje?''
    Ik volg heel hun gesprek over Quidditch, het was een goed jaar geweest voor Ravenclaw we hadden namelijk gewonnen. Alleen bij de Housecup waren we laatste, maar Quidditch vind in toch belangrijker. "Rustig Jess hij probeert je alleen maar op te fokken. Als je zo boos wordt geniet hij er alleen maar van. Dus probeer je woede een beetje in te houden." hoor ik Feline in Jess oor fluisteren, ik denk dat het iets harder was dan dat ze zelf wilde, maar ze heeft wel gelijk.
    Ik leg mijn hand op de schouder van Jess en fluister het zo zachtjes in haar oor dat alleen zij het hoort. ''Feline heeft gelijk, maar het komt allemaal wel goed hoor.'' Ik haal mijn hand weer van haar schouder af en richt me weer naar de rest. Ze hadden het over Quidditch, totdat Feline aan Cin vroeg hoe zijn vakantie was. Ik kijk naar Felinde, ze vindt het waarschijnlijk niet zo leuk dat hij heel de tijd met Layla flirt, maar ik geloof niet dat ze verlieft op hem is.

    [ bericht aangepast op 2 jan 2017 - 16:17 ]

    Avian reth snape
    Ik laat mijn toverstok zakken en ga weer op de bank zitten ik glimlach. ''Ach rot toch een eind op binnenkort ben ik toch van jullie beide af en dan hoef ik jullie ook noot meer te zien.'' ik kijk haar woedend aan.
    ''Je bent zo verschrikkelijk ik vraag me af wat er ooit van jou terecht zou komen.'' ik stond op en schoof de coupedeur open ik liep eruit en draaide me even om voordat ik wegliep. ''Tot op Zweinstein sis...'' ik liet de deur coupe dicht vallen en liep weg.

    Layla Victoria Wilson


    15 • Gryffindor • Seeker • year 5 Outfit



    “Dus mijn skills zijn de enige reden dat je naar me kijkt?” klonk het teleurstellend van Cin zijn kant, waardoor ik even moest grinniken. Hij was goed in dit soort gesprekken. Dit was een goede opwarming voor het begin van het jaar. Net toen de blondine een opmerking terug wilde plaatsen naar de Slytherin onderbrak Feline het gesprek met de vraag hoe zijn vakantie was geweest. Lichtelijk geïrriteerd draaide de blondine haar gezicht richting het raam en keek naar het voorbij razende landschap buiten. Layla was niet één van de slimste, vandaar dat ze ook niet in Ravenclaw zat, maar ze was wel zo slim om te merken dat Feline het gesprek tussen Cin en haar probeerde te onderbreken. Net nu het zo uitdagend begon te worden. Qua eerlijkheid zat het overigens bij haar ook niet echt oké, maar wat wilde je dan met dat flirt gedrag van haar? Het flirten bracht haar naar rede twee waarom Hufflepuff niet haar House was geworden. Ze was niet iemand die echt trouw was aan iemand. Ze genoot gewoon teveel van het leven. De keuze van de sorteerhoed was geweest tussen Gryffindor en Slytherin, maar dapperheid sprong boven haar sluwheid uit, waardoor Gryffindor haar House was geworden.
    Na lang uit het raam gekeken te hebben en waarschijnlijk een groot gedeelde tussen het gesprek van Cin en Feline gemist te hebben besloot Layla toch maar door te gaan met het gesprek. "Ik zou graag naar je skills willen kijken, maar ik kan niet naar iets kijken wat je niet hebt." Een ondeugende glimlach was weer op haar gezicht verschenen. Maar deze glimlach verdween toen ze Diana, Feline en Jess hun gezichten zagen. Zij waren volgens de blondine het er niet mee eens dat ze zat te flirten met Cin.





    If no one else will defend the world then I must


    CINÁED      "CIN"      MACCABEE
    “"Even if I’m completely unsure, I’ll pretend I know exactly what I’m talking about."”
    Slytherin ~ Year 7 ~ 18 years old ~ Keeper


    Voor Layla zijn opmerking kon beantwoorden, onderbrak Feline hun gesprek. Hij had half wel meegekregen hoe zij en Diana Jess probeerden te remmen – kort samengevat kwam het erop neer dat het eigenlijk zijn schuld was (wat het ook was), dat hij haar aan het opfokken was (ook waar) en dat ze hem moest negeren omdat hij het alleen maar erger zou maken anders (wat kenden ze hem toch goed). Het werkte in elk zo goed dat Jess niet opsprong om hem echt een dreun te geven. Niet dat hij bang was voor haar hoor, zeker niet, maar hij vocht niet graag met mensen van wie het al duidelijk was dat hij de sterkere partij was, ongeacht hun geslacht.
    “Hoe was jouw vakantie Cin?” vroeg Feline hem vervolgens. Het was precies de vraag die hij eigenlijk had willen ontwijken, maar die nooit te ontwijken was. Hoe was zijn vakantie geweest… Tja, hij was gedwongen om een aantal weken tussen de stille beschuldigingen van zijn ouders te zitten. Hij had geen Quidditch, geen magie, al was hij meerderjarig. Het zou de breuk tussen hem en zijn ouders nog groter maken als hij het zou gebruiken. Het enige wat hij had gehad, was drank en eenzaamheid. In het kleine dorp waar hij vandaan kwam, had hij niet veel vrienden. Iedereen kende iedereen, en iedereen kende het verhaal hoe hij niet alleen op kostschool zat en dus als een van de weinigen niet naar de plaatselijke school ging, maar ook hoe het zijn schuld was dat zijn zusje overleden was.
    “Hetzelfde zoals altijd,” antwoordde hij daarom met een lach die net niet meer echt was. Het was technisch gezien geen leugen. “Voor zover ik het me nog herinner,” vervolgde hij half-grijnzend, implicerend dat hij heel wat wilde avonden had gehad met heel wat feesten. Het enige wat daarvan waar was, was dat hij veel alcohol had gehad, al was het meestal niet genoeg geweest om te vergeten.
    “En de jouwe?” schakelde hij het onderwerp om naar Feline. Hij was op zich wel echt geïnteresseerd naar haar vakantie, maar de kans om het onderwerp van hem af te draaien was ook nog eens te mooi om niet te grijpen.
    “Ik zou graag naar je skills willen kijken, maar ik kan niet naar iets kijken wat je niet hebt,” antwoordde Layla uiteindelijk toch nog. Cin was er blij mee en hij besloot zich er wat dieper op te storten. Daarom greep hij dramatisch naar zijn hart.
    “Dat doet pijn,” riep hij dramatisch uit. Hij ging vervolgens iets rechterop zitten en haalde grijnzend een hand door zijn haar. “Maar misschien zou je het me kunnen leren? In een… privésessie?”



    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    FELINE      SOPHIE      POTTER

    15 Years old | Seeker | Year 5 | Ravenclaw | Prefect

    "Hetzelfde, zoals altijd." Antwoord Cin op mijn vraag met een lach die niet echt is volgens mij. Oh ja hij is thuis niet echt gelukkig. Volgens mij is dat een van de weinige overeenkomsten die hij met Jess heeft. Ik zou ook niet raar opkijken als hij de hele zomervakantie zijn vader en moeder negeert en altijd feest en alcohol drinkt. "En de jouwe?" Vraagt Cin aan mij. "Nou ja niks bijzonders eigenlijk. Ik heb samen met mijn omen in hun fopshop gewerkt. Ik heb Albus honderd keer verteld dat hij zich geen zorgen hoeft te maken over de afdelingen. Hij is echt bankg dat hij in Slyterin wordt gesorteerd." Zeg ik glimlachend terwijl ik denk aan de tijd toen ik me zo zorgen maakte over de afdeling. Ik word uit mijn gedachten geschud als Layla weer iets zegt.
    “Ik zou graag naar je skills willen kijken, maar ik kan niet naar iets kijken wat je niet hebt,” Antwoord Layla. Ik glimlacht, Layla is veel beter in dit soort gesprekken dan ik. Cin grijpt dramatisch naar zijn hart en roept: "Dat doet pijn." Daarna gaat hij iets rechterop zitten en haalt grijnzend een hand door zijn haar. “Maar misschien zou je het me kunnen leren? In een… privésessie?” Zegt hij grijnzend. Ik zucht, dit is echt een ramp net als ik Cin en Layla even op de harde waarheid wil wijzen zie ik dat Jess bijna uitgeklaard ploft van woede. Volgens mij is ze het echt zat met dat geflirt van Cin en Layla.

    JESS      QUINTY      MALFOY

    15 Years old | Chaser | Year 5 | Ravenclaw | Captain

    "Rustig Jess hij probeert je alleen maar op te fokken. Als je zo boos wordt geniet hij er alleen maar van. Dus probeer je woede een beetje in te houden." Fluistert Feline hard. Het is net op tijd want ik wilde net mijn toverstok trekken en hem vervloeken. ''Feline heeft gelijk, maar het komt allemaal wel goed hoor.'' Zegt Diana ook nog. Nou of het ooit goed komt met Cin betwijfel ik maar met Layla hoop ik dat het wel goed komt. "Met ons gaat het goed en met jou en je broertje?'' Vraagt Diana aan mij nadat ze antwoord heeft gegeven op mijn vraag over haar broertje. "Met Scorpius gaat het goed en met mij gaat het ook goed. Mijn ouders winden zich alleen over mij op en ik kreeg zo ongeveer elke dag een preek over wat nou wel en noet goed voor me is. Dat houd ook in dat ik niet samen met Feline mag zijn en dat ik naar Slyterin moet." Antwoorde ik en keek minachtend naar Cin die alweer met Layla aan het flirten was. Wacht, flirten? Alweer? Sorry Layla voor Cin maar dit gaat te ver voor mij. Hij staat met Layla te flirten terwijl hij sowieso niet verliefd op haar is en dat sowieso ook niet zal worden. Ik spring op en trek mijn toverstok, hoor Feline gescholen roepen dat ik het niet moet doen, maar daar trek ik me niks van aan. Cin is net weer tegen Layla aan het praten en heeft niet door dat ik op ben gesprongen en hij heeft al helemaal niet door dat ik echt heel boos ben. Tot ik mijn toverstok in zijn net prik. Voordat hij mij weg kan duwen heb ik mijn spreuk al gedaan. Opeens hang hij ondersteboven, ik lacht even spottend en ren dan de deur uit. Ik zie nog wel net in mijn ooghoek hoe Feline geschrokken naar Cin loopt en aanstalten maakt om de tegenspreuk uit te spreken (in haar hoofd want deze spreuken zijn non-verbaal. Het zijn Levicorpus en Liberacorpus).

    Layla Victoria Wilson


    15 • Gryffindor • Seeker • year 5 Outfit



    Layla zag wat meer vreugde op het gezicht van Cin komen, toen ze het gesprek weer met hem was aangegaan. Wie was er nou ook geïnteresseerd in het standaard: 'Hoe was je vakantie?' gesprek. Layla in ieder geval niet, ondanks dat ze de hele vakantie tussen alleen maar muggles leefde. In haar straat was ze zoals veel mensen die naar Hogwarts gingen het geheimzinnige meisje en haar uiterlijk zorgde voor enkel meer aandacht van de jongens in haar straat, maar ach ze kon er wel om lachen. De blondine moest ook even grinniken toen de jongen tegenover haar dramatisch naar zijn hart greep. “Dat doet pijn,” riep hij dramatisch uit. Een klein grinnikje ontsnapte uit Layla's haar mond, terwijl Cin wat mer rechtop ging zitten. “Maar misschien zou je het me kunnen leren? In een… privésessie?” Bij deze woorden moest de blondine even nadenken over haar volgende antwoord, maar opnieuw werd het gesprek tussen de twee verstoord, maar dit keer niet door Feline, maar door Jess, die een spreuk had uitgesproken over Cin, waardoor hij opeens ondersteboven hing. Een spottende lach komt nog uit Jess haar mond. Voordat Layla haar stok kon pakken en iets terug wilde doen, was Jess al de coupé uit. De Gryffindor had het niet graag met Slytherin, maar mensen zomaar betoveren, hell no. Dat vond ze te ver gaan en dan zou ze het zelfs opnemen voor iemand van Slytherin. Layla liep naar de coupé deur toe, maar zag geen spoor van Jess meer, waardoor ze terug liep en tegenover Cin weer ging zitten. De spreuk was ongedaan gemaakt waardoor Cin weer normaal zat. De blondine legde haar hand op Cin zijn knie en leunde wat dichter naar hem toe waarna ze fluisterde. "Iemand is hier jaloers, omdat iemand privé lessen krijgt." De blondine haalde haar hand weer van zijn knie en leunde weer naar achter waarna ze hem een snelle knipoog gaf. "Dus gaat iemand even nog even uitleggen waarom Jess opeens tripte?" vroeg Layla al lachend in het algemeen.


    If no one else will defend the world then I must

    CINÁED      "CIN"      MACCABEE
    “"Even if I’m completely unsure, I’ll pretend I know exactly what I’m talking about."”
    Slytherin ~ Year 7 ~ 18 years old ~ Keeper


    Cin zag het gezicht van Feline heel even begripvol vertrekken toen hij antwoordde op haar vraag over de vakantie. Hij had haar uiteraard niet alles verteld, maar zij wist als een van de weinigen dat de situatie thuis niet echt fijn was. Gelukkig was dat nu voorbij. Hij was zowel in de Muggle als de Wizard wereld meerderjarig en zou nadat hij zijn diploma zou hebben gehaald niet meer terug keren naar dat kleine dorpje in Ierland. Nee, hij zou naar Londen gaan, Parijs, New York, of welke grote stad dan ook. Hij zou daar succesvol worden en genoeg verdienen om zichzelf te onderhouden. Hij was op weg naar een nieuwe toekomst en dat leven in dat dorpje zou alleen nog maar een vage herinnering worden.
    “Nou ja niks bijzonders eigenlijk. Ik heb samen met mijn omen in hun fopshop gewerkt. Ik heb Albus honderd keer verteld dat hij zich geen zorgen hoeft te maken over de afdelingen. Hij is echt bang dat hij in Slytherin wordt gesorteerd,” antwoordde Feline zijn vraag. Cin glimlachte terug.
    “Ach, zo erg zijn we niet,” was zijn antwoord. Hij kende Feline’s broertje alleen uit de verhalen, maar hij klonk als een goede jongen. “En mocht het wel gebeuren, dan praat ik wel met hem.” Het was niet alsof hij nou echt het beste voorbeeld was van dat Slytherin ook heel normaal, braaf en aardig was, maar hij meende het wel. Feline was een goede vriendin van hem en als hij daarmee haar en haar broertje kon helpen, deed hij het graag.

    Voor Layla weer op zijn ‘voorstel’ kon reageren, werd Cin geraakt door een spreuk en voor hij het wist hing hij op de kop. Een paar scheldwoorden vlogen over zijn lippen terwijl hij zag hoe Jess zich met toverstok de coupé uit haastte. Serieus, wat was er mis met haar? Hij had haar nog nooit echt wat aangedaan, hooguit wat opmerkingen gemaakt en daar had hij nooit echt zo’n reactie op gekregen, al zou dat misschien ook komen omdat hij daar niet MET ZIJN RUG NAAR HAAR TOESTOND. Wat voor lafaard viel nou iemand in de rug aan? Ga dan tenminste een eerlijk duel aan en geef je tegenstander een kans. Zelfs hij als Slytherin had zo zijn morelen.
    Feline maakte gelukkig de spreuk snel ongedaan, waardoor hij weer op de grond stond en weer ging zitten. Met een geïrriteerd gebaar veegde hij het haar wat weer in zijn gezicht terecht weer naar achteren, toen hij een hand op zijn knie voelde. “Iemand is hier jaloers, omdat iemand privé lessen krijgt,” werd er in zijn oor gefluisterd. Dit toverde weer een kleine grijns op zijn gezicht.
    “Dus gaat iemand even nog even uitleggen waarom Jess opeens tripte?” vroeg Layla vervolgens in het algemeen. Cin lachte en leunde ontspannen naar achteren.
    “Jess en ik hebben een haat-liefde verhouding zullen we maar zeggen. Al is het vanuit haar vooral het haat-gedeelte. Blijkbaar is ze nu echt geknapt.”




    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    FELINE      SOPHIE      POTTER

    15 Years old | Seeker | Year 5 | Ravenclaw | Prefect

    Cin glimlachte naar mij. "Ach, zo erg zijn we niet." Was zijn reactie. "Dat probeer ik hem ook al de hele zomervakantie duidelijk te maken." Mompel ik en zucht. "En mocht het wel gebeuren, dan praat ik wel met hem." Zegt Cin. " Bedankt Cin, maar ik denk niet dat Albus naar je zal luisteren. Hij is nogal koppig en het lukte zelfs mijn ouders niet op hem te overtuigen." Zeg ik en glimlach naar Cin.
    Cin is met Layla aan het flirten. Diana en ik kunnen het wel verdragen, maar Jess wordt er helemaal gek van. Nog even en dan word ze echt kwaad en gaat ze domme dingen doen. En ja hoor, na ongeveer een minuutje later springt Jess woedend op en trekt haar toverstok. "Niet doen Jess!" Zeg ik geschrokken. "Cin kijk uit!" Roep ik nog, maar het is al te laat. Voordat Cin zich om kan draaien prikt Hess met haar toverstok in zijn nek. Cin hangt plotseling ondersteboven en Jess rent de coupé uit. Een minuscuul glimlachje verschijnt er op mijn gezicht. Ik weet welke spreuk dit is en ik weet de tegenspreek ook. Snel loop ik op Cin af. Layla loopt mij daardoor bijna omver. Even ben ik uit het veld geslagen, ook omdat Cin nogsteeds scheldwoorden aan het roepen is. Dan loop ik naar Cin toe. "Rustig Cin anders val je echt hard op de grond. Ik zal de tegenspreek doen, maar kijk uit want je kan echt lelijk vallen en we willen niet dat je een blessure krijgt voor het Zwerkbalseizoen begint." Fluister ik zacht. In mijn hoofd spreek ik de tegenspreuk uit.
    Cin valt naar beneden en niet bepaald zacht. Gelukkig weet hij zijn val wel optijd af te breken waardoor hij er geen blijvende dingen aan over houd.
    “Dus gaat iemand even nog even uitleggen waarom Jess opeens tripte?” vraagt Layla vervolgens in het algemeen. Cin lacht en leunt ontspannen naar achteren.
    “Jess en ik hebben een haat-liefde verhouding zullen we maar zeggen. Al is het vanuit haar vooral het haat-gedeelte. Blijkbaar is ze nu echt geknapt.” Zegt hij nog steeds lachend. "Volgensmij is het gewoon alleen een haten en uitdagen hoor Cin. En dit keer ging het voor haar blijkbaar te ver." Zeg ik. Ik zit nu echt met een dilemma. Moet ik naar mijn beste vriendin, Jess gaan en haar te proberen te kalmeren terwijl dat toch niet gaat lukken of moet ik hier blijven bij drie goede vrienden van mij? Ik besluit gewoon hier te blijven. Ik ken Jess goed genoeg om te zeggen dat ze me zal ontvangen met een waterval van klaagdichten over Cin enzo.
    "Moeten we ons niet eens gaan omkleden? Het is volgensmij nog niet zo ver meer." Zeg ik dan uiteindelijk nog.

    Diana Julie Harper
    15 years old//Year 5//Ravenclaw//Chaser



    "Met Scorpius gaat het goed en met mij gaat het ook goed. Mijn ouders winden zich alleen over mij op en ik kreeg zo ongeveer elke dag een preek over wat nou wel en noet goed voor me is. Dat houd ook in dat ik niet samen met Feline mag zijn en dat ik naar Slyterin moet." antwoord ze. Ik volg haar blik naar Cin die weer met Layla aan het flirten is. Voordat ik het in de gaten heb springt ze op en pakt ze haar toverstok. 'Jess, niet doen.' Ze loopt naar Cin en prikt haar toverstok in zijn nek. Voordat ik nog iets kan zeggen hangt Cin al op z'n kop. Ik wil mijn toverstok pakken om hem weer op te draaien, maar Feline is me voor. Jess rent de deur uit. Ik zie dat Layla naar de deur rent, maar snel weer terug gaat. Ik ren na haar de deur uit en ren langs de cabines, dan zie ik haar.
    'Jess, daar ben je.' Ik ga langs haar staan en leg mijn arm op haar schouder. 'Ik weet dat je Cin niet mag, maar dit is misschien wel een beetje gemeen.' zeg ik tegen haar op een rustige manier. 'Zullen we anders samen op een andere plek zitten?' Vraag ik aan haar op een geruststellende manier.

    [ bericht aangepast op 2 jan 2017 - 16:17 ]

    Jo Snape The Dark Angel || Slytherin year 5
    "Heroes Don't Exist and even if They did, I wouldn't be One of Them..."


    Avian laat zijn toverstok zakken en gaat weer op de bank zitten, ik kijk hem lichtelijk vragend aan,''Ach rot toch een eind op binnenkort ben ik toch van jullie beide af en dan hoef ik jullie ook nooit meer te zien.'' hij kijkt me woedend aan. Zo had ik hem nog nooit gezien... Het is nu ook niet zo gek dat ik sprakeloos ben, ik heb echt geen idee wat ik moet zeggen!
    ''Je bent zo verschrikkelijk ik vraag me af wat er ooit van jou terecht zou komen.'' hij staat op en loopt de coupé uit. ''Tot op Zweinstein sis...'' ik kijk nog even beduusd naar voren, nou.... En bedankt.... Mijn toekomst word wel mooi! Hoop ik...
    Ik zucht en laat het gevoel van me af gaan, nee, geen tijd voor zielig gedoe, je bent hier op Hogwarts, hier moet je er zijn, mensen moeten je zien.
    Ik sta op en loop de coupé uit, naar mensen met wie ik kan praten. Ik zie twee meiden langs me rennen, de ene Jess en Diana. Die zaten eerst in een andere coupé.... Hé, die is geclaimd!
    Ik loop naar binnen, daar zie ik die Cin, Slytherin. De andere meisjes herken ik wel, volgens mij een Potter en de ander ken ik niet van naam. Ach ik ga wel gewoon zitten.
    Ik ga zitten waar nog een plek is, "De anderen renden weg dus ik dacht, ruimte..."


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Layla Victoria Wilson


    15 • Gryffindor • Seeker • year 5 Outfit



    Een kleine grijns was op het gezicht van de Slytherin gekomen, na het gefluister van Layla. Hij ging wat ontspanner zitten wat hem zelfverzekerder liet lijken. “Jess en ik hebben een haat-liefde verhouding zullen we maar zeggen. Al is het vanuit haar vooral het haat-gedeelte. Blijkbaar is ze nu echt geknapt.” Een kleine gniffel ontsnapte uit Layla's haar mond. "Volgens mij is het gewoon alleen een haten en uitdagen hoor Cin. En dit keer ging het voor haar blijkbaar te ver." was het antwoord van Feline. "Hmmm, dus ik heb een concurrent." mompelde de blondine zachtjes. Dan gaat plots de coupédeur weer open en stapt er een meisje naar binnen. Layla weet maar al te goed wie dat is Jo. Jo Snape. Jo stond bekent om haar enorme haar naar tovenaars en heksen met muggle's als ouders. Ook wel bekend als mudblood. "De anderen renden weg dus ik dacht, ruimte..." Een klein niet gemeend lachje verscheen op het gezicht van de Gryffindor. "Voel je vrij," zei ze op een aardige toon, maar haar flirt gedrag was direct weg.


    If no one else will defend the world then I must