• Once Upon a Time in Neverland...

          Ongeveer een jaar geleden kwam ik op het idee een rollenspel te openen, gebaseerd op Once Upon a Time, maar dan een Neverland editie. _Orphan_ vroeg me of het geen leuk idee was het nog eens te openen, dus hier is het dan!

          Het idee
    Het idee van deze RPG zou zijn dat je Neverland van Once Upon a Time hebt, in ongeveer 1880 tot 1900, het Victoriaanse tijdperk. Het oorspronkelijke idee was dat we daar vooral Lost Boys, piraten, meerminnen en de andere bewoners van Neverland zouden spelen, maar ik vind het goed het nu iets meer los te maken. Als je een schoorsteenveger weet te verzinnen die per ongeluk door een poort is gevallen vind ik dat dit keer ook goed.

    good, evil, wrong or right, it is all, and it doesn't matter or you like it or not, a roleplay

    Rollen die je kan spelen:
    Lost Boys
    De Lost Boys horen bij Peter Pan, en zijn meestal verstoten door hun ouders, of hebben andere redenen gehad om weg te lopen. Ze zullen niet zo snel twijfelen aan Pan's motieven, en nog vrij kinderlijk denken, maar ook gesloten. Lost Boys kunnen vaak wel een beetje vechten, met stok, (kruis)boog of mes. De meesten zullen jongens zijn, als je toch een meisje wilt spelen, kan ze wel verkleed zijn als jongen. De gemiddelde leeftijd voor een Lost Boy is 10 tot 17, maar eigenlijk altijd wel onder de 20.

    Lijstje
    - Naam
    - Leeftijd (geestelijk en fysiek)
    - Innerlijk
    - Uiterlijk (als je een faceclaim gebruikt, zet erbij welke dit is!)
    - Verleden
    - Wapens
    - Relaties
    - Extra
    Pirates
    De piraten horen bij Captain Killian Jones. Het is eigenlijk een normaal piratenschip, maar ze zullen niet zo'n fan zijn van de Lost Boys. Ze hebben een afspraak met Pan en zullen hem dus niet proberen te vermoorden, zoals in de Disney film, en misschien wel bang voor hem zijn. (Remember: Peter Pan is hier een demon de eruit ziet als een tienerjongen met een bende vechters met giftige wapens, daarbij heeft hij ook nog magie en controle over het eiland waar ze vastzitten, dat kan misschien helpen bang te zijn voor hem als piraat)
    Piraten zullen meestal mannelijk zijn, maar van mij mag je hier ook een vrouw aanmaken, gezien ik wel begrijp als je ook een meisje wil kunnen spelen. Piraten zijn meestal boven de 18.


    Lijstje
    - Naam
    - Leeftijd (geestelijk en fysiek)
    - Innerlijk
    - Uiterlijk (als je een faceclaim gebruikt, zet erbij welke dit is!)
    - Verleden
    - Wapens
    - Status op het schip
    - Relaties
    - Extra
    Mermaids
    Meerminnen zijn op Neverland zeker geen roze, Barbie gerelateerde glitterpopjes die men uit de verdrinkingsnood helpt. In Neverland zijn het zelfs gemene, sirene achtige wezens. Ze zien er prachtig uit, maar zullen je proberen te verdrinken en als ze erg kwaadaardig zijn je zelfs proberen op te eten. Ze hebben niet allemaal een magische zangstem, maar vaak zullen ze dat ook niet nodig hebben om je ten onder te brengen: Tegen het schip rammen tot het kantelt, of je enkel pakken en je het water insleuren werkt net zo goed. Meerminnen zijn op Neverland meestal vrouwelijk, en gezien het gewoon een ras is, hebben ze geen leeftijdslimiet. Ze kunnen benen krijgen, met een armband die ze dat geeft, anders niet.

    Lijstje
    - Naam
    - Leeftijd
    - Innerlijk
    - Uiterlijk (als je een faceclaim gebruikt, zet erbij welke dit is!)
    - Verleden
    - Relaties
    - Extra
    Other
    Dit zijn eigenlijk alle overige personages: Dit kan Peter Pan zelf zijn, een fee (zoals Tinkerbell), een verdwaalde schoorsteenveger of werkster in een textielfabriek, alles kan! Wel zou ik het fijn vinden als je niet té vreemde dingen bedenkt. Als je bijvoorbeeld een dochter van Captain Hook maakt, laat het dan bij één dochter, en maak er niet twintig. (Liever heb ik helemaal geen familieleden, maar mocht je echt een goed idee hebben, is dat hartstikke welkom!)
    Er is hier geen leeftijdslimiet, maar denk wel goed na over de reden dat je in leven wordt gehouden door Peter Pan, ben je een speeltje, ben je gewoon ongevaarlijk, of is hij eigenlijk wel van plan je kop af te hakken (om het zo maar even te zeggen)? Hoe dan ook moet je dit met de speler van Peter Pan (in dit geval mij) overleggen.


    Lijstje
    - Naam
    - Leeftijd (geestelijk en fysiek)
    - Innerlijk
    - Uiterlijk (als je een faceclaim gebruikt, zet erbij welke dit is!)
    - Verleden
    - Wapens?
    - Relaties
    - Extra?

    i'd rather stay young and foolish, than old and wounded from the past


    Rollen
    Mannelijke rollen
    - Peter Pan (gereserveerd door Vesania) -Overig-
    - Joey Mortem (door JoSnape, pagina 2) -Lost Boy-
    - Gereserveerd (door DarkOne) -Lost Boy-
    - Max Jackson/Marin Jones (door Vesania, pagina 5) -Overig-
    - Killian Jones Hook (door Choctaw, pagina 4) -Piraat-
    - Jace Cooper (door Ochtendzon) -Lost boy-
    - Stiles-Jacob Cooper (door Atarau) -Lost boy-

    Vrouwelijke rollen Stop op de meisjes tot er weer meer jongens zijn!
    - Ava Child/Alice Liddell (door Vesania, pagina 1) -Overig-
    - Alyona Manousakis (door Trishanakru, pagina 4) -Meermin-
    - Jo Child (door JoSnape, pagina 3) -Overig-
    - Amy Evelyn Jones (door _Orphan_, pagina 2) -Piraat-
    - Gereserveerd (door DarkOne)
    - Katherine "Kate" Anne Bennet (door Kenopsia, pagina 3) -Piraat-
    - Dominique Cooper (door Ochtendzon) -Overig-
    - Gereserveerd (door Ochtendzon) -Piraat-
    - Dawn "Dean" Sagesse (gereserveerd door Shigeru) -Lost Girl Boy-

    Regels
    Niemand vindt regels leuk, maar om toch wat orde te houden, wil ik er toch een paar instellen. Als je er per ongeluk eentje overtreedt is het geen drama, maar het is gewoon zodat niet alles door elkaar heenloopt. Ik zal je er wel op wijzen als je er eentje overtreedt, maar als dit niet met opzet was, is het enige wat je hoeft te doen, je post aanpassen.
    1) Een voor mij heel belangrijke regel: Bestuur iemand anders rol niet! Alleen als je hebt afgesproken met de eigenaar van de rol, mag dit. (Met claimen dat je ergens het beste in bent, een onafgesproken familielid maakt, of iets in die trant, doe je dit ook al)
    2) Ik ben heel slecht in woordenlimieten invullen, maar toch zou ik graag minimaal 100 woorden per post zien. Als we met zijn allen al vaker schrijven, en je alleen hoeft weg te duiken voor een zwaard, kan dat losgelaten worden.
    3) Ik heb liever geen familieleden van al bestaande karakters, maar als je het met mij en de speler van dat bestaande karakter bespreekt, kan dit wel.
    4) Je mag je rol in de loop van het spelen nog aanpassen, maar niet om een discussie te winnen.
    5) Heb medelijden met degenen die een abo op het topic hebben, spam mag in het praattopic (':
    6) Naamsveranderingen doorgeven graag!
    7) Nu is 16+ toegestaan, mits je het onder een spoiler zet voor degenen die het niet willen lezen (en graag ook met een waarschuwing)
    8) Geef inactiviteit even door a.u.b., want soms loopt het verhaal een beetje vast als je niet weet dat je je post beter kan aanpassen gezien er toch geen reactie gaat komen voor een week (heel rude gezegd)

    Faceclaims
    - Alycia Debnam-Carey (Alyona Manousakis)
    - Cameron Dallas (Joey Mortem)
    - Clara Paget (Katherine "Kate" Anne Bennet)
    - Colin O'Donoghue (Killian Jones Hook)
    - Daria Sidorchuk (Amy Evelyn Jones)
    - Elizabeth Olsen (Gereserveerd)
    - Emma Watson (Ava Child/Alice Liddell)
    - Emma Watson (Jo Child)
    - Kristine Froseth (Dawn Sagesse)
    - Robbie Kay (Peter Pan)


    Topics
    Praattopic -Klik-
    Rollentopic -Klik-

    De start
    Sorry maar ik heb dit niet echt besproken ghehe (': Het begint op een tamelijk gewone morgen op Neverland.
    Voor de overige karakters
    Als je karakter "Overig" is, en je niet al eeuwen op Neverland woonde, ben je hier net nieuw aangekomen. Je weet nog vrijwel niks van dit eiland, gezien er nog geen boek over is, het verhaal van Peter Pan is nog nergens opgeschreven. Het is dus ook niet logisch dat je personage Peter Pan al herkent of weet dat hij slecht is, dat laat hij niet weten. Je bent hoogstens een paar dagen op Neverland.

    Voor de Lost Boys
    Een doodgewone dag, aan de hogere statussen (Ja Stiles, Joey, ik heb het oa tegen jullie, en ja Joey, vanaf nu heb jij een hogere status) heeft Pan echter een belangrijke opdracht gegeven: Het eiland doorkammen en alle vreemdelingen opsporen, gezien niet alle overige personages in het kamp zijn beland. (Degenen die deze Lost Boys kunnen vinden zijn oa. Dominique Cooper, de Child tweeling (Jo en Ava, tenzij die toch in het kamp zijn beland) en Max. Als ze een piraat niet herkend hadden kunnen ze die ook vinden.

    Voor de piraten
    Het voelt alsof jullie ongeveer een week op hetzelfde stukje water dobberen, zonder dat er veel is gebeurd. De Lost Boys zijn, net als Pan, gelukkig nog maar één keer langs geweest, het is dus rustig, voor nu dan. Wel hebben jullie opgemerkt dat er nieuwe mensen zijn aangekomen, daar kan je eventueel nog wat mee doen.

    Voor de meermin(nen)
    Ten eerste heb je natuurlijk een piratenschip ontdekt, en er zijn nog Lost Boys en dommere nieuwelingen die je kan plagen. Heaven toch?

    -Ik heb nu even vrij duidelijke startpunten neergezet, zodat er minder misverstanden komen-


    obsessive rage


    Marin Jones
    Was that supposed to be scary?

          'Ook hallo...' zei de jongen die blijkbaar Joey heette. Hij keek naar Dean en vroeg waarom hij hier was, voor hij zich weer tot mij wendde. 'Je kent me zeker niet hè?'
          'Nee... Moest dat dan?'


    obsessive rage


    Ava      Child

    If I was a "betting girl", than I'd bet that you wouldn't care.

          "Dus..." Even sloot Isa haar ogen. "Rechts. Trouwens mooie sprong."
          Ik grijnsde licht van haar compliment, ik kreeg dat soort dingen niet zo vaak te horen, maar het beviel me wel. Isa trok een sprintje en rende over het strand heen. Ze draaide, als een kind -wat ze technisch gezien ook was- een paar rondjes, met haar handen boven haar hoofd, alsof ze de zon wilden aanraken.
          "Ava, volgens mij hoor ik stemmen" schreeuwde ze en kwam naar me toe. "Kom eens."
          Ik knikte. 'Ja,' zei ik en liep een klein stukje richting het geluid, evenals Isa, al leek die dat uit haar eigen nieuwsgierigheid te doen. Ik herkende Jo's stem. 'Dat is haar,'


    obsessive rage

    ISA       ADELAIDE       MARTINEZ
    Soundtrack | | Talking to: Ava

    What I have with you, I don't want with anyone else."


    "Ja" zei Ava "dat is haar."
    Trots als ik was dat mijn intuïtie het weer goed had gehad stak ik mijn kin iets in de lucht en keek haar trots aan. Samen liepen we in de richting van het geluid, slechts enkele stappen. Zonder er echt bij na te denken zette ik nog enkele stappen in de richting en binnen no-time kon ik drie figuren van elkaar onderscheiden. Slechts een van hen mannelijk en te erkennen als Stiles of Jace. Stiles, vulde ik zelf in gezien ik zijn stem had gehoord en Pan Jace waarschijnlijk niet vertrouwde met de nieuwelingen. Ik draaide me om en keek Ava met nog steeds die vrolijke blik aan. Het had mijn humeur goed gedaan met de dame tegenover me op stap te gaan.
    "Dus welke is Joll?" Nu waren en slechts twee meiden en leek een van de twee sprekend op Ava waardoor ik het waarschijnlijk ook zelf wel had kunnen uitvinden, maar ik was vooral benieuwd naar de reactie van Ava. Wie nu precies Joll was maakte mij niet heel veel uit.



    "She was a little all over the place, that was for sure. But the good news is that when she loved, she loved big. And if she loved you, you knew she loved you. You never had to wonder.


    "The stars replaced the emptiness of my heart."


    Ava      Child
    If I was a "betting girl", than I'd bet that you wouldn't care.

          Blijkbaar trots, lichtte Isa haar kin iets op, voordat ze naar de figuren keek. Eén jongen, Jo, en nog een meisje dat ik nog niet kende. "Dus welke is Joll?" vroeg Isa, wat ze waarschijnlijk al gezien had, waarna ik haar een zachte, vriendschappelijke por gaf.
          'Je mag drie keer raden,' zei ik voordat ik naar ze toe rende en Jo's schouders vast pakte. 'Gevonden!'

    [ bericht aangepast op 16 maart 2017 - 19:53 ]


    obsessive rage

    ISA       ADELAIDE       MARTINEZ
    Soundtrack | | Talking to: Ava

    What I have with you, I don't want with anyone else."


    "Je mag drie keer raden" zei Ava. "Degene die precies op jou lijkt" riep ik enthousiast." Ik was nog niet klaar met mijn zin en Ava renden enthousiast op Joll af. "Gevonden" riep ze. Iets wat zelfs ik nog kon verstaan al stond ik nog best ver van haar vandaan.
    Ook ik trok een sprintje en een paar seconde later voegde ook ik me bij het groepje waarvan ik inderdaad alleen Stiles kende.
    "Nou ik ben Isa, en jullie zijn? Behalve jij." zei ik wijzend naar Joll "Ava heeft me al verteld dat jij Joll heet" zeg ik glimlachend. Vrolijk por ik Stiles in zijn zij en vraag of hij Pan al heeft gezien. Zwijgend schud hij zijn hoofd maar glimlacht me wel even toen. Mijn blik glijdt naar het meisje naast hem. Mijn blik schiet van Stiles naar het meisje en weer terug. Ik moest toegeven ze hadden wel wat van elkaar weg. Vragend trok ik dan ook mijn wenkbrauw naar hen op.
    "Ben jij dan misschien Stiles zusje waar hij me nooit over heeft verteld?" zei ik zogenaamd boos en verontwaardigd. Gelukkig had Jace me wel over haar verteld en wist ik dus dat er wel een zusje was. Ik liep iets dichter naar haar toe en keek haar recht in haar ogen aan, ja ik weet het ik had nog enkele aparte gewoontes maar daar kon ik ook niets aan doen. Ik werkte volgens het 'deal with it or leave it' principe. Had je er problemen mee dan ging je maar. Zelfvoldaan knikte ik ervan overtuigd dat ik het goed had.



    "She was a little all over the place, that was for sure. But the good news is that when she loved, she loved big. And if she loved you, you knew she loved you. You never had to wonder.


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Captain Killian Jones "Hook"


    " It's Captain Hook, but you can call me Killian "



    Wanneer Smee weer weg was zuchtte ik eens diep. 'Ik weet dat je me niet altijd kan beschermen, pap,' aan Amy's stem kon ik horen dat ze gefrustreerd was. 'Maar soms voel ik me gewoon zo... opgesloten op dit schip.' Bij deze opmerking keek ik haar verbaast aan. Amy en ik waren vrijwel hetzelfde en ik had altijd het idee gehad dat ze het geweldig had gevonden op The Jolly Roger. 'Pap?' Meteen wist ik wat er daarna zou komen. Opnieuw haalde ik een hand door mijn haar, nog voordat Amy haar vraag kon stellen. 'Zou ik misschien... kan ik... mag ik...van dit schip af?' Ik nam plaats naast haar op het bankje en legde een arm om haar schouder en duwde haar tegen me aan. Mijn gevoel zei nee, maar mijn verstand zei toch op één of andere manier nee. 'Niet het water in, op het strand blijven en The Jolly Rogger moet altijd zichtbaar voor je blijven!' sprak ik haar streng toe. Ook ik zou van het schip af moeten vanwege mijn privé reden en als ik Amy niet haar zin zou laten hebben zou dat voor mee problemen zorgen. 'Beloof je dat?' Dan herinner ik me nog iets belangrijks. 'En blijf uit de buurt van Pan,' sprak ik haar streng aan.


    Do I look like Mother Teresa?

    Jo      Child
    "I'm Weak, But Whats Wrong With That?"


    "Gevonden" ik voel twee handen op mijn schouders waardoor ik een gilletje slaak van schrik. Dan herken ik de stem, Ava! Ik draai me naar haar toe, "Ava!" roep ik uit en geef haar een knuffel.
    "Nou ik ben Isa, en jullie zijn? Behalve jij." Ik kijk naar het meisje, behalve ik? "Ava heeft me al verteld dat jij Joll heet" ik grinnik even en rol met mijn ogen, "Ava.." grijns ik, "Je weet toch wel dat die twee LL weg moeten"


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]