• Hoi hoi,

    Zoals jullie misschien wel in mijn banner-aanvraag-topic hebben gezien, wil ik de volgende maand voor mijzelf gaan beginnen als freelance redacteur. Omdat ik mij grotendeel wil richten op schrijvers die hun boek in eigen beheer willen uitgeven, wil ik ook een beetje aandacht besteden aan het ontwerpen van een cover. Ik wil met mijn prijzen laag blijven en betaalbare professionals zijn schaars, terwijl ik vind dat best een aantal covermakers hier niet voor die kwaliteit onderdoen.

    Dus ik dacht: waarom niet een samenwerking aangaan met een paar Q’ers die het leuk vinden om ietsje te verdienen met het maken van hun covers? Ik wil graag hooguit vijf mensen ‘aanbieden’ op mijn site, dus als hier meer mensen interesse in hebben dan zal ik hier een selectie in maken. Ik kan absoluut niet garanderen dat er iemand interesse heeft, maar niet geschoten is altijd mis, toch? Het zou dan de bedoeling zijn dat jullie een stukje over jezelf en je expertise schrijven, met vier covers die je al eens hebt gemaakt als voorbeeld. In eerste instantie nemen mensen met interesse contact met mij op en dan zal ik jullie met elkaar in contact brengen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Navigator schreef:
    (...)

    Als je voor €35 de plaatjes kunt kiezen die je zelf wilt, vind ik dat best meevallen hoor. ^^
    Maar ja, dat is uiteindelijk aan de schrijver zelf.


    Het gaat niet om de prijs. Het gaat erom dat je de afbeeldingen niet gebruikt. Ik gebruik soms wel 10 afbeeldingen, waarvan ik er maar één écht gebruikt. Als je €35 betaalt en je gebruikt er geen één (want misschien passen ze niet, zijn ze toch niet wat je in gedachten had etc) ben je €35 kwijt voor niets.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Josiah schreef:
    Is zwartwerken verboden? Want op het internet staat alleen een hele vage uitleg :')

    Het is volgens mij alleen zwart werken als je het niet opgeeft aan de belastingsdienst.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Standal schreef:
    (...)

    Het gaat niet om de prijs. Het gaat erom dat je de afbeeldingen niet gebruikt. Ik gebruik soms wel 10 afbeeldingen, waarvan ik er maar één écht gebruikt. Als je €35 betaalt en je gebruikt er geen één (want misschien passen ze niet, zijn ze toch niet wat je in gedachten had etc) ben je €35 kwijt voor niets.

    Hmm. Dat moet je inderdaad sowieso niet doen. Ik neem aan dat een auteur de afbeeldingen koopt (in overleg) en dat jij er dan maar wat moois van moet gaan maken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mag ik dit eigenlijk wel doen als ik minderjarig ben (zoveel vragen :'D)


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Ik denk dat ik het dan gewoon onder mijn eigen bedrijfje ga doen als ik het in moeten gaan vullen voor de belasting.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Josiah schreef:
    Mag ik dit eigenlijk wel doen als ik minderjarig ben (zoveel vragen :'D)

    Ik zou niet weten waarom niet haha. Je mag toch ook andere dingen doen om geld te verdienen, zoals op je buurmeisje passen of spullen via marktplaats verkopen. :'P


    Every villain is a hero in his own mind.

    Volgens mij zijn mijn covers heel anders dan die van de rest haha, maar ik wil ook wel meedoen ^^
    Ik zal straks even een stukje schrijven (:


    Perpetual ~ continuing or enduring forever; everlasting.

    Hallo! Mijn naam is Anna. Ik ben een twintigjarige derdejaars studente media en cultuur en daardoor zowel in mijn vrije tijd als tijdens mijn studie altijd bezig ben met hoe verhalen en beelden het gewenste effect creëren. Hieruit is ook mijn passie voor het maken van covers met zowel GIMP als nevenprogramma's ontstaan. Het is in mijn optiek een geweldig leuke uitdaging om aan de hand van een sfeer impressie teksten om te zetten in unieke nieuw gecreëerde beelden. Ik ben dan ook iemand die doorwerkt tot de schrijver helemaal tevreden is met zijn of haar cover en graag luistert naar diens aandachtspunten, wensen en voorstellen om de cover nog beter te maken. Het maken van covers is een geweldig avontuur dat ik graag samen met jou aanga!











    [ bericht aangepast op 20 jan 2017 - 15:14 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Ik kreeg van iemand de tip dat er in elk geval op Pixabay rechtenvrije afbeeldingen zijn te vinden. c;


    Every villain is a hero in his own mind.

    Oh en jullie tekstjes zijn echt leuk! En de covers zijn gewoon allemaal vreselijk mooi.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Navigator schreef:
    Ik kreeg van iemand de tip dat er in elk geval op Pixabay rechtenvrije afbeeldingen zijn te vinden. c;


    Als je Google afbeeldingen op rechtenvrij zet, krijg je ook die van pixabay inderdaad. Ik vind dat zelf optimaal werken ^^


    Happy Birthday my Potter!

    Goldstein schreef:
    (...)

    Als je Google afbeeldingen op rechtenvrij zet, krijg je ook die van pixabay inderdaad. Ik vind dat zelf optimaal werken ^^

    Ja, zo zoek ik ook altijd. ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Hmmmm, ik twijfel. Maar het gevoel om je cover op een boek te zien is wel zo enorm gaaf. Ben er nog giddy door, haha.

    Trouwens even een puntje voor iedereen hier: bij drukwerk moeten je kleuren op basis van CMYK en niet RGB zijn en de resolutie 300dpi (:

    En hou er rekening mee dat de licenties voor je brushes, textures en lettertype, ook voor commercieel en/of persoonlijk gebruik zijn.

    [ bericht aangepast op 13 jan 2017 - 22:28 ]

    Skrivbar schreef:
    Hmmmm, ik twijfel. Maar het gevoel om je cover op een boek te zien is wel zo enorm gaaf. Ben er nog giddy door, haha.

    Trouwens even een puntje voor iedereen hier: bij drukwerk moeten je kleuren op basis van CMYK en niet RGB zijn en de resolutie 300dpi (:

    En hou er rekening mee dat de licenties voor je brushes, textures en lettertype, ook voor commercieel en/of persoonlijk gebruik zijn.



    Haha yep ^^ , CMYK is jammer genoeg wel valer dan RGB in kleuren. Een goal van mij is om een Pantone waaier in huis te hebben ^^ het liefst een Pantone Color Bridge Uncoated, zeker ook voor mijn designbureau later... Damn, waarom zijn die dingen zo duur. Hou er ook rekening mee dat kleuren per scherm kunnen verschillen tijdens het maken, dus goed op de CMYK waarden blijven letten (;.

    Maar Free Fonts zijn makkelijk te vinden. Ook moet je bij sommige gratis dingen opletten dat, als je ze gebruikt, je toch de oorspronkelijke maker moet crediten.
    Er zijn een aantal sites waarbij je ook als filteroptie hebt om enkel op geheel gratis fonts, etc. te zoeken.

    [ bericht aangepast op 13 jan 2017 - 23:27 ]


    Credendo Vides

    Navigator schreef:
    Ik kreeg van iemand de tip dat er in elk geval op Pixabay rechtenvrije afbeeldingen zijn te vinden. c;

    Pixabay, Pexels, Freeimages, Unsplash


    in love with the fictional characters, I'm sorry