• Hoooiii,

    15 Maart mag ik voor het eerst stemmen -net als een heleboel andere hier!- en ik heb altijd geroepen dat als je niet stemt je ook niet mag zeuren dat de regering het verfuckt.(krul) Anyways, vandaag is de nieuwe stemwijzer uitgekomen en die heb ik dan ook ingevuld! Tot mijn grote genoegen stond PVV ergens helemaal onderaan. In de oude stemwijzer stond PVV bij mij namelijk helemaal bovenaan en daar schrok ik een week geleden nogal van.

    Hoe dan ook, ik heb het gevoel dat ondanks dat de stemwijzer erg behulpzaam is, ik het nog steeds niet zo goed weet. De partij waarmee ik het meeste overeenkomsten had (65%) was de partij 'Lokaal in de kamer', dit blijkt dus een vrij jonge partij te zijn die dit jaar voor het eerst aan tweede kamer verkiezingen meedoen. Na wat onderzoek kwam ik er achter dat ik inderdaad veel overeenkomsten heb in ideeën, met deze partij. Ik trek echter het nu in twijfel om op deze partij de stemmen aangezien een partij die nog niet eens één zetel in de kamer heeft momenteel, niet echt heel veel invloed heeft. 50Plus (ja echt, geloof je het zelf? Ik ben 19 :'d) kwam op een sterke tweede plaats met 62% en als derde had ik D66 op 59%. Misschien dat ik dus wel op een van hen ga stemmen, maar ik vind het nog bijzonder lastig. Grap van de dag is dat mijn vader al jaren bij de VVD zit, bye bye dad.(':

    Nu vroeg ik mij af hoe stem gerechtigd Quizlet hun keuze maakt, hoe zoeken jullie uit wat het beste bij jullie past?


    You were born original, don't die as a copy.

    Richonne schreef:
    @ Doggo - wat een hoge percentages! Dat zie je niet zo vaak. Wel fijn, want zo heb je eerder duidelijkheid. Ik kom niet boven de 53% uit.

    Oei lastig inderdaad. Ik heb een duidelijke mening overal voor ^^


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    doggo schreef:
    (...)
    Nee klopt daarom ^^
    Ik heb net een andere test gedaan maar kwam weer op Groenlinks. Haha nee het gaat erom dat ik me afvroeg waarom Groenlinks dan slecht is maar daar geen antwoord op had gekregen.

    Achso, het klonk een beetje alsof je het eens was met je ouders, omdat ze dat zeiden.


    Deep inside, I've never felt alive

    Hoewel ik Pechtold zeker wel als premier zie, weiger ik op D66 te stemmen na het leenstelsel drama. En dan doel ik op de hele "wij zijn de partij voor studenten, leenstelsel is slecht, blablabla" campagne destijds waarna ze als een van de eerste toch akkoord gingen.

    Daarnaast vind ik dat Klaver het echt onwijs goed doet. Waar ik hem in het begin echt een betweterig kereltje vond, heeft hij zich daarna in mijn ogen onwijs goed ontwikkeld. Hij debateert goed en het is duidelijk te zien dat hij hier ook veel tijd in heeft gestoken door lessen te volgen. En sowieso sluiten de standpunten van GL goed aan bij mijn manier van denken.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Dalgliesh schreef:
    (...)
    Achso, het klonk een beetje alsof je het eens was met je ouders, omdat ze dat zeiden.

    Oh nee absoluut niet lol
    Ik maak zelf wel uit wat ik doe haha


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Ik twijfel inderdaad ook tussen GL en D66. :')
    Maar het leenstelsel vind ik niet zo'n groot drama, though haha.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    doggo schreef:
    (...)
    Oh nee absoluut niet lol
    Ik maak zelf wel uit wat ik doe haha

    Mooizo!
    Blijven puberen en dan word je vanzelf volwassen x'D


    Deep inside, I've never felt alive

    Patholoog schreef:
    Voor iedereen die niet kan kiezen tussen D66 en GroenLinks
    Om heel eerlijk te zijn denk ik dat GroenLinks meer stemmen gaat halen dan D66. Dus de kans is groter dat GroenLinks in het kabinet komt, dan D66. Hoewel D66 mee zou moeten regeren moest GroenLinks het grootste zijn. Verder zou ik meerdere stemwijzers eens invullen. Er zijn er al een paar geplaatst hier die vrij goed zijn, waarom de gewone stemwijzer en de jongerenkieswijzer. Als je er daarna nog niet uit bent kun je wellicht debatten van de partijen eens terugkijken?
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook twijfelde tussen D66 en GroenLinks, maar ik heb meer vertrouwen in Jesse Klaver dan die van de D66. Puur omdat Jesse Klaver zoveel frisser en energieker overkomt en niet omdat hij knap is, zoals eerder werd gezegd waarom anderen voor hem zouden kiezen, alhoewel ik zijn uiterlijk niet ga ontkennen.

    Die eerste "dus" is niet helemaal terecht. We weten niet hoe veel groter de ene partij zal worden dan de andere, maar VVD zal waarschijnlijk eerder D66 kiezen om mee samen te werken. Ik zie eigenlijk beide partijen in het kabinet komen deze verkiezingen, mede omdat GL en D66 op een paar belangrijke standpunten het eens zijn, op dat deel ben ik het wel met jou eens.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Prongsie schreef:
    Ik twijfel inderdaad ook tussen GL en D66. :')
    Maar het leenstelsel vind ik niet zo'n groot drama, though haha.


    Het leenstelsel zelf vind ik ook geen drama, het was meer de manier waarop destijds. Heel de campagne van D66 draaide daar toen om. Natuurlijk hebben alle partijen zo wel iets gehad, maar hier was ik toen zo pissig over dat ik D66 heb afgezworen haha

    Edit: Oké, niet helemaal waar ik vind het leenstelsel wel een drama maar ik kan het ergens wel begrijpen.

    [ bericht aangepast op 12 maart 2017 - 23:40 ]


    When time and life shook hands and said goodbye.

    doggo schreef:


    Ik ben best verbaasd eigenlijk. Binnenkort heb ik schoolverkiezingen dus ik ben benieuwd waar ik het allerbeste op kan gaan stemmen. Mijn ouders zeggen dat deze drie partijen ontzettend slecht zijn en dat ik op PVDA of ChristenUnie moet stemmen maar idk. Niet echt mijn partijen euh


    volgens mij hebben wij precies dezelfde top drie *high five*


    i put the fun in funeral

    Patholoog schreef:
    Voor iedereen die niet kan kiezen tussen D66 en GroenLinks
    Om heel eerlijk te zijn denk ik dat GroenLinks meer stemmen gaat halen dan D66. Dus de kans is groter dat GroenLinks in het kabinet komt, dan D66. Hoewel D66 mee zou moeten regeren moest GroenLinks het grootste zijn. Verder zou ik meerdere stemwijzers eens invullen. Er zijn er al een paar geplaatst hier die vrij goed zijn, waarom de gewone stemwijzer en de jongerenkieswijzer. Als je er daarna nog niet uit bent kun je wellicht debatten van de partijen eens terugkijken?
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook twijfelde tussen D66 en GroenLinks, maar ik heb meer vertrouwen in Jesse Klaver dan die van de D66. Puur omdat Jesse Klaver zoveel frisser en energieker overkomt en niet omdat hij knap is, zoals eerder werd gezegd waarom anderen voor hem zouden kiezen, alhoewel ik zijn uiterlijk niet ga ontkennen.


    Hangt er maar helemaal vanaf welke partij de grootste wordt. Als de VVD groter wordt zal die misschien eerder een coalitie met D66 (of misschien CDA) willen vormen dan groenlinks. Maar het is moeilijk te zeggen welke partij het grootste wordt en hoeveel andere partijen er nodig zullen zijn om een kabinet te vormen.


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef

    Overkill schreef:
    (...)

    volgens mij hebben wij precies dezelfde top drie *high five*

    haha really? Niceeee *high five*
    Op welke ga jij uiteindelijk stemmen?


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Ik stem Groen Links, al had PvdD mijn grootste voorkeur. Ik denk alleen dat mijn stem aan GL meer nut heeft dan een stem aan PvdD..


    I was an angel living in the garden of evil

    Ik mag ook voor het eerst stemmen!
    Omdat mijn moeder vandaag wordt geopereerd en het een zware operatie is blijft mijn vader een paar dagen bij mijn moeder.
    Dus ik ben nu gemachtigd om ook voor hen te stemmen. Maar ze hebben natuurlijk wel gezegd op wie ze willen stemmen.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Westwick schreef:
    Ik stem Groen Links, al had PvdD mijn grootste voorkeur. Ik denk alleen dat mijn stem aan GL meer nut heeft dan een stem aan PvdD..


    Ik ben ook meer voor PvdD, maar ik mag nog niet stemmen. Je kan proberen om PvdD meer zetels te geven in tweede kamer. Maar Gl heeft een grote kans voor een coalitie en zou ook kunnen 'winnen'.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    VaIeska schreef:
    (...)
    haha really? Niceeee *high five*
    Op welke ga jij uiteindelijk stemmen?


    Groenliiinks
    Ik heb niks met Denk en vind het dubieus dat PvdD haar verkiezingsplannen niet heeft laten doorrekenen.


    i put the fun in funeral