• Gezien er elke week wel weer topics verschijnen over anticonceptie en alle dingen er omheen, besloot ik maar een topic te maken.
    Stel hier al je vragen over anticonceptie en beantwoord gerust de vragen van andere users! (:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    MrGrey schreef:
    Ben ik gewoon safe in de stopweek? Morgen begint de stopweek. Ga ik dan ook op die dag bloeden of is dat heel willekeurig?

    Ja, je bent veilig. Anders zou er echt geen stopweek zijn (Y)

    Iemand die weet hoe lang het kan duren voor je weer ongesteld wordt na het stoppen met de prikpil? Ik heb hem één keer gehad, maar het beviel me niet dus wilde ik geen nieuwe. 21 januari had ik de volgende moeten hebben als ik wel doorging, en sinds die tijd ben ik nog niet ongesteld geweest. Wel heb ik veel last van donkere/bruine/zwarte weefsels/stolsels sinds 10 januari.

    Livsnjutare schreef:
    Ik heb een vraagje. Ik gebruik nu een paar maanden de pil en ben in die tijd bijna vijf kilo aangekomen. Nu mochten die kilo's er ook wel bij dus ben ik er op zich wel blij mee, maar ik vraag me eigenlijk af of dit wel normaal is. Zijn er meer mensen die veel zijn aangekomen nadat ze zijn begonnen met de pil?


    Ja dit komt vaker voor. Alleen bij de een heftiger dan de ander.

    //Over die sterkere pil, ja kan zeker helpen ik ging ook steeds zwaarder omdat het niet voldoende werkte. Hou er wel rekening mee dat de bijwerkingen kunnen veranderen/erger worden dus heeft niet altijd voordeel stem dus goed af met je huisarts.


    The truth is out there.

    SashaGrey schreef:
    (...)
    Ja, je bent veilig. Anders zou er echt geen stopweek zijn (Y)

    Iemand die weet hoe lang het kan duren voor je weer ongesteld wordt na het stoppen met de prikpil? Ik heb hem één keer gehad, maar het beviel me niet dus wilde ik geen nieuwe. 21 januari had ik de volgende moeten hebben als ik wel doorging, en sinds die tijd ben ik nog niet ongesteld geweest. Wel heb ik veel last van donkere/bruine/zwarte weefsels/stolsels sinds 10 januari.


    Is heeeel verschillend bij de prikpil. Dus staat niet echt vast iets op. Weet dat als je hem langer gebruikt het maanden tot zelfs 2 jaar kan duren. Weet niet hoe dat zit voor 1x tho... Zal waarschijnlijk wel minder lang zijn.


    The truth is out there.

    The100 schreef:
    (...)

    Welke pil heb je en wat moet je extra betalen als ik vragen mag? Ik neem aan dat deze pil ook niet in de basisverzekering zit?


    Microgynon 50 en in 2016 was het €8,14 voor 6 strips.

    (Edit: en hij valt dus buiten de basisverzekering)

    [ bericht aangepast op 9 feb 2017 - 22:39 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Hermit schreef:
    (...)

    Ja dit komt vaker voor. Alleen bij de een heftiger dan de ander.

    //Over die sterkere pil, ja kan zeker helpen ik ging ook steeds zwaarder omdat het niet voldoende werkte. Hou er wel rekening mee dat de bijwerkingen kunnen veranderen/erger worden dus heeft niet altijd voordeel stem dus goed af met je huisarts.


    Mijn moeder heeft de huisartsassistent gebeld en die gaat nu spreken met de huisarts of ik het mag. Ik krijg tussen half 2 en half 4 bericht of ik het op mag halen.
    Ik ga ook zeker op de bijwerkingen letten en aan de bel trekken als het te heftig word ^^

    Um, even een ander vraagje.
    Stel ik ga seks hebben (STEL) en ik heb doorbloedingen, ben ik dan safe tegen zwangerschap als hij geen condoom gebruikt?


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    The100 schreef:
    (...)

    Mijn moeder heeft de huisartsassistent gebeld en die gaat nu spreken met de huisarts of ik het mag. Ik krijg tussen half 2 en half 4 bericht of ik het op mag halen.
    Ik ga ook zeker op de bijwerkingen letten en aan de bel trekken als het te heftig word ^^

    Um, even een ander vraagje.
    Stel ik ga seks hebben (STEL) en ik heb doorbloedingen, ben ik dan safe tegen zwangerschap als hij geen condoom gebruikt?


    Als je de pil gewoon netjes slikt (niets vergeten) dan ben je altijd veilig. Ook in je stopweek, mits je weer op de juiste tijd met de nieuwe strip begint (max 7 dagen stopweek).

    (Je hebt van die enge mensen die door de pil heen zwanger worden, maar dat is één op de zoveel dus idk of je je daar zorgen over moet maken. De meesten doen dat niet haha)

    [ bericht aangepast op 10 feb 2017 - 12:58 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    (...)

    Als je de pil gewoon netjes slikt (niets vergeten) dan ben je altijd veilig. Ook in je stopweek, mits je weer op de juiste tijd met de nieuwe strip begint (max 7 dagen stopweek).

    (Je hebt van die enge mensen die door de pil heen zwanger worden, maar dat is één op de zoveel dus idk of je je daar zorgen over moet maken. De meesten doen dat niet haha)


    Oké, thanks, hahah. Wist ik niet xd


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    The100 schreef:
    (...)

    Mijn moeder heeft de huisartsassistent gebeld en die gaat nu spreken met de huisarts of ik het mag. Ik krijg tussen half 2 en half 4 bericht of ik het op mag halen.
    Ik ga ook zeker op de bijwerkingen letten en aan de bel trekken als het te heftig word ^^

    Um, even een ander vraagje.
    Stel ik ga seks hebben (STEL) en ik heb doorbloedingen, ben ik dan safe tegen zwangerschap als hij geen condoom gebruikt?


    Ja heel slim en lees de bijsluiter even of als je daar nerveus van wordt laat het je ouders bijvoorbeelx even lezen kunnen die het in de gaten houden of je heel erg last hebt van de bijwerkingen. Je moet je lichaam wel gewenningstijd geven dus de bijwerkingen kunnen ook gewoon nog weer verdwijnen. Dus niet bang of bezorgd zijn, en je kan altijd weer lager ja. (:


    The truth is out there.

    Hermit schreef:
    (...)

    Ja heel slim en lees de bijsluiter even of als je daar nerveus van wordt laat het je ouders bijvoorbeelx even lezen kunnen die het in de gaten houden of je heel erg last hebt van de bijwerkingen. Je moet je lichaam wel gewenningstijd geven dus de bijwerkingen kunnen ook gewoon nog weer verdwijnen. Dus niet bang of bezorgd zijn, en je kan altijd weer lager ja. (:


    Ik kijk het sowieso 3 maanden aan en dan kan ik altijd nog keuzes maken.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik heb toestemming voor een zwaardere pil (:
    Mam gaat hem voor me ophalen ^^



    //

    Het is microgynon 50 geworden

    [ bericht aangepast op 10 feb 2017 - 18:46 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Mt


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Iemand ervaring met morning-afterpillen?

    Is het normaal dat mijn borsten heel gevoelig zijn geworden door waarschijnlijk de pil?

    @MrGrey volgens mij is dat inderdaad een normale bijwerking.

    @Caracal, zelf nog nooit hoeven nemen. Maar ik weet wel dat je er ziek van kunt worden en dat je hem binnen 72 uur moet innemen om te werken.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    @MrGrey volgens mij is dat inderdaad een normale bijwerking.

    @Caracal, zelf nog nooit hoeven nemen. Maar ik weet wel dat je er ziek van kunt worden en dat je hem binnen 72 uur moet innemen om te werken.

    Inderdaad normaal om heel gevoelige tepels/borsten te hebben met pilgebruik.

    Je hebt nu ook eentje die na 5 dagen nog ingenomen kan worden en zelfs nog werkt als je een eisprong hebt gehad. Dus nu fingers crossed, lol. (Bloedde de dag er na meteen, dus dat zit vast wel goed.) Ik werd van deze (ellaOne) niet ziek, maar van eentje die ik ooit eerder gehad heb wel. Dat was echt niet grappig toen. Zo misselijk, moe, duizelig.

    [ bericht aangepast op 15 feb 2017 - 19:27 ]