• Once Upon a Time in Neverland...

          Ongeveer een jaar geleden kwam ik op het idee een rollenspel te openen, gebaseerd op Once Upon a Time, maar dan een Neverland editie. _Orphan_ vroeg me of het geen leuk idee was het nog eens te openen, dus hier is het dan!

          Het idee
    Het idee van deze RPG zou zijn dat je Neverland van Once Upon a Time hebt, in ongeveer 1880 tot 1900, het Victoriaanse tijdperk. Het oorspronkelijke idee was dat we daar vooral Lost Boys, piraten, meerminnen en de andere bewoners van Neverland zouden spelen, maar ik vind het goed het nu iets meer los te maken. Als je een schoorsteenveger weet te verzinnen die per ongeluk door een poort is gevallen vind ik dat dit keer ook goed.

    good, evil, wrong or right, it is all, and it doesn't matter or you like it or not, a roleplay

    Rollen die je kan spelen:
    Lost Boys
    De Lost Boys horen bij Peter Pan, en zijn meestal verstoten door hun ouders, of hebben andere redenen gehad om weg te lopen. Ze zullen niet zo snel twijfelen aan Pan's motieven, en nog vrij kinderlijk denken, maar ook gesloten. Lost Boys kunnen vaak wel een beetje vechten, met stok, (kruis)boog of mes. De meesten zullen jongens zijn, als je toch een meisje wilt spelen, kan ze wel verkleed zijn als jongen. De gemiddelde leeftijd voor een Lost Boy is 10 tot 17, maar eigenlijk altijd wel onder de 20.

    Lijstje
    - Naam
    - Leeftijd (geestelijk en fysiek)
    - Innerlijk
    - Uiterlijk (als je een faceclaim gebruikt, zet erbij welke dit is!)
    - Verleden
    - Wapens
    - Relaties
    - Extra
    Pirates
    De piraten horen bij Captain Killian Jones. Het is eigenlijk een normaal piratenschip, maar ze zullen niet zo'n fan zijn van de Lost Boys. Ze hebben een afspraak met Pan en zullen hem dus niet proberen te vermoorden, zoals in de Disney film, en misschien wel bang voor hem zijn. (Remember: Peter Pan is hier een demon de eruit ziet als een tienerjongen met een bende vechters met giftige wapens, daarbij heeft hij ook nog magie en controle over het eiland waar ze vastzitten, dat kan misschien helpen bang te zijn voor hem als piraat)
    Piraten zullen meestal mannelijk zijn, maar van mij mag je hier ook een vrouw aanmaken, gezien ik wel begrijp als je ook een meisje wil kunnen spelen. Piraten zijn meestal boven de 18.


    Lijstje
    - Naam
    - Leeftijd (geestelijk en fysiek)
    - Innerlijk
    - Uiterlijk (als je een faceclaim gebruikt, zet erbij welke dit is!)
    - Verleden
    - Wapens
    - Status op het schip
    - Relaties
    - Extra
    Mermaids
    Meerminnen zijn op Neverland zeker geen roze, Barbie gerelateerde glitterpopjes die men uit de verdrinkingsnood helpt. In Neverland zijn het zelfs gemene, sirene achtige wezens. Ze zien er prachtig uit, maar zullen je proberen te verdrinken en als ze erg kwaadaardig zijn je zelfs proberen op te eten. Ze hebben niet allemaal een magische zangstem, maar vaak zullen ze dat ook niet nodig hebben om je ten onder te brengen: Tegen het schip rammen tot het kantelt, of je enkel pakken en je het water insleuren werkt net zo goed. Meerminnen zijn op Neverland meestal vrouwelijk, en gezien het gewoon een ras is, hebben ze geen leeftijdslimiet. Ze kunnen benen krijgen, met een armband die ze dat geeft, anders niet.

    Lijstje
    - Naam
    - Leeftijd
    - Innerlijk
    - Uiterlijk (als je een faceclaim gebruikt, zet erbij welke dit is!)
    - Verleden
    - Relaties
    - Extra
    Other
    Dit zijn eigenlijk alle overige personages: Dit kan Peter Pan zelf zijn, een fee (zoals Tinkerbell), een verdwaalde schoorsteenveger of werkster in een textielfabriek, alles kan! Wel zou ik het fijn vinden als je niet té vreemde dingen bedenkt. Als je bijvoorbeeld een dochter van Captain Hook maakt, laat het dan bij één dochter, en maak er niet twintig. (Liever heb ik helemaal geen familieleden, maar mocht je echt een goed idee hebben, is dat hartstikke welkom!)
    Er is hier geen leeftijdslimiet, maar denk wel goed na over de reden dat je in leven wordt gehouden door Peter Pan, ben je een speeltje, ben je gewoon ongevaarlijk, of is hij eigenlijk wel van plan je kop af te hakken (om het zo maar even te zeggen)? Hoe dan ook moet je dit met de speler van Peter Pan (in dit geval mij) overleggen.


    Lijstje
    - Naam
    - Leeftijd (geestelijk en fysiek)
    - Innerlijk
    - Uiterlijk (als je een faceclaim gebruikt, zet erbij welke dit is!)
    - Verleden
    - Wapens?
    - Relaties
    - Extra?

    i'd rather stay young and foolish, than old and wounded from the past


    Rollen
    Mannelijke rollen
    - Peter Pan (gereserveerd door Vesania) -Overig-
    - Joey Mortem (door JoSnape, pagina 2) -Lost Boy-
    - Gereserveerd (door DarkOne) -Lost Boy-
    - Max Jackson/Marin Jones (door Vesania, pagina 5) -Overig-
    - Killian Jones Hook (door Choctaw, pagina 4) -Piraat-
    - Jace Cooper (door Ochtendzon) -Lost boy-
    - Stiles-Jacob Cooper (door Atarau) -Lost boy-

    Vrouwelijke rollen Stop op de meisjes tot er weer meer jongens zijn!
    - Ava Child/Alice Liddell (door Vesania, pagina 1) -Overig-
    - Alyona Manousakis (door Trishanakru, pagina 4) -Meermin-
    - Jo Child (door JoSnape, pagina 3) -Overig-
    - Amy Evelyn Jones (door _Orphan_, pagina 2) -Piraat-
    - Gereserveerd (door DarkOne)
    - Katherine "Kate" Anne Bennet (door Kenopsia, pagina 3) -Piraat-
    - Dominique Cooper (door Ochtendzon) -Overig-
    - Gereserveerd (door Ochtendzon) -Piraat-
    - Dawn "Dean" Sagesse (gereserveerd door Shigeru) -Lost Girl Boy-

    Regels
    Niemand vindt regels leuk, maar om toch wat orde te houden, wil ik er toch een paar instellen. Als je er per ongeluk eentje overtreedt is het geen drama, maar het is gewoon zodat niet alles door elkaar heenloopt. Ik zal je er wel op wijzen als je er eentje overtreedt, maar als dit niet met opzet was, is het enige wat je hoeft te doen, je post aanpassen.
    1) Een voor mij heel belangrijke regel: Bestuur iemand anders rol niet! Alleen als je hebt afgesproken met de eigenaar van de rol, mag dit. (Met claimen dat je ergens het beste in bent, een onafgesproken familielid maakt, of iets in die trant, doe je dit ook al)
    2) Ik ben heel slecht in woordenlimieten invullen, maar toch zou ik graag minimaal 100 woorden per post zien. Als we met zijn allen al vaker schrijven, en je alleen hoeft weg te duiken voor een zwaard, kan dat losgelaten worden.
    3) Ik heb liever geen familieleden van al bestaande karakters, maar als je het met mij en de speler van dat bestaande karakter bespreekt, kan dit wel.
    4) Je mag je rol in de loop van het spelen nog aanpassen, maar niet om een discussie te winnen.
    5) Heb medelijden met degenen die een abo op het topic hebben, spam mag in het praattopic (':
    6) Naamsveranderingen doorgeven graag!
    7) Nu is 16+ toegestaan, mits je het onder een spoiler zet voor degenen die het niet willen lezen (en graag ook met een waarschuwing)
    8) Geef inactiviteit even door a.u.b., want soms loopt het verhaal een beetje vast als je niet weet dat je je post beter kan aanpassen gezien er toch geen reactie gaat komen voor een week (heel rude gezegd)

    Faceclaims
    - Alycia Debnam-Carey (Alyona Manousakis)
    - Cameron Dallas (Joey Mortem)
    - Clara Paget (Katherine "Kate" Anne Bennet)
    - Colin O'Donoghue (Killian Jones Hook)
    - Daria Sidorchuk (Amy Evelyn Jones)
    - Elizabeth Olsen (Gereserveerd)
    - Emma Watson (Ava Child/Alice Liddell)
    - Emma Watson (Jo Child)
    - Kristine Froseth (Dawn Sagesse)
    - Robbie Kay (Peter Pan)


    Topics
    Praattopic -Klik-
    Rollentopic -Klik-

    De start
    Sorry maar ik heb dit niet echt besproken ghehe (': Het begint op een tamelijk gewone morgen op Neverland.
    Voor de overige karakters
    Als je karakter "Overig" is, en je niet al eeuwen op Neverland woonde, ben je hier net nieuw aangekomen. Je weet nog vrijwel niks van dit eiland, gezien er nog geen boek over is, het verhaal van Peter Pan is nog nergens opgeschreven. Het is dus ook niet logisch dat je personage Peter Pan al herkent of weet dat hij slecht is, dat laat hij niet weten. Je bent hoogstens een paar dagen op Neverland.

    Voor de Lost Boys
    Een doodgewone dag, aan de hogere statussen (Ja Stiles, Joey, ik heb het oa tegen jullie, en ja Joey, vanaf nu heb jij een hogere status) heeft Pan echter een belangrijke opdracht gegeven: Het eiland doorkammen en alle vreemdelingen opsporen, gezien niet alle overige personages in het kamp zijn beland. (Degenen die deze Lost Boys kunnen vinden zijn oa. Dominique Cooper, de Child tweeling (Jo en Ava, tenzij die toch in het kamp zijn beland) en Max. Als ze een piraat niet herkend hadden kunnen ze die ook vinden.

    Voor de piraten
    Het voelt alsof jullie ongeveer een week op hetzelfde stukje water dobberen, zonder dat er veel is gebeurd. De Lost Boys zijn, net als Pan, gelukkig nog maar één keer langs geweest, het is dus rustig, voor nu dan. Wel hebben jullie opgemerkt dat er nieuwe mensen zijn aangekomen, daar kan je eventueel nog wat mee doen.

    Voor de meermin(nen)
    Ten eerste heb je natuurlijk een piratenschip ontdekt, en er zijn nog Lost Boys en dommere nieuwelingen die je kan plagen. Heaven toch?

    -Ik heb nu even vrij duidelijke startpunten neergezet, zodat er minder misverstanden komen-


    obsessive rage

    P E T E R      P A N
    ❝You broke the rules, that's not fair! But well then you know... Cheaters never win!❞

    ❝Let's play!❞
          Jace' stemgeluid drong tot mijn oren door en produceerde een simpel woordje, een simpele naam, maar wel mijn naam. Ik stond op en liep naar hem toe, hij was nog niet klaar met praten. 'Wil je ze testen?' vroeg hij, en met een scherpe steen kraste hij een kruis in een boomstam, bedoeld als doel om te schieten.
          Ik grijnsde licht. 'Natuurlijk,' zei ik kalmpjes, pakte een boog en een pijl uit zijn hand. Nee, ik kon eigenlijk helemaal niet schieten, het was puur mijn magie die de pijl op de goede plek -of persoon- liet belanden, maar hé, daar ging het nu niet om. Ik spande de boog, de pees was een tikkeltje stroef tussen mijn vingers. Ik liet los, het ding zoefde door de lucht, en bleef vervolgens midden in de geïmproviseerde roos trillend in het hout steken. 'Ze doen het,' concludeerde ik en legde de boog weer neer. Ik moest zo meteen even bij Stiles en Joey kijken, en hoopte dat ze niet afgeleid waren geraakt door één van de dames - Stiles - of zo op één persoon gefocust waren dat ze de rest negeerden - Joey.
          'Schiet jij eens,' zei ik om weer op het onderwerp terug te komen, anders zou mijn lange zwijgen, en dus nadenken, Jace argwanend kunnen maken, hij stresste er meer dan genoeg voor.


    obsessive rage

    M A R I N      J O N E S
    ❝I'm not flirting. I really want to help you, because you seems to need it,❞

          Het was al de derde keer op rij dat ik wakker werd buiten mijn eigen bed. Buiten mijn eigen huis, buiten mijn eigen stad, en ik vermoedde ook buiten mijn eigen land, wat toch wel raar begon te voelen. De enige reden dat ik hier was, was voor mijn broertje, maar ik had nog geen spoor van Jaimy gezien, alsof dit eiland hem had opgeslokt.
          Na mijn ogen geopend te hebben, kwam ik overeind en keek om me heen, zoals altijd was het weer bos. Ik rekte me even uit en kwam toen overeind, oké, waar was ik precies?
    [Pinguïn kom. Anders loopt JoeJoe vast en Maxje ook en dan meeeeh]


    obsessive rage

    Pinguïn is er al. Werd hij wakker in het bos? Zo niet, dan ben ik een idioot en dan zeg je het maar.

    Dawn "Dean" Sagesse

    "It's me against the whole, big world."

          Een lachje gleed om mijn lippen toen ik vanuit de boom naar beneden tuurde. De jongen was eindelijk wakker en wat hij ook zou doen, twee ogen zouden meekijken, gewoon, omdat ik daar zin in had. Bovendien had ik toch niets beters te doen. De jongen kwam overeind en hij rekte zich uit. Had hij goed geslapen? Wist ik veel, ik hoopte eigenlijk van niet. Dat zou alles des te leuker en vermakelijker maken.
          Voorkomend dat ik lachte bewoog ik me nog naar een iets lagere tak, een dunnere, maar ik zou wel beter zicht hebben.
          Over goed zicht gesproken... De tak knapte onder mijn gewicht en ik viel. Noet heel ver, maar twee meter. Toch slaakte ik een korte kreet toen ik recht voor de ogen van de jongen op de grond belandde. Mijn benen hielden het niet en ik viel. Geïrriteerd wreef ik wat over mijn enkels, schudde met mijn haar en ik keek de jongen verwijtend aan, alsof het zijn schuld was.


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    M A R I N      J O N E S
    ❝I'm not flirting. I really want to help you, because you seems to need it,❞

          Het geluid van hout dat brak, een hoge gil en vervolgens iemand die voor me neerviel op de grond. Automatisch trok ik een wenkbrauw op, maar stak toen toch mijn hand uit om degene te helpen. 'Gaat het?' vroeg ik, niet dat hij - ik had besloten dat het waarschijnlijk een jongen was - van erg hoog was gevallen, maar toch had hij zich pijnlijk kunnen bezeren. Toch vroeg ik me af hoelang hij al in de boom had gezeten, het gevoel van iemand die mee keek was niet erg prettig.


    obsessive rage

    Dawn "Dean" Sagesse

    "It's me against the whole, big world."

          Een hand werd naar me uitgestoken. 'Gaat het?'
          Even had ik de neiging om op eigen kracht op te staan maar met een korte blik op mijn enkels besloot in dat dat geen al te slim idee was. Ze waren zojuist bezweken en het leek me niet verstandig om opnieuw zoiets te riskeren. Bovendien zag de jongen er uit alsof hij wel wat kon hebben. Met een beetje drama kon ik hem misschien overhalen dat ik op hem mocht leunen. Hoewel... Ik was al raar als jongen zijnde. Ik meende me te herinneren dat ik had gegild tijdens mijn val.
          Met een vlugge beweging greep ik de hand van de jongen. 'Ja, het gaat wel een beetje. Alleen... Mijn enkels.'


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    A L L I S O N C O O P E R
    Soundtrack
    I used to be strong
    but you made me weak.

    "Ik zei toch net dat het me speet" ik rolde met mijn ogen en keek hem aan. ''Je wou me net vermoorden, en nu zeg je dat het je spijt?'' Ik kijk hem bezorgd, maar tegelijk vreemd aan.
    "Het gaat wel denk ik, ik ben gewoon een beetje duizelig dus laten we Pan en Jace maar gaan zoeken, ze zullen wel blij zijn om jullie te zien." Ik wilde Jace heel graag zien, niet alleen omdat ik hem wel mocht, maar ook omdat hij een goede soort van dokter is. Ik voel hoe opnieuw de sterke arm van Stiles op me leunt, net op de fijn geknepen arm. Ik wou het niet toegeven dus deed ik alsof er niets aan de hand was, zo meteen was het wel een grap. Jace zou dan al boos genoeg op me zijn. "Zullen we dan nu de rondleiding afmaken? Dan eindigt de rondleiding bij Pan en Jace, goed?" Ik zie hoe het meisje knikt, maar zegt: "Je kan er nu ook wel rechtstreeks heen hoor. Dan hoef je niet om te lopen ofzo" Ik knikte, ''we moeten naar Jace voordat je echt ter pletter valt.''


    There is something haunting in the light of the moon; it has all the dispassionateness of a disembodied soul.

    A M E R I C A S K Y
    Soundtrack
    It's always my fault,
    isn't it?

    Ik neem de genoegen om me om te draaien en me naar de dochter van de kapitein te keren. Ik mocht haar niet, aangezien ze altijd het zelfde excuus gaf. De dochter van de kapitein mag alles. In dit geval liep ik naar het gevecht toe, niet om ze uit elkaar te halen, maar om de dochter een mes te geven. ''Maakt het vechten makkelijker.'' Ik draaide me om en ging rustig op de reling zitten en keek droogjes naar het schouwspel. Ik voelde hoe een man me op mijn schouder tikte, dit keer was het het vriendje van de jongeman die ik in het water duwde. ''Jij houdt wel van gevechten, hé?'' Ik rolde mijn ogen en duwde hem met één slag overboord terwijl ik de woorden sprak: ''Ach houd je kop man!'' Ik nam een slok van mijn wodka en staarde onverschillig naar mijn nagels die me eigenlijk niet boeiden.


    There is something haunting in the light of the moon; it has all the dispassionateness of a disembodied soul.

    J A C E C O O P E R
    Soundtrack
    He has fire in his soul,
    and grace in his heart.

    'Natuurlijk,' zei hij kalmpjes, terwijl hij de boog pakte. Hij spande de boog en schoot. Ik zag hoe hij midden in het kruis bleef steken. Ik glimlachte en pakte de pijl en de stronk. 'Ze doen het,' werd uit eindelijk de conclusie van de test. Ik zag dat hij ergens over na dacht, maar dat zijn mijn zaken eigenlijk niet. ''Schiet jij eens,'' zei Peter na een tijdje. Er verscheen een grijns op mijn gezicht en knikte, ''met plezier.'' Ik pakte de boog en een pijl van de stapel terwijl ik een paar meter van het kruis af ging staan. Mijn vingers lieten uit eindelijk de pijl gaan en ik zag hoe hij midden in de roos belandde. ''Geleerd van een oude man die liever een rijke dief was dan een rijke man met kinderen.''


    There is something haunting in the light of the moon; it has all the dispassionateness of a disembodied soul.

    M A R I N      J O N E S
    ❝I'm not flirting. I really want to help you, because you seems to need it,❞

          De jongen leek even te aarzelen, maar pakte toen toch mijn hand aan en kwam overeind. 'Ja, het gaat wel een beetje. Alleen... Mijn enkels.' antwoordde hij, zijn stem was wat aan de hoge kant, waardoor ik even twijfelde of het wel echt een jongen was.
          Ik keek om me heen en gebaarde toen naar een boomstronk die niet al te ver weg was. 'Je kan wel even zitten?' stelde ik voor.

    P E T E R      P A N
    ❝You broke the rules, that's not fair! But well then you know... Cheaters never win!❞

    ❝Let's play!❞
          J ace' mondhoeken krulden omhoog in een grijns, oké, goede vraag dus, al had ik nu wel het idee dat hij er waarschijnlijk zonder magie al beter in was dan ik, wat ik een minder leuk idee vond. Hij pakte de boog, richtte, en zijn vingers gleden van de pijl af, die door de lucht vloog, en toen door mijn pijl heen schoot.
          Een jaloers gevoel speelde in mijn maag, en kolkte daar even onheilspellend rond. In plaats van me eraan toe te geven, zette ik een gemaakte glimlach op om het te verbergen. 'Geleerd van een oude man die liever een rijke dief was dan een rijke man met kinderen.' verklaarde Jace, hij klonk iets te triomfantelijk in mijn oren.
          'Goed van je,' zei ik, en had de neiging mijn jaloezie te uiten door hem in paniek te laten raken. Maar ach, waarom eigenlijk ook niet. 'Heb je je zusje al gezien hier?'


    obsessive rage

    Dawn "Dean" Sagesse

    "It's me against the whole, big world."

          De jongen keek zoekend om zich heen om vervolgens te gebaren naar... Iets. Ik kon het niet zien.
          'Je kan wel even zitten?' vroeg hij. Ik keek snel even langs hem om te kijken naar het iets waar hij naar gewezen had. Een boomstronk.
          'Goed,' zei ik. 'Mag ik eigenlijk weten wie je eigenlijk bent?'


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    J A C E C O O P E R
    Soundtrack
    He has fire in his soul,
    and grace in his heart.

    'Goed van je,' zei Pan. Hij leek me iets te kalmpjes, aangezien ik de koning had verslagen in zijn eigen territorium. Ik wist dat hij een plan zou smeden, ik ken hem, maar misschien zat ik er ook wel naast. Ik pakte mijn pijl uit de boomstronk en knielde bij mijn koker neer waar ik kalmpjes de pijlen indeed. 'Heb je je zusje al gezien hier?' Hoorde ik Pan achter me. Ik haalde mijn schouders op, ''Allison is in het enchanted forest. Daar hebben ik en Jace haar achtergelaten.'' Ik deed de koker op mijn rug en draaide me om naar Pan, ''weet je waar Jace is?''


    There is something haunting in the light of the moon; it has all the dispassionateness of a disembodied soul.

    Stiles-Jacob Cooper
    Talking to Jo / / Searching for the new ones / / 17 years old

    "Je kan er nu ook wel rechtstreeks heen hoor. Dan hoef je niet om te lopen ofzo" zei het meisje waarna Allison knikte.
    "We moeten naar Jace voordat je echt ter pletter valt.'' ik zuchtte en duwde me van haar af. De stemmen waren gestopt en voor nu leken ze de balans redelijk te hebben gevonden.
    "Prima, we lopen er rechtstreeks naar toe niet dat dat iets helpt. Gezien ik daarna verder moeten zoeken naar nieuwelingen" mopperde ik verder. Ik liep aan in de richting van het bos. Ik probeerde zachtjes Pans naam te roepen, niet te hard want het meisje en Allison mochten me niet horen. Alleen Pan.
    "Pan" riep ik dus zachtjes "neem ze alsjeblieft mee, ik zal de rest zoeken" mompelde ik er zachtjes achteraan. Ik wist dat Pan iedereen en alles kon voelen, of althans wat hier op het eiland gebeurde. Hoeveel mensen zouden er nu eigendaadwerkelijk op dit eiland zijn? Hoeveel nieuwelingen zouden er zijn?
    "Komen jullie nog?" riep ik naar het meisje en Allison. Ik moest haar naam echt vragen, het begon me te irriteren haar in mijn hoofd meisje te noemen.

    I'll listen when you need me and I act if you want . Because I ain't really a leader.

    [ bericht aangepast op 13 maart 2017 - 16:24 ]


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    ISA       ADELAIDE       MARTINEZ
    Soundtrack | | Talking to: Ava

    What I have with you, I don't want with anyone else."


    Vrolijk was ik die ochtend opgestaan met het vertrouwde dak van bladeren boven me. Ik grijnsde, weer een prachtige dag, ik stond op en gooide mijn pijl en boog over mijn schouder heen. Op weg naar het beekje waar ik iedere dag als eerste naartoe ging, ik gooide wat van het koude water in mijn gezicht. En net zoals iedere ochtend bedacht ik ook deze ochtend weer wat ik de hele dag zou gaan doen, het was een stom ritueel dat ik sinds ik op Neverland was aangekomen al uitvoerde. Mijn hele dagschema uitdenken.
    Ik tuitte mijn lippen voor enkele seconde en begon met het zoeken naar Pan, ik was er tegenwoordig een expert in geworden. Hij verdween altijd weer, ik had er een talent van gemaakt hem binnen enkele uren weer te vinden. Verstoppen had dus geen zin, ik grijnsde, ik was eigenlijk best wel een stalker aan het worden. Nu verbaasde het mij dat ik überhaupt gevoelens voor iemand had, gezien ik altijd iedereen meteen in de friendzone plaatste. Toch bleef mijn stalkergedrag in mijn achterhoofd hangen en dus veranderde ik mijn richting. Vandaag zou het met iets anders beginnen, al wist ik nog niet wat. Oké deze abrupte beslissing zorgde er nu al voor dat heel mijn planning in de war liep.
    Verveeld schopte ik de steentjes voor mij uit. Ik was nog geen twee minuten geleden omgedraaid en nu wist ik al niet of ik de juiste beslissing had genomen. Ik schrok dan ook toen ik vanuit mijn ooghoek iets zag bewegen. Ik sloeg een klein kreetje en duwde daarna mijn handen op mijn mond. Ik schoot achter een boom en nam de tijd om haar nu eens goed te bekijken. Snel schoot ik nog een boom naar voren toe om het beter te kunnen zien. Ik moest zeggen dat ik haar nog nooit eerder had gezien wat een wonder was omdat ik hier al drie jaar leefde en als je al zolang ergens bent ken je eigenlijk iedereen wel. Ik kantelde mijn hoofd dan ook iets waardoor ik nu zichtbaar was voor het meisje. Niet dat dat nog uitmaakte want ik had al lang de beslissing gemaakt om op haar af te stappen alles beter dan de verveling die ik nu voelde. Ik sprong achter de boom vandaan en liep rustig op haar af.
    "Hee" vrolijk stak ik mijn hand naar haar uit. "Ik ben Isa, en jij?"
    Ik had nog wel verder kunnen ratelen, maar ik wist dat de meeste mensen dat vaak op het eerste moment niet waardeerde en dus besloot ik mijn mond te sluiten en haar slechts met een vriendelijke lach aan te kijken. Zouden er dan nieuwelingen op het eiland zijn aangekomen? Dit was positief, dan kwamen er nieuwe mensen en dus meer gezelschap!

    "She was a little all over the place, that was for sure. But the good news is that when she loved, she loved big. And if she loved you, you knew she loved you. You never had to wonder.


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Ava      Child
    My brain is locked from the outside, I found the key on the inside

          Door mijn onoplettendheid en bezigheid met het steentje dat steeds weer voor mijn voeten terecht kwam gezien ik erachteraan rende weg te schoppen schrok ik een beetje toen er plots een meisje voor mijn neus stond. Ze had vrij lang, donkerblonde lokken, een licht gebruinde huid door de zon, en vrolijke ogen die in de mijne bleven haken.
          'Hee!' Haar hand stak mijn richting uit, klaar om aangenomen te worden. 'Ik ben Isa, en jij?'
          Het leek alsof ze meer wilde zeggen maar besloot dat dat geen goed idee is, en bleef me glimlachend aankijken, oh help. Ik moest sociaal doen zonder competitief of ontzettend raar over te komen, hoe ging ik dat oplossen? Mijn mond had echter al een oplossing gevonden en was al begonnen met praten, zonder dat ik er toestemming aan had gegeven.
          'Hi! Mijn naam is Stuit...' Ik besloot toch op tijd dat dat misschien wat gemeen en onserieus klonk dus herstelde me snel. 'Ava, Ava Child, weet je misschien waar ik precies ben?'

    My demons are so mean, but I'm much meaner, you can't even imagine

    [ bericht aangepast op 13 maart 2017 - 20:36 ]


    obsessive rage

    Captain Killian Jones "Hook"


    " It's Captain Hook, but you can call me Killian "



    ''Wat denk jij wel niet smerige klootzak!'' hoorde ik nog achter me geroepen worden, maar ik negeerde America. Ik moest dit incident snel vergeten en moest gauw weer eens een herberg opzoeken buiten Neverland om. De vrouwen hier waren niet van mijn leeftijd, enkel van die van Pan. Aangekomen op het dek zie ik Amy in gevecht met Marcus. Als dat al niet erg genoeg is zie ik ook nog America, die het gevecht probeert op te stoken. Vele bemanningsleden juichte het gevecht toe, maar er viel een stilte toen ik over hen heen klonk met mijn geschreeuw. 'Bloody Hell, wat denken jullie allemaal wel niet?' De woeden in mijn stem was te horen. Met mijn haak sloeg ik een kras in het gezicht van Marcus, net naast zijn linker oog. Die kras zou zeker een litteken worden. 'Waag het niet mijn dochter aan te raken, matroos.' Voordat ik mij op Amy richt keek ik mijn bemanning aan. Niemand had meer een grote mond, en dat was ze geraden ook. 'Wat staan jullie hier nog? The Jolly Roger wordt niet vanzelf schoon!' Ik hielp Amy overeind en controleerde of ze in orde was. Daarna gaf ik haar een zetje in de richting van mijn kajuit. 'Bloody Hell,' mompelde ik nog tegen mezelf.


    Do I look like Mother Teresa?