• Erdogan: Nederland is nazi-overblijfsel en fascist


    De Turkse president Recep Tayyip Erdogan heeft in een reactie hard uitgehaald naar Nederland. Hij sprak over 'nazi-overblijfselen en fascisten' omdat Nederland de landingsrechten voor het toestel van de Turkse minister van Buitenlandse Zaken Mevlüt Çavusoglu heeft ingetrokken. Dat betekent dat het bezoek dat Çavusoglu wilde brengen aan Rotterdam, niet doorgaat.


    Het kabinet neemt de maatregel naar eigen zeggen omdat de openbare orde en veiligheid in het geding zijn gekomen, na een oproep aan Turkse Nederlanders om massaal deel te nemen aan een publieke manifestatie met Çavusoglu.


    De Turkse president Recep Tayyip Erdogan heeft in een reactie hard uitgehaald naar Nederland. Hij sprak over 'nazi-overblijfselen en fascisten. Ook moet Nederland zich afvragen hoe hun vliegtuigen nu in Turkije gaan landen, aldus de president. Correspondent Marc Guillet meldt dat de plaatsvervanger van de Nederlandse ambassadeur in Ankara inmiddels bij de Turken op het matje is geroepen.


    Acceptabele oplossing

    De verklaring van het kabinet luidt: ,,Nederland was met de Turkse autoriteiten in gesprek over het bezoek, waarbij gezocht werd naar een acceptabele oplossing. Er was overleg gaande of de Turkse autoriteiten de bijeenkomst konden verplaatsen en een besloten, kleinschaliger karakter konden geven in een Turks consulaat of ambassade. Nog voordat deze gesprekken waren afgerond, dreigden de Turkse autoriteiten publiekelijk met sancties. Dat maakt de zoektocht naar een redelijke oplossing onmogelijk", luidt de verklaring van het kabinet.

    ,,We wilden tot een oplossing komen. We hebben een lang en moeilijk gesprek gevoerd met de Turken om tot een acceptabele oplossing te komen. We staan voor de openbare orde en willen niet dat de veiligheid in het geding komt'', aldus een woordvoerder van minister Koenders.

    Çavusoglu dreigde vanochtend met zware politieke en economische sancties tegen Nederland als Den Haag zijn komst zou verhinderen. De Turkse minister was van plan om 18.00 uur genodigden toe te spreken in de ambtswoning van de Turkse consul in Rotterdam. Hij wilde daar pleiten voor een 'ja' voor meer macht voor president Recep Tayyip Erdogan in het Turkse referendum van 16 april.

    Bron: ad.nl


    Samenvatting gebeurtenissen R'dam:

    - Betogingen aan Turks Consulaat en op andere plekken in de stad.
    - Turkse minister van Familiezaken aangekomen bij Consulaat.
    - Hoge paraatheid politie en ME.
    - Voorlopig relatief vredig, maar kans op geweld. ME dreigt demonstraties te ontmantelen.

    [ bericht aangepast op 11 maart 2017 - 22:46 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 11 maart 2017 - 22:44 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Bah wat kinderachtig weer.
    Vooral ook omdat het kabinet aangaf dat het niet goed was voor de openbare orde in ons land en nog voor oplossingen wilden zoeken zodat hij wel kon komen.
    Gaan ze zitten janken omdat ze niet hun zin krijgen, jezus man. Pleur dan inderdaad maar op.

    Edit: Ik hoorde dr net meer over. Ze hadden beter tegen ze kunnen zeggen dat ze op een andere plek campagne zouden mogen voeren. Het spel van Erdogan mee spelen in plaats van het conflict aan gaan en het spel 'verliezen'.

    [ bericht aangepast op 12 maart 2017 - 18:09 ]


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Eindelijk, steun van de EU!


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Eindelijk, steun van de EU!

    Haha, nu wachten op de reactie van Erdogan :Y)


    LaAt ZiEn WiE jE bENt


    Ik sprak Mehri even omdat ik me afvroeg waarom zo van Quizlet was. Dat bleek vanwege de opmerkingen naar de demonstranten toe. Toch had ik even sarah haar bericht doorgestuurd om te laten weten dat niet iedereen zo denkt ^^


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Oké, aangezien ik degene was die deze discussie aanging, voel ik me ook aangesproken. Moet ik me nu verantwoordelijk voelen omdat ik iemand van Q heb weggejaagd? Weetje, ik heb geeneens zin om erop in te gaan. Ik ga zelf wel.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Aloy schreef:
    Oké, aangezien ik degene was die deze discussie aanging, voel ik me ook aangesproken. Moet ik me nu verantwoordelijk voelen omdat ik iemand van Q heb weggejaagd? Weetje, ik heb geeneens zin om erop in te gaan. Ik ga zelf wel.

    Niemand noemt jouw naam ^^


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Ik heb er de ballen verstand niet van, dus vakinhoudelijk kan ik er vrij weinig over zeggen.
    Maar ik vind het erg jammer dat Erdogan zo kinderachtig reageert, waarom moet er direct met vanalles gedreigd worden? Waarom kan het niet gewoon uitgepraat worden, in plaats van als een stelletje boze gorilla's te lopen schreeuwen en op de borst te kloppen. Zijn woordgebruik laat duidelijk merken dat hij geen flauw benul heeft waar hij het over heeft; nazi-overblijfsel, fascist? Please, just shut your pie hole...


    I'll lick the poison from right off your kiss

    VaIeska schreef:
    (...)
    Niemand noemt jouw naam ^^


    Nee, maar de reactie die erboven staat, was wel degene die naar mij gestuurd was.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Aloy schreef:
    (...)

    Nee, maar de reactie die erboven staat, was wel degene die naar mij gestuurd was.


    Alle respect, maar doe eens zo kinderachtig niet, alsjeblieft. Wat Mehri zegt is dat ze het fijn vindt dat Sarah zij heeft uitgelegd wat zijzelf al jaren probeert uit te leggen, omdat het over het algemeen, door heel veel mensen, in deze maatschappij, meer wordt aanvaard dan als een persoon met immigratieachtergronden dat zegt. Het gaat over Sarahs bericht, niet over of dat nou op jou, Jan of Piet gericht wordt.

    Sarah probeerde uit te leggen hoe die mensen zich moeten voelen en dat is exact wat Mehri zegt. Betekent niet dat jij je schuldig moet voelen, of dat je een boosdoener bent, of wat dan ook. Het betekent dat Sarah haar gevoelens verwoord heeft;


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Waar het mij om gaat, is dat het niet op Q gezegd kan worden. Ik zou het veel fijner vinden dat als ik iets wat iemand persoonlijk kwetst, of dat nou een persoonlijke mening is of eentje die door veel gedeeld wordt, dat het ook besproken kan worden. En niet dat ik nu moet lezen dat iemand -ik neem aan tijdelijk- even niet op Q komt. Sterker nog; ik had liever de mening gehoord van iemand met een immigratieachtergrond.
    Verder stel ik het "kinderachtige" niet echt op prijs. Met alle respect.

    En dat is het laatste wat ik er over te zeggen heb.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Aloy schreef:
    Waar het mij om gaat, is dat het niet op Q gezegd kan worden. Ik zou het veel fijner vinden dat als ik iets wat iemand persoonlijk kwetst, of dat nou een persoonlijke mening is of eentje die door veel gedeeld wordt, dat het ook besproken kan worden. En niet dat ik nu moet lezen dat iemand -ik neem aan tijdelijk- even niet op Q komt. Sterker nog; ik had liever de mening gehoord van iemand met een immigratieachtergrond.
    Verder stel ik het "kinderachtige" niet echt op prijs. Met alle respect.

    En dat is het laatste wat ik er over te zeggen heb.


    Volgens mij was Mehri ook niet echt gekwetst door wat jij zei, eerder door wat door sommige anderen hier gezegd werd en vond ze dat Sarahs reactie daar ook op sloeg. Het gaat niet over jou, het gaat over een manier waarop een maatschappij al jaren reageert op bepaalde mensen. Het is vrij bijzaak of het nou een reactie op jou was of niet. Het gaat over Sarahs bericht, onafhankelijk van op wie dat in eerste instantie gericht was.

    Niemand zegt overigens dat je het niet mag bespreken. Je reageert op iemand en toevallig zitten hier meer mensen met een andere mening, die dan allemaal terug op je reageren, onafhankelijk van elkaar. Daarom is het nog niet aanvallend bedoeld - zonder verscheidene meningen zouden we immers niet echt een discussie hebben en discussies staan centraal in dit soort onderwerpen.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Eraser schreef:
    (...)

    Alle respect, maar doe eens zo kinderachtig niet, alsjeblieft. Wat Mehri zegt is dat ze het fijn vindt dat Sarah zij heeft uitgelegd wat zijzelf al jaren probeert uit te leggen, omdat het over het algemeen, door heel veel mensen, in deze maatschappij, meer wordt aanvaard dan als een persoon met immigratieachtergronden dat zegt. Het gaat over Sarahs bericht, niet over of dat nou op jou, Jan of Piet gericht wordt.

    Sarah probeerde uit te leggen hoe die mensen zich moeten voelen en dat is exact wat Mehri zegt. Betekent niet dat jij je schuldig moet voelen, of dat je een boosdoener bent, of wat dan ook. Het betekent dat Sarah haar gevoelens verwoord heeft;

    Jep exactly. +
    Het is gewoon daarbij ook niet fijn om te weten dat er een discussie gaande is, waar veel mensen wel slechte dingen over de demonstranten zeggen. Mehri wijst naar niemand. Ze zegt alleen dankjewel tegen sarah. Dat 'ga naar je eigen land' hoort ze wel vaak genoeg. Wat overigens niet normaal is maar bon, dat is het punt even niet. Gewoon een dankjewel naar Sarah, meer niet.


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Ik krijg hoofdpijn van Erdogan

    Weer effe op de turkse nieuws
    En op school waarom op school de jeugdjournaal nu krijg ik 2x meer hoofdpijn


    Denk aan de toekomst, niet aan het verleden

    VaIeska schreef:
    (...)
    Jep exactly. +
    Het is gewoon daarbij ook niet fijn om te weten dat er een discussie gaande is, waar veel mensen wel slechte dingen over de demonstranten zeggen. Mehri wijst naar niemand. Ze zegt alleen dankjewel tegen sarah. Dat 'ga naar je eigen land' hoort ze wel vaak genoeg. Wat overigens niet normaal is maar bon, dat is het punt even niet. Gewoon een dankjewel naar Sarah, meer niet.


    Niet beledigend bedoelt, maar vele van ons hebben het alleen over de gewelddadige demonstranten, of de Turkse Nederlanders die de Nederlandse normen en waarden willen aanpassen. En dan komt het er een beetje ongelukkig uit in de meeste gevallen, maar ik weet vrij zeker dat niemand hier met zijn volle verstand zou kunnen zeggen dat iedereen met een andere afkomst dan Nederlands dan maar terug moet naar zijn eigen land, als ze oprecht hun best doen om deel te zijn van onze maatschappij. En ik weet zeker dat diezelfde mensen het ook niet goedkeuren als Nederlandse demonstranten zich gewelddadig uiten of gaan dreigen.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Ik ga heel even voor mezelf spreken, gezien ik redelijk fel heb gereageerd, zeker op zaterdag. Naar mijn mening is de reden hierachter omdat Turkije ons land letterlijk heeft binnengedrongen en met woorden heeft aangevallen. Los van het feit of de Turkse minister het recht had hier te zijn of niet, zorgt dit gewoon voor een heel vijandelijke reactie die zelfs heel natuurlijk is naar mijn mening. Het is toch logisch dat mensen niet zomaar dulden dat hun territorium wordt binnengedrongen? Ik zou dus de reden van zulke reacties op dit moment daar zoeken.
    Waarmee ik sommige reacties niet wil goedkeuren. Iedereen is en blijft welkom hier. Nederland is van iedereen. Turk, Marrokaan, Duitser, Belg, Arabier of alles wat daar tussen zit. En ik haat racistische reacties en voor zover ik weet ben ik nooit racistisch geweest (als dit wel het geval is, of zo is overgekomen, mijn oprechte excuses).


    Queer zijn is gewoon alles