• Gezien er elke week wel weer topics verschijnen over anticonceptie en alle dingen er omheen, besloot ik maar een topic te maken.
    Stel hier al je vragen over anticonceptie en beantwoord gerust de vragen van andere users! (:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Caracal schreef:
    (...)
    Inderdaad normaal om heel gevoelige tepels/borsten te hebben met pilgebruik.

    Je hebt nu ook eentje die na 5 dagen nog ingenomen kan worden en zelfs nog werkt als je een eisprong hebt gehad. Dus nu fingers crossed, lol. (Bloedde de dag er na meteen, dus dat zit vast wel goed.) Ik werd van deze (ellaOne) niet ziek, maar van eentje die ik ooit eerder gehad heb wel. Dat was echt niet grappig toen. Zo misselijk, moe, duizelig.


    Ow dat wist ik niet! Ik zal voor je duimen!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    (...)

    Ow dat wist ik niet! Ik zal voor je duimen!

    Thanks ^^ Ik maak me nog niet echt zorgen op het moment. (:

    Ik heb net een maand niet de pil genomen en iemand zei me dat je het weer een maand moet innemen voordat het werkt. Klopt dat? (Daarvoor heb ik altijd min of meer netjes de richtlijnen gevolgd: 3 weken innemen, 1 week niet.)


    Ik wil een tuin vol egels

    Rubin schreef:
    Ik heb net een maand niet de pil genomen en iemand zei me dat je het weer een maand moet innemen voordat het werkt. Klopt dat? (Daarvoor heb ik altijd min of meer netjes de richtlijnen gevolgd: 3 weken innemen, 1 week niet.)

    Zover ik weet werkt het gewoon weer vanaf de eerste dag dat je het neemt. Al moet je nog wel een week veilig seks hebben als je niet begon op de eerste dag van je menstruatie.

    [ bericht aangepast op 15 feb 2017 - 22:08 ]

    Caracal schreef:
    (...)
    Zover ik weet werkt het gewoon weer vanaf de eerste dag dat je het neemt. Al moet je nog wel een week veilig seks hebben als je niet begon op de eerste dag van je menstruatie.

    Als ik niet terug de pil begon te nemen op de eerste dag dat ik mijn menstruatie kreeg, zeg je? Mijn menstruatie begon op de juiste dag dat ik die normaal terug zou krijgen wanneer ik de pil neem. In de vierde week op dezelfde dag als gewoonlijk. Ik heb het net terug ingenomen op de dag dat ik normaal terug de pil neem (dus wanneer mijn menstruatie juist over is).


    Ik wil een tuin vol egels

    Rubin schreef:
    Ik heb net een maand niet de pil genomen en iemand zei me dat je het weer een maand moet innemen voordat het werkt. Klopt dat? (Daarvoor heb ik altijd min of meer netjes de richtlijnen gevolgd: 3 weken innemen, 1 week niet.)

    Even wat informatie van een student die dit leert:

    Klopt. Het is niet zo zeer dat het niet werk, maar efficiënter. De eerste maand zal de anticonceptie wel werken tegen de zwangerschap. Pas echter op de bijsluiter zegt wel bescherming tegen zwangerschap in een aantal dagen. Percentage ligt echter lager en de kans op zwangerschap ligt hoger. Advies is dan vaak ook om een maand te wachten. Zeggen ze alleen nooit, maar oké. Echter is wel bekend dat vrouwen ong. 3 maanden niet zwanger kunnen worden na de stop van anticonceptie (geen garantie!). Officieel mag er pas een beoordeling worden gedaan op de werking van anticonceptie op de menstruatie na 3 cycli (3 maanden). De eerste maand kan dus teleurstellend zijn voor sommige. Dit is uiteraard een hormoon behandeling en dat duurt even voordat het werkt op de hersenen (3-4 weken). Dus je tussen maand hoeft geen probleem te zijn voor de volgende menstruatie. Alleen de mogelijkheid bestaat op meer doorbloedingen en heviger bloedingen tijdens de eerst volgende menstruatie. Hope this helps (;

    [ bericht aangepast op 16 feb 2017 - 0:10 ]


    Shoganai i ne~

    ^ weet je toevallig ook iets over de prikpil en hoe lang die blijft werken, nadat de officiële 12 weken voorbij zijn?

    Caracal schreef:
    ^ weet je toevallig ook iets over de prikpil en hoe lang die blijft werken, nadat de officiële 12 weken voorbij zijn?


    Die duurt langer. Hoelang deze werking heeft op de menstruatie weet ik helaas niet (>.< ). De prikpil werkt 3 maanden en ik weet wel dat het 9 maanden duurt voordat fertiliteit terugkeert en pas bij de 12de maand na de laatste prik weer volledig hersteld is als iemand zonder anticonceptie. Als je stopt het kan dus zijn dat het echt even kan duren voordat de normale menstruatie op gang gaat komen. Je kan een gokje wagen en een gemiddelde nemen van ong. 6 maanden. Iedereen reageert anders op het stoppen van de prikpil. Dus de kans bestaat dat je tussen de 3-9 gewoon ongesteld word, maar bij sommige duurt dit langer.

    [ bericht aangepast op 15 feb 2017 - 23:54 ]


    Shoganai i ne~

    Hwarang schreef:
    (...)
    Even wat informatie van een student die dit leert:

    Klopt. Het is niet zo zeer dat het niet werk, maar efficiënter. De eerste maand zal de anticonceptie niet werken tegen de zwangerschap. Echter is wel bekend dat vrouwen ong. 3 maanden niet zwanger kunnen worden na de stop van anticonceptie (geen garantie!). Officieel mag er pas een beoordeling worden gedaan op de werking van anticonceptie op de menstruatie na 3 cycli (3 maanden). De eerste maand kan dus teleurstellend zijn voor sommige. Dit is uiteraard een hormoon behandeling en dat duurt even voordat het werkt op de hersenen (3-4 weken). Dus je tussen maand hoeft geen probleem te zijn voor de volgende menstruatie. Alleen de mogelijkheid bestaat op meer doorbloedingen en heviger bloedingen tijdens de eerst volgende menstruatie. Hope this helps (;


    Ik wil je studie niet ondermijnen, maar de bijsluiter van mijn pil zegt iets totaal anders ("Als u geneesmiddel start de eerste dag van uw cyclus (eerste dag van de menstruatie), bent u onmiddellijk beschermd tegen zwangerschap. U kunt ook starten op dag 2-5 van de cyclus, maar dan moet u de eerste 7 dagen extra voorbehoedsmiddelen gebruiken.)
    Ik wil gerust geloven dat de eerste maand de kans groter is dat je toch zwanger wordt, maar als dat echt een heel grote kans zou zijn, lijkt het me niet dat ze gewoon gaan liegen in een bijsluiter? Of hangt dit misschien af van pil tot pil?


    Mhm?

    Dear lord, dat duurt echt lang. Ik ga dan echt maar over op een spiraaltje zonder hormonen. Als ik dat ooit durf te laten zetten en niet veel te duur is.

    MabeI schreef:
    (...)

    Ik wil je studie niet ondermijnen, maar de bijsluiter van mijn pil zegt iets totaal anders ("Als u geneesmiddel start de eerste dag van uw cyclus (eerste dag van de menstruatie), bent u onmiddellijk beschermd tegen zwangerschap. U kunt ook starten op dag 2-5 van de cyclus, maar dan moet u de eerste 7 dagen extra voorbehoedsmiddelen gebruiken.)
    Ik wil gerust geloven dat de eerste maand de kans groter is dat je toch zwanger wordt, maar als dat echt een heel grote kans zou zijn, lijkt het me niet dat ze gewoon gaan liegen in een bijsluiter? Of hangt dit misschien af van pil tot pil?
    Verschilt idd van pil tot pil en dosis tot dosis. Sommige werken als sneller dan de andere. Bijsluiter liegt niet, maar bied geen garantie en het percentage ligt alleen lager. Na een maand biedt het zeker meer en efficiënte bescherming. Zal het even aanpassen!


    Shoganai i ne~

    Hwarang schreef:
    (...) Verschilt idd van pil tot pil en dosis tot dosis. Sommige werken als sneller dan de andere. Bijsluiter liegt niet, maar bied geen garantie en het percentage ligt alleen lager. Na een maand biedt het zeker meer en efficiënte bescherming. Zal het even aanpassen!


    Dat lijkt me inderdaad wel logisch omdat je hormonen uit balans worden gebracht (: Sowieso vind ik het altijd doodeng om enkel op de pil te vertrouwen. Je moet maar net de pech hebben (':


    Mhm?

    Meh, heeft iemand dit ook al ooit eens gehad?
    Ik heb mijn maandstonden echt altijd veel dus ben ik aan de pil gegaan omdat het dan een beetje minder hevig is + de gynaecoloog zei dat ik twee strips na elkaar mag nemen (6 weken dus) en dan 4 dagen stop, dus om de twee maanden mijn maandstonden zodat ik er minder vaak last van heb.
    Nu de laatste keer had ik gewoon mijn maandstonden gekregen na die 4 dagen stop, maar die zijn dus nooit echt volledig gestopt. Heb eigenlijk de hele 6 weken lang tussenbloedingen gehad waardoor ik natuurlijk maandverband moest blijven dragen. Nu heb ik dus na die 6 weken constant bloedingen weer effectief mijn maandstonden maar 2x zo veel als de hevige hoeveelheid van normaal.

    Wat denken jullie? Is mijn pil plots niet meer zwaar genoeg of zo?
    Ik ga straks naar de gynaecoloog, maar ergens hoop ik dat ik geen nieuwe pil moet want ik heb ooit eens microgynon 30 gehad en daar had ik echt heel veel hoofdpijn van. Nu heb ik noranelle 20 en daar ben ik heel tevreden over.


    A to the Z

    ^ wat zei de gynaecoloog?

    Hebben mensen ervaring met een vaginale ring als Anticonceptie?
    Ik wil iets anders dan de pil, maar weet nog niet zo goed wat.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    heeft iemand ervaring met nora 30 (tweede generatie)?

    ik neem het nu sinds juni maar ben in de periode juni-augustus vijf kilo verdikt en een cup omhoog gegaan
    daarbij heb ik de laatste tijd echt heel veel last van depressiviteit en emotieschommelingen, hoofdpijn, overgevoelige borsten, eetbuien etc in de twee laatste weken voor mijn regelperiode


    de dokter heeft me aangeraden om van pil te veranderen en schreef me yasmin (vierde generatie voor maar nora 30 kreeg ik gratis en nu moet ik 27 euro bijleggen voor drie strips?????

    heeft iemand ervaring met een van de twee pillen en weet iemand als je van pil verandert je weer kan verdikken of zo?


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys