• Erdogan: Nederland is nazi-overblijfsel en fascist


    De Turkse president Recep Tayyip Erdogan heeft in een reactie hard uitgehaald naar Nederland. Hij sprak over 'nazi-overblijfselen en fascisten' omdat Nederland de landingsrechten voor het toestel van de Turkse minister van Buitenlandse Zaken Mevlüt Çavusoglu heeft ingetrokken. Dat betekent dat het bezoek dat Çavusoglu wilde brengen aan Rotterdam, niet doorgaat.


    Het kabinet neemt de maatregel naar eigen zeggen omdat de openbare orde en veiligheid in het geding zijn gekomen, na een oproep aan Turkse Nederlanders om massaal deel te nemen aan een publieke manifestatie met Çavusoglu.


    De Turkse president Recep Tayyip Erdogan heeft in een reactie hard uitgehaald naar Nederland. Hij sprak over 'nazi-overblijfselen en fascisten. Ook moet Nederland zich afvragen hoe hun vliegtuigen nu in Turkije gaan landen, aldus de president. Correspondent Marc Guillet meldt dat de plaatsvervanger van de Nederlandse ambassadeur in Ankara inmiddels bij de Turken op het matje is geroepen.


    Acceptabele oplossing

    De verklaring van het kabinet luidt: ,,Nederland was met de Turkse autoriteiten in gesprek over het bezoek, waarbij gezocht werd naar een acceptabele oplossing. Er was overleg gaande of de Turkse autoriteiten de bijeenkomst konden verplaatsen en een besloten, kleinschaliger karakter konden geven in een Turks consulaat of ambassade. Nog voordat deze gesprekken waren afgerond, dreigden de Turkse autoriteiten publiekelijk met sancties. Dat maakt de zoektocht naar een redelijke oplossing onmogelijk", luidt de verklaring van het kabinet.

    ,,We wilden tot een oplossing komen. We hebben een lang en moeilijk gesprek gevoerd met de Turken om tot een acceptabele oplossing te komen. We staan voor de openbare orde en willen niet dat de veiligheid in het geding komt'', aldus een woordvoerder van minister Koenders.

    Çavusoglu dreigde vanochtend met zware politieke en economische sancties tegen Nederland als Den Haag zijn komst zou verhinderen. De Turkse minister was van plan om 18.00 uur genodigden toe te spreken in de ambtswoning van de Turkse consul in Rotterdam. Hij wilde daar pleiten voor een 'ja' voor meer macht voor president Recep Tayyip Erdogan in het Turkse referendum van 16 april.

    Bron: ad.nl


    Samenvatting gebeurtenissen R'dam:

    - Betogingen aan Turks Consulaat en op andere plekken in de stad.
    - Turkse minister van Familiezaken aangekomen bij Consulaat.
    - Hoge paraatheid politie en ME.
    - Voorlopig relatief vredig, maar kans op geweld. ME dreigt demonstraties te ontmantelen.

    [ bericht aangepast op 11 maart 2017 - 22:46 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 11 maart 2017 - 22:44 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Misschien komt dit hard over, maar ik zit nu zo van; Iedereen die mee heeft gedaan met die demonstratie, lekker terugzenden.
    Het laat duidelijk zien dat ze geen respect hebben voor Nederland en Turkije op dit voor laten gaan. Waarom zou je zo graag in Nederland wonen, maar ben je wel tegen het land. Flikker op zeg.
    Wij zorgen wel dat ze werk hebben en alles. Dus dan vind ik dit zo ondankbaar. Bah.

    [ bericht aangepast op 12 maart 2017 - 15:09 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Damn, ik voel mij echt verraden door alles en iedereen op dit moment, geen enkele steun krijgen we. Van niemand. In België hebben ze het zelfs nog niet met die woorden gezegd, maar het kwam er wel op neer dat Nederland eigenlijk verkeerd heeft gehandeld. Wat voel ik me opeens kut dat ik in feite de Belgische nationaliteit heb, zo snel mogelijk maar eens een aanvraag gaan doen voor een nieuw paspoort.


    Queer zijn is gewoon alles

    Kepler schreef:
    Misschien komt dit hard over, maar ik zit nu zo van; Iedereen die mee heeft gedaan met die demonstratie, lekker terugzenden.
    Het laat duidelijk zien dat ze geen respect hebben voor Nederland en Turkije op dit voor laten gaan. Waarom zou je zo graag in Nederland wonen, maar ben je wel tegen het land. Flikker op zeg.
    Wij zorgen wel dat ze werk hebben en alles. Dus dan vind ik dit zo ondankbaar. Bah.


    Het is niet persoonlijk bedoeld, maar heel eerlijk, de gemiddelde Nederlander/Belg/weet ik veel wat, zorgt er niet voor dat immigranten werk hebben. Ze zorgen zelf meer voor hun werk dan de gemiddelde autochtoon. Ze hebben recht op hun mening. Ze hebben het recht om te demonstreren. De meesten zijn net zozeer Nederlander als jij. Ze hebben het recht het niet eens te zijn met beslissingen van de staat, daarom hoeven ze Nederland nog niet te haten.
    Als ik het niet eens ben met een besluit van de Belgische regering omtrent wat ze doen met Turkije, moet ik dan ook maar lekker naar Turkije opflikkeren? Als ik de dubbele nationaliteit heb, als Belg, en ik ga niet akkoord met een besluit tegenover het land van mijn andere nationaliteit, moet ik dan maar lekker opflikkeren?

    Debbaut schreef:
    Damn, ik voel mij echt verraden door alles en iedereen op dit moment, geen enkele steun krijgen we. Van niemand. In België hebben ze het zelfs nog niet met die woorden gezegd, maar het kwam er wel op neer dat Nederland eigenlijk verkeerd heeft gehandeld. Wat voel ik me opeens kut dat ik in feite de Belgische nationaliteit heb, zo snel mogelijk maar eens een aanvraag gaan doen voor een nieuw paspoort.


    Ik begrijp dat je het kut vind, maar om heel eerlijk te zijn begrijp ik het ergens wel. Dat betekent niet dat ik de schuld op Nederland afschuif, of dat ik vind dat Turkije gelijk heeft, want dat heeft ze niet, of dat ik vind dat Nederland ongelijk heeft, want dat heeft ze ook niet, maar internationale relaties zijn voor politici en vrede soms belangrijker dan zeggen "ik steun je", gewoon voor de symboliek.
    Men moet hetvolgende afwegen: stel dat de westerse wereld zich nu tegen Turkije zou gaan keren, zou dat grotere gevolgen hebben dan als we het niet doen? Ik begrijp dat je je verraden voelt, ik begrijp dat je het niet leuk vind, ik zou het zelf ook helemaal niet leuk vinden, maar soms hangen er zo'n grote consequenties aan vast, internationale incidenten die net een vonk kunnen vormen, dat het compleet escaleert.
    Ik begrijp je helemaal en ik weet niet wat de juiste reactie van het buitenland zou zijn, maar ik denk dat ze dat op dit moment nog aan het afwegen zijn.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Eraser schreef:
    (...)

    Ik begrijp dat je het kut vind, maar om heel eerlijk te zijn begrijp ik het ergens wel. Dat betekent niet dat ik de schuld op Nederland afschuif, of dat ik vind dat Turkije gelijk heeft, want dat heeft ze niet, of dat ik vind dat Nederland ongelijk heeft, want dat heeft ze ook niet, maar internationale relaties zijn voor politici en vrede soms belangrijker dan zeggen "ik steun je", gewoon voor de symboliek.
    Men moet hetvolgende afwegen: stel dat de westerse wereld zich nu tegen Turkije zou gaan keren, zou dat grotere gevolgen hebben dan als we het niet doen? Ik begrijp dat je je verraden voelt, ik begrijp dat je het niet leuk vind, ik zou het zelf ook helemaal niet leuk vinden, maar soms hangen er zo'n grote consequenties aan vast, internationale incidenten die net een vonk kunnen vormen, dat het compleet escaleert.
    Ik begrijp je helemaal en ik weet niet wat de juiste reactie van het buitenland zou zijn, maar ik denk dat ze dat op dit moment nog aan het afwegen zijn.

    Dat denk ik ook, en ik denk echt niet dat ze voor Turkije zijn. Het zal waarschijnlijk problemen veroorzaken.


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Ik ben het hier toch met Eraser eens, ik denk dat de Eu landen gewoon hun best doen om het niet te laten escaleren.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Ik zeg niet dat iedereen op moet flikkeren, ik bedoel meer dat als ze zich niet aan willen passen aan ons land of iets dergelijk en alsnog luisteren naar hun voormalig (wat is Erdogan) president luisteren en doen wat hij vraagt, waarom blijven ze dan hier? Ik vind dat demonstraties mogen en zo, maar ga het niet in eigenbelang doen. Je woont in een land die alles voor jou regelt en dit is je dankbaarheid? Ik vind dat gewoon erg vervelend en sneu.

    Ik zoek geen discussie of iets en het kan zijn dat ik dingen wat verkeerd verwoord, maar ik weet gewoon niet hoe ik dingen anders moet neerzetten, dus voel je alsjeblieft niet meteen aangevallen als ik iets verkeerd zeg of zo.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik denk dat ik je punt snap, omdat het mij ook irriteert dat Turkse Nederlanders nu aan het klagen zijn nu over onze normen en waarden, omdat we hun normen en waarden niet respecteren. Als je in een land wil wonen met Turkse normen en waarden, is het misschien beter om in Turkije te gaan wonen.

    Maar dit is maar een heel klein deel van de Turkse Nederlanders en natuurlijk ook het deel dat even media aandacht moest krijgen. Want ik geloof ook dat er heel veel Turkse Nederlanders zijn die of het met de Nederlandse regering eens zijn, of nooit op geweld uit waren en alleen maar geïnteresseerd waren in de toespraak en lichtelijk teleurgesteld


    We've lived in the shadows for far too long.

    Ik wil ook wel even duidelijk maken, aangezien ik hier heel extreem overkom, dat ik niets tegen Nederlandse Turken heb of tegen mensen met een dubbele nationaliteit. Sterker nog, ik loop liever naakt over straat dan dat ik voor PVV stem, maar ik vind de Turkse behandeling die we krijgen gewoon op zijn zachtst gezegd vervelend.


    Queer zijn is gewoon alles

    Sorry hoor, maar iedereen die gisteren in Rotterdam met de Turkse vlag stond te zwaaien, iedereen die gisteren zei dat Nederland niet van de Nederlanders is (want ja, die heb ik vaak genoeg voorbij zien komen), iedereen die Turkije loopt te prijzen en het land waar ze wonen, werken en naar school zijn gegaan, de grond proberen in te stampen: ga dan lekker terug.
    Dubbele nationaliteit is prima, maar niet op deze manier. En het spijt me voor de Turken die hier wonen zonder problemen te veroorzaken, maar dit kan niet meer.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Ik ben het eigenlijk wel met iedereen eens. Ik heb alleen nog geen enkel iemand gezien die voor Erdogan is, en ben eigenlijk wel benieuwd naar argumenten van zo'n iemand.


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Aloy schreef:
    Sorry hoor, maar iedereen die gisteren in Rotterdam met de Turkse vlag stond te zwaaien, iedereen die gisteren zei dat Nederland niet van de Nederlanders is (want ja, die heb ik vaak genoeg voorbij zien komen), iedereen die Turkije loopt te prijzen en het land waar ze wonen, werken en naar school zijn gegaan, de grond proberen in te stampen: ga dan lekker terug.
    Dubbele nationaliteit is prima, maar niet op deze manier. En het spijt me voor de Turken die hier wonen zonder problemen te veroorzaken, maar dit kan niet meer.


    Is dat serieus gezegd???? Dat kan echt niet. Gelijk eerst volgende vlucht terug naar Turkije voor de mensen die zeggen dan Nederland niet voor iedereen is. Dat kan écht écht niet. Ok misschien iets te à la wilders, maar het is toch absurt dat zoiets gezegd wordt. Ik maak me weer te druk hahaha

    [ bericht aangepast op 12 maart 2017 - 15:58 ]


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Kepler schreef:
    Misschien komt dit hard over, maar ik zit nu zo van; Iedereen die mee heeft gedaan met die demonstratie, lekker terugzenden.
    Het laat duidelijk zien dat ze geen respect hebben voor Nederland en Turkije op dit voor laten gaan. Waarom zou je zo graag in Nederland wonen, maar ben je wel tegen het land. Flikker op zeg.
    Wij zorgen wel dat ze werk hebben en alles. Dus dan vind ik dit zo ondankbaar. Bah.


    Aloy schreef:
    Sorry hoor, maar iedereen die gisteren in Rotterdam met de Turkse vlag stond te zwaaien, iedereen die gisteren zei dat Nederland niet van de Nederlanders is (want ja, die heb ik vaak genoeg voorbij zien komen), iedereen die Turkije loopt te prijzen en het land waar ze wonen, werken en naar school zijn gegaan, de grond proberen in te stampen: ga dan lekker terug.
    Dubbele nationaliteit is prima, maar niet op deze manier. En het spijt me voor de Turken die hier wonen zonder problemen te veroorzaken, maar dit kan niet meer.



    l o l
    Jullie doen alsof je als Turkse Nederlander niet het recht heb om ergens ontevreden over te zijn, want ze moeten maar 'gewoon dankbaar zijn voor het werk en alles dat we voor ze regelen'. Ondanks dat ik zelf absoluut geen voorstander van Erdogan ben, betekent het niet dat anderen dat niet mogen zijn. De toon waarop er over Turken gepraat wordt, de discriminatie die steeds heviger wordt, ja, daar moeten ze maar dankbaar voor zijn.

    Turkije is in dit verhaal de boosdoener, daar is geen ontkennen aan, maar ik blijf erbij dat Nederland dit ook ontzettend onhandig gespeeld heeft. Als het geen verkiezingstijd was geweest hier, hadden we zeker weten milder gehandeld.


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    (...)

    l o l
    Jullie doen alsof je als Turkse Nederlander niet het recht heb om ergens ontevreden over te zijn, want ze moeten maar 'gewoon dankbaar zijn voor het werk en alles dat we voor ze regelen'. Ondanks dat ik zelf absoluut geen voorstander van Erdogan ben, betekent het niet dat anderen dat niet mogen zijn. De toon waarop er over Turken gepraat wordt, de discriminatie die steeds heviger wordt, ja, daar moeten ze maar dankbaar voor zijn.

    Turkije is in dit verhaal de boosdoener, daar is geen ontkennen aan, maar ik blijf erbij dat Nederland dit ook ontzettend onhandig gespeeld heeft. Als het geen verkiezingstijd was geweest hier, hadden we zeker weten milder gehandeld.

    Mij hoor je geen verkeerd woord zeggen over degene die normaal doen en discriminatie is van geen kanten goed. En daarbij heb ik in mijn vervolgpost al uitgelegd dat je van mij niet alles letterlijk moet nemen zoals het er staat, omdat ik niet altijd precies weet welke woorden ik moet gebruiken.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Overkill schreef:
    (...)

    l o l
    Jullie doen alsof je als Turkse Nederlander niet het recht heb om ergens ontevreden over te zijn, want ze moeten maar 'gewoon dankbaar zijn voor het werk en alles dat we voor ze regelen'. Ondanks dat ik zelf absoluut geen voorstander van Erdogan ben, betekent het niet dat anderen dat niet mogen zijn. De toon waarop er over Turken gepraat wordt, de discriminatie die steeds heviger wordt, ja, daar moeten ze maar dankbaar voor zijn.

    Turkije is in dit verhaal de boosdoener, daar is geen ontkennen aan, maar ik blijf erbij dat Nederland dit ook ontzettend onhandig gespeeld heeft. Als het geen verkiezingstijd was geweest hier, hadden we zeker weten milder gehandeld.


    Hier sla je wat mij betreft de spijker op z'n kop; de verkiezingstijd speelt denk ik inderdaad wel een rol. Vooral omdat een groot deel van Nederland, met name aanhangers van partijen als PVV, het liefst zien dat allochtonen vertrekken, waarvan ik uitingen in verschillende soorten media heb gezien. Nu probeer ik wel te begrijpen hoe het komt dat mensen zo denken, maar het allemaal over een kam scheren van een groep mensen bepaalde overtuigingen waarvan er slechts enkele zijn die echt nare dingen doen, vind ik ook over.

    Ja er worden wel dingen geregeld voor mensen die hier komen, maar daar staat ook tegenover dat het voor die mensen enorm moeilijk is om aan een baan te komen door taalbarrières en discriminatie.


    26 - 02 - '16

    doggo schreef:
    (...)
    Is dat serieus gezegd???? Dat kan echt niet. Gelijk eerst volgende vlucht terug naar Turkije voor de mensen die zeggen dan Nederland niet voor iedereen is. Dat kan écht écht niet. Ok misschien iets te à la wilders, maar het is toch absurt dat zoiets gezegd wordt. Ik maak me weer te druk hahaha


    Moet je eens in de gaten houden wat er op twitter en facebook wordt gezegd, daar word je gewoon misselijk van. Deze quote had ik in elk geval gekopieerd, meer heb ik er niet, maar er gingen heel veel soortgelijke berichten in omloop:
    "Al die schijnheilige Nederlanders die wel op vakantie gaan naar Turkije, genieten met volle teugen van ons eten drinken en land en dan willen vertellen dat Nederland van hun is. My ass"


    Overkill schreef:

    l o l
    Jullie doen alsof je als Turkse Nederlander niet het recht heb om ergens ontevreden over te zijn, want ze moeten maar 'gewoon dankbaar zijn voor het werk en alles dat we voor ze regelen'. Ondanks dat ik zelf absoluut geen voorstander van Erdogan ben, betekent het niet dat anderen dat niet mogen zijn. De toon waarop er over Turken gepraat wordt, de discriminatie die steeds heviger wordt, ja, daar moeten ze maar dankbaar voor zijn.

    Turkije is in dit verhaal de boosdoener, daar is geen ontkennen aan, maar ik blijf erbij dat Nederland dit ook ontzettend onhandig gespeeld heeft. Als het geen verkiezingstijd was geweest hier, hadden we zeker weten milder gehandeld.


    Iedereen heeft het recht om ontevreden te zijn. Maar als je zodanig ontevreden bent over het land waar je woont, waarom blijf je er dan? Mijn bericht had niets met discriminatie te maken, maar alles met een grens die gewoon een keer getrokken moet worden. En moet ik dan dankbaar zijn omdat er zo over Nederlanders gepraat wordt? Ik scheer niet alle Turken over één kam, weet dondersgoed dat er meer "goede" dan "foute" zijn, maar de dingen die ik gisteren gelezen heb, konden gewoon niet.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"