• Hoi hoi,

    Zoals jullie misschien wel in mijn banner-aanvraag-topic hebben gezien, wil ik de volgende maand voor mijzelf gaan beginnen als freelance redacteur. Omdat ik mij grotendeel wil richten op schrijvers die hun boek in eigen beheer willen uitgeven, wil ik ook een beetje aandacht besteden aan het ontwerpen van een cover. Ik wil met mijn prijzen laag blijven en betaalbare professionals zijn schaars, terwijl ik vind dat best een aantal covermakers hier niet voor die kwaliteit onderdoen.

    Dus ik dacht: waarom niet een samenwerking aangaan met een paar Q’ers die het leuk vinden om ietsje te verdienen met het maken van hun covers? Ik wil graag hooguit vijf mensen ‘aanbieden’ op mijn site, dus als hier meer mensen interesse in hebben dan zal ik hier een selectie in maken. Ik kan absoluut niet garanderen dat er iemand interesse heeft, maar niet geschoten is altijd mis, toch? Het zou dan de bedoeling zijn dat jullie een stukje over jezelf en je expertise schrijven, met vier covers die je al eens hebt gemaakt als voorbeeld. In eerste instantie nemen mensen met interesse contact met mij op en dan zal ik jullie met elkaar in contact brengen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Navigator schreef:
    Waarschijnlijk wel. Er zijn er nu vijf, dus even afwachten of er nog meer bij komen. (:
    Maar je kunt sowieso alvast vier afbeeldingen uitkiezen als je wilt. (:

    Ik wilde overigens 10% commissie over het bedrag vragen, omdat ik de website moet betalen, de dingen op de website moet zetten (en bijhouden) en tussen beide groepen bemiddel. Dus als je dat niet fair vindt of dat om een andere reden niet wil, dan is dat handig om je dat van te voren te realiseren. ^^


    Dat lijkt mij meer dan normaal. Het gaat mij persoonlijk ook niet echt om het verdienen. Meer om ervaring opdoen + de plezier van het covers maken + de plezier als zo'n cover dan daadwerkelijk gebruikt wordt.


    Happy Birthday my Potter!

    Moet je de voorbeelden hier plaatsen?


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Josiah schreef:
    Moet je de voorbeelden hier plaatsen?

    Ja, doe maar ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Zoiets? (:

    Ik ben Lisa (19) en een paar jaar terug ben ik begonnen met het maken van covers. Ik ben in de afgelopen jaren enorm vooruit gegaan, want in het begin waren mijn covers voornamelijk een plaatje met tekst erop. Ik probeer altijd het meest te letten op de sfeer en kleuren van de cover, omdat het eerste is wat je ziet en ik vind het altijd leuk om te experimenteren met verschillende stijlen. Ik maak gebruik van photoshop en kan daar nu wel goed mee overweg gaan, dus als je een uitdaging voor mij hebt, ga ik die graag aan!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Jep, dat bedoelde ik! :3


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mijn naam is Laura, ik ben momenteel twintig jaar en ben sinds mijn vijftiende aan de haal met bewerkingsprogramma's. Ik gebruik Photoshop om mijn bewerkingen te realiseren. Mijn werk kan vaak erg expressief zijn, maar ik houd ook zeker van minimalistische beelden. Kortom: ik grijp graag elke opdracht aan!

    MT, twijfels want rechtenvrije afbeeldingen zijn tegenwoordig echt veel lastiger te vinden.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Ik ben Melissa en ik heb sinds enkele jaren Photoshop in de vingers. Ik houd ervan om te experimenteren met veel verschillende stijlen en probeer mij vooral op de blending van een cover te focussen: dit houdt in dat het lijkt alsof alle verschillende onderdelen van de cover één geheel zijn, zelfs als het concept niet realistisch is. Ik gebruik sinds een jaar Photoshop, maar hiervoor heb ik ook al met verschillende andere editors gewerkt en mijzelf ontwikkeld. De soort covers waar ik het best mee ben zijn manipulations: covers die uit veel verschillende afbeeldingen bestaan.


    Dit zijn mijn voorbeelden van "manipulations". Deze covers bestaan uit veel (denk aan: twintig tot honderd) verschillende lagen. Sommige delen zijn zelf getekend. De eerste is een GIF-cover: deze is ook te gebruiken als gewone boekcover in de JPG-versie en staat leuk op bijv. een (eigen) website.


    Dit zijn mijn voorbeelden van "simple" covers. Deze covers bestaan meestal uit slechts enkele lagen. Bij deze covers wordt er gefocust op het concept en dit zijn vaak wat rustige en/of geordende covers. De laatste cover is een grensgeval, aangezien deze net niet onder de "manipulations" valt.


    [ bericht aangepast op 21 jan 2017 - 22:20 ]


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Standal schreef:
    MT, twijfels want rechtenvrije afbeeldingen zijn tegenwoordig echt veel lastiger te vinden.


    Yep, hier zit ik ook mee.
    Daarnaast is het telkens aanschaffen van stock images waarschijnlijk duurder dan de uiteindelijke opbrengst. 5 afbeeldingen zijn ong. al €35,- of je betaald maandelijks iets van €159,-. / €199,- voor 750 foto's.
    Op school mogen we nu tegenwoordig inderdaad ook steeds minder zomaar foto's online weghalen. We worden aangemoedigd om ze zelf te maken voor ons werk... (':

    Het lijkt me echt een heel leuk idee, maar ik ga hier nog wel even over nadenken. Eigenlijk alleen ook maar om bovenstaande reden.
    Als je meedoet, word het dan een contract of zwartwerken? (;


    Credendo Vides

    Moeten je voorbeelden ook bestaan uit rechtenvrije afbeeldingen, of maakt dat niet uit? c:


    Happy Birthday my Potter!

    Goldstein schreef:
    Moeten je voorbeelden ook bestaan uit rechtenvrije afbeeldingen, of maakt dat niet uit? c:

    Dit is een vraag waar ik zelf ook nog niet over na had gedacht. Goede vraag. :Y)

    Die mogen in principe uit gewone afbeeldingen bestaan, lijkt me, want je verdient daar niks aan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    DreamerN schreef:
    (...)

    Yep, hier zit ik ook mee.
    Daarnaast is het telkens aanschaffen van stock images waarschijnlijk duurder dan de uiteindelijke opbrengst. 5 afbeeldingen zijn ong. al €35,- of je betaald maandelijks iets van €159,-. / €199,- voor 750 foto's.
    Op school mogen we nu tegenwoordig inderdaad ook steeds minder zomaar foto's online weghalen. We worden aangemoedigd om ze zelf te maken voor ons werk... (':

    Het lijkt me echt een heel leuk idee, maar ik ga hier nog wel even over nadenken. Eigenlijk alleen ook maar om bovenstaande reden.
    Als je meedoet, word het dan een contract of zwartwerken? (;

    Zwartwerken, denk ik. Mochten jullie er heel veel aan gaan verdienen dan kunnen jullie je altijd als ZZP'er inschrijven, maar dat zie ik niet echt gebeuren haha.
    Uiteindelijk bemiddel ik alleen en werken jullie niet voor mij, of iets dergelijks.


    Every villain is a hero in his own mind.

    DreamerN schreef:
    (...)

    Yep, hier zit ik ook mee.
    Daarnaast is het telkens aanschaffen van stock images waarschijnlijk duurder dan de uiteindelijke opbrengst. 5 afbeeldingen zijn ong. al €35,- of je betaald maandelijks iets van €159,-. / €199,- voor 750 foto's.
    Op school mogen we nu tegenwoordig inderdaad ook steeds minder zomaar foto's online weghalen. We worden aangemoedigd om ze zelf te maken voor ons werk... (':


    Als je voor €35 de plaatjes kunt kiezen die je zelf wilt, vind ik dat best meevallen hoor. ^^
    Maar ja, dat is uiteindelijk aan de schrijver zelf.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Is zwartwerken verboden? Want op het internet staat alleen een hele vage uitleg :')


    in love with the fictional characters, I'm sorry